globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Aditiva do nafty
13.2.2012 v 12:47
Zdravím, poslední dobou se dost hovoří o aditivech do nafty. Mám na mysli taková, která pomáhají, aby netuhl parafín v naftě tak, že nenastartujeme nebo nastartujeme, ale nedojedeme daleko. Četl jsem testy na aditivum SDA (Super Diesel Aditiv) a měl vyhrát test z pěti zkoušených aditiv. Jsou lidé, kteří tvrdí, že do zimní nafty (-20 až -26) se další aditiva nemají přidávat, že další přidání pak spíše neprospívá motoru. Jak to vlastně je?

2 reakcí na tento příspěvek Aditiva do nafty

13.2.2012 v 13:14 | Nahoru | #1
Již asi 15 let dělám s PHM a tak snad trochu poradím. Přechodová nafta s filtrovatelností do -10°C se musí ze zákona prodávat od 15.řína. Zimní naftam s filtrovatelností do -20°C je poviná od 15.listopadu. V této hodnotě je tolerance + -2°C. Parafín už se začne vylučovat při teplotě kolem -14°C čimž u aut co si před zimou nevyměnili filtry může začít problem s neprůchodností skrz filtr. U nafty nelze ŽÁDNÝM ADITIVEM zvednout její filtrovatelnost, ale každopádně je to dobrej tah firem a prodejců asi jako s prodejem multivitamínu, kde je popsaná celá krabička, ale ve skutečnosti hryznutí do jablka dá víc. Jediná možnost je tankovat Arktickou naftu, nebo kráct u armády, kde se používá nafta na -35°C. Jediná možnost jak opravdu docílit zvýšení filtrovatelnosti je přidáním libovolného benzinu do nafty. Na 60l NM klidně do 5 litrů BA. Benzín zvýší bod vzplanutí, ale nikdy ne na tolik, aby se motor podpálil. Pro suchou naftu v našich končinách doporučuji přidat hlavně u našponovaných PD motorů olej M2T, aby nedocházelo k přidírání vstřiků. Je to daleko efektnější a levnější než PLACEBO aditiva.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aditiva do nafty

14.2.2012 v 12:36 | Nahoru | #2
Mira-KT> Chlape, jaká fundovaná rada. Nechci tu pitvat kde dělám a v jakým oboru. Ale jedno ti doporučím: než začneš fundovaně radit, mrkni třeba na Petroleum.cz. Dostupné a srozumitelné informace z oboru pro všechny zájemce.

(reakce na) Aditiva do nafty

20.2.2012 v 08:49 | Nahoru | #3

Mira-KT píše: Již asi 15 let dělám s PHM a tak snad trochu poradím. Přechodová nafta s filtrovatelností do -10°C se musí ze zákona prodávat od 15.řína. Zimní naftam s filtrovatelností do -20°C je poviná od 15.listopadu. V této hodnotě je tolerance + -2°C. Parafín už se začne vylučovat při teplotě kolem -14°C čimž u aut co si před zimou nevyměnili filtry může začít problem s neprůchodností skrz filtr. U nafty nelze ŽÁDNÝM ADITIVEM zvednout její filtrovatelnost, ale každopádně je to dobrej tah firem a prodejců asi jako s prodejem multivitamínu, kde je popsaná celá krabička, ale ve skutečnosti hryznutí do jablka dá víc. Jediná možnost je tankovat Arktickou naftu, nebo kráct u armády, kde se používá nafta na -35°C. Jediná možnost jak opravdu docílit zvýšení filtrovatelnosti je přidáním libovolného benzinu do nafty. Na 60l NM klidně do 5 litrů BA. Benzín zvýší bod vzplanutí, ale nikdy ne na tolik, aby se motor podpálil. Pro suchou naftu v našich končinách doporučuji přidat hlavně u našponovaných PD motorů olej M2T, aby nedocházelo k přidírání vstřiků. Je to daleko efektnější a levnější než PLACEBO aditiva.



Sorry, to jsou neskutečný bláboly!
Přeci jen je rozdíl s nimi "jen dělat" a nebo být u toho, když se vyrábí.
Ale to spousta laických čtenářů nerozliší.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pohraničí západních a jižních Čech... [1, 2] Kawasaki ZR 7 Luci444 41 13.5.2024 v 05:38 Bremse
Mitas Touring Force - vaše zkušenosti Kawasaki ZR 7 soccer 3 19.3.2024 v 09:12 xb
Kryt Alternatoru Kawasaki Zr7 Kawasaki ZR 7 Binkeee 3 23.9.2023 v 08:48 krokoš
Píchlé kolo [1, 2, 3] Kawasaki ZR 7 1155 63 16.9.2023 v 14:51 Firecracker
Zbláznila se elektrika ? [1, 2, 3] Kawasaki ZR 7 m.z. 65 9.6.2023 v 18:23 Čouda112


TOPlist