1. Drž se svého pruhu!
Vždy existuje někdo rychlejší, než ty. Proto tím, že v zatáčkách si najíždíš a neustále kličkuješ z jednoho pruhu do druhého, mu bráníš v předjetí a zbytečně pak vznikají rizikové situace a nasrání toho druhého.
2. Předjížděj jen tam, kde vidíš!
Plná čára není zeď, ale přejíždět ji v zatáčkách, nebo si najet kousek vedle ní do protisměru a pomalu předjíždět kolonu aut a doufat, že některé uhne, je nanejvýš nebezpečné kvůli tomu, že se do protivky vyřítí podobný střelec jako ty a je zaděláno na průser.
Tip: V zatáčkách to osolte, ale na rovince, která je stejnak nezáživná, uberte rychlost a nechte auta poodjet, budete mít tak zatáčky prázdné a nemusíte pak auta riskantně předjíždět. Orientace na tento styl jízdy má za následek velké zvýšení bezpečnosti.
3. Jeď jen to, na co máš!
Nejtěžší bod. Člověk se musí přibližovat ke svým hranicím, aby se zlepšoval a stával se tak lepším jezdcem. Neměl by ale chodit za ně. Motorka vyjetá do protisměru kvůli nedobrždění a strachu moto více naklopit způsobuje velmi vážné situace.
4. Buď ohleduplný!
Pokud někoho brzdíš, dovol mu, aby tě předjel. Nezneužívej výkonu svého motocyklu na rovince k zabránění předjetí!
Pro mě jsou výše uvedené body samozřejmostí a podle mě se jimi řídí každý člověk s IQ vyšším než 80. Je zarážejicí, kolik lidí tohoto inteligenčního koeficientu nedosahuje.
Věřím, že pokud budou i ti slabší jedinci dodržovat těchto pár pravidel, klesne počet rizikových situací a křížky u cest budou přibývat pomalejším tempem.
Pravidelně nedodržujeme pravidla silničního provozu, ale dodržujme pravidla bezpečnosti.
Doufám, že si to pár střelců, kteří jezdí k Trampovi na klobásku a následně se vyblbnout do hor, přečte a aspoň něco si vezme k srdci.
A pro ty, co nepatří do skupiny střelců- můžete si tu vylét srdéčko, mě a mě podobným nadávat, že jsme bezohledná hovada, ale to je jediné, co zmůžete. Proto tu prosím ani takovým stylem nereagujte.
Pokud máte návrh na přípsání nějakého dalšího bodu, sem s ním
edit: že Vás baví pořád dokola jezdit pilu po motohřbitovech typu Buchláky nebo Blansko
Naposledy editováno 24.07.2012 16:53:41
2 reakcí na tento příspěvek Pravidla rychlé jízdy v Buchlovských horách
tobo píše: ... Až se naučej zatáčet, tak se přesunou někam, kde zjistějí, že jejich motorka má i brzdu a že před zatáčkou musejí myslet a víc se snažit, aby ji projeli ...
Tak tohle je trefný ... napálit dlouhou, čitelnou kurvu tak, že jí jedu na hranu zas takový umění není, ale odbrzdit z rovinky v Mostě(230-300km/h dle koní) retardér, tak abys v něm nebyl příliš dlouhej a nebo, abys po brždění nezjistil, že si ještě musíš přidat... to už holt chce fištróna
Nebo to pouštět do zatáčky ještě na brzdách a dávkovat tak, abys to nepřizvedl na zadku...to už chce odvahu.
Když jsem před několika lety jel do buchláků na motorce poprvé, měl jsem už spoustu zpráv o tom, jak tam motorkáři divočí, že se tam dějí doslova zvěrstva. Jel sem s opravdu velkým respektem a s očekáváním, co bude. Výsledek byl takový, že jsem tam celou dobu (několik hodin) jezdil jako jediná motorka.
Od té doby už uplynulo poněkud času a v kopcích mám najeto několik tisíc km (ano, opravdu několik tisíc, nepletu se). Budu-li hodnotit např. minulou sezónu, kdy jsem tam byl v létě i několikrát týdně, tak povětšinou jsem tam opět jezdil sám nebo s autorem tohoto vlákna, poměrně výjimečně se k nám přidal ještě někdo další na chvíli.
Letos je účast poněkud vyšší, ale ne nijak výrazněji.
Při pověsti, jakou kopce mají nejen v naší komunitě motorkářů a jistě ji nezískaly jen na základě ničeho vám rozumím.
Uvědomme si však společně, jak často média a nebo dav lidí jednají jednostranně, neobjektivně. Soudy a závěry se vynášejí bez hlubšího poznání reality, jedná se ukvapeně. Jistě znáte ze svého blízkého okolí lidi, o kterých se říká, že kecají do věcí, o kterých nic neví.
Mnozí zde píšete, že jste tam už někdy jeli nebo jezdíte každý den třeba do práce, někteří třeba soudíte jen z videa. Položte si sami otázku, jestli je to dostatečné pro kvalitní posouzení. A nakolik vás ovlivnily vaše předsudky odsud nebo odjinud.
Já tam jezdím tak, abych měl rezervy, abych neohrožoval lidi, když se v zatáčce míjím s autem, zpomalím, atp.
Důvod, proč tam jezdím, je dle mého mimořádně kvalitní povrch (jezdím jen úseky bez hadů) a velice dobrá viditelnost do hloubky zatáček. Ve svém okolí jsem vyzkoušel hodně úseků a zde se cítím (pro mnohé paradoxně) nejbezpečněji.
Pravidelně jezdím na okruh (minulou sezonu přes tisíc km), buchlovské kopce však u mě mají nezastupitelné místo jako relaxace, kde si zajedu v klidnějším tempu a kde mohu natrénovat různé nové prvky jízdy pro okruh, protože nejsem tlačen časem, kdy na okruhu mám 25 minut za 550 Kč.
Poprvé jsem do buchláků jel s velkým respektem, až strachem, právě zmanipulován davem. Od té doby jsem tam strávil desítky hodin a najel tisíce kilometrů a na ty hrůzy, o kterých jsem slyšel, stále čekám.
Opravdu výjimečně jsem tam svědkem skutečně nebezpečných okamžiků ze strany motorkářů, avšak stejných okamžiků jsem občas svědkem také na jiných silnicích. Zde je jich o něco víc, protože je zde také více motorkářů.
Představa buchlovských kopců jako závodní dráhy ve stylu divokého západu je však mylná.
Dost často tam jezdím sám nebo s Eddiem, ostatní nejčastěji jen projíždí.
Přeji všem příjemné poježdění nezatížené předsudky a negativními emocemi, ať v Buchlácích nebo jinde.
1 reakcí na tento příspěvek Pravidla rychlé jízdy v Buchlovských horách
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pravidla rychlé jízdy v Buchlovských horách
Jde mi spíš o to, že dle mě tam bourají jiní lidé, než někdo, kdo tam jezdí denně, "jak hovado", nejsou to lidé, co tam lítají semtam jako smyslů zbavení, protože tohle se tam neděje.
Dle nejen mého názoru tam bourají lidi, co to tam neznají a udělají chybu z nerozvážnosti, neznalosti prostředí. Alespoň v první mojí sezoně nás tam jezdilo víc lidí a z těch, co jsem znal, se tam naboural jediný - srazilo ho auto.
V buchlákách se nehody dějí a dějí se ve větší koncentraci, než jinde.
To, co říkám já je, že tam NENÍ divoký západ a šílenství na silnici. A říkám to po najetých tisících kilometrech (EDIT :hodně hrubý odhad je kolem 10-15 tis.) a desítkách, možná stovkách hodin tam. A nejen jezdím, ale také sedím a dívám se.
To při vší úctě zde nemá pravděpodobně téměř nikdo, možná vůbec nikdo z přispívajících.
Je tam více motorkářů, nesrovnatelně více, než kdekoliv jinde v okolí a z toho taky pramení více rizikových situací.
Naposledy editováno 24.07.2012 18:48:44
1 reakcí na tento příspěvek Pravidla rychlé jízdy v Buchlovských horách
co se týče okruhu, jo je to fajn, člověk se tam naučí, ale je tam taky spousta bezmozků na laminátech, kteří přijedou s motorkou na vozíku, neřeší nějaké velké ztráty při pádu a honí sekundy. Když tam pak přijde člověk se projet na seriovce, nedej bože třeba na naháči, je tam za exota. Jezdil jsem běžné volné jízdy a na ty bych už nešel a začátečníkům bych je taky zrovna nedoporučoval. Dobře to měl udělaný Racetrack, který to měl rozdělený do skupin dle schopností a rychlosti, ale je fakt, že ceny jsou dnes už jinde
Naposledy editováno 26.07.2012 08:00:08
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pravidla rychlé jízdy v Buchlovských horách
radi5 píše: Eddie666> Na motorku, gumy a benzín máš a na okruhové ježdění už ne?? To nechápu. )
Co na tom nechápeš? Na okruhu spálím gumy, benzín, stejně jako na silnici, bohužel mě čeká ještě jednou tak velká částka za zaplacení jízd. Čili dá se říct, že okruh je minimálně dvakrát tak dražší. Ano, občas si tam zajedu, ale ta silnice je nesrovnatelně levnější.
KawaSV> Držím se co nejvíce ke středu zatáčky tak, abych měl k okraji rezervu. Kdybych měl jezdit tak, abych se hlavou ani trochu nepřiblížil do druhého pruhu, tak mi moc místa pro nenadálé situace nezbude, nemyslíš? Do těch zatáček JDE vidět a hlavu nestrkám do chladičů protijedoucích vozidel, to bych tu asi nepsal.
Pokud se tu chcete rvát za to, že okruhové ježdění je levnější, tak jsem asi z jiného světa (nebo vy?) A bohužel, tento koníček je poněkud více hlavně o penězích!
Toto vlákno jsem psal pro ty, kdo se v horách zdržují poněkud častěji (ne průjezdem), což drtivá většina z vás, není!
A pro tebe Lukáši, ani nevíš, jak bych byl rád, kdyby mi tu motorku koupil tata. Bohužel si musím na to ale vydělat sám. Mít ty možnosti, tak bych se na silnic vysral hned. PS: vinohrad jedině u strýca v Bukovanech.
1 reakcí na tento příspěvek Pravidla rychlé jízdy v Buchlovských horách
Naposledy editováno 24.07.2012 21:27:34
1 reakcí na tento příspěvek Pravidla rychlé jízdy v Buchlovských horách
PS. Nikdy sem tam nebyl..i když možná. Jednou jsem jel se služební Yamahou na seštelování radaru do Kunovic.. Je to tam někde poblíž? Nějakej kopec jsem si dával. Bylo tam prázdno, až jsem byl vykulenej a plácal se po celý ploše a nevěděl co si s takovim místem počít
Naposledy editováno 24.07.2012 21:12:36
Také tam jezdím ale s mozkem a jak vydím přibývající křížky u silnice nebo střet dvou motorek u středové čáry tak se při průjezdu horama hodně dívám kolem - nikdy nevíš ani místa ani času kdy to přijde.
Nedávno mě auto vystrčilo ze silnice v 80km/h - mazec a nedovedu si představit, že by se to stalo v Buchlákách kde jezdí hramada aut a kamionů spolu s kombinací svodidel a také o hodně vyšší průjezdové rychlostí.
Na naučení zatáček bych volil méně frekventovanější místo.
Adrenalin - jedině na okruhu - nestojím o to aby mě nebo někoho jiného drtilo auto ale to si musí každej přebrat sám. Toto jistě nevysvětlíš motorkářovi se silnou motorkou a věkem pod 22let
Asi tak.
ProTom píše: Kdo tam jezdí ví jak se má chovat, a kdo se nechová tak je blb a blbem zůstane. Jako nehodář vim, že v létě prostě místo aut pojedu na nehodu i motorkářum, ale to je tim že jich jezdí víc jak v zimě :). Spousta věcí je i o štěstí a chladný hlavě, kam nevidim tam to nepálim a jinde zase můžu. Furt lepší než to rvát po městě 120...
PS. Nikdy sem tam nebyl..i když možná. Jednou jsem jel se služební Yamahou na seštelování radaru do Kunovic.. Je to tam někde poblíž? Nějakej kopec jsem si dával. Bylo tam prázdno, až jsem byl vykulenej a plácal se po celý ploše a nevěděl co si s takovim místem počít
jj to je ono. je fakt, že jsou hodně široké a tím i rychlé, oproti třeba Dubé, Skřítku, Makovu apod. Jenže ony se daj jet i slušně. Stačí jet rovinky rozumně do 120 a zatáčky jet ve vnitřním pruhu. Ale i tak v žádném případě nezpochybňuji to, že jsou nebezpečné, ale to jsou všechny cesty po kterých jezdíme, písek, větev, pokažené auto, olej atd může být všude. a je fakt, že vzhledem k dnešní hustotě dopravy se tam už nějak extra kravit ani nedá. Pamatuju doby, kdy jsem si počkal na začátku, nechal projet dvě tři auta a pak prolítnul celé hory bez zbrždění autem dnes se to s velkou pravděpodobností nepovede. Jak psal autor tématu v jednom z pravidel, nepředjíždím do pravotočivých zatáček přes plnou a nespoléhám se, že mi z protisměru uhnou, takže pokud takto chytnu auto, je po jízdě a v poslední době je to už krize, dřív tam v neděli bylo mrtvo, dnes je to jedno auto za druhým
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pravidla rychlé jízdy v Buchlovských horách
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pravidla rychlé jízdy v Buchlovských horách
Eddie666 píše: ... Na okruhu spálím gumy, benzín, stejně jako na silnici, bohužel mě čeká ještě jednou tak velká částka za zaplacení jízd. Čili dá se říct, že okruh je minimálně dvakrát tak dražší...
Pominul jsi ale jednu obrovskou výhodu. To, že platíš za okruh je jeden z velmi mála případů, kdy si múžeš "koupit" život.
Problém Buchláků je, že to jsou sice dobré zatáčky a prvotřídní asfalt, ale aby to byl adrenalin, tak musíš jet hóóóóódně přes 100 km/hod.
Proč si ti kluci radši neudělají závodní licenci a neukážou to nám, starým dědkům, jak jsou dobří? Není to proto, že vytahovat se na auta je tak jednoduché?
V Buchlákách (a v Dubé) jsi nejrychlejší nikoliv když to umíš, ale když pohrdáš vlastním životem...
P.S. Je pravda, že s Buchláky moc zkušeností nemám. Byl jsem si tam zajezdit jen 5x (autem je projíždím při cestě na závody 4x ročně). Z mých pěti návštěv na motorce jsem si:
3x zajezdil
1x jsem kvůli cizí nehodě jel zase domů
1x jsem 20 minut dejchal do mrtvoly, kterou udělal jeden z našich drahých motocyklových kamarádů
Pak se nediv za můj názor
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pravidla rychlé jízdy v Buchlovských horách
mimochodem nejakyho repsola si tam pamatuju z nedele
prijemny pojezdeni preju
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pravidla rychlé jízdy v Buchlovských horách
Naposledy editováno 24.07.2012 22:54:24
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pravidla rychlé jízdy v Buchlovských horách
Podle tvého psaní si myslím, že hlupák nejsi a nějaký ten pud sebezáchovy máš. Pak jistě víš, že takové "okruhy" bohužel přitahují i panáčky s malým egem, kteří však ohrožují nás ostatní a navíc nám dělají špatnou pověst.
Škoda. Krásných zatáček je tak málo....
Omlouvám se - mám totiž tesknou náladu. V neděli jsem se vrátil z třítýdenního orgasmu ve francouzských Alpách. Za tři týdny se mě pokusil zabít jen jeden holaňďan a jeden francouz. To jinak stihnu v pražském provozu za jediný den
Naposledy editováno 24.07.2012 23:20:37
... jednym panom - vlastnikom litroveho rrka mi toto chovanie bolo vysvetlene: " jedu co to da tam kde muzu, v zatackach se pak bojim sahat na brzdy tak jedu pomalu" - nedal se objet a neriskovala som, ale na benzinke som mu musela pochvalit styl jizdy
inak Buchlaky celkom o.k. v porovnani s Dubou...