bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Problém po zimě
16.5.2012 v 17:52
Zdravím. Potřeboval bych poradit co s tátovým Drakem. Abych popsal závadu. Po zimě jsme motorku nastartovali ale dost zle chytla. Nakonec teda jo ale střídavě jel na sytič jen jeden válec. Po přidání plynu chcípla. Po znovunastartování jsme ji zkusili nechat zahřát ale po přidání plynu nebo vypnutí sytiče zase chcípla. Dali jsme teda nové svíčky ale problém přetrvává. Vzduchový filtr už je sice dost špinavý ale na ten bych to neviděl (hlavně proto že motorka před zimou normálně jela). Někde jsem se dočetl že by se mohla usadit voda v karburátorech ale nikde jsem nenašel návod nebo popis jak je vypustit. Poradíte někdo? Díky

Problém po zimě

16.5.2012 v 18:05 | Nahoru | #1
karburátory mívají ze spodu malý šroubek, jeho povolením se vypustí komora

2 reakcí na tento příspěvek Problém po zimě

16.5.2012 v 18:10 | Nahoru | #2
No ono tam těch šroubků je víc a nerad bych to nějak rozladil. Aby to pak šlo ještě znova nastartovat :) neměl by někdo fotku? Ale popravdě si ani těma karbecema nejsem jistý protože jsme to měli několikrát nastarováno i na cca 15 minut a výsledek žádný a to si myslím že už by všechen bordel byl z karbeců pryč. Je možné že by bylo po zimě nutné nechat ty karburátory třeba seřídit?

(reakce na) Problém po zimě

16.5.2012 v 18:33 | Nahoru | #3
xkamikaze> To je kravina , aby po zime byli rozladěný.Z kratka je vyndej a vyčisti.

Problém po zimě

16.5.2012 v 18:41 | Nahoru | #4
Mno, nejsem žádný expert, ale napíšu jak bych hledal asi já v tomto případě:
0) pokud je vzduch.filtr opticky zanesený, radši bych ho před hledáním chyby úplně vyndal
1) svíčky - píšeš že svíčky jsou měněné, tak bych zkontroloval jestli opravdu obě hážou jiskru, takže vyndat, přiložit k rámu, startovat...
2) baterka - může to vypadat ok, ale už nemusí mít sílu na všechno, takže proměřit, případně dočasně připojit jinou
3) zkontroloval bych že palivové čerpadlo funguje
4) vypustil bych karbce, jestli to pomůže
5) zkusil bych dát nový benzín - do petky natankovat čerstvý na benzínce a připojit hadičkou místo nádrže k pal.filtru, přes zimu mohl v nádrži zvodnatět. Tady jen pozor - v té petce musí toho benzínu být "rozumně", když ho tam bude po dně nebude to fungovat.
6) vyndal bych karburátory a kompletně je vyčistil. Tohle bych dělal až na konci, protože je to asi nejvíc práce.
7) pokud by nic z toho nepomohlo, motorku bych rozšlapal nebo daroval někomu na tomto fóru

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém po zimě

16.5.2012 v 19:51 | Nahoru | #5
xkamikaze> Zdarec, měl jsem na své Yamaze XVS 1100 DragStar obdobný problém, kdy drakouš hodlal jet jen na plný sytič, dost střílel (mám laďáky) nepravidelný chod a po zahřátí sytič držel otáčky ve druhé třetině. Při čištění karbecu zjištěno, velké množství usazenin, včetně ucpávání trysek, oxidace vlivem mrazů a k tomu špatný benál. Po vyčištění a sežízení karbecu a výměně benálu Drakouš jezdí jak divý. Jooo a ještě jsem pro jistotu vyměnil svíčky. Na můj dotaz v servisu mi bylo řečeno, že čištění karbecu alespoň každé třetí jaro a před uložením Drakouše k zimního spánku natankovat vysokooktanový benál a nebo přilít Velfobin. Tak to je má zkušenost s problémy letos najaře. Netvrdím, že to u tebe musí být stený problém, ale všechno tomu dle mého nasvědčuje.

(reakce na) Problém po zimě

16.5.2012 v 20:52 | Nahoru | #6

Rikytik píše: xkamikaze> Zdarec, měl jsem na své Yamaze XVS 1100 DragStar obdobný problém, kdy drakouš hodlal jet jen na plný sytič, dost střílel (mám laďáky) nepravidelný chod a po zahřátí sytič držel otáčky ve druhé třetině. Při čištění karbecu zjištěno, velké množství usazenin, včetně ucpávání trysek, oxidace vlivem mrazů a k tomu špatný benál. Po vyčištění a sežízení karbecu a výměně benálu Drakouš jezdí jak divý. Jooo a ještě jsem pro jistotu vyměnil svíčky. Na můj dotaz v servisu mi bylo řečeno, že čištění karbecu alespoň každé třetí jaro a před uložením Drakouše k zimního spánku natankovat vysokooktanový benál a nebo přilít Velfobin. Tak to je má zkušenost s problémy letos najaře. Netvrdím, že to u tebe musí být stený problém, ale všechno tomu dle mého nasvědčuje.

2 reakcí na tento příspěvek Problém po zimě

17.5.2012 v 03:37 | Nahoru | #7
Vypada to na ucpanej karbec jestli pred zimou byl ok a ted ne asi si nevypoustel na zimu karburatory tak se ti udelal zlutej povlak z bioslozky ci bilej mrmel a nazdar

Jinak jak vycistit karbec je tu:



ma to ses dilu ale to uz dohledas...

Me se osvedcil aceton (docela dobre rozpousti usazeniny z benzinu) na cisteni kanalku.

jinak masinu v zime nestartovat, na jare dolit nadrz cerstvym benalem, a hlavne vypoustet karburatory obcas nalejt nejakej ten srackoid na cisteni do benalu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém po zimě

17.5.2012 v 10:17 | Nahoru | #8
Joey.> Zdarec, sice to určitě myslíš dobře, ale obávám se, že vypouštěním karbecu na zimu docílím jedině toho, že mi veškeré biousazeniny a další sračky v prostoru karbece vytvrdnou a pak na jaře bude muset celý karbec ven a mechanicky čistit a je to daleko větší drbačka, než každé druhé tankování přilít příměsy na čištění palivové soustavy a před zimou natankovat vysokooktanový benál a nemusím každé jaro blbnout kolem zprovozňování motky. Mimochodem pokud zakladatel vlákna nerozumí karbecům (jako že asi ne jak to čtu) tak bych to čištění a seřízení raději svěřil šikovnému mechanikovi, protože jinak by se taky už letos nemusel na drakoušovi povozit. Jinak s tebou souhlasím... mašinu v zimě nestartovat jen se sní mazlit, leštit a těšit se na jaro

(reakce na) Problém po zimě

18.5.2012 v 08:21 | Nahoru | #9
Joey.> Souhlas,karburátory vypouštět,píšou to i v manuálu.

Problém po zimě

19.5.2012 v 21:22 | Nahoru | #10
Taky jsem měl draka,jedinej problém je v oxidaci hliníkové slitiny karbeců.Prostě vyčistit a pojede to.Nic tomu nebylo a že by se přes zimu rozbil?prostě jen bordel hlavně v tryskách.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém po zimě

21.5.2012 v 13:28 | Nahoru | #11
Rikytik> urcite to stoji za uvahu,

pokud mas vypusteny karburator neplave tam zadny benzin, ktery za cas degraduje, gumovati a usazuje se. Otazka je zda cistic dokaze po celou zimu udrzet benzin ve stabilizovanem stavu,
cituji wiki:
"Gumovité, lepivé pryskyřičnaté usazeniny vznikají oxidativní degradací benzinu. Této degradaci lze zabránit používáním antioxidantů"
Urcite neni na skodu nalit tam nejaky cistic pred zimou.

Vyssi oktanove cislo znamena jen to ze je vhodnejsi pro motory s vyssi kompresi to znamena ze ma vyssi bod samovzniceni, ale netusim jestli to ma nejakou spojitost s usazovanim. Ted ciste teoreticky cim vetsi oktanove cislo tim vyssi bod samovzniceni a tim mene lehce tekavych latek ?

(reakce na) Problém po zimě

22.5.2012 v 11:35 | Nahoru | #12
Joey.> Zdarec, souhlas s tvým příspěvkem, nicméně po špatné zkušenostech s vypouštěním karbecu na zimu, kdy tam přeci jen zůstanou zbytkové části a následným zoufalým jarním čištěním od zatvrdlých usazenín jsem následně uposlechl rady zkušenějších motorkářů a postupoval jsem při ukládání své motky na zimní spánek tak jak jsem již popsal dříve s bezproblémovým jarním startem a celosezónním provozem. Ten benál s vyssím oktanovým číslem nemá až takovou degradaci, aby jeho kvalita klesla pod úroveň potřebnou pro první start, kdy je všechno ještě zatuhlé, nerozhýbané... jiný důvod jsem neměl na mysli, samozřejmě za podpory nalitých antioxidantů... Prostě jak se mi postup osvědčil, tak pouštím dál.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Brzdění cruisera v dešti [1, 2] Yamaha XVS 650 DragStar, Yamaha XVS 1100 DragStar, Y... HrnčířKraus 32 3.4.2024 v 16:54 Dosky-CZ
xvs 650 karburátor Yamaha XVS 650 DragStar, Yamaha XVS 650 Dragstar Classic mlukes 8 6.3.2024 v 19:22 Kropikkk
přídavná světla dragstar Yamaha XVS 650 Dragstar Classic spajda5158 3 15.9.2023 v 20:54 Rooks
Držák náhonu tachometru Yamaha XVS 650 Dragstar Classic p.benne 0 15.8.2023 v 12:25 p.benne
sedlo spolujezdce Yamaha XVS 650 Dragstar Classic kukal 11 2.6.2023 v 05:59 kukal


TOPlist