globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Olej- místo 10W40 > 10W50 ??
29.2.2012 v 16:36
Je to 14 dní co jsem objednával olej do Kawy, (Castrol Power1 racing 4T 10W 40) koukal jsem na netu a většinou se prodávali pod označením racing i obyč GPS,já chtěl za ty peníze ale skutečný plnosyntetický olej .Nechtěl sem záměnu s Castrol power1 gps 4t 10w40 jak sem u 3 prodejců zjistil že pod štítkem racing prodávají GPS ovšem na e-oleje.cz kam jsem si před samotnou objednávkou volal mi řekli že to není žádný problém že olej mají v mou požadované viskozitě a že mám zbytečné obavy..Nechal jsem to být, peníze jsem poslal na účet a 14 dní jsem to nechal protože jsem tomu nevěnoval pozornost,dnes jsem tam volal a prý olej mít nebudou a mají to od samotného výrobce!Kdybych jim nezavolal tak se už asi neozvou Paní mi nabízela jestli bych si nechtěl místo toho vzít 10W50,dělalo by to zle nebo v tom viskoznim čísle na naše podmínky problém nebude?Přece jen vím co mi dála převodovka u auta když sem tam nalil místo 75W80 tak 75W90 a nešlo ani zařadit. Proto se můj dotaz týká co to bude a nebude dělat v motoru?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

2.3.2012 v 13:29 | Nahoru | #1
Brejlovec> 10W40 je na drakouše fakt málo. 15W50 je ideální kompromis. Za studena bude olej vytlačen na exponovaný místa rychleji než s tou 20-kou. Zároveň ta vrchní 50-ka má dostatečnou rezervu. Záleží pak na konkrétním oleji. Kinematická viskozita při 100 st. C se pak dost liší. Ale obecně je to dobrá viskozní třída. Taky ten olej bude stabilnější,než 10W50 a v praxi za tepla bude pořád „hustší“ než 10W50...

Naposledy editováno 02.03.2012 13:30:16

(reakce na) Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

6.3.2012 v 15:19 | Nahoru | #2

Durex píše: Brejlovec> 10W40 je na drakouše fakt málo. 15W50 je ideální kompromis. Za studena bude olej vytlačen na exponovaný místa rychleji než s tou 20-kou. Zároveň ta vrchní 50-ka má dostatečnou rezervu. Záleží pak na konkrétním oleji. Kinematická viskozita při 100 st. C se pak dost liší. Ale obecně je to dobrá viskozní třída. Taky ten olej bude stabilnější,než 10W50 a v praxi za tepla bude pořád „hustší“ než 10W50...



Já tedy také do vzducháče upřednostňuji jednoznačně olej s vyšším koncovým číslem. Dokonce jsem sehnal i s číslem 60 na konci.
Ale má to jednu nevýhodu - i v létě, pokud nastartuješ, tak musíš mazání hlídat, protože při té výšce válce a zatím nízké teplotě oleje po nastartování, stéká olej hrozně pomalu do vany a nahromadí se v hlavách. Důsledek je výpadek tlaku mazání, protože čerpadlu chybí olej na sání.
Stačí jen ale vypnout motor na několik vteřin a nebo ubrat otáčky a mazání naskočí.
Ale mám dojem, že tohle se mi dělo i u oleje 10w40, takže si asi nevybereš.
každopádně čím vyšší koncové číslo na konci, tím extrémnější teplotní namáhání olej snese.

Na druhou stranu tady někdo na druhém listě napsal, že má předepsaný olej 0w a nebo 5w30.
Pokud je takto striktně předepsán a navíc motorka je vybavena chladičem oleje, který mu předtím, než přijde do motoru vrátí ochlazením dostačující viskozitu, tak pak nemá cenu spekulovat na záměnou tohoto oleje za jiný.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kawasaki z750 2007 Kawasaki Z 750 Honzíínek 0 1.5.2024 v 15:05 Honzíínek
Kawasaki z750 pro začátečníka Kawasaki Z 750 Bedys85 10 20.4.2024 v 13:42 Penkoslav
Kawasaki Z750 - Motorový olej 5100 ... Kawasaki Z 750 ERINN 1 9.3.2024 v 16:39 Slávek-TDM
Přerušovač blinkrů Kawasaki Z 750 AdamSnopek 7 1.9.2023 v 13:52 CBRlitrRR
Bliká imo- závada s kódem 63 Kawasaki Z 750 Marťas410 24 20.8.2023 v 22:19 Martinek866


TOPlist