globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: (?Podtlaky?) RSV-střílí do sání
Seřizoval jsem podtlaky, pomocí toho homemade udělátka (hadice s olejem). Fungovalo to dobře, seřídil jsem je, a motorka znatelně líp jede. Problém je, že na volnoběh při lehkém dotyku plynu (nemůžu říct přidání) občas štěkne do sání, jednou i zhasla. Když vrknu hodně, tak to neudělá. Co jsem udělal špatně?
... všecko jsem zapojil tak jak bylo, nikde jsem nezapomněl žádnou čepičku apod.

Systém ve zkratce:
škrtící klapky na společné hřídeli, jeden doraz pevný a druhý pohyblivý (ruční štelování volnoběhu), a ke každé klapce obtokový šroub. výchozí stav: pootevřená klapka pohyblivým dorazem, obtokový šroub na předním válci uplně uzavřený, na zadním čtvrt otáčky z minima. Aby byl podtlak stejný, tak je třeba mít přední uzavřený a zadní jednu otáčku z minima - toto se ukázalo jako místo s nejlepší odezvou na plyn a nejhladším volnoběhem - podtlak je nepatrně vyšší na zadním válci (hladina oleje výš než na předním).

... u starších RSV jako mám já je výchozí poloha cca 1 a čtvrt otáčky na zadním válci a jeden a 3/4 za předním, u novějších (04+ se prý přední šroub uzavře a šteluje se to zadním, jako jsem to teď měl já - neví někdo proč ten rozdíl??)

Naposledy editováno 22.05.2012 10:33:58
Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (?Podtlaky?) RSV-střílí do sání

19.5.2012 v 17:59 | Nahoru | #1
A proc ten jeden ma mit vetsi podtlak? Nemas moc nizko volnobeh?

(reakce na) (?Podtlaky?) RSV-střílí do sání

19.5.2012 v 18:55 | Nahoru | #2
assassin> nemám ponětí. volnoběh je stejnej jako předtim, tj 1500

(?Podtlaky?) RSV-střílí do sání

19.5.2012 v 20:21 | Nahoru | #3
šup nahoru

1 reakcí na tento příspěvek (?Podtlaky?) RSV-střílí do sání

20.5.2012 v 11:40 | Nahoru | #4
Zdarec. Millu jsem měl a seřizoval ji taky. Podtlaky jsem dal stejný a jela jako víno.
Obtokovej šroub Ti nastavuje bohatost směsi na volnoběh škrcením luftu. Řekl bych, že to máš chudý a proto Ti to při přechodu střelí do sání. Obtokáče nastav podle manuálu a podtlaky seřiď ať jsou stejný a musí to být dobrý.

(reakce na) (?Podtlaky?) RSV-střílí do sání

20.5.2012 v 12:07 | Nahoru | #5
Dřík> Když za ten plyn trhneš, tak si dost motorek flusne zpět do sání... Dělalo mi to i SV, když jsem třebas podřazoval s meziplynem a škubnul s plynem, jednou mi i zdechla... Pak jsem si všiml, že to dělá i kamošovo CBR 125, vše origo a když se z volnoběhu moc trhlo, taky škytla nahoru a zdechla a tam teda bylo vše ok origo, žádný úpravy...

(?Podtlaky?) RSV-střílí do sání

20.5.2012 v 19:51 | Nahoru | #6
... podařilo se mi dneska urvat fajfku, výborně... to drží na těch svíčkách jak židák na pytli peněz No nic, pěkná slečna v bikersu mi našla nějakou podobnou, takže už to zas vrčí.

Podtlaky jsem teda nastavil tak aby byly hladiny v kapiláře stejně vysoko (přední šroub 0,75 otáčky, zadní 1,25 - divný, většinou je přední vytočenej víc než zadní...), při tý příležitosti jsem oběhnul sání s čističem brzd, jestli to někde nepřisává (negativní). Volnoběh jsem nastavil na 1400 (bez krouťátka držel na 1250 cca) a je pravidelný. Ale zase mi přijde, že to trochu postrádá tu jiskru co to mělo včera, ten motor měl vyloženě hlad po otáčkách a jel jak řaďák.

... a zdá se mi, že to zase jednou pšouklo do sání, bylo to sotva slyšet ale myslím že to tam bylo.

Ještě zkusím v týdnu vyprat filtr (molitan), zdá se mi dost zahnojenej (ale mám na něm najeto jenom cca 2500 km).

1 reakcí na tento příspěvek (?Podtlaky?) RSV-střílí do sání

20.5.2012 v 20:38 | Nahoru | #7
Tak až se to na svý naučíš,tak mě čekej na servis ...

(reakce na) (?Podtlaky?) RSV-střílí do sání

20.5.2012 v 20:45 | Nahoru | #8
turek> proč, máš to snad rozbitý?

1 reakcí na tento příspěvek (?Podtlaky?) RSV-střílí do sání

20.5.2012 v 20:59 | Nahoru | #9
No to né,ale co když mi teď budeš na rovince ujíždět?

(reakce na) (?Podtlaky?) RSV-střílí do sání

20.5.2012 v 21:20 | Nahoru | #10
turek> tak mě budeš muset dohonit v zatáčkách

(?Podtlaky?) RSV-střílí do sání

20.5.2012 v 21:24 | Nahoru | #11
A to by mohlo jít.Když už mě nebude brzdit stojánek ....
Už ti to tady nebudu zasírat ...

1 reakcí na tento příspěvek (?Podtlaky?) RSV-střílí do sání

Skvělá odpověď, děkuji! 20.5.2012 v 21:57 | Nahoru | #12
jestli si dobre pamatuju, tak by mel mit zadni valec jinej podtlak.nez predni. Jinak to dela problem a tluce se to... Aspon naposledy jsem se to docetl v manualu...

Je to i logicke, kdyz maji i jinou smes. Procti service manuals a najdes to tam. Urcite jsem to tam cetl

(reakce na) (?Podtlaky?) RSV-střílí do sání

20.5.2012 v 22:37 | Nahoru | #13
dakarista> jo, o tomhle vím, ale názory jdoucí webem se právě dost různí, někdy i diametrálně... jednou větší podtlak na předním válci, pak zas na zadním, pak prozměnu jeden "silnější" co je na něm zároveň "nižší podtlak"... někde zas že se má šroub předního válce zavřít úplně a štelovat to zadním a dorazem klapky... někde že odpojovat MAP, někde že ne... pak si něco vyber, že mám z toho hlavu jak pátrací balón.

1 reakcí na tento příspěvek (?Podtlaky?) RSV-střílí do sání

21.5.2012 v 10:12 | Nahoru | #14
ale co jednoduse udelat to tak jak je to v servisnim manualu? To bude 100% funkcni, ne? Hlavne treba ty nemas automatickej sytic a tak to bude jine nez RSV04+ a Tuono06+... U tuona to dokonce pridava volnobeh kdyz zaradis

(reakce na) (?Podtlaky?) RSV-střílí do sání

21.5.2012 v 10:40 | Nahoru | #15
dakarista> automatickej sytič nemám, pravda. a už jsem se taky dočetl, že u rsv 04+ si to řídí jednotka, podtlaky se seřizují jen v případě nahrání palivový mapy map2. čímž ovšem nechápu, proč mi v aspiritu seřizovali starou milli postupem pro rsv 04+...

v servisním manuálu je uvedeno výchozí nastavení šroubů 1 otáčka a orientační hodnota 300mbar pro oba válce, ale že se to má synchronizovat podle hodnot CO a ne podle podtlaku, a že rozdílný hodnoty podtlaku nevaděj, pokud je CO v normě... Analyzér výfukových plynů doma nemám.

Navíc ještě vstupuje do hry PPC (antihop) který je připojený jen na jeden válec (zadní), napadá mě jestli nějak nemůže ovlivňovat měření - při seřizování je odpojený, neb z toho výstupu beru podtlak.

1 reakcí na tento příspěvek (?Podtlaky?) RSV-střílí do sání

21.5.2012 v 10:41 | Nahoru | #16
jinak tady je technical training course

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) (?Podtlaky?) RSV-střílí do sání

21.5.2012 v 11:55 | Nahoru | #17
FiZzeR> my jsme teď dělali podtlaky na 2003ce, do sání to nestřílí, ale za studena to na volnoběh střílí z výfuku. Jakmile se to zahřeje na těch 38°C, už je všecko OK. Oba válce měly stejný podtlak kolem 0,25 tak jsme dali na 0,3 což by měla být nějaká výchozí hodnota. Akorát ještě jedna věc... teď nevím, jestli s odpojeným nebo zapojeným podtlakovým čidlem (na levé straně pod airboxem) to ukazovalo pitchoviny. Ale asi se zapojeným...

Jinak podle podle analyzátoru výfukových plynů se to pak šteluje na trimech v ŘJ, ale zase ne u každé!! U některých je to nefunkční, záleží na čipu... ale jak zjistit, jestli jsou funčkní nebo ne, to netuším...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) (?Podtlaky?) RSV-střílí do sání

21.5.2012 v 12:00 | Nahoru | #18
Mileek> no v manuále o odpojování MAP nic není, ale zas na návodu na webu to zmiňuje... ale dole dodává že mekániko to dělal bez odpojení... jak říkám, prase aby se vyznalo.

Můj čip má trimpoty neaktivní. A i přesto se to má seřizovat podle CO, ovšem za pomoci těch šroubů na TB... viz manuál

... no vyzkouším asi všechny možnosti, zkusím ho tedy odpojit, jestli to bude mít nějakej přínos... nebo jestli dostanu akorát držkovou od elektroniky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) (?Podtlaky?) RSV-střílí do sání

21.5.2012 v 12:07 | Nahoru | #19
FiZzeR> jak se dá zjistit, že jsou neaktivní?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) (?Podtlaky?) RSV-střílí do sání

21.5.2012 v 12:14 | Nahoru | #20
Mileek> kdesi na starý rsvzone byla nějaká databáze epromů... z ní jsem vyčetl že můj za dlouhej peníz zakoupený chip arrow je bit po bitu kopie sériového epromu a taky tam bylo u toho napsáno kterej ten eprom má a kterej nemá aktivní trimpoty. Můj nemá. Mám doma původní, nějakej skopčáckej s brutálně bohatou mapou, ale ten je taky aktivní nemá. Tak jako tak jsou nastavený na 12 hodin.

(reakce na) (?Podtlaky?) RSV-střílí do sání

21.5.2012 v 12:21 | Nahoru | #21
FiZzeR> aha, takže zase hledat každopádně dík

(?Podtlaky?) RSV-střílí do sání

21.5.2012 v 14:45 | Nahoru | #22
Fizzer> tak me to serizujou kazdych 10 tkm a vzdy to tak nejak je znat ze si to lepe prede

1 reakcí na tento příspěvek (?Podtlaky?) RSV-střílí do sání

21.5.2012 v 16:03 | Nahoru | #23
Já mám podle všeho co si pamatuju na zadním válci podtlak(nejsem si úplně jistej) o malounko menší(zaleží jak se točí klika)
Je to sice trochu teorie, ale sand prý proto, abys líp plnil zadní válec ve chvíli kdy při kompresi předního ztrácí klika kynetiku(a rychlost) ... delší dráha (v mým případě o 90°)

1 reakcí na tento příspěvek (?Podtlaky?) RSV-střílí do sání

21.5.2012 v 21:24 | Nahoru | #24
Tak update... dneska mi to střelilo i při víceméně konstantním plynu kolem 3500-4000 otáček

Zkontroloval jsem svíčky
přední válec (středovej izolátor je matně bílej s lehkým nádechem do růžova)


zadní válec (středovej izolátor je čistě bílej)


... svíčky mají najeto cca 3tis km... jsou jenom čistý, nebo je to chudý?? odtrh mají z fabriky 1 mm, nenastavoval jsem ho (předepsaná hodnota pro moje moto je 0,7mm - může to mít vliv?)

Taky jsem našel skřípnuté odvětrání nádrže, ale myslím že nebylo neprůchozí...

Naposledy editováno 21.05.2012 21:42:26

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) (?Podtlaky?) RSV-střílí do sání

21.5.2012 v 21:32 | Nahoru | #25

t_freedom píše: Já mám podle všeho co si pamatuju na zadním válci podtlak(nejsem si úplně jistej) o malounko menší(zaleží jak se točí klika)
Je to sice trochu teorie, ale sand prý proto, abys líp plnil zadní válec ve chvíli kdy při kompresi předního ztrácí klika kynetiku(a rychlost) ... delší dráha (v mým případě o 90°)



ti dám kYnetiku... facku bys nechtěl?

(reakce na) (?Podtlaky?) RSV-střílí do sání

21.5.2012 v 21:58 | Nahoru | #26

VlastíkPlamínek píše: ti dám kYnetiku... facku bys nechtěl?


aby ses neposral, voe

...ale stydím se...to bylo asi jak jsem se soustředil na formulaci

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) (?Podtlaky?) RSV-střílí do sání

21.5.2012 v 22:20 | Nahoru | #27

FiZzeR píše: Tak update... dneska mi to střelilo i při víceméně konstantním plynu kolem 3500-4000 otáček

Zkontroloval jsem svíčky
přední válec (středovej izolátor je matně bílej s lehkým nádechem do růžova)


zadní válec (středovej izolátor je čistě bílej)


... svíčky mají najeto cca 3tis km... jsou jenom čistý, nebo je to chudý?? odtrh mají z fabriky 1 mm, nenastavoval jsem ho (předepsaná hodnota pro moje moto je 0,7mm - může to mít vliv?)

Taky jsem našel skřípnuté odvětrání nádrže, ale myslím že nebylo neprůchozí...



Tak přední válec dle svíčky se mi zdá chudší než zadní, ale těžko říct fotky dost zkreslujou, jo a zadní svíčka je nějaká zasratá od oilu, nerosí ti kolem svíce zas nějaký těsnění? Já mívám svíčky po 12tkm něco mezi tmavě rezatou až oranžovou cihlovou a na zadním válci zas víc do tmavě šeda až černa , izolátory rezatý....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) (?Podtlaky?) RSV-střílí do sání

21.5.2012 v 22:52 | Nahoru | #28
dewwil> přední válec má izolátor do růžova, zadní je matně bílej, jako nová svíčka...

(reakce na) (?Podtlaky?) RSV-střílí do sání

21.5.2012 v 23:05 | Nahoru | #29
FiZzeR> přední má vyšší teploty... možná o něco chudší...já mám aktuálně motor docela nakrmenej, ale taky po 5-10t mám narůžovělej karbon na izolátoru jiskřiště...takže u tebe nic co by bylo zjevně špatně

2 reakcí na tento příspěvek (?Podtlaky?) RSV-střílí do sání

21.5.2012 v 23:25 | Nahoru | #30
Nad tima rozdilnejma podtlakama jeste budu premejslet, ale nejak se mi to nezda.... suzuki ma kazdopadne v manualu podtlaky na obou stejne, podle te teorie by ale L90 melo mit ty rozdily nez rotax u rsv...

Fizzer- odtrh svicek se nastavuje podle doporuceni vyrobce vozidla, na novejch svickach je to nejaka vychozi hodnota. Samo teda u klasickejch svicek, u nakejcj specialnich je mozny ze vyrobce svicek hejbani s elektrodama zakazuje.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Aprilia RSV úpravy a tuning [1 ... 208, 209] Aprilia RSV 1000 WenCa 6248 28.2.2024 v 16:15 doveda
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... kokoška. 19 1.1.2024 v 16:56 kokoška.
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 lukasst 9 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 15 29.12.2022 v 17:29 assassin
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 13 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie


TOPlist