paolo_novy Přidat reklamu

Téma: jawa 250 Travel končí
8.6.2012 v 08:35
Poté, co díky garážovýmu nadšenci (velký uznání Bertovi ) konečně rozhýbaly stojatý vody se národní socialistický podnik JAWA rozhodl ukončit výrobu 250ky - skvělé marketingové rozhodnutí špičkových managerů - prej se budou věnovat "perspektivním" větším objemům boha jeho, Janeček gdyby vstal z mrtvejch a viděl, co se děje v jeho fabrice, tak by vzal brokovnici a všechny by je postřílel

1 reakcí na tento příspěvek jawa 250 Travel končí

15.6.2012 v 10:26 | Nahoru | #1
Ono byl ale problém v tom, že Jawa jako fabrika za komunisty nemohla své tržby používat pro sebe sama. Prostě to nešlo. Zhusta se motorky defakto "měnili" za rudu a podobné nezbytnosti z ex SSSR. Mít Jawa celý obnost peněz pro sebe tak by byla samo jinde. Jenže to systém nedovoloval už principem. Ano vývoj sice byl, i prototypy i chuť stavět jiné motorky. Jen nebylo kde a hlavně KÝM!! Za komunismu chyběla automatizace a celkem chyběli i lidé. Dík centr. plánování šlo všechno stršně těžce a zdlouhavě (něci jako dnes třeba když chcete stavět za své na svém a nic po nikom nežádáte,....bohužel jen stavební povolení)

A jméno jako takové si kur.la Jawa sama. Pět ale dík systému. Myšleno na západě. A to ať se Vám to líbí nebo ne už od dob Péráka někdy od roku 1946. Objednávky z USA zněly na chromované motorky jako na prospektu a došli jim tam "lidovky", případně "pololidovky". Servisní síť byla dost špatná, dodávky dílů v USA byly takové jako v ČSSR, dlouhé čekací doby, "nemáme",....a podobně. Navíc se časem diametrálně oddělilo to co se prodávalo v sérii a to co závodilo a z čeho dělali reklamu tomu že je Jawa světová. Na západě byl bohužel kupující jaksi nezávyslí na nabídce a klidně šel (k údivu soudruha,..) JINAM... T o se celkem moc u nás nedělo a pokud bylo v obchodě něco co jelo tak se bralo to co bylo,..(Děda si šel pro 250/353 a dojel za 175/356,..chceš nechceš,..??)
A i když byl Pérák celkem úspěch a jakýsi nový trend tak kývačka byla defakto jen částečná modernizace a panelka jen facelift,..teda od roku 1946 do roku 1973 (350/634) se vyráběla "stejná motorka". A potom od roku 1973 do konce do dneska furt stejný model,....

...druhou věcí byl onen dvoutakt. Prostě na západě na to nebyl nikdo moc zvyklý. Mnoho Califů v USA se dá sehnat s najetýma "deseti majlama" a zadřenýma. Oilmaster byl sice řešení,..nicméně spolehlivost nic moc,..

Jawě jeko takové přeji úspěch a doufám v něj,...

(reakce na) jawa 250 Travel končí

15.6.2012 v 10:41 | Nahoru | #2

Dolin píše: Ono byl ale problém v tom, že Jawa jako fabrika za komunisty nemohla své tržby používat pro sebe sama. Prostě to nešlo. Zhusta se motorky defakto "měnili" za rudu a podobné nezbytnosti z ex SSSR. Mít Jawa celý obnost peněz pro sebe tak by byla samo jinde. Jenže to systém nedovoloval už principem. Ano vývoj sice byl, i prototypy i chuť stavět jiné motorky. Jen nebylo kde a hlavně KÝM!! Za komunismu chyběla automatizace a celkem chyběli i lidé. Dík centr. plánování šlo všechno stršně těžce a zdlouhavě (něci jako dnes třeba když chcete stavět za své na svém a nic po nikom nežádáte,....bohužel jen stavební povolení)

A jméno jako takové si kur.la Jawa sama. Pět ale dík systému. Myšleno na západě. A to ať se Vám to líbí nebo ne už od dob Péráka někdy od roku 1946. Objednávky z USA zněly na chromované motorky jako na prospektu a došli jim tam "lidovky", případně "pololidovky". Servisní síť byla dost špatná, dodávky dílů v USA byly takové jako v ČSSR, dlouhé čekací doby, "nemáme",....a podobně. Navíc se časem diametrálně oddělilo to co se prodávalo v sérii a to co závodilo a z čeho dělali reklamu tomu že je Jawa světová. Na západě byl bohužel kupující jaksi nezávyslí na nabídce a klidně šel (k údivu soudruha,..) JINAM... T o se celkem moc u nás nedělo a pokud bylo v obchodě něco co jelo tak se bralo to co bylo,..(Děda si šel pro 250/353 a dojel za 175/356,..chceš nechceš,..??)
A i když byl Pérák celkem úspěch a jakýsi nový trend tak kývačka byla defakto jen částečná modernizace a panelka jen facelift,..teda od roku 1946 do roku 1973 (350/634) se vyráběla "stejná motorka". A potom od roku 1973 do konce do dneska furt stejný model,....

...druhou věcí byl onen dvoutakt. Prostě na západě na to nebyl nikdo moc zvyklý. Mnoho Califů v USA se dá sehnat s najetýma "deseti majlama" a zadřenýma. Oilmaster byl sice řešení,..nicméně spolehlivost nic moc,..

Jawě jeko takové přeji úspěch a doufám v něj,...



Co je na oilmasteru nespolehlivého? Panelka oproti kývařce jen facelift. Vždyť ten motor je úplně něco jiného. Jen koncepce zůstala. Jinak je to nebe a dudy.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
Jawa 250 VB Jawa 250 Travel suzu750 28 23.12.2022 v 11:17 jandaxx
Tovární známka Ing František Janeče... Jawa 250 Pérák, Jawa 175/356, Jawa 250 NTF, Jawa 250... Radouš5 5 8.11.2022 v 19:48 sardel
Jawa ČZ Liberec a okolí ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 12 8.1.2022 v 17:43 Gahan37
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 56 28.12.2021 v 11:53 zelinar22


TOPlist