1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) co nejvyšší výkon
Inspiroval se v něm Arkadij Švecov, snížil zdvih, zmenšil rozměry a odlehčil jej. Tak vznikl nepříliš povedený motor M-25, použitý třeba v I-16. Trpěl silnými vibracemi a přes tvrdé uchycení třásl s celým letounem. To dělalo z I-16 dost nestabilní platformu pro střelbu.
Dalšími úpravami vznikl M-62, značený také Aš-62. Právě ten je použit v An-2. :
La-5 a La-7 jsou ale osazeny motorem Aš-82 , což už je čtrnáctiválec, odvozený z motoru Wright R-2600 Twin Cyclone.
Jeho první série (Aš-82-111) měla dost problémů s mazáním a karbci v nízkých teplotách.
Jinak ale máš recht, že "žabák" byl letěl snad i na naftu s vyjetým olejem... No, to už trochu přeháním, ale podobně se tradovalo, že Kukuruznik (Po-2) letí i na slivovici. To je ale blbost, samozřejmě
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Pionýr vynechává a hodně kouří Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/21 Pionýr | AdaM123456 | 11 | 7.5.2024 v 14:01 pavelgl1 |
Jaké řetězové kolečko na pionýra Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/05, Jawa 50/23 Mustang, J... | HonzaH08 | 9 | 3.5.2024 v 13:33 FJRPEPA |
Jak poznat kdy byl vyroben pionýr p... [1, 2] Jawa 50/21 Pionýr | macgiver66 | 40 | 24.4.2024 v 13:59 FJRPEPA |
Pístní kroužky Jawa 50/21 Pionýr | ales799 | 29 | 12.4.2024 v 20:35 elvis78 |
Pionýr se dusí Jawa 50/21 Pionýr | Jawa_Babetta | 14 | 10.4.2024 v 11:00 FJRPEPA |