bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Voda z motoru jde do expanzky a přepadem ven.
2.4.2012 v 19:44
Chlapi poradíte čím může být, že mi jde voda z motoru do expanzky,přepadem ven, ventilátor běží. A voda se do motoru zpátky nevrací. Čím to může být? Jde o Kawasaki VN 1500
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Voda z motoru jde do expanzky a přepadem ven.

2.4.2012 v 21:33 | Nahoru | #31
Mirek12> určitě máš pravdu dát to odborníkům, ale zkouším najít závadu sama, zdali to nebude jen něco menšího. Termostat je vyndaný, ale nevím jak vyzkoušet vodní pumpu.

1 reakcí na tento příspěvek Voda z motoru jde do expanzky a přepadem ven.

2.4.2012 v 21:37 | Nahoru | #32
Pokud máš venku termostat, tlakuje to a vaři se ...těsnění pod hlavou(píšeš, že je nový - proč se dělalo?) Neuvařila si to už dřív? Tohle přešně mi dělalo VW - vlásenka v makovici.
Bez termostatu by se to pomalu nemělo ani ohřát. Je to hodně natlakovaný- hadice jak "kámen"?
Někdy je prasklina v makovici tak jemná, že se nedostane voda do válce, ale jak se to ohřeje, tlaky jdou do vody. Nechci malovat čerty na zeď, ale docela mě to sedí.
Zkus to ohřát a pak jemně postupně odtlakovat expanzku - pokud to půjde, opatrně jí otevři - budeli z toho soustavně bublat - není to nic dobrýho...

...jé Ústí...když napíšeš adresu, mobil, čislo konta, velikost prsou a oblíbenou barvu, přijedu to zkontrolovat

Naposledy editováno 02.04.2012 21:40:38

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Voda z motoru jde do expanzky a přepadem ven.

2.4.2012 v 21:44 | Nahoru | #33
t_freedom> hadice jako kámen není...myslíš tedy otevřit opatrně chladič?

Mýslím, že lépe na tom budu v servisu...tam jim bude stačit jen velikost toho konta

Naposledy editováno 02.04.2012 21:47:05

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Voda z motoru jde do expanzky a přepadem ven.

2.4.2012 v 22:07 | Nahoru | #34
Solas13> ...hele neznám konkrétně tvojí mašinu...ale máš tam asi expanzku, ne? Zkusil bych tu...pokud ne, s tím chladičem bych byl opatrnej.
Za jak dlouho se to ohřeje...? Jede větrák naplno? Z čeho usuzuješ, že se voda nevrací ?

... s tím kontem ...to chápu...ale je to nelogický

(reakce na) Voda z motoru jde do expanzky a přepadem ven.

2.4.2012 v 22:37 | Nahoru | #35
Solas13> Mam za to, ze t freedom mel na mysli opatrne otevrit expanzku pri ohrate a nastartovane motorce,aby se zjistilo, jestli se tlakuje chladici okruh. Ale fakt opatrne,at se neoparis. Pokud bude bublat,tak je to spatne. Kor, kdyz tam nemas termostat.

(reakce na) Voda z motoru jde do expanzky a přepadem ven.

2.4.2012 v 22:41 | Nahoru | #36

t_freedom píše: Solas13> ...hele neznám konkrétně tvojí mašinu...ale máš tam asi expanzku, ne? Zkusil bych tu...pokud ne, s tím chladičem bych byl opatrnej.
Za jak dlouho se to ohřeje...? Jede větrák naplno? Z čeho usuzuješ, že se voda nevrací ?

... s tím kontem ...to chápu...ale je to nelogický



Pokud jsem to dobře pochopil, tak expanzka je odvětraná přímo do atmosféry a přetlak v systému drží právě víčko chladiče. Tzn buď je v systému přetlak o tolik vyšší než má být, že ho to víčko pouští do expanzky, nebo je to víčko špatný a tímpádem tam není přetlak a tudíž to vaří.

Já bych motorku naklonil tak, aby bylo víčko chladiče nejvyšším bodem (obvykle to tak bývá, když je motka na stojanu), nechal ji zahřát, zhasnul motor a přes nějakej hadr opatrně povolil víčko chladiče - pravděpodobně to prskne jak uteče vzduch. Tím by se to mělo odvzdušnit, pokud to bude vařit i dál, zkusil bych jiný víčko.

Naposledy editováno 02.04.2012 22:43:24

Voda z motoru jde do expanzky a přepadem ven.

3.4.2012 v 07:04 | Nahoru | #37
Pokud by to ohřálo bez termostatu celou soustavu podobně rychle jako s ním, něco fakt není vpořádku.
Při zvýšeným tlaku se zvyšuje i bod varu vody...tedy pokud jsou hadice tvrdý a motor ohřátej jak brambory, může to po snížení tlaku udělat solidní gejzír tím, jak se voda začne rychle vařit.
Většina soustav je konstruována ne na 100°C, ale na víc...tak 103-110°C(To by mělo být někde v servisním manuálu - ten si někde stáhni)
Pokud tam termostat je, otvírá se třeba už v 70°C.
Nevím jak to tam máš s těma expanzkama, ale běžně bývá nádržka někde nahoře spojená hadičkama k chladiči, tedy měla by být o stejným tlaku.
Němělo by se to enormě tlakovat, pokud ne, pak tam vrať termostat a začni laborovat s teploměrem. Nastartuj a měř teplotu na hlavě, když se dostane k 70°C - hlídej dál hadici za termostatem k chladiči(při kolika to termostat pustí?) - pak při jaký tepl. sepne větrák atd.
Základ ale je, že se ti to nesmí příliš tlakovat a za chodu by nemělo nikde nic bublat

1 reakcí na tento příspěvek Voda z motoru jde do expanzky a přepadem ven.

3.4.2012 v 07:05 | Nahoru | #38
Ahoj, měl jsem ten samý problém. Voda v chladiči ubývala, přibývala v expanzce, ale po vychladnutí se nevracela zpět do chladiče. Taky jsem ztratil plno času hledáním. Nové víčko chladiče a pod. Olej ve vodě nebyl, ani voda v oleji, motorka se nepřehřívala, protože jsem vodu vracel ručně do chladiče po cca 100 km sám. Pak mi známý řekl, že v 99 procentech je blbé těsnění pod hlavou. Byla tam opravdu dírka jak špendlíkem, ale to stačilo, aby se voda v chladiči tlakovala splodinami hoření a vylítávala do expanzky. Podtlak tam už nenastane, takže se nevrátí. Spravilo to nové těsnění a zarovnání hlavy.Hele, on je taky v tomto případě cítit smrad výfuku z vody z chladiče... Já tak jezdil skoro rok...

1 reakcí na tento příspěvek Voda z motoru jde do expanzky a přepadem ven.

3.4.2012 v 08:00 | Nahoru | #39
t_freedom : Jseš si jistej, že expanzka je stejně natlakovaná / pokud nevaří/ jako chladič.

(reakce na) Voda z motoru jde do expanzky a přepadem ven.

3.4.2012 v 08:56 | Nahoru | #40

fzr píše: Ahoj, měl jsem ten samý problém. Voda v chladiči ubývala, přibývala v expanzce, ale po vychladnutí se nevracela zpět do chladiče. Taky jsem ztratil plno času hledáním. Nové víčko chladiče a pod. Olej ve vodě nebyl, ani voda v oleji, motorka se nepřehřívala, protože jsem vodu vracel ručně do chladiče po cca 100 km sám. Pak mi známý řekl, že v 99 procentech je blbé těsnění pod hlavou. Byla tam opravdu dírka jak špendlíkem, ale to stačilo, aby se voda v chladiči tlakovala splodinami hoření a vylítávala do expanzky. Podtlak tam už nenastane, takže se nevrátí. Spravilo to nové těsnění a zarovnání hlavy.Hele, on je taky v tomto případě cítit smrad výfuku z vody z chladiče... Já tak jezdil skoro rok...



to zní dost pravděpodobně ...taky si myslím, že je to tlakovaný "pístem" ...dost podobný příznaky jako u mýho VW s prdlou makovicí...
Otázkou pak zůstává, proč se měnilo těsnění pod hlavou před rokem a proč po roce opět odešlo...to není samo sebou.

(reakce na) Voda z motoru jde do expanzky a přepadem ven.

3.4.2012 v 08:59 | Nahoru | #41

baks píše: t_freedom : Jseš si jistej, že expanzka je stejně natlakovaná / pokud nevaří/ jako chladič.


Hele, já nepsal, že jsem si jistej...u ZRX a Duckny to tak je...běží-otevřu- odfoukne. Musel by tam bejt zpětnej ventil, aby to nebylo natlakovaný, ale nevím jak bys to udělal s přepadem do expanzky(když by tam měl bejt)

1 reakcí na tento příspěvek Voda z motoru jde do expanzky a přepadem ven.

3.4.2012 v 10:18 | Nahoru | #42
Tak to vypadá, že máš obdobný problém jako já... pod hlavou mi prolínal olej u levýho válce.
Chvíli jsem s tím jezdil a včera gejzír chladící kapaliny.. teď už mám těsnění totál fouklý..

Takže je možný, že kapalinu tlakoval píst, tak dlouho, než někde něco přetlakem prasklo..

Ale já budu mít i olej ve vodě..

Takže se přikláním k pánům nahoře, že to bude pod hlavou.. /křivá hlava/
Můj plán je následující: sundat hlavu, zarovnat ji na magnetce, koupit nový těsnění a namontovat + zase musím zjistit ten eror v chladícím okruhu..

Hodně štěstí.

Naposledy editováno 03.04.2012 10:49:16

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Voda z motoru jde do expanzky a přepadem ven.

3.4.2012 v 16:11 | Nahoru | #43
Nečetl jsem to celé,ale u TDM se známemu stalo něco podobného po opravě a bylo to přehozenýma hadičkama na chladiči tak to může bejt třeba taky nějaká taková blbost.

(reakce na) Voda z motoru jde do expanzky a přepadem ven.

3.4.2012 v 18:42 | Nahoru | #44
Solas13> Něco podobného sem měl před třemi roky když sem koupil TDMku ,předešlí majitel měnil chladič a přehodil odtokové hadičky na chladiči ,kupoval sem jí v zimě tak se to neprojevovalo ale jak se trochu venku ohřálo tak mě to začalo dělat přesně jako tobě.Nevím jak je to na tvé motorce ale když jste to měli rozdělané tak by se mohlo stát něco podobného.

(reakce na) Voda z motoru jde do expanzky a přepadem ven.

3.4.2012 v 18:47 | Nahoru | #45
Ales.77> nečetl sem to celé a teď koukám stejný problém asi jeden mechanik

Voda z motoru jde do expanzky a přepadem ven.

3.4.2012 v 20:32 | Nahoru | #46
člověk co se v tom vyzná zjistí co tomu bude, byla měřená hlava u posledního tesnění?? popř broušená.. ?

Voda z motoru jde do expanzky a přepadem ven.

3.4.2012 v 22:23 | Nahoru | #47
Chlapi moc Vám všem děkuji za rady, dnes jsem vyměnila víčko od chladiče, pořádně jsem to odvzdušnila, vodu v expanzce mám kousek nad minimem, projela jsem to, voda šla do expanzky tak cm pod maximum. Zítra kouknu po vychladnutí motoru jestli se voda natáhla zpátky pod tlak do motoru. Když ne zkusím zdali nejsou přehozené ty hadičky a když také ne tak to poputuje do servisu. Dám vědět jak jsem dopadla. Ještě jednou díky...jste jedničky.

(reakce na) Voda z motoru jde do expanzky a přepadem ven.

3.4.2012 v 22:26 | Nahoru | #48
t_freedom> ... s tím kontem ...to chápu...ale je to nelogický

už jsi viděl u ženské něco logického

Voda z motoru jde do expanzky a přepadem ven.

11.4.2012 v 18:03 | Nahoru | #49
stává se mi to u stejné moto taky. začalo to když mi nespínal ventilátor, měl jsem špatný kontakt na čidle. pak mi to celý zbytek sezony sem tam udělalo taky a myslím si, že je to jen tím, že tam mám samotnou vodu. Letos jsem ještě nevyjel, ale dám tam nemrazku, protože dnešní motory mají vyšší provozní teplotu než 100 stupňů, takže vodu to vytlačí. zkus to a uvidíš

Voda z motoru jde do expanzky a přepadem ven.

28.7.2020 v 23:56 | Nahoru | #50
Hlavně , že dala vědět.... " Dám vědět jak jsem dopadla. Ještě jednou díky...jste jedničky."
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Tokico - brzdové destičky Kawasaki VN 1500 PepaSahib 16 20.2.2024 v 17:16 lecomondo
Pokazil sa sytič a neide voľnobeh Kawasaki VN 1500 Osif 4 20.11.2023 v 13:11 Osif
Chpper není pro dědka!!! [1 ... 10, 11] Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki VS 800 Intruder, Hon... Slezy28 326 29.9.2023 v 00:19 kudla009
Cruiser, brzdy a motory Honda VTX 1800, Kawasaki VN 1500, Yamaha XVS 1300A M... Kritix 3 31.7.2023 v 23:41 karel28
Cruiser, brzdy a motory Honda VTX 1800, Kawasaki VN 1500, Yamaha XVS 1300A M... Kritix 0 2.7.2023 v 20:30 Kritix


TOPlist