Zdar borci!!!! necelé dva roky mám krasavici Tenérku 3AJ r.v.+-1990, asi rok jsem se j*ebal se startováním, i když stála jen přes noc, málokdy jsem ji nastartoval čudlem (kick nemá), aniž bych nemusel nabíjet zdechlou baterku. Jal jsem koumat a dumat, snad vám mé slinty pomůžou. Původní burátor jsem rozebral, čistil, nic neorigo jsem nezjistil. Myslel jsem, že lankový sytič dává moc béňa, bo svíčka po neúspěšném startování po dobu jen a pouze pár vteřin byla mokrá. Zkoušel jsem startovat na půl sytiče dle teploty okolí studeného motoru, do toho přidávat plyn, ale stále to nebylo ono. Pač byl motor ve výborné kondici (měl jsem ho rozebraný pro GO převodovky), začínal jsme být z toho celý hořký, bo s expedičním bajkem nemůžu expedovat, bo ho ráno v kempu nenahudlam. Ze zoufalství jsem vyčistil jiný karbenátek přihozený majitelem k motorce, jedná se o starší typ s tahovým sytičem na burátoru, i nádrž Tenerky nevadí v přístupu k sytiči. Dále jsem zjistil, že jednoválec obecně je asi citlivý i na malé množství vody v benzínu (líh ho na sebe váže), a pač je nádrž vysoká, asi i ta malá vlhkost klesne na dno, a po otevření kohoutu je první na řadě, které z**p*íčí svíčku. Vykoumaný postup je tento: pokaždé, i jen přes noc, povolím odkalovací šroubek na dně burátoru, a přes stále nasazenou hadičku na dně misky stočím cca 30 - 50 ccm benzínu do PET lahve, co vozím stejně v kufru. Při tomto je vidět, že v benzínu "něco" je, prostě pokud takto do čisté čiré petky dvakrát stočím benzín, a pokračuji v tomto po pár dnech dál, přitékající benzín v tom již stočeném benzínu jakoby řetízkuje. Benzín beru jen new z pumpy, to "něco" bude asi vlhkost navázaná na líh, jinak si to neumím vysvětlit. Po stočení benzínu povytáhnu sytič jen do necelé půlky, asi 6-8 mm, trochu přidám plyn, asi 2-3 mm na obvodu rukojeti, a startuji, do toho mírně přidávám plyn, motor obyčejně chytně po cca 2-3 sec. startování, hned mírně stahuji sytič, a motor držím při životě plynem. U modelů jen s nášlapem to asi bude složitější, ale princip je stejný - poladit vlhkost v benzínu, a asi blbě fungující sytič. Stočený benzín schroupe jawa:) těším se na vaše postřehy