globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?
3.2.2012 v 19:08
Loni na jaře jsem motorce dopřál výbrus.Bohužel na podzim jsem si všiml vcelku velké spotřeby oleje.Když mi na poslední 150 km vyjížďce spapala cca půl litru,rozhodl jsem se ji otevřít.Uvnitř mě čekalo nemilé překvapení.
Přesto že má výbrus najeto jen cca 2 tisíce,už je na něm v pracovní oblasti patrné opotřebení.Nejzvláštnější je fakt,že ten úbytek materiálu má podle pozice mazací kroužek!
Nikdy jsem se s tímhle nesetkal a vrtá mi hlavou čím by to mohlo být způsobeno.Mazací a těsnící kroužek už mají vůli přes milimetr,těsnící je ještě v normě,cca 0,7 mm.Ve válci je v pracovní části cítit na horní i dolní úvrati "rantl",na dolní úvrati je o něco větší.Píst je netknutý,má zatím jen částečně ošoupaný grafitový nástřik.
Setkal se s tímhle někdo?Jaké mohou být příčiny?
Anketa: Čím je způsoben úbytek materiálu?
Špatný olej
5%
1
Nevhodné zajíždění
16%
3
Nekvalitní výbrus
58%
11
Špatný vzduchový filtr
5%
1
Problém s mazacím okruhem motoru
16%
3

1 reakcí na tento příspěvek Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

3.2.2012 v 20:58 | Nahoru | #1
Značkování bylo na prostředním stíráku,to jsem dodržel.Skládaný je mazací a tam jsem o značkách nečetl.Oni jsou tak tenký že pochybuju že by tam nějaké břity udělali...

(reakce na) Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

3.2.2012 v 22:16 | Nahoru | #2

Anti píše: Značkování bylo na prostředním stíráku,to jsem dodržel.Skládaný je mazací a tam jsem o značkách nečetl.Oni jsou tak tenký že pochybuju že by tam nějaké břity udělali...

No, druhej krouzek je zpravidla tesnici a zaroven stiraci, ten musi bejt taky spravne nasazenej aby fungoval, ja mel na mysli hlavne stiraci posledni krouzek(ty ho nazyvas mazaci), kterej proste je vzdycky rozlozenej na dva brity a perforovanou pruznou rozpernou vlozku, prave ty dva brity maji znacenou stranu se srazenim.

....jen takova vsuvka, na turbinovejch motorech se pouzivaji labyrintovy tesneni, kde tlak nekolik atmosfer se tesni radou kruhovych sterbin s vuli radu desetin a kazda takova sterbina je realizovana "zebrem" s tloustkou 0,5mm a vyskou cca 4mm, na strane nizsiho tlaku je srazena hrana pod ostrym uhlem aby se vytvoril "brit" ....staci tohle srazeni otocit na druhou stranu a labyrint nefunguje, to samy, kdyz se zakulati ostra hrana ze strany pretlaku ....tim chci rict, ze na funkci stiraciho prouzku ktery ma dva brity s tloustkou radove 0,5mm hraje roli i takovahle "blbost" - miniaturni srazeni 0,2x45°
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výměna zadního tlumiče KLR 650 (+vi... Kawasaki KLR 650 KubAiS 6 9.5.2024 v 15:19 Anti
Zpřevodování KLR 650c Kawasaki KLR 650 KubAiS 6 19.2.2024 v 21:27 KubAiS
Montáž blastrů - plná, zaslepená ří... Kawasaki KLR 650 KubAiS 8 19.2.2024 v 20:44 Slávek-TDM
Díra v plechové nádrži skrz Kawasaki KLR 650 KubAiS 11 16.5.2023 v 20:13 Julip2
výfuk Leo Vince x3 na čtyřkolku Suzuki DR 650, KTM LC4 640, Kawasaki KLR 650, Suzuki... Perkz 2 24.10.2022 v 14:02 Eddie83


TOPlist