globalmoto_kveten





Téma: E85
 
4.4.2012 v 13:28
Příští týden jdu na předelání Felicie rok 1999 na E85.Je to prej nejaká krabička s dráty a nejakej usmernovač či co.Vyjde me to na cca 4500kč.Položil jsem si otázku když na to jezdí karburátorové auta i stříkačky proč by na to nemohly jezdit karburátorové motorky či motorky s vstřikováním?Mám Varadero 1000 rok 2002 a myslím si že když by se dalo to samé zařízení co do auta tak to musí fungovat,nehlede na to že se to muže míchat a je vcelku jedno čeho je tam více či méne.Co vy na to?


Uzavřeno 13.04.2012 v 15:18 uživatelem Lukyvaran1

J.M.K. píše: Nešel bych do toho. Zvýší se spotřeba u některých motorů trpí ventily a sedla, takže úspora je prakticky nulová a to ještě v dlouhém časovém horizontu. Viděl jsem ve Světě motorů test nějakého Fordu upraveného na E85 a tam se ukázalo, že přestavba se finančně vyplatí až po ujetí snad 700000km.

Medved má pravdu, u karbcového motoru by se musela poladit směs, předstih a všechno okolo, při přechodu na benzín všechno zpátky. U vstřikování je to horší, ta "řídicí jednotka" sice pomůže, ale už jsem viděl i pár motorů, kde provoz na líh nepřežiy vstřiky. Takže být Tebou se na to vykašlu, kor u motorky.



tak Ford to umí z výroby.
na E85 je vyšší výkon
spotřeba je vyšší, ale myslím, že hlavně z důvodu jiné hlavy, silnějších ventilů apod, větší odpor.

U mondea je zkrácenej servisní interval na polovinu, tj 10000km.

do přestavby bych nešel, originál možná.

Zkoušel jsem všechny alternativní pohony a pořád je nej LPG. Pokud se zvětší počet stanic na CNG, tak to.

E85 je eko jako sfině, se všeho udělaj palivo ,až nebude co žrát.(zemědělci prej raději pěstujou hovna pro tohle palivo, než věci k jídlu a proto taky mizí hodně ploch s jedlejma surovinama (na začátku argumentovali, že se to dělá ze zbytků, ale lidi sou vychtralí)
Bidlo> To je také pravda, i když u CNG je překážkou hlavně relativně nízký dojezd.

S tou ekologií je to bez diskuse. Samotné emise motoru jsou třeba nízké, ale když se započítají veškeré enegretické náklady na výrobu ehtanolu, vychází to obvykle hůře než spálit v motoru benzín. Bionafta je snad ještě horší. Nejen, že u některých motorů ničí čerpadla, ale hlavně emise z jejího spalování jsou mnohem "jedovatější" než spaliny klasické nafty. O emisích z energie spotřebované na výrobu nemluvě. U elektrického pohonu je zátěž způsobená výrobou a následnou likvidací akumulátorů taková, že několikanásobně anuluje výhodu nulových emisí samotného vozidla.

Čili řečeno ručně stručně... v současnosti stále vychází nejlépe klasický spalovací motor. Johnsonův magnetický motor, jež pracuje bez jakéhokoli napájení (a podobné principy), bude zřejmě ještě dlouho držen ropnými magnáty pod zámkem. O tom je zbytečné spekulovat.
Téma je zamknuto


TOPlist