![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 250 Travel končí
Che píše: JJ pod tohle se dá jen podepsat
před revolucí vyráběli v týnci víc než 100000 motek ročně - pravda, bylo to fest zastaralý a a byl to jen jeden model
přesto to bylo něco, na co bylo možno okamžitě navázat, šoupnout do toho čtyřtaktní motor takového výkonu, který by odpovídal parametrům rámu a udržet výrobní počty umožňující rentabilní výrobu - místo toho nastalo období diletantských experimentů a rozkrádání továrních aktiv
tajemné řeči o údajných budoucích produktech silně připomínají Hitlerova slova o budoucích tajných zázračných zbraních a obávám se, že to bude mít i podobný průběh
Ono to o tom zastarání atd. není až tak rozhodné!
Totiž Afrika, Asie, Jižní Amerika, Tichomoří, Indie, Mongolsko, Čína....kolik jsem vyjmenoval světa??? A tenhle svět chtěl a z části ještě chce robusní nezničitelnou konstrukci opravitelnou kusem "ocelovéhokamennéhodřeva".
Druhou věc povídal Franta Šťastný. Když v šedesátých a sedmdesátých letech obsazoval s Jawou a někdy i Čízou(když bylo nutné) všichni ve světě byli na kaši z toho, že Jawa vyvíjí a vyrábí rámy, stejně tak motory, ale také brzdy, ložiska, tlumiče, karburátoy, elektroniku, zapalování.....
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tongue.png)
Úž tehdy byly "západní" motorky v podstatě skládanky různých výrobců.
U nás to bylo jinak a třeba Čezeta měla pod křídly po vesničkách v okolí spoustu dodavatelů, ale s neskutečným zadáním práce!!! Třeba dnešní skomírající Kovo Věšín v Brdech, de facto strojní traktorová stanice měla někdy v roce 1987 dodat 56 000 párů částí do přední telekopické vidlice!!! Zkrátka obě naše fabriky zaměstnávaly spoustu malých podniků i přidružené výroby zemědělců!
Jednalo se o motorky technologicky né zrovna na špičce, ale zase šlo o neúnavné a nezničitelné, efektivní dělníky. Nu a paráda byla druhořadá. Další hledisko našich obvyklých odběratelů byla možnost výměny dílů - např. z typu 354 kombinovat s 634.
A DOKONCE DNES TYTO DÍLY NA JAWY 350 VYRÁBÍ ČÍNA, TAIVAN....A NEJHORŠÍ POVĚST MAJÍ DÍLY Z TÝNCE.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 250 Travel končí
Franky píše:
Jednalo se o motorky technologicky né zrovna na špičce, ale zase šlo o neúnavné a nezničitelné, efektivní dělníky.
To se zdá, asi to zaniklo v tom množštví.. mnoho se jich unavilo, zničilo, ba i s tou efektivitou... no ale dejme tomu.
Nu a paráda byla druhořadá.
V tomhle snad jawa ani moc neztrácela, dokud nepřišli japonci se zpracováním, před kterým lidi dělali na chodníku loužičky...
Další hledisko našich obvyklých odběratelů byla možnost výměny dílů - např. z typu 354 kombinovat s 634.
A DOKONCE DNES TYTO DÍLY NA JAWY 350 VYRÁBÍ ČÍNA, TAIVAN....A NEJHORŠÍ POVĚST MAJÍ DÍLY Z TÝNCE.
Trochu nezapomínat, že mýtus světová značka se tu taky tak nějak ideologicky šířil. Je fakt, že pracující se na auto třeba nezmohl nebo ho nedostal, ale motorka byla dostupná a to i ten režim lidem tak nějak sliboval. Auto ne, to je luxus pro ty lepší (jak by se pak odlišili), ale na motorce do práce, soudruhu, tak proti tomu nic nemáme, když chceš mzrnout a nečekat na Erťáka...
Dodnes doma poslouchám, že jawa dělala nejlepší motocykly na světě. Pak byl spartak světový vůz..
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 25 | 5.9.2023 v 08:47 Medved |
Jawa 250 VB Jawa 250 Travel | suzu750 | 28 | 23.12.2022 v 11:17 jandaxx |
Tovární známka Ing František Janeče... Jawa 250 Pérák, Jawa 175/356, Jawa 250 NTF, Jawa 250... | Radouš5 | 5 | 8.11.2022 v 19:48 sardel |
Jawa ČZ Liberec a okolí ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 12 | 8.1.2022 v 17:43 Gahan37 |
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... | MarekPalovic | 56 | 28.12.2021 v 11:53 zelinar22 |