globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: přehřívání motoru ZX9R 1997
Zdar všichni.
Začala sezóna a u mě první problém.
Teploměr ukazuje ani né čtvrtinu a v expan. mi bublá voda.
Dneska když bylo cca 29°C Jsem měl teploměr v červeném polu i když jsem jel 110km/h.
Musel jsem zastavit protože mi přes přepad vytákala kapalina.
Nikdy jsem tehle problém neměl až teď.
Vyměnil jsem chladící kapalinu,teď tam mám Motul Inugel Expert a stejně to dělá.
Podle manuálu tam má být 2.4l.
Od loňska jsem měnil akorát výfuk a jednu hadici z motoru,
ale nahradil jsem jí hadicou ze stejným průměrem,délkou.

Díky moc za jakoukoliv radu.
Přikládám foto místa kde už mi bublá voda.

Karloz

Naposledy editováno 27.04.2012 20:02:49

přehřívání motoru ZX9R 1997

27.4.2012 v 21:56 | Nahoru | #1
vyděl bych to na zanesenej-ucpanej chladič

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přehřívání motoru ZX9R 1997

27.4.2012 v 22:07 | Nahoru | #2
filipkrokodyl> ty musíš mít v tej palici dobře nasráno

(reakce na) přehřívání motoru ZX9R 1997

27.4.2012 v 22:12 | Nahoru | #3

jeník37 píše: filipkrokodyl> ty musíš mít v tej palici dobře nasráno



asy jak ti!

1 reakcí na tento příspěvek přehřívání motoru ZX9R 1997

27.4.2012 v 22:14 | Nahoru | #4
vypadá to na fouklé těsnění pod hlavou

1 reakcí na tento příspěvek přehřívání motoru ZX9R 1997

27.4.2012 v 22:14 | Nahoru | #5
Bohužel, někdo má v hlavě nasráno už od narození, někdo postupem času. Ale kretén se vždycky najde.
Jenik37: s tím chladičem mě to taky napadlo, původní majitel tam měl vodu bo je to zarazlé jak sviňa.

Otázkou je čím to vyčistit?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přehřívání motoru ZX9R 1997

27.4.2012 v 22:16 | Nahoru | #6
Dolph-cz> To bych měl přece ve vodě,olej,nebo by to dýmilo,což se neděle,Ani pod hlavou nemám nikde stopy po prosakování..
Ale jako nápad to není špatné.
Začnu ale lacinějšíma opravama..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přehřívání motoru ZX9R 1997

Skvělá odpověď, děkuji! 27.4.2012 v 22:27 | Nahoru | #7
karloz1987> jestli tam byla jenom voda a bylo to rezavý,tak to jenom potvrzuje to,že to bude ucpaný.Kapalina nemůže kolovat,v chladiči ti zůstává ta studená a proto ti to na budíku ukazuje nízkou teplotu,ale voda v motoru se vaří.Někdy pomůže chladič propláchnout tlakovou vodou

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přehřívání motoru ZX9R 1997

27.4.2012 v 22:29 | Nahoru | #8
jeník37> Od zkusím to opět sundat a trochu to propláchnout pod tlakem.Jestli to je ono máš u mě pivo.
Jsem rád že se ještě najdou normální lidi co pomůžou,poradí..Víkend mam volnější tak snad to stihnu.

(reakce na) přehřívání motoru ZX9R 1997

Skvělá odpověď, děkuji! 27.4.2012 v 23:45 | Nahoru | #9
karloz1987> nalejt vodu a "probublat" vzduchem z kompresoru nasledne proceduru opakovat...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přehřívání motoru ZX9R 1997

Skvělá odpověď, děkuji! 28.4.2012 v 14:35 | Nahoru | #10
karloz1987> Kajo jak zde pisou kluci..proplach. Jestli na to pred tim kazdej sral je to zaneseny. Hadici a valit do ni vodu pod tlakem. Ja mel neco podobneho a byly tam pekne humuse.
Cerny kousky.Pak dat kapalinu a ona by take mela to zaoxidovani povolit...Po case znova proplach.

(reakce na) přehřívání motoru ZX9R 1997

28.4.2012 v 20:21 | Nahoru | #11
z-x-r> když to pročistím vzduchem z komresoru,jaký tlak si můžu dovolit??

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přehřívání motoru ZX9R 1997

Skvělá odpověď, děkuji! 28.4.2012 v 20:55 | Nahoru | #12

karloz1987 píše: Dolph-cz> To bych měl přece ve vodě,olej,nebo by to dýmilo,což se neděle,Ani pod hlavou nemám nikde stopy po prosakování..
Ale jako nápad to není špatné.
Začnu ale lacinějšíma opravama..



nedokážu si představit,co by si musel lít do motoru za humus,aby se ti ucpal chladič...,tudy cesta nevede.
ještě mně napadlo-zkontroluj vodní pumpu,jestli se neukroutila vrtulka.

co se týká toho těsnění pod hlavou-záleží,kterým směrem to fouklo-nemusí jít voda do oleje,ani téct ven a pod.-prostě to foukne jen do vody,motor jede celkem normálně-maximálně ráno po startu se trochu zakucká,ale vaří i když je chladič studeny

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přehřívání motoru ZX9R 1997

28.4.2012 v 21:32 | Nahoru | #13

Dolph-cz píše: nedokážu si představit,co by si musel lít do motoru za humus,aby se ti ucpal chladič...,tudy cesta nevede.



nemusí se tam lejt žádnej humus.Píše,že předchozí majitel tam měl jenom vodu,a to úplně stačí na ucpání chladiče-rez,vodní kámen a je hotovo.Samozřejmě so to neucpe hned,ale ta motorka je na to dost stará.Tudy cesta vede

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přehřívání motoru ZX9R 1997

28.4.2012 v 21:34 | Nahoru | #14

jeník37 píše: nemusí se tam lejt žádnej humus.Píše,že předchozí majitel tam měl jenom vodu,a to úplně stačí na ucpání chladiče-rez,vodní kámen a je hotovo.Samozřejmě so to neucpe hned,ale ta motorka je na to dost stará.Tudy cesta vede



no,uvidíme..

(reakce na) přehřívání motoru ZX9R 1997

28.4.2012 v 21:37 | Nahoru | #15

Dolph-cz píše: no,uvidíme..



jj snad nám napíše jak to dopadlo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přehřívání motoru ZX9R 1997

28.4.2012 v 21:42 | Nahoru | #16
Dolph-cz> jinak s vrtulkou na vodní pumpě je to taky možnost.dělám VW motory a občas se tam stává,že sice rozvoďák s pumpou točí,ale vrtulka na hřídeli prokluzuje a netočí se.Příznaky jsou v tom případě stejné.

(reakce na) přehřívání motoru ZX9R 1997

Skvělá odpověď, děkuji! 28.4.2012 v 21:43 | Nahoru | #17
1) Ano těsnění může fouknout i opačně a to tak, že jdou spaliny do vody a potom to bublá - olej je přitom čistý a motor nedýmí

2) A co takhle termostat? Nastartuj studenou motorku a dej ruku na chladič, dlouho musí být studený a v momentě kdy se dosáhne otevírací teploty (mrkni do návodu - podle mě to bude mezi 80 a 90 kdy začne otevírat) tak se musí chladič rychle ohřát proudící horkou vodou. Jinak termostat se dá také vymontovat ven, hodit do hrnce s vodou a vařit a sledovat, jestli se otevírá a zavírá jak má

3) Může být také vadné víčko expanzní nádoby (nebo v případě motorky spíš chladiče) - zkrátka toho víčka co se otevírá a zavírá s teplotou. Chladící soustava je totiž přetlaková a pokud z nějakého důvodu víčko netěsní a nevznikne přetlak, tak voda vře dřív (při menší teplotě)

4) v návaznosti na bod 3) nemusí jít zrovna o vadu víčka, netěsnost může být kdekoliv v chladícím okruhu - nejjednoduší je začít od hadic - nicméně může být i prasklinka např. v hlavě válců - to je potom pešek

pozn. Nemyslím si, že bude v chladícím okruhu bordel, to by tam museli ti lidi "srát hovna", nicméně je to jen můj názor

(reakce na) přehřívání motoru ZX9R 1997

29.4.2012 v 20:20 | Nahoru | #18
jeník37> Kdyby to byla vodní pumpa tak se přece nedostane voda až do vrchu kde přeteče do exp.
Navíc je nová před 1500km měněná.
Termostat funguje,po delší době kdy se to ohřeje na cca85°C se sepne velký okruh.
Když to bylo hodně zahřáté profukoval mi vzduch přes víčko na chladiči,guma na něm je dost steřelá,vyměním.
Profoukl jsem chladič pak vypláchl tlakem vody a vylez mi docela maras,přišlo mi že je to barva,nebo něco takového.Ale bude tam toho víc v exp. se mi usadil na dně taky nějaký tmavý sajrait.Každopádně teď to chladí.

Uvidíme o víkendu kdy mě čeká celkem dost km.

Ještě jednou díky všem z vaše názory,rady.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přehřívání motoru ZX9R 1997

29.4.2012 v 20:21 | Nahoru | #19
Dolph-cz> No ráno bez sytiče ani ránu!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přehřívání motoru ZX9R 1997

29.4.2012 v 21:30 | Nahoru | #20

karloz1987 píše: Dolph-cz> No ráno bez sytiče ani ránu!


sytič je po ránu normálka,tak to má být,ale nesmí to kuckat ani se dusit....

kdyby to vařilo i dál,zkontroluj tu pumpu-voda trošku cirkuluje i sama-teplá se tlačí nahoru a studená dolu...,ale klidně se mohla ta vrtulka protočit na hřídeli a otáčí se jen pomalu..

ono dost často se posere právě to,co je nedávno vyměněné...,ale samozřejmě je to jen tip..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přehřívání motoru ZX9R 1997

30.4.2012 v 11:50 | Nahoru | #21
Dolph-cz> Dneska rnáno jsem jel v koloně a dobré.

Jinak díky moc.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přehřívání motoru ZX9R 1997

30.4.2012 v 14:06 | Nahoru | #22

karloz1987 píše: Dolph-cz> Dneska rnáno jsem jel v koloně a dobré.

Jinak díky moc.



no vidíš

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přehřívání motoru ZX9R 1997

22.6.2012 v 19:37 | Nahoru | #23
Zdar všíchni,tak jsem kompletní chladící systém vymyl a nechal vše vyvařit ve vodě s kyselinou citronovou.
To teprv byl hnus co všechno může být v trubkách,vyměnil jsem gumičku na nádobce od termostatu a pohoda,kdlídek.
Těsnění to není byl jsem na čichačce a O.k

(reakce na) přehřívání motoru ZX9R 1997

22.6.2012 v 20:45 | Nahoru | #24

karloz1987 píše: Zdar všíchni,tak jsem kompletní chladící systém vymyl a nechal vše vyvařit ve vodě s kyselinou citronovou.
To teprv byl hnus co všechno může být v trubkách,vyměnil jsem gumičku na nádobce od termostatu a pohoda,kdlídek.
Těsnění to není byl jsem na čichačce a O.k



čeče jsi jeden z mála,co po vyřešení problému sem napíše čím to bylo A taky jsem rád,že jsem měl pravdu
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... pajovka 101 14.6.2023 v 06:32 t_freedom
Neválí se někomu doma guma k blinkr... Kawasaki ZX-6R Ninja, Kawasaki ZX-9R Ninja, Kawasaki... enusim2 11 22.4.2023 v 21:04 Lech
Moje nová mašina - supersport kdo p... Kawasaki ZX-6R Ninja, Kawasaki ZX-9R Ninja, Ducati 1... jásumotorkář 28 21.4.2023 v 21:47 Phajatos
ZX9R F1 rv 2002 - madla spolujezdce Kawasaki ZX-9R Ninja Phajatos 8 21.4.2023 v 21:01 Phajatos
Písty ZX9R Kawasaki ZX-9R Ninja Radovanh1 1 16.12.2022 v 02:27 hondaman1


TOPlist