globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Gs 500 problém s otáčkoměrem
6.5.2012 v 22:17
Zdravim, jsem tu nový a před 4 dny jsem si koupil moji první silnější motorku, ale nefunguje u ní otáčkoměr. To by normálně nebyl až zas tak velký problém. Ale údajně na ní byl měněn motor a to je ten kámen úrazu, na motoru není výstup na náhon otáčkoměru. A dle prodávajícího motor je z nějakého tipu který měl elektronický otáčkoměr a já mam budík normálně na lanko. Nevíte někdo jak by to šlo vyřešit? Zda by stačilo vyměnit budík a natáhnout nějaký kabel od motoru nebo co s tím?

Gs 500 problém s otáčkoměrem

6.5.2012 v 22:35 | Nahoru | #1
A máš tam vůbec motor z GS? Pochybuju totiž o tom, že jakékoli GS mělo někdy to co popisuješ.

Gs 500 problém s otáčkoměrem

6.5.2012 v 22:41 | Nahoru | #2
taky se mi to nezdá, myslím že všichni GS měli mechanický otáčkoměr kdoví co tam máš za motor

Gs 500 problém s otáčkoměrem

6.5.2012 v 22:50 | Nahoru | #3
Motorku jsem si dal do profilu. Jinak tam mam i hadičky na olejový chladič a dočetl jsem se že ten byl jen u té kapotážované verze GSka takže motor bude asi z ní.

2 reakcí na tento příspěvek Gs 500 problém s otáčkoměrem

6.5.2012 v 23:16 | Nahoru | #4
Zřejmě máš na mysli GS500F, s kapotou a pomocným chlazením oleje. Ale pár jsem jich viděl a motor měl u obou také vyvedený mechanický náhon od vačky. Leda, že by nějaká nejnovější série. Nemohu si ani vzpomenout na jiný motor Suzuki 500 z jiného typu motorky, který by vypadal takto prakticky stejně. Pokud je to tedy ta motorka, kterou máš na hlavní fotce. Pokud jsi dával motorku přímo do profilu, tak není dosud schválená.
Zkontroluj také typ motoru s údaji v TP, ať pak nemáš problémy na STK.

Ohledně nejsnazšího řešení už sis v podstatě odpověděl sám. Nejlepší bude původní otáčkoměr vymontovat a dát tam elektronický, třeba tento , nebo nějaký z těchto . Zapojíš jen tři dráty - napájení, kostra, signál (ten napojíš na nízkonapěťovou svorku cívky, na kterou vede drát od řídicí jednotky). Popř. ještě čtvrtý drát na podsvícení. Pozor však na to, že některé otáčkoměry nejsou schopné pracovat s jednotkami CDI. Musíš pochopitelně vybrat také takový, který bude co nejlépe pasovat místo původního otáčkoměru.

1 reakcí na tento příspěvek Gs 500 problém s otáčkoměrem

6.5.2012 v 23:20 | Nahoru | #5
Jasně, máš holt trochu bastl a motor zjevně z novějšího Fka, mají elektronický otáčkoměr. Ty díry na olejový chladič normálně zaslep, ničemu to vadit nebude. Co se otáčkoměru týče tak idiotská možnost by byla vyměnit hlavu za starší model, přidělat toho šneka, přírubu a bowden a máš tacho. To bych dělal pouze pokud by k tomu byl nějaký rozumný důvod tam lézt.

Jinak nejlepší bude si sehnat budíky z bouračky už s elektronickým otáčkoměrem a vyměnit je oba, jestli ovšem seženeš. Většinou se prodává vše komplet palubka docela draho, ale tak furt je to lepší jak za nový jediný budík. Budeš muset holt hledat. A koneckonců palubka se hodí pro případ pádu, své původní budíky můžeš nechat jako náhradní díly nebo prodat dál.

Pouze otáčkoměr bych neměnil z toho důvodu, že podle ročníků se stále trochu mění design a vypadalo by fakt příšerně mít tacho z jednoho a otáčkoměr jiný. Čili tka nějak ve zkratce.

(reakce na) Gs 500 problém s otáčkoměrem

6.5.2012 v 23:23 | Nahoru | #6

J.M.K. píše: Zřejmě máš na mysli GS500F, s kapotou a pomocným chlazením oleje. Ale pár jsem jich viděl a motor měl u obou také vyvedený mechanický náhon od vačky. Leda, že by nějaká nejnovější série.



Jj, tuším od 2007. Vypadá uplně stejně, dokonce je i navlas stejná hlava i s nálitkem v těch místech, kde býval náhon Jen tam není díra dnu. Holt modernizaci nezastavíš, a zároveň v znovuvyužívání hotového je síla

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gs 500 problém s otáčkoměrem

6.5.2012 v 23:43 | Nahoru | #7
J.M.K.> Moc děkuji za info ještě se chci zeptat co jste myslel tim že není schválená? jedu v týdnu na STK, tak aby nebyl nějaký problém a ještě bych se chtěl zeptat jak je to s tou výměnou motoru já se informoval než jsem to koupil a prý by to nemělo vadit že prý dnes už se motor muže bez problému měnin (že to dnes prý berou jako náhradní díl nebo tak nějak.

(reakce na) Gs 500 problém s otáčkoměrem

6.5.2012 v 23:56 | Nahoru | #8

pepino819 píše: a ještě bych se chtěl zeptat jak je to s tou výměnou motoru já se informoval než jsem to koupil a prý by to nemělo vadit že prý dnes už se motor muže bez problému měnin (že to dnes prý berou jako náhradní díl nebo tak nějak.



A jéje, tyhle polopravdy miluju... Možné to sice je, ALE s tím, že
a) pokud máš v TP uvedeno číslo motoru tak by nesedělo, čili buď ho na registru přepíší nebo tzv. odmažou a pak máš TP bez čísla motoru kde už to vadit nebude
b) musí i tak zůstat stejný TYP motoru! Čili M50x kde X je číslo >= 1, svévolně měnit typy medzi sebou už tak jednoduše nejde
c) jiný kraj, jiný stát - co projde na jednom magorátě je na druhém nemožné. Úředníci dále běžně dělají chyby, za které nejsou zodpovědní, dílem ani kolikrát neví... čili někde jsou ochotni případné drobnosti opravit bez mrknutí oka, jinde z tebe budou dělat debila a honit od čertu k ďáblu i když chceš opravit jasný překlep. Čili doporučený postup vždy se nejprv informuj na svém úřadu

Gs 500 problém s otáčkoměrem

7.5.2012 v 09:26 | Nahoru | #9
Nebo se na to vykasli a nauc se poslouchat a citit motor

(reakce na) Gs 500 problém s otáčkoměrem

7.5.2012 v 09:51 | Nahoru | #10
dj_hroch> Máš recht, děkuju za upřesnění. Také mě napadlo sehnat budíky z bouračky, ale odrazuje mě jednak většinou vysoká cena celé palubky a také u havarované motorky málokdy bývají právě přístroje nepoškozené.
Také mě teď napadá ohledně toho nálitku na motoru... nevím, jak to vypadá přesně, ale nešlo by to třeba upravit? Vyvrtat díru, vyřezat závity pro uchycení bowdenu... ale musela by se vyměnit vačka, jelikož na této už není kolo pro náhon, ne? Třeba je to celé blbost, jen mně to tak blesklo hlavou.

pepino819> Motor dnes sice můžeš vyměnit, už se neeviduje v TP jeho výrobní číslo (pokud ano, můžeš jej nechat vymazat), musí však odpovídat typ motoru! Např. M501, jak se zmínil dj_hroch. Zkontroluj tohle, na motoru musí být napsán stejný typ, jako je uveden v TP. Jinak si koleduješ o problém. Nechci malovat čerty na zeď, ale nedá se vyloučit, že někdo motorku zadřel, dal tam motor, jaký mu přišel pod ruku a aby se tomuto všemu vyhnul, obratně ji prodal a Tys koupil zajíce v pytli. Ale samozřejmě držím palce, ať to tak není.

SirIndy> Tím bych si zde nebyl tak jistý. GS500 s originálním výfukem je totiž tak tichá, že kor s kvalitním kokosem na hlavě motor ani neslyšíš. Jedině si pamatovat zařazený kvalt a zhruba při které rychlosti jsou na jaký kvalt optimální otáčky. Mně dlouho nešel tachec na XV535 a dokázal jsem dle zvuku motoru poznat rychlost +- 10km/h. Ale tam je pochopitelně projev a zvuk zcela jinde.

Gs 500 problém s otáčkoměrem

7.5.2012 v 12:28 | Nahoru | #11
A papíry jsou v pořádku? jestli je to motor z F ka, tak asi s těží sedí typ motoru, co?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E Phabbyg 1 Včera v 11:00 combust
Něco málo teče Suzuki GS 500E Dejwidos 25 13.5.2024 v 21:08 Deadman
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 28.4.2024 v 11:57 mariano
GS500 Suzuki GS 500E -PG- 12 17.4.2024 v 14:40 Krautkopf
zdechá na křižovatkách Suzuki GS 500E svava 25 9.4.2024 v 19:46 svava


TOPlist