globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Centrální registr vozidel zkolaboval
 
9.7.2012 v 09:41
http://www.novinky.cz/domaci/272670-novy-centralni-registr-vozidel-zkolaboval.html

Tak a je to tady..kdo se ted chystal neco prihlasit nebo zmenit, ma celkem smulu..

Kdyby to nekoho zajimalo vic, tak o tom psali v casopisu tyden..

http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/obchod-s-automobily-zamrzne-evidence-aut-speje-ke-kolapsu_235074.html


Naposledy editováno 09.07.2012 09:59:34

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Centrální registr vozidel zkolaboval

11.7.2012 v 11:27 | Nahoru | #61

todvora píše: ...
Používá se vůbec někde ve státní správě opensource?



Pochybuji. V korporatni sfere defakto nikde. Dulezita je v projektech koupena podpora a podepsany kontrakt se zodpovednosti za funkci podle specifikace. Naklady na licencovani jsou vetsinou zanedbatelne v porovnani s celkovymi development cost.

1 reakcí na tento příspěvek Centrální registr vozidel zkolaboval

11.7.2012 v 11:53 | Nahoru | #62
V Hořovicích jsem byl neúspěšně už 3x, odpoledne to jdu zkusit znovu. Už mě to stálo 260 zbytečně projetých kilometrů, navíc to vylešili i tím, že nevydávají čísílka a pořádně nekomunikují s klienty.

Krásně se ukazuje nekompetence a zvůle státní správy. S tímto přístupem by každá firma v tržním prostředí pohořela. Dokonce ani nerozšířili úřední hodiny. Proč také, jim ty lehy vyhovují. Zavřou se tam a pohoda.

Doufám, že i ke mně se bude státní správa chovat podobně, až pozdě zaplatín daně nebo něco takového.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Centrální registr vozidel zkolaboval

11.7.2012 v 13:01 | Nahoru | #63

Dawe02 píše: Pochybuji. V korporatni sfere defakto nikde.



Zalezi, jakou velikost povazujes za "korporatni". Ale kazdopadne existuji na OS vetsi systemy nez registr vozidel. Je pravda, ze to obcas neni ciste OS, ale treba centralni db je Oracle, protoze MySQL/PostgreSQL donedavna na opravdu velke zateze nebyly, v soucasnosti by to melo byt lepsi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Centrální registr vozidel zkolaboval

11.7.2012 v 13:10 | Nahoru | #64
E-Ryc> myslim velike soukrome-pravni spolecnosti s poctem zamestnancu 10000+.
Takove si myslim jsou pomerne blizko statni sprave co do komplexity reseni.

(reakce na) Centrální registr vozidel zkolaboval

11.7.2012 v 13:17 | Nahoru | #65
Dawe02> Jojo, takový společnosti pak maj úplně jiný problémy. Jejich SW je často tak zoufalej, že dodnes přepisujou ručně text z kolonky do kolonky (vídám běžně ve velkých firmách, tady to z týhle aplikace ručně přepisujeme semhle do SAPu). Nikdo to nedovede zautomatizovat, případně by drobnej zásah stál tolik, co rozpočet celýho toho nákladovýho střediska. Často raději zaplatěj externí sw firmě, protože to vyjde levněji, než aby si to upravili interně sami

Centrální registr vozidel zkolaboval

11.7.2012 v 16:58 | Nahoru | #66
Tady v tym kocourkově zachvilku zkolabuje všechno ne jenom registr.

Centrální registr vozidel zkolaboval

11.7.2012 v 17:02 | Nahoru | #67
Tak jsem to byl zkusit na vlastní kůži, jedna odhláška a jedna přihláška. Hodina a čtvrt a některý údaje museli napsat do poznámky malýho TP, protože do těch správnejch kolonek jim to nešlo.Úřednice klela hůř, než když já opravuju auto

Centrální registr vozidel zkolaboval

11.7.2012 v 17:09 | Nahoru | #68

1 reakcí na tento příspěvek Centrální registr vozidel zkolaboval

11.7.2012 v 17:14 | Nahoru | #69
To se zas nějakej Pepík napakoval.

(reakce na) Centrální registr vozidel zkolaboval

11.7.2012 v 19:52 | Nahoru | #70
Mildabike> Jestli maji normalni smlouvy, tak spise naopak

Centrální registr vozidel zkolaboval

11.7.2012 v 20:54 | Nahoru | #71
Skoro z toho zacinam mit pocit, ze nejakej jouda se rozhodnul ze neco napise a nejak mu nedoslo ze v takovychto pripadejch je potreba mit hafo zamestnancu na to aby nastavili ty koncova zarizeni. Ale ta firma je jako jouda.sro netvari. Je to akciovka s pobockou v Brne a Praze. Pravda o poctu zamestnancu se nikde nezminuji.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Centrální registr vozidel zkolaboval

11.7.2012 v 21:06 | Nahoru | #72

Dawe02 píše: Pochybuji. V korporatni sfere defakto nikde. Dulezita je v projektech koupena podpora a podepsany kontrakt se zodpovednosti za funkci podle specifikace. Naklady na licencovani jsou vetsinou zanedbatelne v porovnani s celkovymi development cost.



Jsou firmy/organizace/úřady, které OSS produkty používají (se zakoupenou podporou dodavatele, který to i nasazuje) případně mají vlastní vývoj, který staví na OSS. Ale to co znám jsou vesměs spíš drobnější věci. Sami jsme pár OSS věcí do státní správy propašovali

Naposledy editováno 11.07.2012 21:06:50

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Centrální registr vozidel zkolaboval

11.7.2012 v 21:13 | Nahoru | #73

_zdenda_ píše: Jsou firmy/organizace/úřady, které OSS produkty používají (se zakoupenou podporou dodavatele, který to i nasazuje) případně mají vlastní vývoj, který staví na OSS. Ale to co znám jsou vesměs spíš drobnější věci. Sami jsme pár OSS věcí do státní správy propašovali


Tak podpora na produkty je pro zakaznika stejne od dodavatele, takze jde spis o risk faktor toho dodavatele. My jsme gold partner MS a na produkty od MS, ktere prodame taky resime support sami v pripade ze to nezvladame tak se to prehazuje na MS a ten call je pekne drahej.

ALe ve vetsine velkejch vyberovejch rizeni maj statni organy vylozene napsano na cem to chteji mit postavene.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Centrální registr vozidel zkolaboval

11.7.2012 v 21:14 | Nahoru | #74
_zdenda_> Ale jo, tomu verim ze mensi projekty mohou byt zalozene na OS. Podobne jako v prumyslu ma prototypova vyroba zcela odlisne priority, prostredky a cile nez vyroba seriova. Od jiste urovne projektu se zkratka situace meni a puvodne vyhovujici prostredky (technologie) se stavaji nevyhovujicimi.

Naposledy editováno 11.07.2012 21:15:52

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Centrální registr vozidel zkolaboval

11.7.2012 v 21:16 | Nahoru | #75
gugo> To že má napsáno na čem to má být je ještě OK, chápu je, že nechtějí tříštit prostředí. Spíš mě štve, že ve většině velkých výběrek vyčteš i kdo to bude dělat (když jich čteš víc a znáš svou konkurenci v oboru). A ještě víc mě štve, že takové projekty jako CRV projdou bez výběrka a je to takový bastl. Docela mě mrzí, že neznám nikoho z daného projektu, rád bych si poslechl skutečnou pravdu a ne to co nám prezentují přes media.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Centrální registr vozidel zkolaboval

11.7.2012 v 21:17 | Nahoru | #76
Dawe02> Na OS jsou založeny i vyloženě gigantické projekty. Ostatně, většina nejvýkonnějších strojů světa jede na linuxu, facebook hrne opensource technologie, velká část všech webových serverů jede na apachi...

(reakce na) Centrální registr vozidel zkolaboval

11.7.2012 v 21:26 | Nahoru | #77

_zdenda_ píše: gugo> To že má napsáno na čem to má být je ještě OK, chápu je, že nechtějí tříštit prostředí. Spíš mě štve, že ve většině velkých výběrek vyčteš i kdo to bude dělat (když jich čteš víc a znáš svou konkurenci v oboru). A ještě víc mě štve, že takové projekty jako CRV projdou bez výběrka a je to takový bastl. Docela mě mrzí, že neznám nikoho z daného projektu, rád bych si poslechl skutečnou pravdu a ne to co nám prezentují přes media.


No ja bych mozna videl duvod proc to chteji mit na licencovanem SW jinde, uplatky jsou preci nejake procento z ceny Ne je jasny ze kdyz chteji Exchange je jasne od koho bude, ale pokud nekdo chce webovou aplikaci tak mu muze byt jedno na cem to pobezi, jediny co by se tak melo specifikovat je ze to musi chodit v preferovanem browseru.

Stim vyctenim kdo to bude delat ... jo to znam To te pak fascinuje ze si zadvatel da do podminek ze musis byt partner toho a toho bezvyznamneho vyrobce HW , ze musis mit na spravu jednoho serveru tolik certifikovanych lidi atd. Coz by melo v prvni rade diskvalifikovat male firmy, ale ono to dikvalifikuje i treba firmu co ma 700 zamestnancu :P)

Kdyz se tech pominek nasromazdi hodne, tak je to nakonec jako by tam napsali : a vratny dodavatele musi mit knir a fialovou kosili se zlutym limeckem (v den oteviraniobalek) P

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Centrální registr vozidel zkolaboval

11.7.2012 v 21:32 | Nahoru | #78
Dawe02> Sry ale to je blbost. Jde spis o to co je potrena delat, nez jeslti je to OSS.
Jak uz psal todvora, treba google pro cache DB pouziva Mysql protoze pro maly data je to nejrchlejsi DB. Vykonove je apache rozhodne srovnatelny spise predcujici server oproti IIS.
MS dokonce uvazuje o okopirovani te vlastnosti ze co connection to novy proces (pokud uz to neudelal nejak ztracim prehled).
Velka vetsina blackbox zarizeni typu antispam gw/ antivir gw/ firewall bezi na OSS.
POtrebujes jeste dalsi dukazy toho ze OSS je schopno resit i globalne velke projekty.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Centrální registr vozidel zkolaboval

11.7.2012 v 21:39 | Nahoru | #79
todvora> to si nerozumime. Nepisu o technologickych spolecnostech pro ktere je provozovani techto technologii primarni zdroj obzivy (jsou sami o sobe experti). Mam na mysli prave korporace, jimz IT (PDM, SAP, nejruznejsi specializovane informacni systemy) slouzi jako prostredek k naplnovani jinych vydelecnych cilu. A takove specifikuji platformy tak jak jsem psal, zejmena podporu od Tier1 dodavatelu (pro OS neexistujicich).

gugo>detto

Naposledy editováno 11.07.2012 21:41:33

(reakce na) Centrální registr vozidel zkolaboval

11.7.2012 v 21:40 | Nahoru | #80
gugo> Krom již zmíněného googlu a facebooku jede na oss i třeba wikipedie nebo twitter. Oss pohání webservery, databáze, dns servery, cache, proxy...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Centrální registr vozidel zkolaboval

11.7.2012 v 21:45 | Nahoru | #81
gugo> Všimni si, že píšeš o dost úzkém oboru aplikací. Infrastrukturní aplikace (aplikáče, webové servery, oprační systémy) případně vestavěná zařízení (spíš pro low-end nasazení)… Firmu většinou zajímá funkčnost aplikace, která tu infrastrukturu používá. Zajímá je groupware, finanční informační systém, manažerský informační systém, spisová služba, CRM, kartový systém, CAD aplikace a nevím co ještě…

Infrastruktura je dnes už dost často postavena (aspoň z velké části) na OSS. Ale i když použijí jako základ Linux, tak to je třeba RHEL s podporou RedHatu. Když použijí jako aplikáč JBoss nebo třeba Glassfish, tak zas s podorou RH/SUNu (teda ten už není, ale dřív to tak prostě bylo ).

edit: koukám, že než jsem se vymáčkl, tak už to tu napsali jiní

edit2: jo jinak všude kde to jde prosazuji OSS a vlastně se v OSS světě pohybuji od začátku své práce s počítači, ale prostě spousta věcí OSS není a nikdy nebude… a zákazníka to nezajímá, chce službu aby mohl dělat svůj byznys.

Naposledy editováno 11.07.2012 21:48:03

(reakce na) Centrální registr vozidel zkolaboval

11.7.2012 v 21:47 | Nahoru | #82
_zdenda_> jj,pises jako kniha.

Naposledy editováno 11.07.2012 21:52:01

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Centrální registr vozidel zkolaboval

11.7.2012 v 21:48 | Nahoru | #83
Dawe02> Aha, rozumím. V tom případě vidím problém hlavně v roztříštěnosti všech OSS řešení. Když má firma SAP, tak je to prostě standard a ví se, co od toho očekávat a že podpora nekončí tím, že už na to hlavní vývojář nemá čas, protože se mu narodil potomek. Nebo proto, že nasral zbytek komunity kolem.

Centrální registr vozidel zkolaboval

11.7.2012 v 21:58 | Nahoru | #84
Na druhou stranu to, že zákazníka vůbec nezajímá jak a na čem má postavený řešení má obrovský nevýhody. Nikdy nebude moct sám zasáhnout do vývoje, protože dostane hotovej zkompilovanej systém a každou úpravu musí provést dodavatel (kterej dodavatel nesní o vendor-lockin, že?).

Pokud dodavatel padne nebo bude mít přemrštěný podmínky, začne se psát celej systém znova. A to je to, co mi přijde že se děje ve státní správě. Pořád dokola vytváří nový a nový systémy, který jen nahrazujou ty stávající.

Přece u registru vozidel šlo hlavně o to propojit se se základníma registrama a data o lidech si brát ze základních registrů místo vlastní databáze. To přece nemusí nutně znamenat začít opět od základu, ne? Kdybych při každý změně zdroje a poskytovatele dat přepsal komplet systém znovu, asi bych nikdy nic neudělal a nikdo by mi to nezaplatil...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Centrální registr vozidel zkolaboval

11.7.2012 v 22:03 | Nahoru | #85
Tak treba k tomu FISu, nejpouzivanejsim FISem v evrope je asi SAP, ten umi chodit na Linuxu i na Mysql (ovsem ne na oss verzi). To zda si pod to hodim RHEL za kterej zaplatim to samy jako za MS nebo si pod to hodim Centos je uz vec administratora nebo rozhodnuti nejakeho managementu.
AD groupware je par projektu, ktere maji OSS verze, ktere ovsem nejsou schopne konkurovat (zvlast nedostatecnym klientem-kdyz mluvim o konkurovani mam na mysli MS Exchange o LN redeji nemluvit), jejich komercni verze ovsem napr podporuji MS Outlook takze koncovej uzivatel ani neni schopen poznat ze neni na Exchange. (Cenovej rozdil znacny).

CRM - vyjmenuju ti 10 OSS CRM produktu, ktere jsou funkcnosti schopny konkurovat komercnim produktum.

A ted k tem blackboxum- rozhodne nejde o primarne o low end nasazeni mluvim napr o symantec SMS GW , barracuda, Ironport. To jsou apliance pro korporatni uziti.

O cloud projektech snad ani nema cenu mluvit.

Nechci, zvlast tady, ostatni zatezovat IT pindama, proto sem asi lidi nechodi, muzem klidne udelat nejake MOto IT sraz, treba vymyslime nejake peknej projekt a bude na nove motorky
ALe obecne lze asi rict, ze pokud si troufnes nasadit OSS produkt, musis mit sikovne lidi, co to dokazou doohybat popripade udrzet v chodu nezbytne nutnou, ne klikace. Jestli si nekdy nejakej problem s OSS resil asi vis ze to je rada hodin stravenych na googlu, palejici oci a mnoho odkazu kde si lide z celeho sveta stezuji na to co ty, ale reseni nikde a nakonec se dycky nekde najde . Stim rozdilem ze podobne pocity jsem zazival kdyz jsem instaloval asi 1. Exchange 2007 v CZ, stim malym rozdilem, ze tam se do zdrojaku nepodivam abych mohl patrat potom co je pricinou problemu

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Centrální registr vozidel zkolaboval

11.7.2012 v 22:06 | Nahoru | #86

todvora píše: Dawe02> Aha, rozumím. V tom případě vidím problém hlavně v roztříštěnosti všech OSS řešení. Když má firma SAP, tak je to prostě standard a ví se, co od toho očekávat a že podpora nekončí tím, že už na to hlavní vývojář nemá čas, protože se mu narodil potomek. Nebo proto, že nasral zbytek komunity kolem.


Nechi te vyvest z presvedceni ze SAP sam o sobe neco umi a ze jednotlive funkcnosti nelezi na konzultantech, kteri tenk tery modul doohybali pro potreby jednotoivych statu, ale vedle me tady usina jedna SAParka a ta by ti mohla vypravet. Kdzy jsem videl zdrojaky hooodne me to pripmelo spatne vedene OSS projekt Nejoblibenejsi byly komenty od polskych vyvojaru

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Centrální registr vozidel zkolaboval

11.7.2012 v 22:13 | Nahoru | #87
gugo> Spousta našich klientů používá SAP ale než aby si vyřešili úpravy modulů v SAPu, raději zaplatí nám za to, že jejich problémy a procesy vyřešíme u nás. Poskytneme webový rozhraní a naše data jejich uživatelům a jen firmě zpět přehrneme nějakou formou (ws, xmlkem, emailem) výsledky nazpět k nim. Takže předpokládám, že každá úprava do SAPu je buď neskutečně drahá nebo složitá.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Centrální registr vozidel zkolaboval

11.7.2012 v 22:14 | Nahoru | #88
gugo> s tim SAP mas asi pravdu, ze finalni kod je opet jen kod a treba ne nejlepsi. Ale dulezitym faktorem pro ty co rozhoduji za co korporace utrati penize je fakt ze v pripade problemu najmuty SAP konzultant/specialista/whatever (dulezite taky je ze existuje system vzdelavani techto lidi) zavola do Walldorfu (jestli tam porad maji support) a nekdo se toho zkratka ujme kdyz on sam nevi.
Ten IT/moto sraz neni asi spatny napad.

Naposledy editováno 11.07.2012 22:16:14

Centrální registr vozidel zkolaboval

11.7.2012 v 22:18 | Nahoru | #89
Dnes v Berouně od 8mi hod. do 10:30hod. přepis se změnou barvy, kua já jsem happy, že se to nakonec podařilo vytisknout , úřednice mi říkala, že není až takový problém v tom new programu udělat klasický příkazy pokud to nespadne, jen je problém to vytisknout, nevím asi jim to nějak nejde přes porty tiskáren či co, a těch nadávek co jsem tam dnes slyšel od lidí co šli na registr...Nejhoršé je, že třeba někomu končí evidenčka, aby to mohl přihlásit, nebo PR a chce to dát do depozitu a ono to nejde a potvrzení, že nešel systém a nějakej štempl od registru taky nedostaneš a prásk ho musíš znovu na evidenčku nebo ti pošle ČKP pokutu, že jsi nedal včas značky do depotu, prostě vyžer si vše sám a plať jak debil něco dvakrát nebo nějakou pokutku, která nevznikla tvojí vinou....

Naposledy editováno 11.07.2012 22:28:07

Centrální registr vozidel zkolaboval

11.7.2012 v 22:19 | Nahoru | #90
Zase jedna uměle vytvořená a zbytečná zakázka placená z našich kapes,jen se někdo pořádně napakoval a za chvíli se to bude zase měnit,protože se chystá registr celé EU ,tak že další nesmysl,který platíme.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist