globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?
Ahoj,
kamarádovi se stala noční můra každého motoristy.
Koupi v zimě GS500E,1998,za 33 tisíc. V dobrém stavu. Byla připravená na sezónu, vyměněný olej atd. Jezdila hezky. Bohužel jsme v pátek vyjeli na 3 denní túru po ČR.

Bohužel mu začal kolem řadičky protékat olej. Pomalu, ale přece. Hodně jsme jeli, takže pomalu ukapával na řetez a ničeho jsme si nikdo nevšimli. V neděli vykapal úplně a motor se zadřel. Naštěstí si na tom nerozbil hubu, motor prostě zdechnul. Nebyla v něm ani kapka oleje :( Kamarád teď z toho nespí. S motorkama začínal.

Jak byste postupovali v takovém případě? Sehnat motor na GS500 je docela problém, skoro žádné nejsou a těžko jim věřit. Oprava motoru asi nemá vůbec smysl.
Za kolik by se dalo rozprodat GS500 na náhradní díly? 5000 Kč? Nebo jen zadřený motor na ND? 2000 tisíce?

Naprosto strašné, řeknu Vám...Suzuki teda fakt nezvládla varovnou kontrolku oleje.

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?

Skvělá odpověď, děkuji! 26.3.2012 v 10:43 | Nahoru | #1
Tak to Vám nezávidím, mně se stalo prakticky totéž na Viragu. Během cesty z Rakous, v těch serpentinách u Rožmberka jsem začal pozorovat pozvolnou ztrátu výkonu, motor začínal vibrovat, až několik km před Krumlovam zastavil úplně (zdechl při podřazování a už se neroztočil ani přes spojku - bloknul kolo). Starterem ale točit šel. Po zastavení jsem zjistil, že motorka na cca 30km sežrala všechen olej, nikdy jsme nezjistili kudy... Po zhruba hodině motorka chytla, ale silně klepala. Takže sehnat dodávku a odvoz dom. Prvně jsem doufal, že to snad budou jen kroužky, ale když jsem zjistil, že pravděpodobně bude průser i na klice, stál jsem před rozhodnutím, zda nechat motor opravit, nebo sehnat jiný, třeba z bouračky... ovšem po zjištění, že obojí by vyšlo cca na 20000,- (navíc koupě jiného by mohla být koupí zajíce v pytli), jsem se rozhodl motorku odstrojit a za třetinovou cenu prodat.

Takže bych zkusil ten motor, co sem nahodil Dr.Houba, ale vyžádal bych si záruku na vyzkoušení, 7500,- zas taková pálka není, nicméně pozor na zajíce v pytli. Původní motor pak můžete střelit na díly, nebo si s ním vyhrát a zkusit jej opravit. Kupovat celou motorku (to přirovnání ke známé osobnosti mne velmi pobavilo) mi přijde zbytečné.

Jinak je pravda, že kontrolka mazání u GS500 je dobrá maximálně k signalizaci zhasnutí motoru za jízdy (třeba při řazení). Motor GSa je velmi citlivý na hladinu oleje a rozsvítí-li se kontrolka tlaku za jízdy, je téměř vždy už přinejmenším chycená vačka.
Proto kontroluju hladinu před jízdou, někdy i na zastávkách a vždy vozím v kufru flašu oleje.

E: Ohledně toho "aby cena za opravu nepřesáhla cenu motorky"... jiný motor za 7500,- není zas tak moc a pokud jste oba alespoň trochu zruční (kor jestli máte servisní příručku), je výměna motoru, kor ve dvou, otázkou pár hodin a nemusíte utrácet za servis.

Naposledy editováno 26.03.2012 10:47:25

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?

26.3.2012 v 10:53 | Nahoru | #2
J.M.K.: Na jakém Viragu se ti to stalo? Zrovna jsem chtěl připsat, že u Yamahy by tenhle problém nastat neměl, protože většina jich má hladinové čidlo oleje, které se rozsvítí dávno předtím, než je oleje opravdu nedostatek.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
GS500 po chvili se zacne dusit a ch... Suzuki GS 500E Phabbyg 3 Dnes v 17:21 Phabbyg
Problémy s řazením + cinkání motoru... Suzuki GS 500E ViraxRider 16 26.5.2024 v 07:45 Rolda89
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E Phabbyg 1 15.5.2024 v 11:00 combust
Něco málo teče Suzuki GS 500E Dejwidos 25 13.5.2024 v 21:08 Deadman
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 28.4.2024 v 11:57 mariano


TOPlist