bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Mohl by někdo pomoci ?
Zdravím vlastníky "jedenáctky",

momentálně mám Transalpa 650 a dost silně pokukuju po R 1100 GS, ale bohužel jsem si ji ještě nemohl prohlédnout naživo. Seděl jsem na 1200GS, ale bylo mi řečeno, že 1100 je o trochu něčem jiném (váha, výška atd.)
Proto se chci zeptat. Byl by někdo ochoten mi dovolit si tuhle bramboru prohlédnout "in natura" nebo dokonce si i na ní sednout ?
Ideálně pardubický kraj (jsem z Litomyšle)
Uvítám i případné postřehy majitelů bmw, kteří na ní přešli z motky typu Transalpa.

dík moc

stepan

Uzavřeno 04.03.2012 v 16:32 uživatelem chstepan

1 reakcí na tento příspěvek Mohl by někdo pomoci ?

2.3.2012 v 08:19 | Nahoru | #1
Zkus to na fóru BMW GS

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mohl by někdo pomoci ?

Skvělá odpověď, děkuji! 2.3.2012 v 10:38 | Nahoru | #2
 

chstepan píše: momentálně mám Transalpa 650 a dost silně pokukuju po R 1100 GS, ale bohužel jsem si ji ještě nemohl prohlédnout naživo. Seděl jsem na 1200GS, ale bylo mi řečeno, že 1100 je o trochu něčem jiném (váha, výška atd.)
Uvítám i případné postřehy majitelů bmw, kteří na ní přešli z motky typu Transalpa.



Ahoj,

mám sice přímo tu jedenáctku a klidně bych Tě nechal si na ni sednout
Ale jsme od sebe asi 100 km a myslím, že bys našel někoho blíž k Litomyšli nebo možná i přímo odtamtud.

Ten odkaz na www.bmwgs.cz určitě použij, to je nejlepší (nejhodnotnější) český server věnovaný přímo malým i velkým Báwům řady GS. Tedy jak starším jednobuchům F 650 GS (a Dakar) a novým dvouhrnkům F 650 GS (pozor, to není překlep, ale od výrobce matoucí stejný název jako měl předchůdce) a F 800 GS, tak i "novým" čtyřventilovým boxerům R 1100 GS, R 1150 GS(A) a R 1200 GS(A), jakož i starším dvouventilovým GS boxerům.

___

Co se toho ostatního týče, snad Ti trochu pomůžu:

Na boxera 11ku GS jsem přešel z malého GS Báwa (lehčí a menší jednobuch BMW F 650 GS s objemem motoru lehce přes 650 ccm) a spřátelili jsme se skoro okamžitě.
Přitom alternativou k tomu malému GSu mi byl Suzuki V-Strom 650 a právě Honda Transalp 650 (a po velkém váhání a vybírání to nakonec dopadlo ve prospěch toho Báwa).

Boxer není vůbec neohrabaný, ale je naopak lehce ovladatelný, má skutečně vynikající podvozek, který žehlí spoustu nerovností, výborný, extrémně trvanlivý, úsporný a pružný motor, velmi snadný běžný servis (i svíčky a ventily bez demontování nádrže apod.), bezproblémový i pro dlouhé cestování ve dvou a s bagáží - zkrátka je to spolehlivý nezmar.

Jestlis už seděl na 12ce GS a "byla Ti dobře", tzn. dosáhnul jsi nohama dobře na zem tak, abys alespoň na rovině motorku bezpečně udržel a nepoložil ji, tak máš přiměřenou výšku i na tu 11ku - obě ta Báwa jsou z tohoto pohledu plus minus stejně vysoká.

Jinak BMW R 1100 GS je sice baj voko o 20 kg těžší než 1200 GS, ale za jízdy je to prakticky jedno - ovladatelnost těchto strojů je příkladná.

A u té trochu těžší jedenáctky Tě zase může těšit, že je to poslední ještě maximálně "poctivá kovářská práce" s enormně výhodným poměrem cena/výkon.
Jedenáctku pořídíš za zhruba polovinu až třetinu ceny ojeté dvanáctky, přičemž ceny jedenáctek už na rozdíl od 12ky prakticky nemají kam klesnout a po dobré jedenáctce začíná být dneska už docela sháňka.
 

 
 

 

(reakce na) Mohl by někdo pomoci ?

2.3.2012 v 11:03 | Nahoru | #3
Dovi> souhlasím do posledního slova

Mohl by někdo pomoci ?

2.3.2012 v 11:17 | Nahoru | #4
dovi to napsal trefně - já jsem na ni přešel z aprilky pegasa - stejná jako malý báwo....
jinak kdyby jsi chtěl ji zkusit - není problém...... ale taky to máš ke mě kolem 100 km....

(reakce na) Mohl by někdo pomoci ?

2.3.2012 v 11:26 | Nahoru | #5
Dovi> Nemůžu jinak než souhlasit , mám sice 1150GS , ale obě se od sebe zásadně nelišej (pár koníků navíc , modernější vzhled = cena trochu výš ) , oproti 1200GS jsou to daleko robusnější motorky a opravdu poctivá kovářská práce - plastem se hodně šetřilo , ta 11-ka je myslím opravdu dobrá volba na poměr cena - výkon , takže se toho vůbec neboj a jdi do toho...Mrkni se na inzeráty jestli jí někde poblíž tebe neprodávaj v bazaru a zajeť se na ní podívat - ve všech slušných bazarech tě nechají na tom i svézt a budeš mít jasno...
P.S.: A bacha , pokud nebude cvrlikat jak stará Singrovka , tak je něco špatně...

Mohl by někdo pomoci ?

Skvělá odpověď, děkuji! 2.3.2012 v 11:28 | Nahoru | #6
Čau pokud si chceš sednout tak mám Jinak souhlas s Dovi

1 reakcí na tento příspěvek Mohl by někdo pomoci ?

2.3.2012 v 11:42 | Nahoru | #7
V sezóně stává jedna u STK Vračovice, má ji tam maník ( Luboš), který tam dělá, ale má možná 1150, nevím jak velký rozdíl mezi nima je.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mohl by někdo pomoci ?

2.3.2012 v 13:23 | Nahoru | #8

TomH píše: V sezóně stává jedna u STK Vračovice, má ji tam maník ( Luboš), který tam dělá, ale má možná 1150, nevím jak velký rozdíl mezi nima je.

Z hlediska váhy a posezení není prakticky žádný (klasický neAdventure model).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mohl by někdo pomoci ?

2.3.2012 v 13:28 | Nahoru | #9
Sema> Je pravda, že on má advíka

(reakce na) Mohl by někdo pomoci ?

2.3.2012 v 13:36 | Nahoru | #10

TomH píše: Sema> Je pravda, že on má advíka

Tak tam ten rodíl je-Advík má vyšší a jednodílné sedlo bez možnosti nastavení, vyšší zdvihy, většinou větší nádrž, jiný plexištít.

1 reakcí na tento příspěvek Mohl by někdo pomoci ?

2.3.2012 v 19:04 | Nahoru | #11
tak já přidám jednu otázečku, kolik točí motor při tacho 100kmh na pětku u 11 a šestku u 11,5

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mohl by někdo pomoci ?

2.3.2012 v 22:30 | Nahoru | #12
tonybeny> U 1100 asi 3500 pokud si to pamatuju správně

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mohl by někdo pomoci ?

3.3.2012 v 09:23 | Nahoru | #13
 

tonybeny píše: tak já přidám jednu otázečku, kolik točí motor při tacho 100kmh na pětku u 11 a šestku u 11,5


www.bmwgs.cz/forum/viewthread.php
 
Dá se v klidu jet i na 1800-1900 ot/min. A dokonce i při 1500-1600 ot/min, což je u 1100 GS jízda na pětku při tachometrových cca 45-50 km/h. Samozřejmě bez zátěže, po rovince nebo mírně z kopečka, jen to tak lehce šimrat, a motor si jen přede.
Ale nesmí se za to pak vzít, to je jasný - při potřebě většího zrychlení nebo když se rovina změní ve stoupání je nutno podřadit.
Jinak ale 1100 GS začne slušně táhnout tak od zhruba 2600 ot/min výš.
 
 
 
 
www.bmwgs.cz/forum/viewthread.php

Medik píše: Ještě jsem nenašel nic, co by mělo větší kochací potenciál než hroch. Sedím výš, lépe vidím a bublat umí po rovině na volnoběh.


Nedá mi to a ještě se k tomu musím vrátit.

Využívaje zřejmě posledních letošních krásných dnů s (pro mne) přijatelnou teplotou, dopřál jsem Báwu ještě jednu delší projížďku, než ho definitivně uložím k zimnímu spánku.

Při tom projíždění se jsem si několikrát vzpomněl i na Tvoje slova o tom kochacím hroším potenciálu (díky za správný postřeh), a dávám Ti znovu zapravdu.

BoGSer je za jízdy krásně ovladatelný, velmi poslušný, jeho pružný motor dovoluje široké rozpětí jízdních rychlostí i bez častého řazení, a rozhled z toho velkého stroje je výborný. A když se ještě k tomu člověk postaví do stupaček, vidí dobře jak z rozhledny, daleko dopředu třeba i přes auta v koloně před sebou.

A s tím "volnoběhem" - až doposud jsem se snažil nechodit pod cca 1800-1900 ot/min (po rovině bez zátěže), ale teď jsem zvednul hledí přilby abych dobře slyšel motor, a schválně jsem zkoušel, kam až se dá bezpečně jít při sólo jízdě na pětku a po rovině, bez zbytečné zátěže, ustálenou rychlostí...

Poslouchal jsem pozorně projev motoru (u R 1100 GS) a troufám si tvrdit, že to jde v pohodě až k 1500-1600 ot/min a motor si přitom jen ševelí a ani klikovka a ložiska tím nikterak netrpí - ještě stále se nejedná o podtáčení.

Ten potřebný přenášený výkon respektive krouticí moment v tomto režimu jízdy (na pětku i pouhých tachometrových cca 45-50 km/hod) je velmi malý, ničemu to neškodí, a při takovéto malé zátěži je motor v pásmu od 1500 do 2000 ot/min prakticky bez vibrací. Pro jistotu opakuju - jízda s minimální zátěží, po rovině, ustálenou rychlostí, žádné tahání za plyn. A samozřejmě pouze když to sitauce v provozu dovoluje, je dost času a okolní krajina láká k pokochání. Takže krátkodobě, ne trvale - a občas je samozřejmě potřeba naopak zase vyhnat pavouky a profouknout ventily...
 
 
 

Mates31 píše: tonybeny> U 1100 asi 3500 pokud si to pamatuju správně


Ano, mohlo by to tak zhruba být, a možná jsou ty otáčky ještě o něco menší (viz dále).

Nejlepší by samozřejmě bylo vyzkoušet to naostro, ale na to ještě nejsou silnice soliprosté a nemám proto ještě to srdce zahajovat svoji motosezónu, takže se zatím musím spokojit se svojí pamětí a diskuzními příspěvky (viz výše, plus ty odkazy)...

Čili na mé jedenáctce to na pětku dělá při 1500 až 1600 ot/min tachometrových 45 až 50 km/h.

A další střípek do mozaiky - pokud si dobře pamatuju, tak při 3000 ot/min je to tachometrových zhruba 90 km/h.

Takže když tyto víceméně přesné údaje v rámci objektivity ještě zprůměrujeme, a pak použijeme trojčlenku, docházíme k závěru, že na pětku při stovce točí BMW R 1100 GS asi 3300 ot/min, což je myslím u motocyklu paráda.

Ovšem pro jistotu podotýkám, že se jednak vše výše uvedené týká jednoho konkrétního (mého) kusu 1100 GSa, a druhak že se stále bavíme o tachometrové rychlosti.
Čili skutečná rychlost by při těchto diskutovaných otáčkách motoru byla nižší, takže ty otáčky by v tomto případě byly zase naopak úměrně vyšší...

 
P.S.
A omluva za takto rozsáhlý příspěvek
 

(reakce na) Mohl by někdo pomoci ?

4.3.2012 v 15:42 | Nahoru | #14
Dovi> děkuji za vyčerpávající odpověď
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
odborná oprava koncového prevodu BMW R 1100 GS, BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventur... Destroyer 27 10.12.2023 v 13:00 Tomassino
Bmw 1100 gs gumy BMW R 1100 GS SimplyGreen 4 28.6.2023 v 16:22 nevo7
turecko 2023 BMW R 1100 GS hansdorf 0 7.5.2023 v 18:37 hansdorf
Hledám parťáka pro Balkán a dál BMW R 1100 GS hansdorf 2 17.8.2022 v 09:57 hansdorf
Přepadová hadička BMW R 1100 GS ktmpower 2 19.6.2022 v 20:59 ktmpower


TOPlist