globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: tip na snažší startování
Zdar borci!!!! necelé dva roky mám krasavici Tenérku 3AJ r.v.+-1990, asi rok jsem se j*ebal se startováním, i když stála jen přes noc, málokdy jsem ji nastartoval čudlem (kick nemá), aniž bych nemusel nabíjet zdechlou baterku. Jal jsem koumat a dumat, snad vám mé slinty pomůžou. Původní burátor jsem rozebral, čistil, nic neorigo jsem nezjistil. Myslel jsem, že lankový sytič dává moc béňa, bo svíčka po neúspěšném startování po dobu jen a pouze pár vteřin byla mokrá. Zkoušel jsem startovat na půl sytiče dle teploty okolí studeného motoru, do toho přidávat plyn, ale stále to nebylo ono. Pač byl motor ve výborné kondici (měl jsem ho rozebraný pro GO převodovky), začínal jsme být z toho celý hořký, bo s expedičním bajkem nemůžu expedovat, bo ho ráno v kempu nenahudlam. Ze zoufalství jsem vyčistil jiný karbenátek přihozený majitelem k motorce, jedná se o starší typ s tahovým sytičem na burátoru, i nádrž Tenerky nevadí v přístupu k sytiči. Dále jsem zjistil, že jednoválec obecně je asi citlivý i na malé množství vody v benzínu (líh ho na sebe váže), a pač je nádrž vysoká, asi i ta malá vlhkost klesne na dno, a po otevření kohoutu je první na řadě, které z**p*íčí svíčku. Vykoumaný postup je tento: pokaždé, i jen přes noc, povolím odkalovací šroubek na dně burátoru, a přes stále nasazenou hadičku na dně misky stočím cca 30 - 50 ccm benzínu do PET lahve, co vozím stejně v kufru. Při tomto je vidět, že v benzínu "něco" je, prostě pokud takto do čisté čiré petky dvakrát stočím benzín, a pokračuji v tomto po pár dnech dál, přitékající benzín v tom již stočeném benzínu jakoby řetízkuje. Benzín beru jen new z pumpy, to "něco" bude asi vlhkost navázaná na líh, jinak si to neumím vysvětlit. Po stočení benzínu povytáhnu sytič jen do necelé půlky, asi 6-8 mm, trochu přidám plyn, asi 2-3 mm na obvodu rukojeti, a startuji, do toho mírně přidávám plyn, motor obyčejně chytně po cca 2-3 sec. startování, hned mírně stahuji sytič, a motor držím při životě plynem. U modelů jen s nášlapem to asi bude složitější, ale princip je stejný - poladit vlhkost v benzínu, a asi blbě fungující sytič. Stočený benzín schroupe jawa:) těším se na vaše postřehy

1 reakcí na tento příspěvek tip na snažší startování

6.5.2012 v 10:39 | Nahoru | #1
To je ale rituál...a nemusíš přitom ještě zavraždit neposkvrněnou pannu

(reakce na) tip na snažší startování

6.5.2012 v 20:33 | Nahoru | #2
Fidlous> Vraždí ji, já ho viděl!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Přední kolo-setkal se z tím někdo Yamaha XT 600Z Raptile 4 7.4.2024 v 15:13 Raptile
TCT/TET [1, 2] Yamaha XT 600Z Trumen28 32 13.2.2024 v 15:17 MedWed
Motard kola na motocykl Yamaha XT 600 E Yamaha XT 600 E, Yamaha TT 600 R, Yamaha TT-R 600 Muluri 15 8.1.2024 v 11:17 Muluri
Liberec Motocentrum Kurt Lindner - ... [1, 2] Yamaha XT 600 E Fichtlař20 34 19.12.2023 v 16:30 kokokokoko
Seřízení ventilů yamaha xt 600E Yamaha XT 600 E Uhla 14 27.11.2023 v 12:19 Slávek-TDM


TOPlist