globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vůle ventilů
28.6.2012 v 13:16
Tak přišel čas kontroly ventilů. U FZS to bude má premiéra koukám do manuálu a vidím tu

Intake valve
0.11  0.20 mm
Exhaust valve
0.21  0.25 mm

Je to ono?
Jinak mám si dávat pozor na nějaký chytáky? Doufám, že to jde všechno udělat na mašině jen když sundám nadrž a vrchní víko jako snad všude jinde? Suza GSko, tam to byla práce na hodinku i s pivkem

Naposledy editováno 28.06.2012 13:52:59
Předchozí
1 2
Následující

Vůle ventilů

28.6.2012 v 13:59 | Nahoru | #1
Tu
ono to vtom manualu asi bude a to jeste u vetsiny yamaha manualu to mate pekne v pdf tak ze se to da hledat CTRL+F.

1 reakcí na tento příspěvek Vůle ventilů

28.6.2012 v 14:11 | Nahoru | #2
no staci jen sundat chladic, vypustit vodu, vyndat servo privery, tu bednicku jmenem Puir system a snad by to uz mohlo jit....

Ja kdyz jsem to videl, tak jsem to radsi odvezl do servisu

(reakce na) Vůle ventilů

28.6.2012 v 14:13 | Nahoru | #3
dakarista> Kua, to přesně jsem si myslel, že bude potřeba tak do toho se mi moc nechce asi...

1 reakcí na tento příspěvek Vůle ventilů

28.6.2012 v 14:24 | Nahoru | #4
Tak hlavne GSko ma stelovani sroubem a Fazer bude mit podlozky ne ? Takze pokud jses mimo toleranci tak stejne musis nechat bud zbrousit nebo dat novy. Tedy doudam ze se nepletu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vůle ventilů

28.6.2012 v 14:28 | Nahoru | #5
gugo> GSo má podložky, 4 a OBŘÍ

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vůle ventilů

28.6.2012 v 14:30 | Nahoru | #6
Johny_F> gs500 ?

(reakce na) Vůle ventilů

28.6.2012 v 14:57 | Nahoru | #7
gugo> Jo, SUZUKI GS 500e

1 reakcí na tento příspěvek Vůle ventilů

28.6.2012 v 14:59 | Nahoru | #8
Nic zbrušovat nehodlám, nejsem prase, podložky by šly nový..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vůle ventilů

28.6.2012 v 15:02 | Nahoru | #9

Johny_F píše: Nic zbrušovat nehodlám, nejsem prase, podložky by šly nový..



ad gs ha a .. to jsem si myslel ze tam nejsou podlozky...

Ad zbrusovani: to se normalne dela , tedy nesmis to brousit doma smirglem ale nechat to udelat tam kde jsou schopni to s uvedenou toleranci zbrousit.

(reakce na) Vůle ventilů

28.6.2012 v 15:07 | Nahoru | #10

gugo píše: ad gs ha a .. to jsem si myslel ze tam nejsou podlozky...

Ad zbrusovani: to se normalne dela , tedy nesmis to brousit doma smirglem ale nechat to udelat tam kde jsou schopni to s uvedenou toleranci zbrousit.



...a proč?
...proto abys je při příští kontrole vezl třeba k dalšímu odborníkovi navařit?

...jasně, jako řešení z nouze možná použitelné, přesto bych se při ceně 200 Kč/ks (někde i méně) zamyslel nad tím, proč jsou originální podložky povrchově upravené atd...

1 reakcí na tento příspěvek Vůle ventilů

28.6.2012 v 15:16 | Nahoru | #11
Jen tak čistě logicky, není to spíš tak, že vůle jsou časem větší, tímpádem je potřeba výšší podložku a tímpádem je nějaký zbrušování k ničemu?

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vůle ventilů

28.6.2012 v 15:26 | Nahoru | #12

Johny_F píše: Jen tak čistě logicky, není to spíš tak, že vůle jsou časem větší, tímpádem je potřeba výšší podložku a tímpádem je nějaký zbrušování k ničemu?



Naopak,vůle se postupně zmenšují jak se ventily zaklepávají do sedel a tak jsou potřeba podložky nižší.Na broušení nevidím nic špatnýho.Při ceně 250 za kus je to u 16ti ventilového motoru za 4000,-.Mě je zbrousili za tři stovky.

-jen tak čistě logicky-

Naposledy editováno 28.06.2012 15:32:29

(reakce na) Vůle ventilů

28.6.2012 v 15:40 | Nahoru | #13
Taky bych se zabroušení nebál, známý co má zámečnickou dílnu a rovinnou brusku mi to zbrousil za 200kč. pokud si to takhle pěkně rozkreslíš do přehledné tabulky, jako můj servisák, poznáš který ventily jsou mimo toleranci a dopočítáš si, o kolik se mají vzít nevyhovující podložky na brusce a druhej den můžeš dávat na mašinu . Nevim jak u Yamahy, ale u Suzuki to bylo krásně přehledně popsáno v tabulce v manuálu. Základ je neproházet si ty podložky, a zdvihátka .

2 reakcí na tento příspěvek Vůle ventilů

28.6.2012 v 15:41 | Nahoru | #14
Johny F píše:
Jen tak čistě logicky, není to spíš tak, že vůle jsou časem větší, tímpádem je potřeba výšší podložku a tímpádem je nějaký zbrušování k ničemu?

Spíš jen tak čistě logicky halík: časem se ty vent. vůle zmenšujou,když se ventil zaklepává do hlavy.

Jinak souhlas s gugem ohledně broušení vymezovacích podložek na profi brusce logicky zpět montovanou broušenou stranou podložky ze strany dosedacího čela dříku ventilu.
Protože, když namontuješ vymezovací podložku zbroušenou stranou kde najíždí vačka vačkového hřídele, tak styčnou plochu podložky včetně vačky vačk. hřídele přidřeš a jsi v p....i..

Když občas vidím co lidi dokážou udělat s útrobamy motoru při nějaké rádoby repase, údržbě atd., tak nějaké broušení vymezovacích podložek je docela nicotná záležitost co se týče spolehlivosti chodu motoru obecně.

Čus S

Vůle ventilů

28.6.2012 v 15:44 | Nahoru | #15
petr.machy:super tabulka, tak to má vypadat
Čus S

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vůle ventilů

28.6.2012 v 15:44 | Nahoru | #16
jeník37> Tak na FZS 118 Kč jedna podložka... pokud bych tedy měnil všechny, což pochybuji, tak by to stálo 2360 Kč což není tak tragické...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vůle ventilů

28.6.2012 v 15:51 | Nahoru | #17

Johny_F píše: jeník37> Tak na FZS 118 Kč jedna podložka... pokud bych tedy měnil všechny, což pochybuji, tak by to stálo 2360 Kč což není tak tragické...



No vidíš a mě to vyšlo tak blbě,že bych jich musel koupit 15.
Jinak 2360 vs. 300 za zbroušení?Radši bych to zbrousil za ty tři kila a dvojku projezdil

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vůle ventilů

28.6.2012 v 15:52 | Nahoru | #18
SOUSEDRH9> A souhlasím s tím, že se vůle postupně zmenšujou, důkazem toho jsou třeba i hydroštely u auta, jejichž "vysunutí" se postupně zmenšuje s zaklepáváním ventilu, případně sedla ventilu. Když jsem dělal hlavu na autě, a použil sem hydroštely z hlavy, co měla najeto méně než ta co byla v motoru, byly hydroštely tak vylezlé, že mi nedovíral ventil a já laboroval proč mi to auto sakra nechce chytit .

Naposledy editováno 28.06.2012 15:53:45

Vůle ventilů

28.6.2012 v 15:53 | Nahoru | #19
Díky chlapi! Tak jsem zase o něco moudřejší. Ta tabulka špica! Jinak že broušená podložja broušeným dole, to je asi jasný..

(reakce na) Vůle ventilů

28.6.2012 v 15:55 | Nahoru | #20

SOUSEDRH9 píše: Johny F píše:
Protože, když namontuješ vymezovací podložku zbroušenou stranou kde najíždí vačka vačkového hřídele, tak styčnou plochu podložky včetně vačky vačk. hřídele přidřeš a jsi v p....i..



nějak to asi nechápu.Tobě najíždí vačka na vymezovací podložku?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vůle ventilů

28.6.2012 v 15:56 | Nahoru | #21
jeník37> Tak ono bude asi opravdu stěžejní, kolik jich musí člověk měnit.. Kdyby bylo potřeba vyměnit 4 podložky tak asi není co řešit... ale když tak moc, jak jsi říkal ty, tak je to už na zvážení...

(reakce na) Vůle ventilů

28.6.2012 v 15:58 | Nahoru | #22

Johny_F píše: jeník37> Tak ono bude asi opravdu stěžejní, kolik jich musí člověk měnit.. Kdyby bylo potřeba vyměnit 4 podložky tak asi není co řešit... ale když tak moc, jak jsi říkal ty, tak je to už na zvážení...



přesně

Vůle ventilů

28.6.2012 v 16:00 | Nahoru | #23
jenik 37:
Může klidně být, že na horní straně zdvihátka je vložena vymezovací podložka a vačka vačkového hřídele na ní najíždí.
Čus s

1 reakcí na tento příspěvek Vůle ventilů

28.6.2012 v 16:13 | Nahoru | #24
Vačka dosedá přímo na podložku jen v případě že sou podložky opravdu dané shora na zdvihátku, ale takových motorek moc není, myslím že GS500 to tak zrovna má a jsou tam ty velké podložky jak 5ti koruna. Jinak většina motorek má ty malé podložky (průměr cca7mm) které jsou na ventilu a zdvihátko je na ně dané shora a na zdvihátko teprve zabírá vačka.
Jinak ještě upozorním na jednu věc kterou tu nikdo nezmínil a to: Když budeš mít některé vůle mimo toleranci musíš měnit podložky, to je jasné, ale abys je vyměnil musíš sundat vačky, takže pak musíš nastavovat rozvody. Doporučuju řádně nastudovat v manuálu jak na to, někdy stačí vačky špatně namontovat o 2 či 3zuby oproti klice a potká se ti ventil s pístem! Takže na to dát opravdu bedlivý pozor

Vůle ventilů

28.6.2012 v 16:14 | Nahoru | #25
No zapoměl jsem možná doplnit, že drtivá vetšina jap. motorek má vymezovací podložky schované pod zdvihátky dříků ventilů a tam se nějaké zbroušené podložce tuplem nemůže nic stát vlivem provozu vent. mechanismu.

Ale třeba u Triumphu Thunderbird r.v. 96, tak tam jsou vymezovací podložky přímo na horní straně zdvihátka dříku ventilu a zde by byl problém časem s broušenou plochou směrem k vačce vačk. hřídele.

Vůle ventilů

28.6.2012 v 16:17 | Nahoru | #26
mischa636:Souhlasím s Tvojí připomínkou ohledně zpětné montáže vačkového mechanismu
Čus S

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vůle ventilů

28.6.2012 v 16:28 | Nahoru | #27
mischa638> Jo, to už jsem prubnul na tom GSu. A když si člověk vše pohlídá, tak není co zkazit. Já takhle přišel na to, že v servise posunuli rozvodový řetěz o jeden článek špatně!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vůle ventilů

28.6.2012 v 16:31 | Nahoru | #28
Johny_F> A to to jelo, poskočený o zub? Mě to ani nechytlo, nic ani škytnutí. když mi poskočil rozvod o zub.

(reakce na) Vůle ventilů

28.6.2012 v 19:27 | Nahoru | #29
petr.machy> Jo jelo, ale divně

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vůle ventilů

30.6.2012 v 05:03 | Nahoru | #30

jeník37 píše: Naopak,vůle se postupně zmenšují jak se ventily zaklepávají do sedel a tak jsou potřeba podložky nižší.Na broušení nevidím nic špatnýho.Při ceně 250 za kus je to u 16ti ventilového motoru za 4000,-.Mě je zbrousili za tři stovky.

-jen tak čistě logicky-


Jen tak čistě logicky, nemá FZS 1000 náhodou ventilů 20?
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kolísání otáčkoměru Yamaha FZS 1000 Fazer habrman 3 15.4.2024 v 12:13 Anders
FZS 1000 Fazer nájezd Yamaha FZS 1000 Fazer satanek66 24 20.3.2024 v 09:15 Mňojo
Nesouměrně sjetá pneu Yamaha FZS 1000 Fazer Chabra 21 6.10.2023 v 13:33 jirmanmartin
Nepravidelne sjizdeni pneu [1, 2] Yamaha FZS 1000 Fazer Johny_F 45 2.10.2023 v 22:59 Kohlstein
Rozborka vidlice Yamaha FZS 1000 Fazer Chabra 3 17.9.2023 v 17:36 gerrik


TOPlist