globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Olej- místo 10W40 > 10W50 ??
29.2.2012 v 16:36
Je to 14 dní co jsem objednával olej do Kawy, (Castrol Power1 racing 4T 10W 40) koukal jsem na netu a většinou se prodávali pod označením racing i obyč GPS,já chtěl za ty peníze ale skutečný plnosyntetický olej .Nechtěl sem záměnu s Castrol power1 gps 4t 10w40 jak sem u 3 prodejců zjistil že pod štítkem racing prodávají GPS ovšem na e-oleje.cz kam jsem si před samotnou objednávkou volal mi řekli že to není žádný problém že olej mají v mou požadované viskozitě a že mám zbytečné obavy..Nechal jsem to být, peníze jsem poslal na účet a 14 dní jsem to nechal protože jsem tomu nevěnoval pozornost,dnes jsem tam volal a prý olej mít nebudou a mají to od samotného výrobce!Kdybych jim nezavolal tak se už asi neozvou Paní mi nabízela jestli bych si nechtěl místo toho vzít 10W50,dělalo by to zle nebo v tom viskoznim čísle na naše podmínky problém nebude?Přece jen vím co mi dála převodovka u auta když sem tam nalil místo 75W80 tak 75W90 a nešlo ani zařadit. Proto se můj dotaz týká co to bude a nebude dělat v motoru?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

1.3.2012 v 23:23 | Nahoru | #61

Zoidberg88: Serviska má jen specifikaci a typ souhlasím :) V tý garančce už je shall předepsanej...


V garančce je psáno "PRODOTTO RACCOMANDATO", což rozhodně neznamená "předepsanej", ale "doporučenej". A na to oddělené mazání jsem se ptal proto, že tam máš pro převodovku předepsaný olej SAE 80 nebo 90 API GL 5, což při společném mazání motoru a převodovky dosáhneš dost těžko Čili, kdyby byla ta garančka z hodně měkkého papíru, doporučil bych ti dost specifické použití, ale jestli je z kartónu, nehodí se ani na to

(reakce na) Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

1.3.2012 v 23:25 | Nahoru | #62

Zoidberg88 píše: VlastíkPlamínek> Už se mi tady po tobě stýskalo A říkal sem si že tam u vás bude snad nějaká epidémie či co že si tady nebyl mezi prvníma co se do mě obujou =) Ale sem rád že tady aspon nemám tu fotku od tebe ''že mě maminka nenaučila hledat'' =)



nejen hledat.. i myslet

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

1.3.2012 v 23:27 | Nahoru | #63

1100Virago píše: V garančce je psáno "PRODOTTO RACCOMANDATO", což rozhodně neznamená "předepsanej", ale "doporučenej". A na to oddělené mazání jsem se ptal proto, že tam máš pro převodovku předepsaný olej SAE 80 nebo 90 API GL 5, což při společném mazání motoru a převodovky dosáhneš dost těžko Čili, kdyby byla ta garančka z hodně měkkého papíru, doporučil bych ti dost specifické použití, ale jestli je z kartónu, nehodí se ani na to



neblbni mu hlavu, GL5 splňuje třeba Castrol NTX 75W-140 co leju do kardanu, ještě bude na Zedovi hledat kardan!

(Doufám, že zavolá dealerovi Kawy kam že mu ten kardan schovali)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

1.3.2012 v 23:43 | Nahoru | #64
VlastíkPlamínek> Njn nejsem jak vy majetný co musej mít na motorce každou kravinu :) Je to zajímavý bezůdržbový a letmáč s tim vypadá bombově ale ty dardy když se na tom něco posere :Pjen do mě všeználci

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

1.3.2012 v 23:45 | Nahoru | #65

Zoidberg88 píše: VlastíkPlamínek> Njn nejsem jak vy majetný co musej mít na motorce každou kravinu :) Je to zajímavý bezůdržbový a letmáč s tim vypadá bombově ale ty dardy když se na tom něco posere :Pjen do mě všeználci



jo... bezudržbový a letmáč... že já nedržím hubu

jen na okraj, co má prosímtě kardan společnýho s letmým uložením kola?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

1.3.2012 v 23:56 | Nahoru | #66

VlastíkPlamínek píše: jo... bezudržbový a letmáč... že já nedržím hubu

jen na okraj, co má prosímtě kardan společnýho s letmým uložením kola?

To že v téhle době se kardan ve spojení s jednostranou kyvkou používá hodně hooodně moc :) Guziny a Bmw tam to je jak moc pěkná pěst na oko :)Alespolečnýho nejspíš nic krom optického provedení :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

1.3.2012 v 23:59 | Nahoru | #67

Zoidberg88 píše: To že v téhle době se kardan ve spojení s jednostranou kyvkou používá hodně hooodně moc :) Guziny a Bmw tam to je jak moc pěkná pěst na oko :)Alespolečnýho nejspíš nic krom optického provedení :)



jo? a co viraga a další nesmysly? Kardan nemá s letmým uložením pranic společného. Jsou dvě zcela nezávislé věci které na sobě nezáleží.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

2.3.2012 v 00:00 | Nahoru | #68
1100Virago> i kdyby byla z toho nejlevnějšího papíru tak proč to ničit aspon pro tvou potěchu ''co tam je za kraviny'' se to hodí :) Mazání tam bude společný a i kdyby nebylo tak bych řek že jestli je to jako v automobilovym průmyslu že nápln převodovky je celoživotní tj.po dobu životnosti auta v kterym to je tak by mě zajímalo jak u motorek jestli i en převodovej olej se mění :) Jasně auto neni motorka ok to je tu vyřešený ale nějaké slovo do pranice jak často se u motorek co maj převodovku zvlášt mění olej by někdo věděl? :DNebo je to jak u aut doživotní :) Krom cross motorek jasněže :)

(reakce na) Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

2.3.2012 v 00:02 | Nahoru | #69
VlastíkPlamínek> souhlasím :) nemá s ním nic společného ale popravdě nějakej GSovej bavorák s klasickou kyvkou a kardanem no nevim nevim ta optika jak by to vypadalo :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

2.3.2012 v 00:04 | Nahoru | #70

Zoidberg88 píše: 1100Virago> i kdyby byla z toho nejlevnějšího papíru tak proč to ničit aspon pro tvou potěchu ''co tam je za kraviny'' se to hodí :) Mazání tam bude společný a i kdyby nebylo tak bych řek že jestli je to jako v automobilovym průmyslu že nápln převodovky je celoživotní tj.po dobu životnosti auta v kterym to je tak by mě zajímalo jak u motorek jestli i en převodovej olej se mění :) Jasně auto neni motorka ok to je tu vyřešený ale nějaké slovo do pranice jak často se u motorek co maj převodovku zvlášt mění olej by někdo věděl? :DNebo je to jak u aut doživotní :) Krom cross motorek jasněže :)



samozřejmě že se mění... jdu radši spát, ještě bych se rozohnil...

2 reakcí na tento příspěvek Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

2.3.2012 v 00:08 | Nahoru | #71
I dětská yamaha 50 má kardan a kolo letmo uložené nemá...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

2.3.2012 v 00:12 | Nahoru | #72

VlastíkPlamínek píše: samozřejmě že se mění... jdu radši spát, ještě bych se rozohnil...

Ano ano konečně moudrá slova starého mudrce :)A s tou viagrou o který si psal to moc neřeháněj :) Vlastíku ''Rozhoněnej'' Plamínku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

2.3.2012 v 00:12 | Nahoru | #73

prackarr píše: I dětská yamaha 50 má kardan a kolo letmo uložené nemá...



a doživotní náplň v převodovce

(reakce na) Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

2.3.2012 v 00:12 | Nahoru | #74

Zoidberg88 píše: Ano ano konečně moudrá slova starého mudrce :)A s tou viagrou o který si psal to moc neřeháněj :) Vlastíku ''Rozhoněnej'' Plamínku



nic proti, kdyby to byla debate o něčem nebo alespoň s někým s kým se dá mluvit tak v pohodě, ale tohle je prostě marný, marný, marný.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

2.3.2012 v 00:15 | Nahoru | #75

VlastíkPlamínek píše: a doživotní náplň v převodovce

odtředivá spojka byla na PWčku bo najn? :D takže vlastně nadčasovej stroj srovnatelnej s Guzinou a cestovní Bmw:) ještě ten problém je v tom že píšeš kdyby to bylo aspon s někým s kym se dá mluvit ovšem tady si píšem,takže bud bysme museli bejt na živáka nebo se tady budem dohadovat jak všeználek s nicnevědílkem :)

Naposledy editováno 02.03.2012 00:21:26

(reakce na) Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

2.3.2012 v 07:31 | Nahoru | #76

Kov píše: Minulý rok si dal chlapík, co s náma byl v Černé Hoře, olej do teplých krajin a než se mu zahřál motor, tak mu prokluzovala spojka...takže můžu potvrdit.



Co to bylo konkretně za olej?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

2.3.2012 v 10:45 | Nahoru | #77
Zoidberg88> Tak sláva veliká. Mám tu lahev 10W40 a 10W50, na W40 to neni, ale je rok stará. Takže opravdu na tento rok asi vydali nový model a i 10W40 je Full. Paráda, tak si kup 10W40, když to doporučuje výrobce a máš to vyřešený, jestli to nemá jeden jouda v obchodě, tak to doporučuju koupit někde jinde.
Jinak v manuálu taky nemam 10W50, používám to a spojka neklouže.

2 reakcí na tento příspěvek Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

2.3.2012 v 12:40 | Nahoru | #78
Já si taky přisadím. Ve specifikacích mám 10W40 nebo taky 20W50. Tak zkusím 15W50, protože v zácpě na vzduchem chlazeném dragstáru 10W40 nestačil. Uvidíme jaká bude změna.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

2.3.2012 v 13:29 | Nahoru | #79
Brejlovec> 10W40 je na drakouše fakt málo. 15W50 je ideální kompromis. Za studena bude olej vytlačen na exponovaný místa rychleji než s tou 20-kou. Zároveň ta vrchní 50-ka má dostatečnou rezervu. Záleží pak na konkrétním oleji. Kinematická viskozita při 100 st. C se pak dost liší. Ale obecně je to dobrá viskozní třída. Taky ten olej bude stabilnější,než 10W50 a v praxi za tepla bude pořád „hustší“ než 10W50...

Naposledy editováno 02.03.2012 13:30:16

1 reakcí na tento příspěvek Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

2.3.2012 v 13:39 | Nahoru | #80
Jen taková nesmělá připomínka - pro hodnocení olejů je viskozitní třída - to obligátní 10W-40, 50 či víc jen jeden parametr, druhé (a řekl bych důležitější) je výkonnostní specifikace, to je to "API" SC nebo SD, SF...atd., případně normy výrobců (VW, BMW, Mercedes...). Pro benziňáky. Pro dýzly je "API" jiné...
Ta minimální výkonnostní specifikace, uvedená výrobcem, musí být dodržena. Viskozitní třída už tak moc ne (podle oblasti a způsobu provozu).
Nalitím (dolitím) oleje vyhovující viskozitní třídy, ale nevyhovující výkonnostní specifikace se zpravidla degraduje celá olejová náplň...
Použití oleje s vyšší viskozitou není sice na závadu, zejména když lze počítat s vyšším tepelným namáháním motoru, ale může přinést nějaké komplikace - třeba s tou spojkou.
U převoďáků záměna oné výk. specifikace může (ale nemusí) způsobit třeba zhoršenou funkci synchronů (olej moc maže a brzdičky nebrzičkují). Pro hypoidní soukolí je předepsán zpravidla olej GL-5, ale nic nepokazím, když do rozvodovky, kde je předepsaný GL-4 tu pětku naleju...

2 reakcí na tento příspěvek Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

2.3.2012 v 13:45 | Nahoru | #81
Ona ta vyšší viskozita může přinést i jeden nečekaný problém - po nastartování při opravdu nízké teplotě může mazací tlak vzrůst natolik, že "vypláchne" kompozici v ložiscích kliky a někdy i ojnic - u motorek takové uložení není snad už moc vidět (Moto Guzzi?), ale přece...
Všecko by se mělo dělat s rozumem .

(reakce na) Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

2.3.2012 v 13:46 | Nahoru | #82
Zdenalbenal> To je ale jasná věc. Ono se stejně do motorek dnes nedá koupit skoro olej s min API SG což je naprosto vyhovující norma jak pro dostatečné mazání,ale i dobrá aditivace proti usazování čehokoliv. Nicméně pokud se tazatel zeptá na viskozitu,tak píšu o viskozitě. Kdyby se zeptal na výkonovou specifikaci,tak píšu o ní. Kdyby se zeptal na jaký olej,tak porádím souhrně :) Nicméně min. výkonový parametr je nutno dodržet. Viskozita se volí podle provozních podmínek ... Ale tak to není nic nového. nebo ano?

Naposledy editováno 02.03.2012 13:51:16

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

2.3.2012 v 13:52 | Nahoru | #83

Zdenalbenal píše: Ona ta vyšší viskozita může přinést i jeden nečekaný problém - po nastartování při opravdu nízké teplotě může mazací tlak vzrůst natolik, že "vypláchne" kompozici v ložiscích kliky a někdy i ojnic - u motorek takové uložení není snad už moc vidět (Moto Guzzi?), ale přece...
Všecko by se mělo dělat s rozumem .

No,ale to se bavíme o mrazu - 15 st a v tom případě už nemá v motoru olej 15W a výš co dělat ...

(reakce na) Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

2.3.2012 v 14:12 | Nahoru | #84
Durex> No právě.
Ale když už tam je? A je zima?
To je podobný problém, jak co se zmrzlů naftů, zmrzlým sajrajtem do ostřikovače a tak. Jen sem napsal, že taková možnost průseru existuje.
Já do svých verglů kupuju jeden (automobilový) olej, polosyntetiku v bečce a hotovo.
Výkonnostně, viskozitně a hlavně cenově vyhovuje. Takový všeuniverzální omastek. Až taková sračka to není, když to umaže aj Pumpe-dýze a turbo .
Spešl motocyklový 4T olej nekupuju.
Jedním z hledisek či odlišností u motocyklového 4T oleje oproti automobilovému je - ta spojka u moto. Z hlediska její funkce a vlivu omrvinek z lamel na náplň.
Pro XéRo mám 10W-60, právě zkrzevá tu vyšší rezervu. Je to vzduch. Taky sem měl obavy, jestli bude spojka spojkovat. Tak sem to vyzkoušel.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

2.3.2012 v 19:25 | Nahoru | #85
Brejlovec> a žere ti drak olej a kolik? olej máš černý jak botu ? nebo čistý,

(reakce na) Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

2.3.2012 v 19:33 | Nahoru | #86
NecMaster> Včera mě přišel Shall adwance ultra 4T 10w40 a je to :) Ten tam bude

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

2.3.2012 v 19:50 | Nahoru | #87

Zdenalbenal píše: Ona ta vyšší viskozita může přinést i jeden nečekaný problém - po nastartování při opravdu nízké teplotě může mazací tlak vzrůst natolik, že "vypláchne" kompozici v ložiscích kliky a někdy i ojnic - u motorek takové uložení není snad už moc vidět (Moto Guzzi?), ale přece...
Všecko by se mělo dělat s rozumem .


To jako že studený olej bude tvrší než kompozice v ložiscích a vymele jí? A která bude před spaním?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

2.3.2012 v 19:57 | Nahoru | #88

Milos1 píše: To jako že studený olej bude tvrší než kompozice v ložiscích a vymele jí? A která bude před spaním?



mi to zas stvrdne před probuzením, vymelu starou a nastříkám novou kompozici,
dělám to tak leta

Naposledy editováno 02.03.2012 20:05:18

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

2.3.2012 v 20:37 | Nahoru | #89

felixxx píše: mi to zas stvrdne před probuzením, vymelu starou a nastříkám novou kompozici,
dělám to tak leta


Správnej přístup

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

2.3.2012 v 20:50 | Nahoru | #90
Milos1> Věř nebo ne, stává se to.
Dobrou .
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kawasaki z750 2007 Kawasaki Z 750 Honzíínek 0 1.5.2024 v 15:05 Honzíínek
Kawasaki z750 pro začátečníka Kawasaki Z 750 Bedys85 10 20.4.2024 v 13:42 Penkoslav
Kawasaki Z750 - Motorový olej 5100 ... Kawasaki Z 750 ERINN 1 9.3.2024 v 16:39 Slávek-TDM
Přerušovač blinkrů Kawasaki Z 750 AdamSnopek 7 1.9.2023 v 13:52 CBRlitrRR
Bliká imo- závada s kódem 63 Kawasaki Z 750 Marťas410 24 20.8.2023 v 22:19 Martinek866


TOPlist