globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?
Ahoj,
kamarádovi se stala noční můra každého motoristy.
Koupi v zimě GS500E,1998,za 33 tisíc. V dobrém stavu. Byla připravená na sezónu, vyměněný olej atd. Jezdila hezky. Bohužel jsme v pátek vyjeli na 3 denní túru po ČR.

Bohužel mu začal kolem řadičky protékat olej. Pomalu, ale přece. Hodně jsme jeli, takže pomalu ukapával na řetez a ničeho jsme si nikdo nevšimli. V neděli vykapal úplně a motor se zadřel. Naštěstí si na tom nerozbil hubu, motor prostě zdechnul. Nebyla v něm ani kapka oleje :( Kamarád teď z toho nespí. S motorkama začínal.

Jak byste postupovali v takovém případě? Sehnat motor na GS500 je docela problém, skoro žádné nejsou a těžko jim věřit. Oprava motoru asi nemá vůbec smysl.
Za kolik by se dalo rozprodat GS500 na náhradní díly? 5000 Kč? Nebo jen zadřený motor na ND? 2000 tisíce?

Naprosto strašné, řeknu Vám...Suzuki teda fakt nezvládla varovnou kontrolku oleje.
Předchozí
1 2
Následující

Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?

Skvělá odpověď, děkuji! 26.3.2012 v 09:32 | Nahoru | #1
Kup třeba tohle, zbytek dílů prodej a nebo si nech, až se zase něco posere...a nebo motor...

Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?

Skvělá odpověď, děkuji! 26.3.2012 v 09:37 | Nahoru | #2
Proc si nezadas po motoru poptavku? Od toho je sekce koupim na inzertnich serverech - nikdy nemuzes vedet, co se komu vali doma. Vyzadat si zaruku na ozkouseni je imho to nejmensi...

Proc by nemela oprava cenu? Jak moc to nechal zadrit? Jestli to jenom tak poklepavalo, kdyz to vypnul, tak by to mohlo spravit presalkovani a prelesteni klikovky... i pokud to nechal kousnout na tvrdo, tak nemusi byt nic ztraceno (je to jenom dvouvalec = polovicni naklady oproti ctyrvalci), neznam GS, ale treba neni klikovka z jednoho kusu a jde precepovat...

Vsechno jde, chce se to trochu snazit - kdyz se na to bude koukat jako na prilezitost se neco naucit, tak na to bude vzpominat v dobrem.

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?

26.3.2012 v 09:45 | Nahoru | #3
Dal jsem si inzerát, děkuji za radu...

Motor se úplně zakousnul. Prý v něm začalo klepat a pak ztratil výkon a zdechnul. Po zdechnutím už s ním nešlo otočit.

Moto je v servisu, ale prý je lepší sehnat nový motor. Jenže nový motor 10 tisíc a práce tak 5-10 tisíc a je to skoro cena motorky.

Zvažujeme možnosti.

Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?

Skvělá odpověď, děkuji! 26.3.2012 v 09:49 | Nahoru | #4
jojo, jak říkáš je to noční můra a cena je na urovni dalšího géesa. budte rádi, že se mu to nestalo u dražší mašiny za mě prodat na díly a koupit jinej bike.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?

Skvělá odpověď, děkuji! 26.3.2012 v 09:52 | Nahoru | #5

ZeeDee píše: Dal jsem si inzerát, děkuji za radu...

Motor se úplně zakousnul. Prý v něm začalo klepat a pak ztratil výkon a zdechnul. Po zdechnutím už s ním nešlo otočit.

Moto je v servisu, ale prý je lepší sehnat nový motor. Jenže nový motor 10 tisíc a práce tak 5-10 tisíc a je to skoro cena motorky.

Zvažujeme možnosti.


desitku za prehozeni motoru? dyt to udelas doma za dopoledne, ja jsem takhle menil v suze

kup paroubka a zbytek rozproda, za budiky ti lidi utrhnou ruce

(reakce na) Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?

Skvělá odpověď, děkuji! 26.3.2012 v 09:55 | Nahoru | #6

DRN. píše: desitku za prehozeni motoru? dyt to udelas doma za dopoledne, ja jsem takhle menil v suze

kup paroubka a zbytek rozproda, za budiky ti lidi utrhnou ruce



+1

A priste vypnout pri jakemkoli naznaku, ze neco neni s motorem v poradku!

Edit: To je to nejrychlejsi pokud chce jezdit tuhle sezonu. Druhy motor si zatim muze pomalinku treba davat do poradku...treba sezene druhy s vadnou prevodovkou atd... ale to hrozne trva...

Naposledy editováno 26.03.2012 09:57:49

Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?

Skvělá odpověď, děkuji! 26.3.2012 v 10:00 | Nahoru | #7

Naprosto strašné, řeknu Vám...Suzuki teda fakt nezvládla varovnou kontrolku oleje.



Spíš kamarád naprosto totálně nezvládl základní kontrolu před jízdou Kor u starší mašiny jsou úniky oleje docela běžné -kolem řadičky, u víka ventilů, napínáku, náhonu otáčkoměru etc. Je třeba sledovat kolik to žere. Ta kontrolka je pouze na tlak a varuje před špatným čerpadlem, není na hladinu. V jakém stavu je čerpadlo nevidíš, zatímco olej si zkontroluje každý.

Pohlédni bazar, motorů i dílů na GS je naštěstí dost. Bych se té opravy nebál - smysl to má určitě.

Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?

Skvělá odpověď, děkuji! 26.3.2012 v 10:01 | Nahoru | #8
Zkus napsat kámošovi nějaké díly z motoru (rok 98) má doma hanys500

Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?

26.3.2012 v 10:11 | Nahoru | #9
Děkuju děkuju...Tohle nikdo z nás nečekal, samozřejmě si to všichni vyčítáme, proč jsme prostě ten otvor pro olej neotevřeli...

Paroubek se mi nejeví zrovna jako moc dobrá koupě :) spíš zkusím počkat tedy na nějaký motor, pokud říkáte, že to má smysl.

Ale jak jsem psal, zvažujeme možnosti, aby oprava nepřesáhla cenu motorky a GSo nebylo za 60 tisíc...

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?

Skvělá odpověď, děkuji! 26.3.2012 v 10:43 | Nahoru | #10
Tak to Vám nezávidím, mně se stalo prakticky totéž na Viragu. Během cesty z Rakous, v těch serpentinách u Rožmberka jsem začal pozorovat pozvolnou ztrátu výkonu, motor začínal vibrovat, až několik km před Krumlovam zastavil úplně (zdechl při podřazování a už se neroztočil ani přes spojku - bloknul kolo). Starterem ale točit šel. Po zastavení jsem zjistil, že motorka na cca 30km sežrala všechen olej, nikdy jsme nezjistili kudy... Po zhruba hodině motorka chytla, ale silně klepala. Takže sehnat dodávku a odvoz dom. Prvně jsem doufal, že to snad budou jen kroužky, ale když jsem zjistil, že pravděpodobně bude průser i na klice, stál jsem před rozhodnutím, zda nechat motor opravit, nebo sehnat jiný, třeba z bouračky... ovšem po zjištění, že obojí by vyšlo cca na 20000,- (navíc koupě jiného by mohla být koupí zajíce v pytli), jsem se rozhodl motorku odstrojit a za třetinovou cenu prodat.

Takže bych zkusil ten motor, co sem nahodil Dr.Houba, ale vyžádal bych si záruku na vyzkoušení, 7500,- zas taková pálka není, nicméně pozor na zajíce v pytli. Původní motor pak můžete střelit na díly, nebo si s ním vyhrát a zkusit jej opravit. Kupovat celou motorku (to přirovnání ke známé osobnosti mne velmi pobavilo) mi přijde zbytečné.

Jinak je pravda, že kontrolka mazání u GS500 je dobrá maximálně k signalizaci zhasnutí motoru za jízdy (třeba při řazení). Motor GSa je velmi citlivý na hladinu oleje a rozsvítí-li se kontrolka tlaku za jízdy, je téměř vždy už přinejmenším chycená vačka.
Proto kontroluju hladinu před jízdou, někdy i na zastávkách a vždy vozím v kufru flašu oleje.

E: Ohledně toho "aby cena za opravu nepřesáhla cenu motorky"... jiný motor za 7500,- není zas tak moc a pokud jste oba alespoň trochu zruční (kor jestli máte servisní příručku), je výměna motoru, kor ve dvou, otázkou pár hodin a nemusíte utrácet za servis.

Naposledy editováno 26.03.2012 10:47:25

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?

26.3.2012 v 10:53 | Nahoru | #11
J.M.K.: Na jakém Viragu se ti to stalo? Zrovna jsem chtěl připsat, že u Yamahy by tenhle problém nastat neměl, protože většina jich má hladinové čidlo oleje, které se rozsvítí dávno předtím, než je oleje opravdu nedostatek.

(reakce na) Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?

26.3.2012 v 11:02 | Nahoru | #12
1100Virago> Byla to XV535DX, verze s elmag. rezervou a vyhřívanými karbci a ta žádnou kontrolu mazání nemá. Pozoroval jsem už pár neděl předtím občasné mírné zaklepání při slabé akceleraci, nebo na místě při padání z otáček. Znělo to ale spíše jako nějaký rezonující díl, později se zdálo, že to jde od předního válce. A pak tohle... Rád bych věděl, jak dokázala na posledních 30km z cca 400km dlouhé cesty najednou sežrat olej. Výfuk nebyl zanesen, takže přes kroužky, nebo vodítka to snad nešlo a nikde venku žádný únik nebyl ani po dolití a natočení.

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?

26.3.2012 v 11:12 | Nahoru | #13
Vyhlídky krásné...ať počítám jak počítám, tak oprava pod 15 tisíc asi nebude...
Navíc to GSo má ten stříbrný motor, typ M502, nevím, jestli je možné dát tam ten černý. Ale asi bych to nedělal.

Na ty díly to rozprodat, kolik myslíte, že by se z toho dalo dostat?

(reakce na) Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?

26.3.2012 v 11:19 | Nahoru | #14
ZeeDee> Tak ona je též i varianta vzít z motoru pouze díly a nechat si víko původní. Co s kamarád přesně má nevíš? Jestli je to chycené na klice, vačky nebo i válec? Kamarád si komplet nechá udělat v servise nebo je zručnější? Ono pokud by sis opravoval sám pouze z dílů tak se oprava nemůže dostat na 15 ani omylem, opravíš za pár tisíc...

Edit: rozprodávat na díly je ptákovina. Budeš mít zisk nula nul nic po kouskách pokud si někdo koupí některý díl a většinu času se vám bude válet doma než ho prodáš. Rozhodně tím nezaplatíš druhý jetý motor. Navíc u druhého jetého zase nevíš v jakém je stavu. To už je fakt nejvýhodnější když to máš rozdělané tak to vzít celé a pak zase na motor nemusíš sahat a budeš vědět že je v perfekt stavu.

Naposledy editováno 26.03.2012 11:22:09

Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?

26.3.2012 v 12:09 | Nahoru | #15
Spíš záleží na Vás, jestli Vás to baví, a chcete si postavit repasovaný druhý motor, tak si ho nechte. Jestli ne tak to prodej, ale nepočítej s nějakým velkým ziskem (záleží co vše je chycené) ...

Jinak jestli se chceš vlézt do 15 tak to honem vytáhni z toho servisu, neb se nedoplatíš a vyjde ti líp koupit novýho Paroubka .

Takže buď kup novej motor, nech si ho otestovat!, a namontujte ho sami, nebo kupte novou mašinu.. V servisu za to bude docela pálka !

Přehozený to máš za dopoledne, prostě odšroubujte starej motor, poznačte si který kabely kam vedou, namontujte novej, a je po srandě

V servise za to dáš v řádech tisíců... Záleží jakej máš servis, já třeba dával motku na opravu do jednoho nejmenovaného servisu, a většinu dílů jsem si sháněl a platil sám, bo by to trvalo aspoň půl roku (už tak to trvalo 2,5 měsíce!!!) navrch mi namontovali blízký/dálkový světla naopak, stator ze starýho typu!! a bylo to v pohodě.. žádnej servis na motce neudělali, jen namontovali díly který jim přišli, a vzali si za to kolik ? 25. tisíc !!! a to jsem já sehnal matroš tak za 15 tisíc, a koupil ho za 6 cca..

Přitom kdybych si to udělal sám, a díly sehnal taky sám tak ušetřím aspoň 15k...
Jenže nemám garáž ani dílnu...

Musíš hledat a najdeš věci který dostaneš za pusu...

E: j. a mn. čísla

Naposledy editováno 26.03.2012 12:12:27

Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?

26.3.2012 v 13:18 | Nahoru | #16
GS 500 nemá cenu na díly rozprodávat, motor na tom má největší cenu - a ten je KO, kola si nikdo nekoupi, a když už tak každé tak za litr, přední vidlice má cenu tak 2 tyčky (ale opět otázka kdo si to koupí)...doma mu zůstane rám a zadní kyvka ...no jestli na tom kamarád trhne tak 10 000 tak je to moc...
Mně se opravdu jako nejlepší varianta jeví koupit jiný motor - nejlevnější řešení...jak psali kluci o pár příspěvků výš - zvládnete ho přehodit za pár hodin sami, kablíky si označíte...přehodit motor není nic složitého...

Jj, zlaté GS 550 E s lisovanou klikou na kuličkových ložiskách ¨

Jo, jinak na barvu motoru bych hodil bobek, na tu to nejezdí a číslo na motoru (včetně typu) se dá vždycky přebouchat ...ono je stejně fuk, však víme jak se v ČR dělá STK, že

Naposledy editováno 26.03.2012 13:22:42

2 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?

26.3.2012 v 13:36 | Nahoru | #17
No servis máme velmi dobrý...ale jasný...

takže to asi uděláme takhle, co jsem pochopil. Když už motorka v servisu je, tak si jen necháme potvrdit, že je motor opravdu KO, to snad nevyjde tak draho. Když bude KO, začneme hledat jiný motor. Bohužel jsou na netu tak 2-3...jeden nemá magnety, ten je tady na motorkarich, druhej na bazosi je v superstavu ale za 15 tisíc a treti je na motoinzerci a je to ten starej typ, cernej. Motor zkusíme přehodit sami. Takže vyhlídky nic moc.
Ale díky moc za rady. Máme zkaženej začátek sezóny, tak snad to nějak dopadne...díky moc....

Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?

26.3.2012 v 13:59 | Nahoru | #18
Kámoš má doma motor s GS500, ale myslím, že chce z toho stavět nějakou motokáru Však těch motorek jezdí hafo. Není možné aby se někdo nestřískal a neprodával motor

(reakce na) Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?

26.3.2012 v 14:12 | Nahoru | #19
ZeeDee> Ahoj, před rokem mě potkalo prakticky totéž na SRADovi. Motorka byla v servise na podtlakách atd, pak mi volal servisák, že se mu nezdá zvuk, jestli má rozebrat motor a začít zkoumat příčinu, tak jsem řikal že jo... Nakonec nejhorší možná varianta - dvě ojnice KO, takže řešení sehnat nový motor. Měl jsem s tím patálii, ale nakonec jsem sehnal motor, když už jsem si řkal, že je všechno za mnou, koukám, že nový motor má ohnutej ventil ale točit s nim jak na potvoru šlo, takže jsem nic nepoznal při koupi. Takže jsem měl jedinou možnost a to z motoru na mašině, kde byl zdravý vršek, a já měl zdravý spodek doma složit jeden motor. Přitáhl jsem si moto ze servisu (servisák byl poměrně zklamaný, když moto přijede do dílny po ose a opouští jí v dodávce), ale řekl jsem mu jak to je a že už prostě na víc nemám prachy a pohoda. Pak jsem si vzal dva dni volno, sehnal momenťák a manuál a pomalinku jsme poskládali s kámošem jeden zdravý motor. Předtím jsem máximálně půlil jawu 350 nebo fichtla, ale určitě tohle nebylo o moc složitější, jen to chce paměť na součástky a přesně dodržet momenty a postupy, ale dá se to, myslím, že ve dvou byste to zvládnout mohli.

(reakce na) Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?

26.3.2012 v 14:32 | Nahoru | #20
ZeeDee> Jestli tím, že "motor nemá magnety" myslíš chybějící rotor alternátoru, popř. rotor vybavovacích cívek, tak to snad nebude problém. U kamarádova zadřeného motoru by tyto díly měly být v pořádku, takže pokud je motor stejného typu, nebude snad problém je přehodit.

Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?

26.3.2012 v 14:48 | Nahoru | #21
J.M.K.:Ano to je ono..netuším, jak náročné je to vyměnit...ale ten prodejce mi říkal totéž, že by to nemělo být tak těžké...

ten motor má dělané ventily a rozvodový žetez ale..kolik může mít naběháno? Za 8 tisíc...

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?

26.3.2012 v 16:41 | Nahoru | #22
Já nevím co řešíš kup jiný motor a věměňteho svépomocí, není nic snažšího, já nevím proč lidi hledají ve všem strašný složitosti, 4 až 6 šroubů, odpojit elektriku, sání, lanovody, řetěz a motor je za hodinu venku, opačný postup a motor je namontovaný, vyladit a hotovo den práce.

Jestli opakuji již řečené omlouvám se, nečetl jsem vše.

Naposledy editováno 26.03.2012 16:50:11

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?

26.3.2012 v 17:22 | Nahoru | #23

kawajawa píše: Já nevím co řešíš kup jiný motor a věměňteho svépomocí, není nic snažšího, já nevím proč lidi hledají ve všem strašný složitosti, 4 až 6 šroubů, odpojit elektriku, sání, lanovody, řetěz a motor je za hodinu venku, opačný postup a motor je namontovaný, vyladit a hotovo den práce.

Jestli opakuji již řečené omlouvám se, nečetl jsem vše.



Děkuji, ono to asi tak dopadne...ale zní to takhle optimisticky. Takže snad se povede

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?

26.3.2012 v 18:05 | Nahoru | #24
V pripade mensi zrucnosti je urcite resitelna svepomocna vymena motoru za jiny. Kdyz by se to stalo nekomu zrucnejsimu, tak rozhodne rozebrat a kouknout o co by tam slo. Rozhodne neplati, ze v pripade nedostatku oleje a zadreni na tvrdo je vzdy komplet motor na vyhozeni. Dokud nevybehne ojnice skrz karter, tak se stestim jde treba jen o zadreny valce s pistama, v horsim i klika se salama a v nejhorsim jeste vacky. Pak to chce zvazit ceny dilu. Ale kdo si hraje, nezlobi

(reakce na) Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?

26.3.2012 v 19:43 | Nahoru | #25

Jindra650 píše: V pripade mensi zrucnosti je urcite resitelna svepomocna vymena motoru za jiny. Kdyz by se to stalo nekomu zrucnejsimu, tak rozhodne rozebrat a kouknout o co by tam slo. Rozhodne neplati, ze v pripade nedostatku oleje a zadreni na tvrdo je vzdy komplet motor na vyhozeni. Dokud nevybehne ojnice skrz karter, tak se stestim jde treba jen o zadreny valce s pistama, v horsim i klika se salama a v nejhorsim jeste vacky. Pak to chce zvazit ceny dilu. Ale kdo si hraje, nezlobi



Pokud si to ale nechá zkontrolovat v servise (což asi ano) tak ho ta kontrola vyjde jak nový motor.

Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?

26.3.2012 v 21:50 | Nahoru | #26
Nejdražší náhradní díl za 30 litrů? To není zlý. Navíc, vzhledem k tomu, že za tu cenu máš další stroj, máš spoustu náhradních dílů.... který můžeš prodat, nebo ponechat pro strýčka příhodu. Koupil bych jiný GS. Jistotu nemáš ani u nový moto.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?

Skvělá odpověď, děkuji! 27.3.2012 v 00:20 | Nahoru | #27
ZeeDee> Prvně bych zjistil co tomu přesně je, kde se to zadřelo. Pokud to není píst-válec(tohle je totiž nejdražší opravovat) ale je jen chycený na klice, tak bych to opravil. Ona to zas tak hrozné ani drahé není jak se na první pohled zdá. Nějaký pátek nazpět sem generálkoval motor jednomu klukovi na 4válcové 750ce kde byla klika hotová na všech čepech, takže oprava 4 ojničních čepů + ojnic, 5 hlavních čepů + 9 párů kluzných ložisek(šálků) a nestálo to ani 8000Kč! Vzhledem k tomu že ty máš jen 2 ojnice a předpokládám 3 hlavní čepy na kterých je klika v bloku, tak musí být cena opravy min. poloviční, tzn. 4000Kč a máš to nové, žádný jetý motor do kterého nevidíš.
Mrkni sem na tohle vlákno dával sem tam pár fotek jak taková oprava motoru probíhá
Škoda že to máš ke mě daleko, bych ti s tím klidně pomohl

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?

Skvělá odpověď, děkuji! 27.3.2012 v 15:22 | Nahoru | #28
mischa638> No, rafla klika byva vetsi problem kvuli pripadnym deformacim po zadreni, po oprave to nemusi byt uplne ono, nebo nejsou nadstandartni saly, to je lepsi sehnat jetou dobrou. Pri opravovani vrsku bych to resil obdobne, sehnat jetej ale OK valec s pistama, novy pistni sady jsou samozrejme raketa jak prase.

Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?

27.3.2012 v 16:22 | Nahoru | #29
mischa638: No jako to by bylo super...tak jsem po tvém příspěvku přehodnotil názor na tu opravu. Mrkneme se do motoru a pak uvidíme...ale cena 4-8 tisíc za opravu by byla skvělá, než kupovat a měnit celý motor...A díky moc za nabídku pomoci. To mě moc potěšilo...snad to nějak zvládnem...

A jinak i děkuji všem za rady.

Naposledy editováno 27.03.2012 17:39:19

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?

27.3.2012 v 17:41 | Nahoru | #30
Drsná věc

Koukám, že japonci maj všechno drahý a poctivý, ale aby uělali pořádnou kontrolku oleje, to ne
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Něco málo teče Suzuki GS 500E Dejwidos 25 Včera v 21:08 Deadman
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 28.4.2024 v 11:57 mariano
GS500 Suzuki GS 500E -PG- 12 17.4.2024 v 14:40 Krautkopf
zdechá na křižovatkách Suzuki GS 500E svava 25 9.4.2024 v 19:46 svava
Výměna brzdové kapaliny Suzuki GS 500E Nexartesus 20 1.4.2024 v 20:21 šmudla


TOPlist