bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: "Neostré" enduro
Zima je dlouhá a silnička mě přecijen nedoveze všude kam chci, obzvlášťe v zimě a tak začínám silně uvažovat o rozšíření obzorů.

Ovšem jsem osoba líná a nějaký naustálý servis ostrého endura není nic pro mě, obzvlášť, když vím, že v terénu mi nějakých 20-30kW bohatě stačí.

Být off-road motorky tak přehledné jako silničky, tak tady s žádným tématem nezavážím, ale musím se přiznat, že já se v těch tunách modelů, homologacích a servisních intervalech zase tak moc neorientuji, tak si rád nechám poradit od těch, kteří se už v této oblasti pohybují déle.

Přestanu chodit kolem horké kaše a konečně vyzradím co vlastně hledám .

Jde mi o motorku s delšímy servisními intervaly, motor ladění spíše na výdrž než na maximální výkon. Ideálně něco úzkého, malého lehkého, se suchou váhou tak kolem 120kg, žádný polocesťák těžký jak moje silniční k(r)awa. Objem tak mezi 300-400ccm, spíše k těm třem stům. Výkon jak už jsem psal tak mezi 20-30kW naprosto bohatě stačí. Určitě s homologací a elektrickým startérem, dost rád bych ale i nakopávačku. Rád bych něco co má také trochu dojezd, nechce se mi zrovna pokaždé nakládat motorku na vozík a někam jet autem a poté teprve jezdit, já na motorce jezdím rád kdekoli. Rád bych něco, co zvládne i nějaký ten skok, ale také povozit mě stovkou na rozsekané pěšince, prostě motorku, co mě proveze čímkoli, na co stačím já. Jednoduše nenáročnou univerzální přátelskou motorku .
Ještě dodám, že mi rozhodně nevadí ani nějaká ta elektronika (vím, že to pak nemá rádo topení, ale já zase nemám rád kupy bahna, tak v extrémním mokru radši půjdu na silnici), takový cucák a já se opravdu nemáme rádi a rozhodně nepohrdnu novějším modelem, i když jsem se doslechl, že je tam problém s regulacemi ze všemi milovaného Bruselu .

Modely, které jsem k tématu přiřadil jsou jen takové naťuknutí toho, co jsem někde vyštrachal a co se tomu trochu blíží, ale totálně netuším, jaké mají servisní intervaly, jak jsou ty motory naladěné a připadá mi, že jsou ty Hondy z nějkého důvodu o hodně dražší než Yamahy.


Naposledy editováno 22.02.2012 12:02:07
Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Neostré" enduro

24.2.2012 v 21:58 | Nahoru | #61
Mr.Dreamer> promin ja na to zapomnel tak to me napada jen WR 450 a DR 350...s temahle masinama mam "trosku,, zkusenost a to WR 450 to je brko to jedd jak blbec, na draze se taky neztrati ale na tech servisnich intervalech je na tom lip DR

"Neostré" enduro

24.2.2012 v 22:01 | Nahoru | #62
ale nerikam ze ostatni nejsou lepsi, jen rikam svoje zkusenosti

(reakce na) "Neostré" enduro

24.2.2012 v 22:21 | Nahoru | #63

wrenchman píše: Mr.Dreamer> promin ja na to zapomnel tak to me napada jen WR 450 a DR 350...s temahle masinama mam "trosku,, zkusenost a to WR 450 to je brko to jedd jak blbec, na draze se taky neztrati ale na tech servisnich intervalech je na tom lip DR



Tak mít soukromého mechanika, beru kačenu a dál neřeším, ale bohužel lenost je mocná. Ale jak už tady někdo říkal, stejně po sezóně na "civilnějším" endurku skončím na ostrém. Sám se znám, lítám jak blázen a jediný důvod proč zpomalit je, abych neohrozil druhé, což v terénu tolik nehrozí...

1 reakcí na tento příspěvek "Neostré" enduro

24.2.2012 v 22:39 | Nahoru | #64
ja taky litam jak blazen ale kdyz vidim nekoho se psem, s kocarkem nabo neco tak radsi brzdim precijenom na ty motorce nemam co delat kdyz mam DT otevreny ale me endura moc neberou naopak ja miluju motardy a v 18 kupuju XT 660 X podle me bezchybna motorka dokud ji nebudu kit doma tak si nedam pokoj a ostatni maj pravdu, koupis si starou "zdechlinu,, a za chvili ti to prijde slaby tak si koupis neco ostrejsiho jako husaberg, ktm atd... mysli na budoucnost

(reakce na) "Neostré" enduro

24.2.2012 v 22:53 | Nahoru | #65

wrenchman píše: ja taky litam jak blazen ale kdyz vidim nekoho se psem, s kocarkem nabo neco tak radsi brzdim precijenom na ty motorce nemam co delat kdyz mam DT otevreny ale me endura moc neberou naopak ja miluju motardy a v 18 kupuju XT 660 X podle me bezchybna motorka dokud ji nebudu kit doma tak si nedam pokoj a ostatni maj pravdu, koupis si starou "zdechlinu,, a za chvili ti to prijde slaby tak si koupis neco ostrejsiho jako husaberg, ktm atd... mysli na budoucnost



Tak to, že ji koupím neznamená, že ji zase za rok neprodám. Stejně toho mám v terénu zatím najeto tak málo, že bych nějaké EXC asi úplně nevyužil...

1 reakcí na tento příspěvek "Neostré" enduro

24.2.2012 v 23:03 | Nahoru | #66
ja nerikam ze ji hned prodas ale ze ti prijde slaba...to prijde budes jezdit mesic dva pul roku pak ti to nebude stacit a koupis neco silnejsiho nechci tim rict ze ty budes to samy ja beru priklad tady z mistnich blaznu

(reakce na) "Neostré" enduro

24.2.2012 v 23:09 | Nahoru | #67

wrenchman píše: ja nerikam ze ji hned prodas ale ze ti prijde slaba...to prijde budes jezdit mesic dva pul roku pak ti to nebude stacit a koupis neco silnejsiho nechci tim rict ze ty budes to samy ja beru priklad tady z mistnich blaznu



No, s tím tak trochu počítám, ale tak na nějaké blbnutí v technických pasážích výkon vůbec nepotřebuješ, ty polňačky budou asi horší no. Ale tak DR jezdí do nějakých 150, když si dopředu hodíš menší kolečko, tak ti to spadne řekněme na 120, ale ta motorka bude hned mnohem živější a to už by minimálně ten rok stačit mohlo.
Také si vem, že já mám stále primární silnici, takže na bahno nebude tolik času a když na silnici najedu beztak za rok tak 2000km, tak kolik toho asi najedu mimo silnici?

1 reakcí na tento příspěvek "Neostré" enduro

24.2.2012 v 23:52 | Nahoru | #68
no jo s drapakama na silnici to je hrozny, ale s motardama v bahne to je jeste horsi vlastni zkusenost ale takovy DR 350 si myslim ze by bylo takovy optimalni trochu na silnici jinak do terenu ono jinak se ti 140kg vazici stroj chova na silnici a jinak v terenu...je to o zvyku kamarad na DTR s drapakama taky na silnici jezdi jak blazen neboji se to naklopit az jsem se kolikrat bal ze ho to neudrzi ale udrzelo

(reakce na) "Neostré" enduro

24.2.2012 v 23:56 | Nahoru | #69

wrenchman píše: no jo s drapakama na silnici to je hrozny, ale s motardama v bahne to je jeste horsi vlastni zkusenost ale takovy DR 350 si myslim ze by bylo takovy optimalni trochu na silnici jinak do terenu ono jinak se ti 140kg vazici stroj chova na silnici a jinak v terenu...je to o zvyku kamarad na DTR s drapakama taky na silnici jezdi jak blazen neboji se to naklopit az jsem se kolikrat bal ze ho to neudrzi ale udrzelo



Jo, drapáky na silnici jsou sranda, hlavně když jedeš přejezd 100km a když dojedeš do cíle, máš slicky .

1 reakcí na tento příspěvek "Neostré" enduro

25.2.2012 v 00:05 | Nahoru | #70
tojono na silnici drapaky moc nevydrzej at si koupis jakou motorku chces, zvyknes si na ni a silnice ani teren pro tebe nebude problem budes jezdit vsude akorat ty gumy budou drahy no pak leda sehnat motardovy kola na to ale porad to prehazovat a jsou tady dalsi faktory jak napr retezovka, gufera v tlumicich, prepakovani atd to vsechno odejde v terenu mnohem driv nez na silnici...ikdyz v cesku je to takrka jedno

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Neostré" enduro

25.2.2012 v 00:07 | Nahoru | #71

wrenchman píše: tojono na silnici drapaky moc nevydrzej at si koupis jakou motorku chces, zvyknes si na ni a silnice ani teren pro tebe nebude problem budes jezdit vsude akorat ty gumy budou drahy no pak leda sehnat motardovy kola na to ale porad to prehazovat a jsou tady dalsi faktory jak napr retezovka, gufera v tlumicich, prepakovani atd to vsechno odejde v terenu mnohem driv nez na silnici...ikdyz v cesku je to takrka jedno



Tak, vozík to jistí .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Neostré" enduro

25.2.2012 v 00:10 | Nahoru | #72
Mr.Dreamer> to je ta spatna varianta no nikdy nevis nahoda je blbec

(reakce na) "Neostré" enduro

25.2.2012 v 00:14 | Nahoru | #73

wrenchman píše: Mr.Dreamer> to je ta spatna varianta no nikdy nevis nahoda je blbec



Já to myslel tak, že naložím motorku, dojedu na místo, vyložím, pojezdím, naložím a jedu domů, drapáky se tak na silnici nezbrousí...

1 reakcí na tento příspěvek "Neostré" enduro

1.3.2012 v 19:08 | Nahoru | #74
CRF 250L, to by také meuselo být úplně marné ne? Neznám sice zatím moc technických parametrů, ale myslím, že by to mé požadavky splňovat docela mohlo, ne?

(reakce na) "Neostré" enduro

12.3.2012 v 22:59 | Nahoru | #75
Mr.Dreamer> crf250l je těžkopádná měká potvora bez života..

myslím, že by ti nejvíce vyhovovalo suzuki drz400e existuje verze se startérem(118kg) i bez(113kg) velmi slušný výkon starší modely s karburátorem keihin FCR39 snad 49ps, servisní interval dle manuálu 60 motohodin výměna oleje

1 reakcí na tento příspěvek "Neostré" enduro

15.3.2012 v 23:40 | Nahoru | #76
KTM se zdá super,ale pozor na homologaci... tady o tom něco je superbike-online.cz

(reakce na) "Neostré" enduro

16.3.2012 v 08:35 | Nahoru | #77

yamahar84 píše: KTM se zdá super,ale pozor na homologaci... tady o tom něco je superbike-online.cz



Tak tam se o tom zrovna moc nepíše,ale Freeride homologaci mít bude, to jasně řekli už při představení...

"Neostré" enduro

15.4.2012 v 22:05 | Nahoru | #78
Tak vytáhnu starší forum, mám podobný představy, jen už mám v terénu něco najeto.
K silničnímu Vstromu mám zatím Kawasaki KMX, ale chci něco výkonějšího a hlavně s lepším podvozkem. Měl jsem chvíli i LC4 Adv. ten byl super ale nesedla mi jeho výška ve spojení s vysokým těžištěm. V terénu najedu cca 1500km za sezonu i se silničním přesunem, který bývá kolem 30km z najetých 100 na vyjížďku.
Projížděl jsem i exc250 2T, ta se mi líbila motorově ale bojím se té údržby, když mám takové nájezdy i po silnici. A chci to na SPZ což je občas problém, cenovku si představuju kolem 50ti.

"Neostré" enduro

26.11.2012 v 10:00 | Nahoru | #79
Zas CRF 250L bude nová A nová je nová

"Neostré" enduro

10.4.2014 v 10:55 | Nahoru | #80
Zdravím,

měl bych podobné požadavky jako zakladatel vlákna, nenáročné enduro na které jsou ND za rozumnou cenu, co pojede jak na silnici tak v terénu, el. startér je podmínkou, 4takt také a musí mít TP.
Momentálně jezdím pitbike 150ccm, chtěl něco silnějšího od 250 do 600. Mám postavu 175cm, takže by to neměla být vysoká koza z které nedosáhnu na zem.
S cenou bych rád byl někde okolo 35-50 tis, aby mi něco zůstalo na případné investice.

Procházel jsem inzeráty, nějaké motorky se mi tam líbily třeba Yamaha XT 350, Suzuki
DR 600, Yamaha XT 600, Yamaha TT 600, Suzuki DR 350, Yamaha WR 400, Suzuki DR-Z 400, ale nejsem si jistý, které z nich mají startér a které ne.

Nechci zakládat další diskuzi na téma jaké vybrat enduro, tak snad nevadí že vytáhnu staré vlákno.

Naposledy editováno 10.04.2014 10:57:19

1 reakcí na tento příspěvek "Neostré" enduro

10.4.2014 v 19:37 | Nahoru | #81
Startéry mají třeba: DR 350 SE, DR 650 SE, XT 600 E, KLR 650, KLX 650, DR-Z 400 S, TT 600 E, ...

(reakce na) "Neostré" enduro

11.4.2014 v 02:22 | Nahoru | #82
Barney>
dracekvo> No a teď už stačí vybrat jen nejlepší poměr cena : stav.. Snad jen, s DR 350 SE se po silnici moc neproženeš, není zrovna z nejsilnějších. Záleží jak moc po ní budeš jezdit..

"Neostré" enduro

11.4.2014 v 10:40 | Nahoru | #83
No jo, sem koukal na TT600E do diskuzí a většinou jí pomlouvají, že už je to těžký. U jiných endur pomlouvají zase něco jiného. Kdo si má vybrat, když tomu člověk vůbec nerozumí a čerpá jen odtud
Jde mi z toho hlava kolem, že si koupím na tento rok DR125SE a přemýšlet co pak dál.

Naposledy editováno 11.04.2014 10:41:30

"Neostré" enduro

11.4.2014 v 11:00 | Nahoru | #84
Řešil jsem něco podobného.......levné, funkční, rozumný servis a pro lesokypřiče a loukokrosaře Mám Yamahu YZ 426 - pořád mě školí a je to rapl, tak jsem pořídil VV MX 450. V Číně vyrobený klon Hondy CRF 450 X. Hodná s dostatečným výkonem, ND za hubičku a je vše, (všechny díly mimochodem pasují z Hondy), s homologací, se starterem..........odjel jsem na tom i pár závodů a zatím po počátečních rozpacích se mě začíná potvrzovat, že to nebyla špatná volba.
Jen to nechce mít předsudky a spokojit se s deset let starým modelem motorky.

1 reakcí na tento příspěvek "Neostré" enduro

21.5.2014 v 21:37 | Nahoru | #85
Nazdar..DRZ 400S mam po mojej DR 350 v plane kupit uz 2 roky. Dnes som DR predal a rozmyslam co dalej. Ako citam fora a pozeram inzeraty XR 400 mi vychodi odost lepsie
1. Financne je medzi XR a DRZ S toho isteho roku vyroby okolo 800E rozdiel..WTF?
2. Pisete ze podvozkovo a servisovo podobne, tak aku ma kurva DRZ vyhodu? Radiator a magicke tlacitko za 800E? WTF again

Co sa ty ka mojich narokov teren jazdim coraz menej zhruba 50/50 a na moje adv jazdenie mi plne postacuju Conti Twinduro TKC 80. Tuto sezonu mam v plane aj nejake ADV vylety okolo 300 km(gearing na vacsiu rychlost) Viete si predstavit XRku v tejto roli? Dakujem.

Naposledy editováno 21.05.2014 21:43:49

"Neostré" enduro

23.5.2014 v 09:24 | Nahoru | #86
Jestli jsi měl DR 350, tak sám víš jaké jsou na tom delší štreky.
Nečekej že to s XR nebo DRZ bude lepší...

Osobně bych na delší trasy volil 600ccm, pokud trváš na jednoválci.

Naposledy editováno 23.05.2014 09:27:10

(reakce na) "Neostré" enduro

23.5.2014 v 09:33 | Nahoru | #87

MNPKO píše: Nazdar..DRZ 400S mam po mojej DR 350 v plane kupit uz 2 roky. Dnes som DR predal a rozmyslam co dalej. Ako citam fora a pozeram inzeraty XR 400 mi vychodi odost lepsie
1. Financne je medzi XR a DRZ S toho isteho roku vyroby okolo 800E rozdiel..WTF?
2. Pisete ze podvozkovo a servisovo podobne, tak aku ma kurva DRZ vyhodu? Radiator a magicke tlacitko za 800E? WTF again

Co sa ty ka mojich narokov teren jazdim coraz menej zhruba 50/50 a na moje adv jazdenie mi plne postacuju Conti Twinduro TKC 80. Tuto sezonu mam v plane aj nejake ADV vylety okolo 300 km(gearing na vacsiu rychlost) Viete si predstavit XRku v tejto roli? Dakujem.



Na delší štreky mohu doporučit hondu XL 600. Terén to zvládá velmi dobře, ale běžně se na ní i cestuje a ta motorka to zvládá velmi dobře .

1 reakcí na tento příspěvek "Neostré" enduro

26.5.2014 v 17:56 | Nahoru | #88
Nebo lehčí XR600 než XL..

(reakce na) "Neostré" enduro

26.5.2014 v 21:42 | Nahoru | #89

macek44 píše: Nebo lehčí XR600 než XL..



XL jsem dával kvůli tomu cestování. Do terénu bude XR lepší .

"Neostré" enduro

12.6.2014 v 10:31 | Nahoru | #90
(uz jsi koupil, dobres udelal,ale i tak:) 300km neni zadny cestovani. Jo, na DRZku to je dost, ale tak akorat vramci moznosti. Kupovat kvuli 300km cestaka mi pripada jako kravina.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 275, 276] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 SuperSic58 8261 Dnes v 14:04 Fic6
Nejede z nízkých otáček karburátor Suzuki DR-Z400S Fic6 11 Dnes v 07:24 Fic6
Beta Alp 40 Beta ALP 4.0 v4o 16 22.4.2024 v 11:32 bledemon
Suzuki DR 400 doklady Suzuki DR 400 Jarda.E 2 21.4.2024 v 17:19 JerryTheRay
Prasklý závit koníku Suzuki DR 400 gros11 13 20.2.2024 v 17:43 Dr.fík


TOPlist