globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Co dál po Stromkovi na silnici
Ahoj lidi.

Potřebuju trošku pomoct s výběrem, nebo spíš se zkušenostmi k těmhle strojům. Přečetl jsem, co se dalo, prolezl x diskuzí, nicméně konkrétní a vlastní zkušenosti jsou dycinky k nezaplacení.

Jezdím druhou sezónu po x letech malého Stroma. Super, pohodlný, spoustu věcí jsem si na něm zopakoval a naučil (a ještě učím), letos mám zatím přes 7 kkm, nicméně... Byl jsem s partou v Rakousku, kolem Dunaje, v kopcích, v podhůří Alp. Paráda, žiju tím doteď, neskutečný, ale na kolegy na litr+ strojích jsem prostě neměl. Jistě, jezdím na špuntech, oni ne a samozřejmě že jsou vyježdění víc než já a dělají méně chyb, ale ten výkonový rozdíl a zejména rozdíl v točivém momentu tam prostě znát byl. A je. V zatáčkách ještě jakžtakž s nimi držím krok (i za cenu občasného broušení policajtů), ale na výjezdech a zejména při předjíždění jim většinou stačilo vzít za heft, zatímco já si takovou akci musel sakra dobře rozmyslet a pak točit a točit.

No, a tak jsem začal koukat po něčem novým. Zjistil jsem, že terén nepotřebuju, resp. Stromek ho stejně nedává, a občasnou polňačku nebo rozbitou cestu (třeba za rybama k Lužnici) by měly s větším či menším skřípěním zubů, tlumičů a svodů asi dát všechny holky ve výběru. Jezdím sám, občas s kufrem či více kufry. Od motky bych očekával
- raději dost krouťáku než než stádo splašených kobyl,
- schopnost delších štrek (Alpy atd.) včetně rozumné ochrany před nečasem (malé "n"),
- rozumný servisní interval (těch 6 kkm u Sůzy fakt nic moc) a náklady,
- přiměřenou hmotnost,
- přátelskou výšku sedla i k nám 177 centimetrovým zakrslíkům (nechci prožívat chvíle hrůzy při balancu na špičkách apod.).

Blbý je, že ty motorky vybírám jen "na pocit". Dneska jsem si teda trošičku projel velkýho nahatýho Bandita - a kupodivu dobrý . Příznivec naháčů ze mně asi už nebude, ale ten motor mne oslovil. Jenže pořád ještě zbývá udělat si názor na zbývajících cca 6 nebo 7 favoritek - a to prostě nedám. Proto bych rád znal reálné názory a zkušenosti nasbírané z provozu a ze soužití s tou či onou.

Pomůžete?
Anketa: Která je podle Vás nejlepší na silniční cestování?
BMW F800 GS
10%
6
Honda CBF 1000
7%
4
Honda Crossrunner
7%
4
Suzuki GSF 1250S Bandit
7%
4
Triumph Tiger 800
14%
8
Triumph Tiger 1050
34%
20
Yamaha TDM 900
22%
13
Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) Co dál po Stromkovi na silnici

1.10.2012 v 20:21 | Nahoru | #31
Kukkan> Už jsem vyřešil rébus: "Co dál po Stromkovi na silnici"

Suzuki V Strom 650 jsem vyměnil za Tigera před měsícem. Na Stromovi jem najel za necelé dva roky něco málo přes 20 tkm, na Tigerovi mám zatím asi 1500km. Měnil jsem právě proto, že jsem chtěl něco co má zrychlení a krouťák Jezdím často ve dvou a delší trasy, zavazadla dám na Tigera stejně jako na Stroma. Zatím se i s přítulkou shodujeme na tom, že výměna Stroma za Tigera byla dobrá volba Tiger je pohodlnější na sezení, má trochu lepší ochranu nohou a trochu horší ochranu horní části těla řidiče před větrem se sériovým plexi. Tiger je mnohem lépe ovladatelný na cestě, v terénu jsem nejel ani se Stromem ( polní a lesní cesty nepočítám, to kudy si troufnu, dá i Tiger ) a taky stabilnější. Rozhodně však, na rozdíl od Stroma, Tiger opravdu jede! Po rovině, do kopce, v jednom a hlavně i ve dvou! Jediné s čím mám zatím problém, je naučit se správně pracovat s meziplynem. Řazení nižších kvaltů je někdy na můj vkus příliš hlučné, ale podle mě to chce jen cvik a trénink
Spotřebu mám při stejném stylu jízdy na Tigerovi 5,6 litrů. (Strom 4,8l).

Co dál po Stromkovi na silnici

6.1.2013 v 18:09 | Nahoru | #32
Pane kolego,
nevím zda li jste již rozhodnut, ale Strom je nádherná motorka se kterou se dá absolvovat vše co si budete přát. Záleží jen na výbavě a umění jezdce. Ano, souhlasím s tím, že chci-li předjet musím podřadit a rozjet to, ale vše je jen ve Vašich rukách a zkušenostech.
Proč o tom mluvím. Měl jsem svou krásnou VFR 800Fi, super stroj, ne cesty i blbnutí. Mám jí strašně rád rok 2001.
Chtěl jsem něco co by jelo rychleji než 240. Inu prodal jsem VFR a koupil CBR 1100 XX. Laděná mašina Akrapovič včetně svodů a různých vychytávek. Prostě 180 poctivých koní. jezdila dle měření 310 km/hod. Sjezdil jsem s ní několikrát Alpy a Francii. Prostě miláček. V loni jsem se s ní vyboural a je jí konec. Dal jsem se dohromady a dnes sedlám Triumpha Tigera 1050SE.
Vybavil jsem si jej pro cestování a jezdím. proč to vše říkám, proto, abyste chápal, že mám určitou zkušenost s motorkami.
Na Váš dotaz týkající se výběru motorky mohu říci, že to vše není jen o výkonu / krouťáku. je to jen o ekonomice provozu a co od toho čekám.
VFR - super cestovní stroj, najel jsem na něm 45 000km. Jsem nerad, že jsem jej prodal 110k a 90Nm bylo super obzvlášť když to bylo ve 4řech válcích 90stupňů. Nádhera.
CBR 1100XX Blackbird - super zátah 180k a 120Nm udělalo své, ale v nízkých otáčkách to bylo méně než u VFR. A to byl problém. Spotřeba u 1100 oproti 800 byla přímo úměrná.
Triumph - obsah 1000 ccm je asi optimum. Má dost síla a u 3válce je krouticí moment skoro všude stejný. Je to dáno 3válcem. Letos na něm pojedu poprvé dlouhou tracu to jest přes 8 000km. A tím budu moci poději srovnávat.
Snad jsem Vám alespoň mohl přispět k rozhodnutí. Snad jej ještě budete potřebovat. RomanXX 737080999, pokud budete chtít povím více.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
dealer tool pre triumph Triumph Tiger 800 XR capo111 23 20.4.2024 v 15:56 Juraj22
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Cena servisu Triumph Triumph Tiger 800 XR michla 29 17.12.2023 v 18:42 tencotancismoto
Gumy na Triumph Tiger 800 Xrt Triumph Tiger 800 XR davidic 4 26.9.2023 v 19:08 Juraj22
Triumph Tiger 800XR - řidítka, plex... Triumph Tiger 800 XR Karaya1 11 27.8.2023 v 18:57 Karaya1


TOPlist