globalmoto_kveten





Téma: malorazky-tech. info
4.4.2012 v 12:48
zdur, neznate nejakou stranku kde bych si mohl precist o GP motorkach 125cc ??
skousel sem google ale nic uspokojiveho sem nenasel, zajimaji me blizsi technicke informace o motoru, vykonu a pod. jestli o necem takovem vite, byl bych vam vdecny kdyby ste se o ni podelili :D dekuju

malorazky-tech. info

23.4.2012 v 12:35 | Nahoru | #31
pokud zadneme vyvyjet motor tak zalozim nove tema :D .. ted to bylo pro zvedavost kluku.. jinak diky

malorazky-tech. info

23.4.2012 v 14:05 | Nahoru | #32
ten valec mate pěkny ale nezapoměli jste na kanaly ? co jsem videl videa z odlevani valcu tak tam byla priprava na kanaly viz gnani

malorazky-tech. info

23.4.2012 v 17:14 | Nahoru | #33
na kanaly sme nezapomeli tam bylo to sadrove jadro ale bylo moc vlhke i po vypeceni v troube (bylo to malo) tak tam vznikli dost velke bublny a proste cele zle tak ten prostredek .. ale da se to udelat tak ze se ten stred vyfrezuje nebo sjede na soustruhu, ofrezuji se čela a to jadro se udela znova zahreje se ten valec na nejakych 400°C a znova se odlije ten prostredek ..tak uvidime

(reakce na) malorazky-tech. info

23.4.2012 v 21:58 | Nahoru | #34
unn4m3d> přečetl jsem si celé vlákno ještě jednou a je obtížné posoudit co umíte a jakou máte šanci, že se Vám válec příště podaří. Pokud člověk něco udělá, teprve takto zjistí co dělá špatně a co dobře. Podle mého názoru a zkušeností to chce postupovat od jednoduchých odlitků k složitějším. Mám obavu,že jste si nasadili laťku opravdu hodně vysoko. Pokud bych Vám mohl poradit, tak se soutředte na tyto základní směry postupu vpřed.
1) hledání informací a teorie kolem odlévání . Nebylo by špatné najít v okklí nějakého starého odborníka na odlévání a chodit na rady a konzultace. Někdy dobrá rada má cenu zlata.
2) praktické zkoušení od jednoduchých odlitků
3) postupné vybudování kvalitního zázemí a dílny
Například jako dole jeden velký fanda v Itálii si z garáže vybudoval slušnou dílničku, kde se postupně věnuje svému koníčku.












Naposledy editováno 23.04.2012 21:59:23

malorazky-tech. info

23.4.2012 v 23:27 | Nahoru | #35
dekuju za rady a pripominky, ale dovolim si nesouhlasit s nekterymi vecmi, typuju ze ty si nikdy neodleval, protoze samotne odlevani je uplne jednoducha vec (odlevani hliniku myslim samozrejme) nejdulezitejsi a nejtezsi je model a forma ..model je slozity a zabere hodne casu a prace, potom je to sadrove jadro, to uz neni take slozite ale chce to zase trpelivost co se tyce jednoduchych tvaru to jde samo, zebrovani vzduchem chlazeneho valce je nejhorsi prace, jak u modelu tak u formy, nebyt toho tak je to brnkacka, akorat sme poprve odlevali kolem sadroveho jadra a tam to stroskotalo, kazdopadne uvidime jak vyjde ta oprava... dale co se tyce garaze, v nejblizsi dobe je na planu kvalitni svarecka, wapka, a pak soustruh jelikoz nam je 21 let, jde to pomalu, ale co neni doma, mame ruzne po znamych a po firmach nasich znamych, akorat je to casove narocne, jinak mame temer vse co potrebujeme a nemame problem rozlozit, slozit, popripade neco kutit na motorky nase nebo cizi.. uz se nam pomalu zacinaji ozyvat lidi esi by sme jim neopravili motorku nebo skutra, takze pokrok tam trochu je, ale delame to hlavne kvuli skusenostem...
samotne teorii odelvani se venujeme uz jistou chvili, a pokazde najdeme nove a zajimave poznatky kolem toho, tak se je taky pokazde snazime aplikovat v praxi, bohuzel neznam a ani nevime o nejakem cloveku co se timto zabyva/l, takze si tuto cesru musime vyslapat sami...pan buh zehnej internetu :D
ale jak sem rikal na valci je znacny kvalitativni pokrok dopredu, takze to snazeni nekam vedlo, ted uz jen doladit mouchy, co se tyce tech vyfukovych otvoru, vzdušnosti formy a obsahu vlkosti v sadre.. to sou veci ktere tentokrat nebyli 100 procentni, ale poucili sme se a pro priste sme redy, ale uz se bude pracovat na vodnikovy, protoze cas straveny vyrobou a doladenim jak modelu tak formy je zbytecne mrhani casem, sice bude motorka zase o neco slozitejsi, ale prinos prevysuje negativa, proto je nase rozhodnuti takove

malorazky-tech. info

24.4.2012 v 07:30 | Nahoru | #36
Ano odlevani do pisku neni samo o sobe tak hrozne slozite, ale co se dnes odleva do pisku, zvlast co se tyka casti motoru? Pri odlevani ti muzou nastat problemy ktere zjistis az na ultrazvuku atd.. Stazeniny, porovitost.

2 reakcí na tento příspěvek malorazky-tech. info

24.4.2012 v 15:53 | Nahoru | #37
coz je uplne jedno, protoze do valca de vlozka, takze valec sam o sobe neni nejak namahana cast motoru, i kdyz pusobici sily mohou byt silne tak to porad neohrozi doma odlevany valec

(reakce na) malorazky-tech. info

24.4.2012 v 20:01 | Nahoru | #38

unn4m3d píše: coz je uplne jedno, protoze do valca de vlozka, takze valec sam o sobe neni nejak namahana cast motoru, i kdyz pusobici sily mohou byt silne tak to porad neohrozi doma odlevany valec


to si jenom myslíš. Já třeba viděl válec kde "bublinkovej" odlitek na výfukovým kanálu vymyl benzín a byl zákus....

(reakce na) malorazky-tech. info

24.4.2012 v 20:49 | Nahoru | #39
unn4m3d> přemýšlím co ti poradit, protože jdete po dobré cestě. Řekl bych, že tady tento web používejte jako prezentace své práce. Rady ode mě, nebo od jiných neberte, protože i pokud narazíš na opravdu odborníka, steně podle fotek, nebo pár řádků nikdo nebude schopen Vás pochopit a dobře poradit. Já si píši nějakou dobu s klukem co si ladí 2T 250 na silnici. Podle toho co píše je fakt dobrej a brzo uvidím jeho práci a doufám, že mě spadne brada. Tím ti chci říci, že pravdoví machři sem nepíší, protože jsou zalezlí v dílně! Doufám, že jsem nikoho neurazil. Snad nějakou radu do života ale jinak to ber opravdu tady jako prezentaci pro případné zákazníky. Jednu radu která platí všeobecně bych snad ti mohl dát.
Dal mě ji jeden starý němec, který byl nástrojař, ale všeuměl. Řekl mě: Snaž se svoji práci udělat co nejlépe, protože se to stejně nikdy nepodaří tak jak jsi chtěl, tak aby to bylo alespoň dobré. Pokud bych to měl převést na Vaši výrobu válců, tak se je snažte udělat, jakoby jste je dělali do F1 a pak by se to mohlo podařit.

1 reakcí na tento příspěvek malorazky-tech. info

25.4.2012 v 13:23 | Nahoru | #40
tak puvodne nebyla mylsenka to sem psat, ale kdyz je zeptali tak sem odpovedel, od te doby se to jen nabaluje :D ted sem si nasel konecne dobrou praci a kdyz budou penize tak budu zalezeny v dilne :).. nase prace se teprve ukaze protoze s poctem pokusu rostou zkusenosti a ty mi potrebujeme.. po teto posledni akci si troufnu rict ze sme schopni priste odlit kvalitni a dobry valec.. takze se do toho v pristich tydnech pustime.. a toho kluka bych rad spoznal a videl jeho praci, kazdy kdo dela do 2T je muj pritel :D jinak diky za rady !

(reakce na) malorazky-tech. info

25.4.2012 v 22:56 | Nahoru | #41

unn4m3d píše: tak puvodne nebyla mylsenka to sem psat, ale kdyz je zeptali tak sem odpovedel, od te doby se to jen nabaluje :D ted sem si nasel konecne dobrou praci a kdyz budou penize tak budu zalezeny v dilne :).. nase prace se teprve ukaze protoze s poctem pokusu rostou zkusenosti a ty mi potrebujeme.. po teto posledni akci si troufnu rict ze sme schopni priste odlit kvalitni a dobry valec.. takze se do toho v pristich tydnech pustime.. a toho kluka bych rad spoznal a videl jeho praci, kazdy kdo dela do 2T je muj pritel :D jinak diky za rady !


Každý by měl dělat co ho baví a v čem je šťastný.


(reakce na) malorazky-tech. info

11.11.2012 v 09:20 | Nahoru | #42

unn4m3d píše: vsechny komentare plne chapu a tky vim do ceho sme se pustili.. v domacich podminkach to mozne je ale dulezite sou skusenosti.. povrch a tvar nebyt jedne bubliny, spatne slozene forme a vysoke vlhkosti sadroveho jadra by byl prijatelny a pouzitelny, ale uz ted vidime pokrok dopredu, do piskove formy se odleva porad jen technologie je jinde, mame slevarensky pisek prime ze slevarny, nebyt znameho tak ho nemame :D pouzivame bentonit jako pojivo ale neni ten specialni ktery se neda sehnam v malem mnozstvi... jeste je tu par vjeci ktere musime zlepsit a mzslet na ne pri pristim odlevani..
odlitek je jinak pomerne kvalini a po opracovani bude jeste rekl bych docela hezky. kvalita kovu je na domaci podminky temer na nejvyssi urovni domaciho odlevani.. kdyby byla elektricka pec s moznosti regulace teploty tak tam neni o cem se bavit...
co sme se naucili ? vic odfukovyh otvoru, jak ve forme tak v jadre, sadrove jadro dostat po 8% vlhkost a do nej odelad odfukovou diru, poradne slozit formu (ted to uhlo o nejake 2-3mm, neni to nic hrozne, ale hezke to taky neni i kdyz je to na strane ktera se odfezuje kvuli klapce) a hlavne uz nikdy nedelat vzduchac :D
forma je dobra, po tom mnozstvi pokusu uz zhruba vime co a jak a v budoucnu to zas budeme delat jinak, pac sme zistili jiny a lepsi spusob pripravy piskove hmoty, jestli to tak muzu nazvat a nakonec to zas tak spatne nedopadlo protoze se to mozna bude dat zachranit a kdyz ne tak sme se zas neco naucili a kdyz ted to nevyslo jen o malo tak priste se to snad podari ...diky za podporu di kdyz vim ze neverite v to ze to podari, a prave to nas nuti se tomu venovat dal :)

škoda, že toto téma nějak umřelo a nevíme kam se kluci posunuli a kam se ještě mají v plánu dostat.

malorazky-tech. info

11.11.2012 v 11:11 | Nahoru | #43
Taky by mě zajímalo, jak se daří s odlitky našim dvoutaktním přátelům.

1 reakcí na tento příspěvek malorazky-tech. info

11.11.2012 v 11:32 | Nahoru | #44
no ted zadna slava :D prace prace a prace ..ted do toho krosky a podobne .. momentalne pracuju na cz 250/980 ze vzduchace delam vodnika ..kybl uz je hotovy jen navarit udelat poklicky a podobne ..este docela dost prace takze uvidime ..pred dvouma tydnama sme se chystali odlevat ale sadrove jadro prasklo jeste kdyz sme ho vypekali takze zase nic ..nase posledni sance je udelat jadro pisek+vodni sklo+co2 jenze pristi tyden mam volno jen streda ctvrtek a to zrovna chceme varit ten valec :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) malorazky-tech. info

11.11.2012 v 11:50 | Nahoru | #45

unn4m3d píše: no ted zadna slava :D prace prace a prace ..ted do toho krosky a podobne .. momentalne pracuju na cz 250/980 ze vzduchace delam vodnika ..kybl uz je hotovy jen navarit udelat poklicky a podobne ..este docela dost prace takze uvidime ..pred dvouma tydnama sme se chystali odlevat ale sadrove jadro prasklo jeste kdyz sme ho vypekali takze zase nic ..nase posledni sance je udelat jadro pisek+vodni sklo+co2 jenze pristi tyden mam volno jen streda ctvrtek a to zrovna chceme varit ten valec :D

dik za info. Konečně někdo, kdo něco tvoří. My ostatní jen mudrujeme. U mě to mudrování snad brzo končí a pustím se něčeho smyslplného. Ještě bych potřebovat dovybavit dílničku. U tebe je snad lepší, že ses pustil do něčeho méně obtížného, i když udělat vodníka z ČZ vypadá na první pohled lehce. Také jsem se něčeho podoného účastnil. Nevěděli jsme jak s vodním čerpadlem. Nakonec jsme použili jako vzor čerpadlo s pračky. Obal se musel nechat odlít, vrtulka, hřídelka a těsněmí se použilo z toho čerpadla. Jen jsme tam měli na začátku moc otáček a vrtule řezala vodu, něco jako na vodních kluzácích.. Jak jsme otáčky snížili, vše bylo dokonalé.

(reakce na) malorazky-tech. info

11.11.2012 v 21:46 | Nahoru | #46
IvoTregr> já viděl u Zetky vodní čerpadlo z řetězovýho kolečka. Prej to fungovalo docela dobře akorát se nesmělo zůstat stát dlouho na místě

2 reakcí na tento příspěvek malorazky-tech. info

11.11.2012 v 22:11 | Nahoru | #47
ja mam v planu udelat vodni cerpadlo klasicky pred baterku .. sehnat cerpadlo na 6V z nake male motorky, nejak vyresit termostat, nebo to nechame na pevno (uvidime) pac z motoru to bude brat vykon sice maly ale nam jde nejdriv o to vyzkouset esi to funguje ..a pak tunit :D cil je 10-12k rmp a do 60 koni bez privery.. kdyby se neco podobneho podarilo tak novy valec a secko znova a poradne :D ale valec asi z 513 kvuli vyfuku stredem (980 ma bokem) a na to priveru podle vzoru rave (aprilia) na googlu je pdf od borca z nake ceske vysoke skoly a tam se rozebira problematika vyf. privery cili pokud bych sehnal lidi kteri by byli v urcitych vecech jako doma.. tak se to da doma taky udelat :) hlavne neposlouchat!!! kdyz rikaji ze to nejde :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) malorazky-tech. info

11.11.2012 v 22:41 | Nahoru | #48

unn4m3d píše: ja mam v planu udelat vodni cerpadlo klasicky pred baterku .. sehnat cerpadlo na 6V z nake male motorky, nejak vyresit termostat, nebo to nechame na pevno (uvidime) pac z motoru to bude brat vykon sice maly ale nam jde nejdriv o to vyzkouset esi to funguje ..a pak tunit :D cil je 10-12k rmp a do 60 koni bez privery.. kdyby se neco podobneho podarilo tak novy valec a secko znova a poradne :D ale valec asi z 513 kvuli vyfuku stredem (980 ma bokem) a na to priveru podle vzoru rave (aprilia) na googlu je pdf od borca z nake ceske vysoke skoly a tam se rozebira problematika vyf. privery cili pokud bych sehnal lidi kteri by byli v urcitych vecech jako doma.. tak se to da doma taky udelat :) hlavne neposlouchat!!! kdyz rikaji ze to nejde :)


No těch problémů při konstrukci jsme měli stále dost. U vás je fajn, že si je nepřipouštíte. Například, jsme měli v motoru docela dost koníků a v táhlých výjezdech na těžký převod začala klouzat spojka až se spálila. Tak jsme předělávali spojku, pak z toho výkonu nestíhala převodovka. Prostě přidáš výkon a ostatní bude poddimenzivané. Já v životě viděl spousty vývojů, ale jen zlomek fungoval. Viděl jsem v motokrosu když začínala třída 50cm a dělala se z motoru Jawa Gross 90cm padesátka. To fungovalo, ale když začala třída 125cm a ČZ ještě nestačila vyrobit dostatek motorek, někteří si Jawu cross 90cm předělávali na větší obsah a to nikomu nefungovalo. Já bych podle svých zkušeností obětoval nějakého koně, aby to fungovalo. V terénu nějaké přidané dráty, baterka... Upravit víko a dát to nějak na primární převod..

Naposledy editováno 11.11.2012 22:45:12

1 reakcí na tento příspěvek malorazky-tech. info

12.11.2012 v 12:15 | Nahoru | #49
spojka je problem .. a hlavne je suha co je dobre i zle .. prevodovka by se dala dal reist vy enou kus za kus z 380..meli by byt skoro stejne ale mozna placam ..kazdopadne me jde o vyvoj cele motorky podle meho navrhu.. a cz je dobry zaklad pro pristi pokusy o odlevani valcu a podobne.. stary poctivy dvoutakt ve sve surove forme to je pro me dulezite abych zjistil kde je muj limit a ne limit motorky/motoru.. vsecko jde udelat jen to nejde hned a jen tak ze nemam co delat.. 15 koni je v ni rezerva jen co se tyce doupraveni tj slicovant poradne, prechody, doupravit uhly vylestit ojnici, kompresni pomer, spodni komprese,pist, klapkove sani, karbec, meric teploty vyfukovych splodin, vyfuk samotny, loziska, naplne.. to jsou detaily kde se da nahnat 15-20 koni a to nejsou velke upravy jako timearea, zvysovani casovani/otacek, druha hlava, jednokrouzek a vyfukova privera.. tam jsou obrovske rezervy.. pak nas uz jen ceka pracovat na variabilnim casovani jakozto vec kterou bych si rad nechal patentovat pokud buh da :D

malorazky-tech. info

12.11.2012 v 15:26 | Nahoru | #50
unn4m3d: Starý pan Honda (když byl ještě mladý ) začínal výrobou pístních kroužků. Ty začínáš rovnou válcem

Bratr mi nedávno poslal pěkné video s danou problematikou. Pěkné pokoukání přeji



Naposledy editováno 12.11.2012 15:36:51

(reakce na) malorazky-tech. info

12.11.2012 v 15:50 | Nahoru | #51
unn4m3d> S těma motorama ze Zetek máme velké zkušenosti, a 20koní jen slícováním atd nevím no..každopádně velký vliv má i zapalování..a pak nakoňovaný motor toho moc nevydrží(vlastní zkušenosti) ale přeju hodně úspěchů

malorazky-tech. info

12.11.2012 v 16:31 | Nahoru | #52
ja sem nerekl slicovanim 20 koni ..precti si cely prispevek a najdes tam ty koniky..
vydrzi nebo nevydrzi to mi je celkem ukradene.. ja chci postavit svoji motorku kde bude muj ram a moje koncepce ramu, muj motor a moje koncepce motoru a ktomu par veci ktere bych si chtel dat patentovat a sam Jan Thiel mi prislibil spolupraci na techto vecech, takze uvidime jak se bude darit.. na jaro pristiho roku chcu jit pracovat do Anglie pac to je jeste jedna z poslednich tuningu a dvoutaktum zaslibenych zemi a tam bych to chcel realizovat ted s nim momentalne resim problematiku ale dost obecne .. tento tyden sem v praci a pristi kdyz budu doma musim vypracovat nakou spravu co chcu a jak si to predstavuju samozrejme v anglictine :D takze docela orisek aj ovladam ale technicke vyrazy jeste zcela neovladam :D ale nasli sme spolecnou rec a zdalo se ze ho to zajima tak jsem plny ocekavani :D

KAZDOPADNE . k te cz.. jde mi jen o valec kdyz se podari jeden, udelam druhy stejny a pak uz to budu delat jako novy motor.. dvouval 500cc..
inspirovali me jedni kucii do upravili bimotu v due na 150 koni :) myslim ze to byli cesi

malorazky-tech. info

12.11.2012 v 16:50 | Nahoru | #53
video skouknu doma ted su v praci uz se nanho tesim ...kazdopadne diky

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) malorazky-tech. info

12.11.2012 v 19:48 | Nahoru | #54

IvoTregr píše: No těch problémů při konstrukci jsme měli stále dost. U vás je fajn, že si je nepřipouštíte. Například, jsme měli v motoru docela dost koníků a v táhlých výjezdech na těžký převod začala klouzat spojka až se spálila. Tak jsme předělávali spojku, pak z toho výkonu nestíhala převodovka. Prostě přidáš výkon a ostatní bude poddimenzivané. Já v životě viděl spousty vývojů, ale jen zlomek fungoval. Viděl jsem v motokrosu když začínala třída 50cm a dělala se z motoru Jawa Gross 90cm padesátka. To fungovalo, ale když začala třída 125cm a ČZ ještě nestačila vyrobit dostatek motorek, někteří si Jawu cross 90cm předělávali na větší obsah a to nikomu nefungovalo. Já bych podle svých zkušeností obětoval nějakého koně, aby to fungovalo. V terénu nějaké přidané dráty, baterka... Upravit víko a dát to nějak na primární převod..


V klasikách do 175ccm jezdí jeden spodek motoru z Jawa 90, objem 125, koní tam bude dost, motorka pravidelně dojíždí na bodech.. Pevná klika je základ úspěchu, osobně několikrát prověřeno, den před závodem klika rozlezlá až na kartery..
Spojka může zlobit, je potřeba se zaměřit i na průběh křivky a rozsah ot., aby se spojka prudkým nárustem výkonu(momentu) v krátkém úseku otáček netrhala.
Čerpadlo chlazení bych na cross volil mechanickým pohonem.

malorazky-tech. info

12.11.2012 v 20:34 | Nahoru | #55
muze byt, jak ale udelat to cerpadlo mechanicky a jednoduse?? jedine ze sekundaru me napada ..ale to uvidime.. este neni ani hotovy ten kybl.. najdite si odeme toma touzim po cZ 380 nebo 250 tak se to rozebira ..a je tam taky hateru :D spojka bude asi nejlepsi reseni vystuzit nejak a pridat jednu nebo dve lamely nebo pouzit z 380 pokud by pasovala a nasledne upravit ..to budu resit az za pochodu :D

(reakce na) malorazky-tech. info

12.11.2012 v 20:42 | Nahoru | #56

PavelZRX píše: V klasikách do 175ccm jezdí jeden spodek motoru z Jawa 90, objem 125, koní tam bude dost, motorka pravidelně dojíždí na bodech.. Pevná klika je základ úspěchu, osobně několikrát prověřeno, den před závodem klika rozlezlá až na kartery..
Spojka může zlobit, je potřeba se zaměřit i na průběh křivky a rozsah ot., aby se spojka prudkým nárustem výkonu(momentu) v krátkém úseku otáček netrhala.
Čerpadlo chlazení bych na cross volil mechanickým pohonem.


Máš pravdu. V terénu a na silnici jsou motory namáhané jinak. Škoda těch motorú s Jawa Cross. Udělat zvětšenou kopii s obsahen 125 a 250cm a do jiného rámu... Ty motory byla bomba.
Pro unn4m3d: podle co jsem si odzkoušel, byla soutěžácká převodovka Jawa lepší volba jak ČZ. Více vydržely a hlavně byli ve víku, takže jsi při opravě převodovky vymontovávat motor a půlit kartery. Píšeš... sam Jan Thiel mi prislibil spolupraci na techto vecech... Výborně. Pokud je to jen z části pravda, tak před tebou smekám. Nemyslím to ale ironicky. Podle mě se čas 2T vrátí a odborníků není nikdy dostatek. Netušil jsem ,že Anglie je tak dobře v 2T. Myslel jsem, že Itálie je mekka.

Naposledy editováno 12.11.2012 20:44:25

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) malorazky-tech. info

12.11.2012 v 21:21 | Nahoru | #57
PavelZRX> jo jede to Antonín Plevák a letí mu to krásně,máme s ním co dělat jinak unn4m3d- Jan Thiel je modla,pak tu pisni nějaké jeho poznatky a vodní čerpadlo se dá řešit i elektricky,v klasikách to takhle jede Filip Haranta...

(reakce na) malorazky-tech. info

12.11.2012 v 21:29 | Nahoru | #58
jura31> na silnici je el. čerpadlo vhodné, je-li na motorce aku. Motokros s baterkou je zvláštní.

malorazky-tech. info

12.11.2012 v 21:38 | Nahoru | #59
skvělá minulost, škoda že nedotažená. Každý týden jsem hltal časopis Svět motorů. KLEVA to bylo super, vidím to jako dnes. Ten článek v SM jsem četl stále dokola, až se časopis začal rozpadat. To byla moje bible.



















2 reakcí na tento příspěvek malorazky-tech. info

12.11.2012 v 22:37 | Nahoru | #60
pecka ...taky verim ze se casy 2t vrati a snad tomu malickou merou dopomuzu :D to s thielem je pravda!!! sranduj si nedelam.. patenty se tykaji varaibilniho casovani PREFUKU/KANALU jak chcete a variabilni delky vyfuku, ktera bude hodne dulezita prave v kombinaci toho var. casovani.. odted uz pro nebude existovat kompromis co se tyce vysky kanalu, proste bych mel mit maximalni mozny vykon v kazdem pasmu otacek (rekneme kazdych 1000 ot) a bude mozne motor tocit az k maximu pistove rychlosti.. a o to mi slo.. vykon v celem spektu otacek ktere bude motor mozne tocit.

na ten vyfuk sem podobnou vec na netu nasel ale neni na to zadny patent a navic moje koncepce je odlisna systemem pohybu ..
pak mam jeste par vymyslu na turbo ale to nema takovou prioritu.

co se tyce anglie, tak ta ma jeste stale celkem volne zakony jak tuningu aut tak motorek, a stale tam dvoutakty jezdi, ne jako tady, chci vydelat a doupit nakou 500cc 4v motorku tady to neni mozne dostat na znacky, pokud ji uz nekoupite na znackach, co je temer nemozne tak proto taky anglie
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist