globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Napínák rozvoďáku VTR 1000 F
23.7.2012 v 21:04
Zdar chlapi! Tak mi po 20 000 km!!! odešel napínák rozvoďáku na zadním válci s následkem potkání ventilů. Sem z toho celkem špatnej. Oprava vyjde na 15-20 tisíc. Vážně uvažuji VTR prodat a pořídit něco jiného. Mám strach, že to odejde znovu a navíc mě láká 4V. Co vy na to?
Předchozí
1 2 3
Následující

Napínák rozvoďáku VTR 1000 F

23.7.2012 v 21:11 | Nahoru | #1
Dej tam manualni, tam ti tohle nehrozi...

Napínák rozvoďáku VTR 1000 F

23.7.2012 v 22:14 | Nahoru | #2
Halo, halo ! Tady pokrevní bratr Varadero. Měl jsem taky potkana díky šponováku. Přeskok o necelou čtvrt otáčku na vačce výfuku. Nepatrný obtisk na pístu. Koupil jsem hlavu z vrakovaného motoru ve stejném stavu, jako byla moje před tím, vyndal z ní ventily a nabrousil na sebe se sedlama, udělal vůle, koupil jsem originál těsnění pod hlavu, dal to do kupy a už zase lítám a dokonce po té pologenerálce přestal motor vibrovat a ztichl. Taky jsem lomil rukama a nakonec to nebylo tak hrozný. Rozhoď to a poraď se s někým, kdo ti pomůže a ne s někým, kdo ti bude chtít prodat půl skladu náhradních dílů.

1 reakcí na tento příspěvek Napínák rozvoďáku VTR 1000 F

23.7.2012 v 22:51 | Nahoru | #3
A nedavno se tu psalo, ze odchazi ten na prednim valci... Ach jo, to zase budu mit nervy, co bych dal za motor z SPcka, kterej ma rozvody ozubenejma kolama

Jo a pred 20000km je mysleno ze jsi tam daval novej nebo tak dlouho mas motorku? A kolik ma najeto?

Naposledy editováno 23.07.2012 22:52:31

1 reakcí na tento příspěvek Napínák rozvoďáku VTR 1000 F

23.7.2012 v 23:15 | Nahoru | #4
Siindy: nejhorsi smrt je z leknuti jestli chces mit jistotu dej tam manualni... Koukni do tematu o tuningu vtr od steva, on tam ty manualni ma...

(reakce na) Napínák rozvoďáku VTR 1000 F

23.7.2012 v 23:20 | Nahoru | #5

assassin píše: Siindy: nejhorsi smrt je z leknuti jestli chces mit jistotu dej tam manualni... Koukni do tematu o tuningu vtr od steva, on tam ty manualni ma...



Ted v sezone do toho hrabat nebudu, chci jezdit. Kdyz prezije do zimy, tak o tom zacnu uvazovat.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napínák rozvoďáku VTR 1000 F

24.7.2012 v 10:36 | Nahoru | #6
SirIndy> Je to myšlený tak že má najetý 20 000 km . Bral jsem ji když měla 7 tis. Od tý doby až do teď nebyl žádný problém. Na napínáky jsem se chystal tak nejdřív ve 40 tis.

(reakce na) Napínák rozvoďáku VTR 1000 F

24.7.2012 v 10:46 | Nahoru | #7

kochwi píše: SirIndy> Je to myšlený tak že má najetý 20 000 km . Bral jsem ji když měla 7 tis. Od tý doby až do teď nebyl žádný problém. Na napínáky jsem se chystal tak nejdřív ve 40 tis.



je to až skoro taková mantra, pokud jezdíš na vtr, vyměň původní napínáky. Nevím jestli ty nový už jsou vychytanější, ale řešení jsou ty manuální jak psal assassin.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napínák rozvoďáku VTR 1000 F

24.7.2012 v 11:20 | Nahoru | #8

kochwi píše: SirIndy> Je to myšlený tak že má najetý 20 000 km . Bral jsem ji když měla 7 tis. Od tý doby až do teď nebyl žádný problém. Na napínáky jsem se chystal tak nejdřív ve 40 tis.


Kurna takova stara herka a najeto jen 7/20tis? Skoro neuveritelny.... Kazdopadne ten napinak se podle me moc neopotrebovava provozem, ale casem, je tam nakroucena pruzina (predpokladam ze je to tahle konstrukce, kdyztak me opravte) a praskne vekem, mozna vibrace ji asi k tomu pomahaj... Tzn kolik km je temer fuk, zalezi jak je moto stara

Sirindy: hele to je podle me operace na par minut to vymenit....

Naposledy editováno 24.07.2012 11:22:36

Napínák rozvoďáku VTR 1000 F

24.7.2012 v 12:36 | Nahoru | #9
A to znáte? Ventil potká píst a říká: " A doprdele!"

sry já musel..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napínák rozvoďáku VTR 1000 F

24.7.2012 v 12:46 | Nahoru | #10

kochwi píše: SirIndy> Je to myšlený tak že má najetý 20 000 km . Bral jsem ji když měla 7 tis. Od tý doby až do teď nebyl žádný problém. Na napínáky jsem se chystal tak nejdřív ve 40 tis.



a kdy jsi ji bral rok ze mela 7tis? mela prvniho majitele + servisku samoztrejeme mas?

1 reakcí na tento příspěvek Napínák rozvoďáku VTR 1000 F

24.7.2012 v 12:47 | Nahoru | #11
Chlapi nevíte o někom slušným z Brna či okolí kdo by ten napínák byl schopnej trošku rychleji vyměnit?sám si nato netroufám a nechci aby to zbytečně někomu trčelo týden na dílně.Kor, když assassin říká že to je otázka chvilky:)...Díky za tipy

(reakce na) Napínák rozvoďáku VTR 1000 F

24.7.2012 v 12:58 | Nahoru | #12
honzaVTR> mam borce slusneho ve znojme....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napínák rozvoďáku VTR 1000 F

24.7.2012 v 13:10 | Nahoru | #13
z-x-r> je to rok 2004, ja ji bral se 7 tis. na tachu v r. 2010, byla jako nova. Vlastne i ted vypada jako nova. Ted uz je to jedno, oprava teda nejlevnejsi nebude (4 ventily, 2 napinaky, prace,...), ale myslel jsem, že ty napínáky vydrží víc no

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napínák rozvoďáku VTR 1000 F

24.7.2012 v 14:18 | Nahoru | #14
kochwi> sefe uprimne ti preji aby ti ty km sedeli ale popravde na to neverim jestlize to nemas cim dolozene. Pri tak malem najezdu je vecinou vzdy u moto serviska

(reakce na) Napínák rozvoďáku VTR 1000 F

24.7.2012 v 15:50 | Nahoru | #15
z-x-r> já už dneska nevěřím ani na servisku, dneska se už ojebává všechno

(reakce na) Napínák rozvoďáku VTR 1000 F

24.7.2012 v 19:59 | Nahoru | #16

kochwi píše: z-x-r> je to rok 2004, ja ji bral se 7 tis. na tachu v r. 2010, byla jako nova. Vlastne i ted vypada jako nova. Ted uz je to jedno, oprava teda nejlevnejsi nebude (4 ventily, 2 napinaky, prace,...), ale myslel jsem, že ty napínáky vydrží víc no



V 7000km by tam musela nutne bejt origo retezovka a brzdove desticky. I tech 20000km by to melo vydrzet. Menil jsi neco z toho? Pokud ne, podivej se a mas jasno jestli mela 7000km

(reakce na) Napínák rozvoďáku VTR 1000 F

24.7.2012 v 20:07 | Nahoru | #17

assassin píše: Sirindy: hele to je podle me operace na par minut to vymenit....



Nejdriv by musely prijit ze zahranici - nebo nerikal jsi tenkrat u DR-Z, ze bys ho dokazal vyrobit? Slo by to i u VTR? Pak bych musel sehnat cloveka, co je dokaze spravne seridit - to nevim jak casto je potreba delat. Ted v lete to resit nebudu, kdyz do toho jeste mam dovoleny.

Napínák rozvoďáku VTR 1000 F

25.7.2012 v 12:22 | Nahoru | #18
Sakra to je smůla. Zrovna to taky řešim. Hluk ze zadního válce. 42 tisíc. Zkoušel jsem origo dopnout manuálně ale nějak nic. Na moto předtím to vždycky cvaklo a utáhl jsem a věděl jsem jestli motor stichl nebo ne. Tady nic neckakne tak nevim jak hodně povolit. Je to bída. A hluk taky ze zadního válce. Kolem dvou tisíc u ubrání nejvíc. Tak nevim

1 reakcí na tento příspěvek Napínák rozvoďáku VTR 1000 F

25.7.2012 v 12:23 | Nahoru | #19
Nebo hluk je možná silné slovo spíš takové chrastění spojené s klepáním. Špatně se to popisuje.

(reakce na) Napínák rozvoďáku VTR 1000 F

25.7.2012 v 12:45 | Nahoru | #20

fhert píše: Nebo hluk je možná silné slovo spíš takové chrastění spojené s klepáním. Špatně se to popisuje.



Spis takove jemne cvakani ne? A kdyz se soustredis, tak je trosku slyset i na volnobeh? Jsem na tom podobne.

1 reakcí na tento příspěvek Napínák rozvoďáku VTR 1000 F

25.7.2012 v 13:33 | Nahoru | #21
podpis, jsem na tom stejně, jak popisuje SirIndy!..Stav tacho 53xxxkm - otázka po kolikáté

(reakce na) Napínák rozvoďáku VTR 1000 F

25.7.2012 v 13:57 | Nahoru | #22

honzaVTR píše: podpis, jsem na tom stejně, jak popisuje SirIndy!..Stav tacho 53xxxkm - otázka po kolikáté



Ja mam na tachu 54xxxkm Taky nevim pokolikate, ale mozna uz ty napinaky nekdo menil... Bohuzel nekdo tu taky psal, ze dal nove a po nakejch 20000km mu to zacalo cvakat zase Timhle proste Honda pokazila jinak perfektni motorku

1 reakcí na tento příspěvek Napínák rozvoďáku VTR 1000 F

25.7.2012 v 14:02 | Nahoru | #23
To si ale nevybereš. Každej model trpí určitýma nedostatkama, nic není dokonalý...Ber to zase z té lepší stránky, že pokud to necháš vyměnit tak budeš mít klidný spaní. Vysypat se ti může cokoliv, je to jenom stroj žejo...Jen přemýšlím nad tím jestli si nechám dotáhnout manuály, a nebo koupím klasický samošponováky jako náhrada stávajících...:o)

edit: když už jsme u toho, celkem mi padly do oka TYTO napínáky. JE to včetně těsnění a pošty, výchází to na nějakých 1900,-Kč.

Co vy nato?

Naposledy editováno 25.07.2012 14:08:58

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napínák rozvoďáku VTR 1000 F

25.7.2012 v 14:25 | Nahoru | #24

honzaVTR píše: To si ale nevybereš. Každej model trpí určitýma nedostatkama, nic není dokonalý...Ber to zase z té lepší stránky, že pokud to necháš vyměnit tak budeš mít klidný spaní. Vysypat se ti může cokoliv, je to jenom stroj žejo...Jen přemýšlím nad tím jestli si nechám dotáhnout manuály, a nebo koupím klasický samošponováky jako náhrada stávajících...:o)

edit: když už jsme u toho, celkem mi padly do oka TYTO napínáky. JE to včetně těsnění a pošty, výchází to na nějakých 1900,-Kč.

Co vy nato?



Ptal bych se Steva, ten ma manualni. Taky by me to zajimalo, hlavne jak casto se to musi dopinat.

(reakce na) Napínák rozvoďáku VTR 1000 F

25.7.2012 v 19:26 | Nahoru | #25

SirIndy píše: Ptal bych se Steva, ten ma manualni. Taky by me to zajimalo, hlavne jak casto se to musi dopinat.



jo, ty kriegery se taky dávaj, já mám APE. Nicméně manuální se dá udělat i ze stávajícího, myslím že to ani nebude moc těžký. Ale chtělo by to někoho zručnějšího než já aby to dokázal popsat a udělat. Dopínání jsem zatím neřešil, mám na tom asi 5 tis. Nebude se to dělat často.

1 reakcí na tento příspěvek Napínák rozvoďáku VTR 1000 F

25.7.2012 v 19:32 | Nahoru | #26
Když jsem koupil VTR, tak jednou z prvních věcí byla kontrola napínáků. Samozřejmě v předním válci byl po smrti.
To zjistíš tak, že ho jednoduše rozděláš. Tím zjistíš v jakém stavu je pružina. V mém případě byl zrezlý pouze ohyb pružiny, který prochází šroubem napínáku a část první spirály.
Z pružiny jsem odstřihl zrezlou část a vytvaroval nový ohyb a znovu předepjal.
Tento napínák jsem zaměnil s napínákem zadního válce, abych mu dopřál olejovou koupel.
Funguje bez problému už přes 10t.
Pružinu napínáku zadního válce jsem zhruba o jedno otočení taky předepjal, protože problém těchto napínáků je, že s prodlužující se délkou chodu, ztrácí pružina na síle.

Manuálním napínáky jsem tam taky měl, ale mám pocit, že motor jel tíž. A nemyslím si, že bych napínáky měl moc dotažené.
Výměna zadního napínáku zabere asi 5min, přední je složitější, tam je nejlepší vypustit vodu a oddělat vodní hadici pro lepší přístup.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napínák rozvoďáku VTR 1000 F

25.7.2012 v 19:39 | Nahoru | #27

mara vtr píše: Když jsem koupil VTR, tak jednou z prvních věcí byla kontrola napínáků. Samozřejmě v předním válci byl po smrti.
To zjistíš tak, že ho jednoduše rozděláš. Tím zjistíš v jakém stavu je pružina. V mém případě byl zrezlý pouze ohyb pružiny, který prochází šroubem napínáku a část první spirály.
Z pružiny jsem odstřihl zrezlou část a vytvaroval nový ohyb a znovu předepjal.
Tento napínák jsem zaměnil s napínákem zadního válce, abych mu dopřál olejovou koupel.
Funguje bez problému už přes 10t.
Pružinu napínáku zadního válce jsem zhruba o jedno otočení taky předepjal, protože problém těchto napínáků je, že s prodlužující se délkou chodu, ztrácí pružina na síle.

Manuálním napínáky jsem tam taky měl, ale mám pocit, že motor jel tíž. A nemyslím si, že bych napínáky měl moc dotažené.
Výměna zadního napínáku zabere asi 5min, přední je složitější, tam je nejlepší vypustit vodu a oddělat vodní hadici pro lepší přístup.



Jak by mohl jinej napinak ovlivnit chod motoru (pri spravnem napnuti)?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napínák rozvoďáku VTR 1000 F

25.7.2012 v 20:13 | Nahoru | #28
SirIndy> Reaguješ asi na ten můj příspěvek k manuálních napínákům. Myslím si, že automatický napínák(alespoň v případě VTR) částečně eliminuje kmity a tepelnou roztažnost rozvodového řetězu.
Zkrátka se umí trochu vrátit.
To manuál neumí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napínák rozvoďáku VTR 1000 F

25.7.2012 v 20:29 | Nahoru | #29

mara vtr píše: SirIndy> Reaguješ asi na ten můj příspěvek k manuálních napínákům. Myslím si, že automatický napínák(alespoň v případě VTR) částečně eliminuje kmity a tepelnou roztažnost rozvodového řetězu.
Zkrátka se umí trochu vrátit.
To manuál neumí.



A to primo ovlivni chod motoru? Verim ze to bude mit vliv na zivotnost rozvodaku, to se rika, ze s manualnimi se rychleji vytaha.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napínák rozvoďáku VTR 1000 F

25.7.2012 v 20:43 | Nahoru | #30
SirIndy> Co se týká chodu motoru, tak to možná je můj subjektivní pocit.
A i ta životnost, může být ovlivněná.
Zkoušel jsem u předního napínáku vyšroubovat horní šroubek a za chodu jsem napínák dopínal šroubovákem(ono to vždy trochu ještě jde), ale cítil jsem jak se šroubovák vrací zpět do určité polohy. A o kolik se vrátí záleží na předpětí pružiny.
Délka manuálního je pevně daná. A tedy jinak pojede motor studený a jinaj teplý.
Ale tím manuál nezatracuji.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
První jarní vyjížďka 2024 [1, 2] Honda VTR 1000F Firestorm Metzeler Metzeler Roadtec ... AlbiVTR 32 6.4.2024 v 08:26 Krovak
VTR 1000F asi přeskočil rozvoďák [1, 2, 3] Honda VTR 1000F Firestorm djbell 75 9.1.2024 v 16:55 djbell
montáž uni tachometru Honda VTR 1000F Firestorm ujec76 8 25.9.2023 v 08:00 krokoš
tacho Honda VTR Honda VTR 1000F Firestorm ujec76 0 10.8.2023 v 09:20 ujec76
tacho na Hondu VTR Honda VTR 1000F Firestorm ujec76 1 2.8.2023 v 22:17 Prasčenko


TOPlist