globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012
Na pražském výstavišti v Holešovicích je v rámci výstavy Motocykl 2012 je vystavena absolutní novinka JAWA 250 Four. Je to připomínka motocyklu Jawa 350/634 postavená na základě modelu 250 Travel, podobně jako Jawa 250 Californian, kterou máte možnost také shlédnout.



Naposledy editováno 07.03.2012 21:29:04

(reakce na) Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

8.3.2012 v 21:44 | Nahoru | #91

xtmotoman: Je moc pěkná jen by tam podle mě z hlediska provozních nákladů a trvanlivosti byl lepší čtyřtaktík.....ale toť jen můj názor


Tahle reakce dokazuje, že se fourka povedla tak, že doslova klame tělem

(reakce na) Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

8.3.2012 v 21:47 | Nahoru | #92

Píny píše: GSXJarda>
spotřeba od 3,5 do 4,5 l
Píny



spotreba po 17000km prumer 3.15!!

Jindrovi.....ja taky

(reakce na) Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

Skvělá odpověď, děkuji! 8.3.2012 v 21:55 | Nahoru | #93
Bert-Jawatesty> Californian 250 OHC byl pro mě hlavním a asi i rozhodujícím důvodem, proč jsem jel dnes do Holešovic. Tebou slibované překvapení jsem bral malinko s rezervou a čekal spíš nějakou srandu, než novou motorku - alespoň vzhledem k tomu, co jsi v uplynulých týdnech odpovídal na dotazy. Realita v Matesově stánku rozhodně předčila moje očekávání. Jednak se mi Calif líbil naživo ještě víc, než na fotkách, jednak mi Four vzala dech. Kdybych se teď měl (nebo mohl) rozhodovat a vybírat si jednu ze Tvých dvou staveb, bylo by z toho pro mě pár bezesných nocí!
Kdybych nosil klobouk, smeknu ho.

Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

Skvělá odpověď, děkuji! 9.3.2012 v 07:54 | Nahoru | #94
hmmm, to je pro fajnsmekry. Vymazlena

Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

Skvělá odpověď, děkuji! 9.3.2012 v 08:13 | Nahoru | #95
Chválil jsem v profilu, pochválím i tady. Krásný, můj nejoblíbenější model 350ky je právě čtyřka. Ty původní blinkry pasují jak p**el na hrnec, nová kolena výfuku taky. Ještě tlumiče bych dal vodorovně, ale to už je detail.
Před Tvou prací smekám v hluboké pokloně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

Skvělá odpověď, děkuji! 9.3.2012 v 08:55 | Nahoru | #96
GSXJarda> Jezdím tempem okolo stovky a průměrná spotřeba kolem tří litrů. Není problém dostat se výrazně pod tři litry. Se sekundárem 14/32, na téhle motorce je 14/33 (série 14/37). Zatížení motorky asi tak 150 kg (jezdec+zavazadla). Pneumatiky Mitas s pravěkým dezénem...a sériové kolena...
Bertovi a Matesovi - hoši, ste šikovní!

Naposledy editováno 09.03.2012 08:56:20

Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

9.3.2012 v 09:25 | Nahoru | #97
O názvu - třeba si s tím původním označením typu jen pohrát (po grafické stránce) - a pak stačí doplnit jen písmenko "T", nebo OHC...třeba...
No a k tomu podvozku to pasuje jak sviňa!
Tahle "dvěpade" mě taky připadá jako jawský "černý kůň" - klasická, jednoduchá motorka, dostupná každému. A jak nám hoši předvedli i variabilní.
Na druhé straně neosloví každého, právě že je to klasika...ale tím má továrna širší nabídku...
Není to špatná motorka a ten čínský Kuli je neúnavný pracant - "...za hrstku rýže" .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

9.3.2012 v 09:47 | Nahoru | #98

ST3 píše: Je pěkná! Ale neměla 634 chrom pruh přes nádrž?



Jo, měla, pruh chromovanýho nápisu JAWA oboustranně a na kastlíkách chromovaný číslice 350, ale až pozdější řady. První 634-ky měly tenhle velkej plech s nákolenicema podobně jako poslední řady panelek dvěpade a třipade.

Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

Skvělá odpověď, děkuji! 9.3.2012 v 09:47 | Nahoru | #99
Moc moc moc hezké. První, co mě při pohledu na ni napadne, je "nostalgie" a hned vzápětí samozřejmě přiletí myšlenka na Vencu Konopníka
Tohle bych v garáži přivítal.

Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

9.3.2012 v 10:02 | Nahoru | #100
Už má někdo nafocené jawy na pražském motocyklu? A ještě jednou dotaz na Berta: jaké použije mates kolena na "seriovém" fouru? Dík.

Naposledy editováno 09.03.2012 10:07:23

Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

Skvělá odpověď, děkuji! 9.3.2012 v 11:11 | Nahoru | #101
..no vida a pak ze to nejde. Za me 250 Four

Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

Skvělá odpověď, děkuji! 9.3.2012 v 11:17 | Nahoru | #102
Moc pekny,moc..na pohodovou projizdku kolem komina super

Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

9.3.2012 v 12:35 | Nahoru | #103
až na ten motor to považuji za pěkný stroj

(reakce na) Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

9.3.2012 v 12:52 | Nahoru | #104
Zdenalbenal> Dík

(reakce na) Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

9.3.2012 v 14:45 | Nahoru | #105
Bimbam> Jj už jsem dohledal

Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

Skvělá odpověď, děkuji! 9.3.2012 v 15:56 | Nahoru | #106
pěkná motorka ta se mě vždy líbila.

Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

Skvělá odpověď, děkuji! 9.3.2012 v 16:37 | Nahoru | #107
Zdar chlapi,

velice pěkná motorka, je fakt vymazlená, není co vytknout!
Gratulace zlatým českým ručičkám

Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

Skvělá odpověď, děkuji! 9.3.2012 v 17:05 | Nahoru | #108
Jednoduše: asi si ji koupím!Teď už jde jen o peníze...
Konečně důkaz,že jsme všichni ti,co tady teď chválíme,neremcali jen tak!
Zatím snad jeden,co to nepochválil...
Pro mě ideál!krásná,nezaměnitelná JAWA!Kubatura akorát na moje dojíždění do práce,výlety v neděli na kafčo a jednou v roce na výkend pod stan(za hranice všedních dní-snad i týden ).

Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

9.3.2012 v 18:26 | Nahoru | #109
to je nějaká recese ?? protože v tomhle století nemůže být nic takovýho možný

Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

Skvělá odpověď, děkuji! 9.3.2012 v 18:46 | Nahoru | #110
...naživo moc hezká

(reakce na) Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

9.3.2012 v 19:05 | Nahoru | #111

Bert-Jawatesty píše: cheops> Jawu Four je možné udělat i z 350, bude pak vypadat přesně jako Jawa 350/634, jen s motorem 350/638. Obrať se na Mates Moto Servis ( www.matesmotoservis.cz ), kde ti podají všechny informace a motorku vyrobí a přihlásí.



tohle je to nejlepší řešení

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

9.3.2012 v 19:12 | Nahoru | #112
omlouvám se za reakci na stánek jawa na motocyklu 2012 netušil jsem že jde o soukromou aktivitu financovanou fanouškem značky ani nechci kritizovat práci kohokoliv na těchto individuálních stavbách retrobajků spíše naopak oceňuji že na to má někdo chuť ale o něčem to přeci jen vypovídá že podnik jawa nemá oficiální prezentaci, nicméně za sebe musím říci že pokud jawu tak originál californii a nebo 634ku tomu bych rozuměl že to někdo udržuje a šlechtí si to ale jawa four s toho musej mít pravověrní jawáci kopřivku

Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

9.3.2012 v 20:32 | Nahoru | #113
Kdyz jsem si tedka zjistil neco vic o ramu 250, tak jsem drobatko na rozpacich. Proc proboha doslo tehdy k zjednoduseni puvodniho ramu 250Travel jen proto, ze kolena cinskyho motoru smerovaly do ramovych trubek dvojity kolibky?????? To nikoho nenapadlo vyhnout ramovy trubky ven a kolena protahnout vnitrkem jako to ma treba prvni RD350 a plejada dalsich japonskych motorek, vcetne 4valcu, treba i mojeho XJ ....ale jen kuli tem svodum jednoduchej ram, to nepochopim.

ale jinak vypada fakt moc dobre ....


Naposledy editováno 09.03.2012 20:34:36

Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

9.3.2012 v 20:32 | Nahoru | #114
Ten 250 Calif se mi líbí víc. Ale nekoupím ho, pač šetřím na tu bájnou tisícovku

(reakce na) Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

9.3.2012 v 20:37 | Nahoru | #115

sxs525 píše: ale jawa four s toho musej mít pravověrní jawáci kopřivku

Tak jsem se o sobě právě dozvěděl, že nejsem pravověrný jawák. Nu což, žít se s tím nějak naučím.

3 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

9.3.2012 v 22:18 | Nahoru | #116
Tak, já bych si tochu rýpnul. Určitě ne do tvůrce, nebo tvůrců tohoto nostalgického projektu, ale do všeobecného nadšení, které tady panuje. Vzpomínám si, jak jsme v 80. letech s kámošem na těchto motorkách jezdili a za každou cenu se snažili, aby nevypadaly tak fádně a nebyly tak zastaralé a nemožné, jak ve skutečnoti ve srovnání s téměř jakoukoliv konkurencí byly.
Z dnešního pohledu je tohle relativně zajímavé retro a práce na něm určitě záslužný čin, ale podle mého názoru je téměř jedno, jestli má rám jednoduchý, nebo dvojitý. Taková motorka by většině případů sloužila stejně jen k tomu, že ji v neděli po obědě vytlačíte z garáže, objedete komín u domu a zastavíte s s ní v baru se zahrádkou na kofolu. A pak zase rychle na tu svou Japonskou, Italskou, Německou... Zkrátka na tu, která vás baví a která funguje tak, jak má. Tak a teď do mne

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

9.3.2012 v 23:01 | Nahoru | #117
fazer1man>
Jo, jo, 80. léta, kde je jim konec! Za oněch náležících 10 let jsme s vrstevníky stihli strašně moc a doba kolem také.
Nakonec ona i Jawa tedy docela frčela = v 1980 je připravený/odzkoušený a veřejnosti představený boxer 500ccm, v 1982 přichází zcela přepracovaná 634 s otáčkoměrem, v 1984 nový motor "osmička", 1986 nové šasi k motoru "osmičky", v 1987 přední kotouč a výfuky, v 1989 se připravila 632 v mnohadesítektisícové sérii podle konkrétní objednávky z východu, v 1990 představena nová 640 a současně v 1990-91 odmítá Havel ve smé proti Ruské orientaci obchodovat s touto aglomerací a 632 následně nebyly předány - v rozporu s dlouhodobým kontraktem.

Každopádně na naše tehdejší doma postavené motorky si vždy rád vzpomenu.
Unifikace dílů a možnost montovat/kombinovat na staré kulaté motory nové hranaté válce a hlavy,i další bezproblémová kombinace čehokoli = to bylo pro nás "renovátory" a také pro 90% světa rádoby "necivilizovaného" neocenitelné a v podstatě obecně výborná politika jak zaměstnat lidi a prodat velké množství strojů.


Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

9.3.2012 v 23:42 | Nahoru | #118
Moc hezkej kousek! Ten 250 4t motor pojede líp jak stará 350, navíc bez vibrací, líp odstupňovanou převodovkou, lepšim průběhem a nižší spotřebou..

(reakce na) Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

9.3.2012 v 23:44 | Nahoru | #119
Franky> Parádní fotky!

(reakce na) Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

10.3.2012 v 02:02 | Nahoru | #120

fazer1man píše: Tak, já bych si tochu rýpnul. Určitě ne do tvůrce, nebo tvůrců tohoto nostalgického projektu, ale do všeobecného nadšení, které tady panuje. Vzpomínám si, jak jsme v 80. letech s kámošem na těchto motorkách jezdili a za každou cenu se snažili, aby nevypadaly tak fádně a nebyly tak zastaralé a nemožné, jak ve skutečnoti ve srovnání s téměř jakoukoliv konkurencí byly.
Tak a teď do mne



...myslím, že své fanoušky si retro od Jawy najde - Triumph své Scramblery a Boneville, či Kawasaki W osmistovku také nevyrábí do vzduchoprázdna nebo jen pro vlastní potěšení ...a pochybuji, že se je pozakoupení zákazníci snaží dovybavit nejmodernějšími vymoženostmi

...přece to, že tyhle nové modely existují, nikomu nepřekáží - dokonce nám to ani netahá peníze z kapes jako některé jiné projekty ...a pokud s tím budou tvůrci úspěšní, budiž jim to přáno
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Starý motor Jawa Nezařazené Dajdo84 5 6.4.2021 v 10:48 Dolin
Babetta BVH-1 - veteránisti a znalc... [1, 2] Jawa Nezařazené FiZzeR 58 21.9.2020 v 21:58 FiZzeR
Jawa 175/505 rykša, problém s couvá... Jawa Nezařazené Johny79 23 11.11.2019 v 07:42 jawarmaniak
Jawa 500/824 Boxer - kde je k viděn... Jawa Nezařazené Bert-Jawatesty 12 1.6.2019 v 12:34 MartinED250
Sedadla na veterána Jawa Nezařazené chmatak1973 4 25.11.2017 v 08:12 V_i_c_i


TOPlist