globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pravidla rychlé jízdy v Buchlovských horách
 
22.7.2012 v 21:51
K založení tohoto tématu mě dovedl jeden blb, který mě dnes bezprostředně ohrozil. Byl jsem v odbočovacím pruhu na hrad, když se najednou vyřítila do protívky v mém odbočovacím pruhu mašina, minuli jsme se celkem o kousek. Tímto chci tak pozdravit majitele modré R1, jenž pak odjel směr Hradiště. A teď k těm pravidlům...

1. Drž se svého pruhu!
Vždy existuje někdo rychlejší, než ty. Proto tím, že v zatáčkách si najíždíš a neustále kličkuješ z jednoho pruhu do druhého, mu bráníš v předjetí a zbytečně pak vznikají rizikové situace a nasrání toho druhého.

2. Předjížděj jen tam, kde vidíš!
Plná čára není zeď, ale přejíždět ji v zatáčkách, nebo si najet kousek vedle ní do protisměru a pomalu předjíždět kolonu aut a doufat, že některé uhne, je nanejvýš nebezpečné kvůli tomu, že se do protivky vyřítí podobný střelec jako ty a je zaděláno na průser.
Tip: V zatáčkách to osolte, ale na rovince, která je stejnak nezáživná, uberte rychlost a nechte auta poodjet, budete mít tak zatáčky prázdné a nemusíte pak auta riskantně předjíždět. Orientace na tento styl jízdy má za následek velké zvýšení bezpečnosti.

3. Jeď jen to, na co máš!
Nejtěžší bod. Člověk se musí přibližovat ke svým hranicím, aby se zlepšoval a stával se tak lepším jezdcem. Neměl by ale chodit za ně. Motorka vyjetá do protisměru kvůli nedobrždění a strachu moto více naklopit způsobuje velmi vážné situace.

4. Buď ohleduplný!
Pokud někoho brzdíš, dovol mu, aby tě předjel. Nezneužívej výkonu svého motocyklu na rovince k zabránění předjetí!

Pro mě jsou výše uvedené body samozřejmostí a podle mě se jimi řídí každý člověk s IQ vyšším než 80. Je zarážejicí, kolik lidí tohoto inteligenčního koeficientu nedosahuje.
Věřím, že pokud budou i ti slabší jedinci dodržovat těchto pár pravidel, klesne počet rizikových situací a křížky u cest budou přibývat pomalejším tempem.
Pravidelně nedodržujeme pravidla silničního provozu, ale dodržujme pravidla bezpečnosti.

Doufám, že si to pár střelců, kteří jezdí k Trampovi na klobásku a následně se vyblbnout do hor, přečte a aspoň něco si vezme k srdci.

A pro ty, co nepatří do skupiny střelců- můžete si tu vylét srdéčko, mě a mě podobným nadávat, že jsme bezohledná hovada, ale to je jediné, co zmůžete. Proto tu prosím ani takovým stylem nereagujte.
Pokud máte návrh na přípsání nějakého dalšího bodu, sem s ním

1 reakcí na tento příspěvek Pravidla rychlé jízdy v Buchlovských horách

24.7.2012 v 18:33 | Nahoru | #1
vsh: napsal jsi to moc hezky, ale nemužu s Tebou uplně souhlasit. Jezdim denně trasu Hradiště, Brno a zpět. Od jara jsem viděl dvě bouračky u Bučovic, to byly auta. 3 bouračky motorek, všechny jen v Buchlákách. Mimochodem brzdný stopy od aut, který vedou do svodidel nebo do lesa jsou tam pořád nějaký. Když je najednou v zatáčce zaparkovanejch 20 motorek, hasiči, auta, všichni tam stojej, smutně koukaj, není to žádná hitparáda zážitků. Je to tam sice krásný, ale moc nebezpečný.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pravidla rychlé jízdy v Buchlovských horách

24.7.2012 v 18:46 | Nahoru | #2
JirkaXJR1200> Nesouhlas, to je přirozené Taky jsem psal, že tam zažívám více zajímavých situací, než běžně, což je dáno koncentrací více motorkářů.

Jde mi spíš o to, že dle mě tam bourají jiní lidé, než někdo, kdo tam jezdí denně, "jak hovado", nejsou to lidé, co tam lítají semtam jako smyslů zbavení, protože tohle se tam neděje.
Dle nejen mého názoru tam bourají lidi, co to tam neznají a udělají chybu z nerozvážnosti, neznalosti prostředí. Alespoň v první mojí sezoně nás tam jezdilo víc lidí a z těch, co jsem znal, se tam naboural jediný - srazilo ho auto.

V buchlákách se nehody dějí a dějí se ve větší koncentraci, než jinde.
To, co říkám já je, že tam NENÍ divoký západ a šílenství na silnici. A říkám to po najetých tisících kilometrech (EDIT :hodně hrubý odhad je kolem 10-15 tis.) a desítkách, možná stovkách hodin tam. A nejen jezdím, ale také sedím a dívám se.
To při vší úctě zde nemá pravděpodobně téměř nikdo, možná vůbec nikdo z přispívajících.

Je tam více motorkářů, nesrovnatelně více, než kdekoliv jinde v okolí a z toho taky pramení více rizikových situací.

Naposledy editováno 24.07.2012 18:48:44
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist