globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: časté startování motoru
25.1.2012 v 16:11
Ahoj, chci se zeptat má vliv na životnost motoru časté popojíždění a startování s tím že se třeba několikrát ten motor vůbec nezahřeje? Zajímá mě to u benzínového a i naftového motoru, protože pokaždé když jdu pro něco do garáže tak musím vyjet s autem/motorku a pořád něco startuji. Nafťáky prý jsou na to horší, ale nevím co je na tom pravdy......
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 9
Následující

časté startování motoru

25.1.2012 v 16:12 | Nahoru | #1
no hele uplne dobre mu to samo nedela, ale zas bych to neresil... si vem ze dneska auta chcipnou a startuji kdykoliv zastavis na semaforech :) co me prekvapilo tak i treba nova 911

1 reakcí na tento příspěvek časté startování motoru

25.1.2012 v 16:14 | Nahoru | #2

si vem ze dneska auta chcipnou a startuji kdykoliv zastavis na semaforech


To je pravda, ale tahle vychytávka začne myslím fungovat až když je motor úplně zahřátej

časté startování motoru

25.1.2012 v 16:14 | Nahoru | #3
 
Ano, je tomu tak.
A u dieselu je to ještě o něco horší.
 

2 reakcí na tento příspěvek časté startování motoru

Skvělá odpověď, děkuji! 25.1.2012 v 16:24 | Nahoru | #4
Hele a proc startujes motorku kdyz to jde z garaze vytlacit ?
U malyho benzinaku typu motorka nevim, asi to uplne optimalni nebude, kazdopadne baterku muzes stimhle zpousobem po roce odepsat.
Jestli mas TDIcko s comorailem, tak tomu to rozhodne dobre nedela, protoze nez se ti to vohreje, tak ceska kvalitni nafta ty vstriky zapatla jak med.
No a jestli mas nejakyho super novyho diesela s filtrem pevnych castic (hovada ekologicky) tak si rovnou jeho zivotnost sniz minimalne o 1/3. To az pak budes menit misto ve 160 tis ve 110 a vyplaznes 100 litru, tak si na vyjizdeni z garaze vzpomenes :)

(reakce na) časté startování motoru

25.1.2012 v 16:29 | Nahoru | #5

gugo píše: Hele a proc startujes motorku kdyz to jde z garaze vytlacit ?
U malyho benzinaku typu motorka nevim, asi to uplne optimalni nebude, kazdopadne baterku muzes stimhle zpousobem po roce odepsat.
Jestli mas TDIcko s comorailem, tak tomu to rozhodne dobre nedela, protoze nez se ti to vohreje, tak ceska kvalitni nafta ty vstriky zapatla jak med.
No a jestli mas nejakyho super novyho diesela s filtrem pevnych castic (hovada ekologicky) tak si rovnou jeho zivotnost sniz minimalne o 1/3. To az pak budes menit misto ve 160 tis ve 110 a vyplaznes 100 litru, tak si na vyjizdeni z garaze vzpomenes :)


S motorkou jezdím v sezóně docela často krátký trasy, pár kilometrů po městě a baterka po 3 letech v pohodě, takže s tim bych to tak kriticky neviděl, ale je pravda že jí to životnost zkracuje

2 reakcí na tento příspěvek časté startování motoru

25.1.2012 v 16:30 | Nahoru | #6

Hele a proc startujes motorku kdyz to jde z garaze vytlacit ?


No ne u motorky to nedělám, někdy jedu třeba jen kousek, ale většinou se jedu projet dál, u auta to dělám pořád, jen jsem to teďka koumal, protože bych chtěl naftový auto a zaráží mě že sousedi mají třeba Focus TDCI a jezdí s tím na nákup 500m, tak mi to vrtá hlavou.

Ale díky za odpověď to jsem chtěl vědět....

časté startování motoru

25.1.2012 v 16:43 | Nahoru | #7
Vadi to kazdymu motoru uplne stejne. Stejne hodne, tady neni o cem se bavit.
Dieselu samozrejme trva vyrazne dyl nez se ohreje.
Startovat auto kvuli 2km jizdy je hrozna hovadina (ja to delam taky, jezdim tak do prace, navic s naftovym sestivalcem )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru

25.1.2012 v 16:59 | Nahoru | #8

SperkysSV píše: No ne u motorky to nedělám, někdy jedu třeba jen kousek, ale většinou se jedu projet dál, u auta to dělám pořád, jen jsem to teďka koumal, protože bych chtěl naftový auto a zaráží mě že sousedi mají třeba Focus TDCI a jezdí s tím na nákup 500m, tak mi to vrtá hlavou.

Ale díky za odpověď to jsem chtěl vědět....


A proc chces naftovy auto ??? Dneska. Ja kdyby auto co chci delali v benzinu tak nevaham ani minutu. Nafta je drazssi nez benzin, servis a udrzba na naftaky je dneska min o 1/3 drazssi a nachylnost na nekvalitni naftu je desna. Vopravdu jsi schopne po jednom blbym natankovani poslat vstrikovace do kelu. Ale podivej se po vyrobcich mikrobusu a dodavek jestli ti to nekdo udela s benzinem. Neudela protoze to jsou hajzli a ten vyvoj cdi tdi atd si musej nechat nekde zaplatit. (Pardon VIto v nejvyssi vybave za 1,5 mega

3 reakcí na tento příspěvek časté startování motoru

25.1.2012 v 17:39 | Nahoru | #9

A proc chces naftovy auto


No mě se totiž strašně líbí ten zátah toho motoru v nízkých otáčkách, zatim jsem neobjevil motor v benzínu, kterej by měl spotřebu 6l a jel slušně, mám Hondu Civic 1.4 66Kw a je to totálně mrtvý auto....

(reakce na) časté startování motoru

25.1.2012 v 17:45 | Nahoru | #10

SperkysSV píše: No mě se totiž strašně líbí ten zátah toho motoru v nízkých otáčkách, zatim jsem neobjevil motor v benzínu, kterej by měl spotřebu 6l a jel slušně, mám Hondu Civic 1.4 66Kw a je to totálně mrtvý auto....



mno tak zrovna ta honda jede docela slusne.. sice se musi tocit, ale ver ze treba takova slavna 81kW tdi oktavka nejede o moc lip.. sice to nejdriv zatahne ze si myslis jak to nepojede ale kdyz se s tim snazis jet rychle tak zjistis ze to uz vlastne nic navic neumi..

jezdil sem obojim a s tim civicem se mi jezdilo lip....

(reakce na) časté startování motoru

25.1.2012 v 17:45 | Nahoru | #11
SperkysSV> no on ten nafťák nepoje výrazně líp při spotřebě 6l Buď budeš jezdit jako ridič slečny Daisy a budeš mít nízkou spotřebu nebo si budeš užívat jízdy a možností motoru a bude to žrát.

Jezdím focusem s 1.6 naftovou i benzinovou verzí a pocitově se mi líp jede benzínem.

Naposledy editováno 25.01.2012 17:46:28

1 reakcí na tento příspěvek časté startování motoru

25.1.2012 v 17:49 | Nahoru | #12

mno tak zrovna ta honda jede docela slusne.. sice se musi tocit, ale ver ze treba takova slavna 81kW tdi oktavka nejede o moc lip.. sice to nejdriv zatahne ze si myslis jak to nepojede ale kdyz se s tim snazis jet rychle tak zjistis ze to uz vlastne nic navic neumi..

jezdil sem obojim a s tim civicem se mi jezdilo lip....



No já jezdim v práci s 2.0 TDI Dodge a Nissan Xtrail 2.2 DCI a Kia Sportage 2.0 taky nafta a to lítá jak blázen, si neškrtnu proti tomu (ne že bych to zkoušel).
Neříkám že ta Honda nejezdí, ale rovnat se to s tim prostě nedá.

časté startování motoru

25.1.2012 v 17:49 | Nahoru | #13
Kdyz mas rad zatah od spoda kup si nakou V6 a hod to do plynu a budes to mit aji s krasnym zvukem co ti diesel nenabidne .

(reakce na) časté startování motoru

25.1.2012 v 17:53 | Nahoru | #14

SperkysSV píše: No já jezdim v práci s 2.0 TDI Dodge a Nissan Xtrail 2.2 DCI a Kia Sportage 2.0 taky nafta a to lítá jak blázen, si neškrtnu proti tomu (ne že bych to zkoušel).
Neříkám že ta Honda nejezdí, ale rovnat se to s tim prostě nedá.



Tak srovnávej stejně silné stroje.

1 reakcí na tento příspěvek časté startování motoru

25.1.2012 v 17:55 | Nahoru | #15

Kdyz mas rad zatah od spoda kup si nakou V6 a hod to do plynu a budes to mit aji s krasnym zvukem co ti diesel nenabidne .



Taky mě to napadlo, ale já právě jezdim každej den 120 km do práce, takže si myslim že bych to hodně pocítil v peněžence i na plyn

2 reakcí na tento příspěvek časté startování motoru

Skvělá odpověď, děkuji! 25.1.2012 v 18:00 | Nahoru | #16
Kdyz pojedes stou V6 jak clovek tak se do 10L plynu vejdes a pri cene 14 Kč to vychazi lepe jak diesel . a kdyz mas strach z V6 tak si zkus nakou 1.8 nebo 2.0 oproti te 1.4 v civicu to pojede vyrazne lepe my mame doma focusa 1.8 zetec a od spoda to jede jak blazen a kdyz se prehoupnes nad 3500ot tak to jede este lepe a to vsechno pri 305tkm a spotrebe 7,5l na 100km

1 reakcí na tento příspěvek časté startování motoru

25.1.2012 v 18:00 | Nahoru | #17

Tak srovnávej stejně silné stroje.


Já srovnávál spíš stroje s podobnou spotřebou, myslim že benzín 2.0 nebo 2.5 nebude jezdit za tak málo. Jinak třeba s tim Calibrem jsem jezdil za 6l a to jsem to nijak nešetřil, na Hondici jak šlápnu tak už žere a to mi vadi....

časté startování motoru

25.1.2012 v 18:01 | Nahoru | #18

Kdyz pojedes stou V6 jak clovek tak se do 10L plynu vejdes a pri cene 14 Kč to vychazi lepe jak diesel . a kdyz mas strach z V6 tak si zkus nakou 1.8 nebo 2.0 oproti te 1.4 v civicu to pojede vyrazne lepe my mame doma focusa 1.8 zetec a od spoda to jede jak blazen a kdyz se prehoupnes nad 3500ot tak to jede este lepe a to vsechno pri 305tkm a spotrebe 7,5l na 100km



To potom jo tak díky za radu....

(reakce na) časté startování motoru

Skvělá odpověď, děkuji! 25.1.2012 v 18:02 | Nahoru | #19
SperkysSV> neřeš jen spořebu, ale počítej celkové náklady na provoz. A na dojíždění takové dálky (jezdil jsem několik let přes 200km/den) bych uvažoval o plynu - pokud teda netankuješ v podzemní garáži

časté startování motoru

25.1.2012 v 18:03 | Nahoru | #20

neřeš jen spořebu, ale počítej celkové náklady na provoz. A na dojíždění takové dálky (jezdil jsem několik let přes 200km/den) bych uvažoval o plynu - pokud teda netankuješ v podzemní garáži


Asi máte pravdu, nechám si poradit Musim to pořádně promyslet abych zas neudělal píčovinu

1 reakcí na tento příspěvek časté startování motoru

25.1.2012 v 18:27 | Nahoru | #21
Teď mám sice auto na plyn, nicméně brzy doslouží. S LPG jsem plně spokojen... pump je všude milion, jezdím cca za(pod) 2kč/km. Teď přemýšlím o novém autě, potřebuju velkého kombíka, bude to ojetina a moc toho nenajedu (15tkm/rok), naftu teda nebrat. Líbí se mi dvoulitrové benzínové mondeo, ale prý to plyn moc nemá rádo. Má to vůbec cenu na plyn překopávat? Rezne pak komplet výfuk, odchází (prý) ventily, všecko možný... I když při dnešních cenách na čerpačkách aby člověk hledal na zahradě ropný vrt... :(

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru

25.1.2012 v 18:36 | Nahoru | #22

gugo píše: A proc chces naftovy auto ??? Dneska. Ja kdyby auto co chci delali v benzinu tak nevaham ani minutu. Nafta je drazssi nez benzin, servis a udrzba na naftaky je dneska min o 1/3 drazssi a nachylnost na nekvalitni naftu je desna. Vopravdu jsi schopne po jednom blbym natankovani poslat vstrikovace do kelu. Ale podivej se po vyrobcich mikrobusu a dodavek jestli ti to nekdo udela s benzinem. Neudela protoze to jsou hajzli a ten vyvoj cdi tdi atd si musej nechat nekde zaplatit. (Pardon VIto v nejvyssi vybave za 1,5 mega


Nafta je dražší minimálně, v tom bych zásadní argument neviděl.
A když někdo najedzí ročně 50 000km, tak je ten rozdíl v nákladech na palivo velkej.
Opel Insignia 2.0 D 160k jezdí za 6,5l/100km. Benzín se srovnatelným výkonem a polovičním točivým momentem bude jezdit tak za 9, ne? u dodavek ten rozdíl v provozních nákladech ještě poroste. Proto nedělaj výrobci náklaďáky v benzínu, není to žádný konspirační spiknutí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru

25.1.2012 v 18:38 | Nahoru | #23
pivovarsky> Pokud mozno hledej mondeo rok 2003 a vys 1,kvuli upravenemu sani kde byl problem s klapkama 2,upravene odtokove kanaly ve dverich tak to mene rezne . Prave ze 2.0 duratec je na plyn optimalni jen je treba menit pravidelne olej a je klidek jinak jestli schanis nake info o tom motoru tak se urcite podivej na a tam se dozvis hodne veci aji ruzne anvody na vylepseni auta

(reakce na) časté startování motoru

25.1.2012 v 18:40 | Nahoru | #24

vonZahn píše: Nafta je dražší minimálně, v tom bych zásadní argument neviděl.
A když někdo najedzí ročně 50 000km, tak je ten rozdíl v nákladech na palivo velkej.
Opel Insignia 2.0 D 160k jezdí za 6,5l/100km. Benzín se srovnatelným výkonem a polovičním točivým momentem bude jezdit tak za 9, ne? u dodavek ten rozdíl v provozních nákladech ještě poroste. Proto nedělaj výrobci náklaďáky v benzínu, není to žádný konspirační spiknutí



Za 9 s hooodně lehkou nohou. Jinak u osobáků bych zas točivý moment nepřeceňoval. U offroadů a užitkových je to zase jiná věc. Diesel u užitkových vozů (furt naložených) je právě přece o krouťáku odspodu... Aby to vůbec trošku jelo. Spotřeba je pak další věc. Ve firmě máme pár skříňovek a je fajn, když to žere do 15L nafty. V benzínu by to žralo tak 50l/100km, aby to vůbec fungovalo...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru

25.1.2012 v 18:44 | Nahoru | #25

Beny. píše: pivovarsky> Pokud mozno hledej mondeo rok 2003 a vys 1,kvuli upravenemu sani kde byl problem s klapkama 2,upravene odtokove kanaly ve dverich tak to mene rezne . Prave ze 2.0 duratec je na plyn optimalni jen je treba menit pravidelne olej a je klidek jinak jestli schanis nake info o tom motoru tak se urcite podivej na a tam se dozvis hodne veci aji ruzne anvody na vylepseni auta



Díky za tip. Přesně mám stejný názor na model, koukám na druhou generaci (03-07), cenově dostupná krásná auta. Akorát právě dvoulitrového benzínu je jako šafránu, samá vylítaná TDCi vrána před obrovským servisem. Radí ještě mazat s FlashLube, ale nikde na fórech jsem se nedočetl, jestli to opravdu je k něčemu nebo ne.

Proč myslíš, že právě na 2.0 je plyn optimální? Máš (nejlépe) osobní zkušenost? Naopak někteří tvrdí, že se tenhle motor na LPG vůbec nehodí...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru

25.1.2012 v 18:45 | Nahoru | #26

Beny. píše: my mame doma focusa 1.8 zetec a od spoda to jede jak blazen a kdyz se prehoupnes nad 3500ot tak to jede este lepe a to vsechno pri 305tkm a spotrebe 7,5l na 100km


Hele a tu o sedmi trpaslíkách taky umíš?

Jinak - nevim co všichni sejčkujete, taky máme doma nafťáka co jezdí denně max 6km, taky diesela a taky s DPF.Samozřejmě že to tomu motoru neprospívá a líp by mu bylo na dlouhejch cestách...
...ale to mám jako jezdit MHDčkem abych si neposral auto???
Taky budeš radši dřít jak mezek a to auto z garáže vytlačovat a zatlačovat jen aby sis "neničil" motor?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru

25.1.2012 v 19:00 | Nahoru | #27

vonZahn píše: Nafta je dražší minimálně, v tom bych zásadní argument neviděl.
A když někdo najedzí ročně 50 000km, tak je ten rozdíl v nákladech na palivo velkej.
Opel Insignia 2.0 D 160k jezdí za 6,5l/100km. Benzín se srovnatelným výkonem a polovičním točivým momentem bude jezdit tak za 9, ne? u dodavek ten rozdíl v provozních nákladech ještě poroste. Proto nedělaj výrobci náklaďáky v benzínu, není to žádný konspirační spiknutí


V prumeru rozdil az 1 kc na litr. Nebavim se o noname pumpach a JZD, tam proste s comonrailem zajet nemuzes. Udrzba min o 1/3 drazssi, vymena filtru prachovejch castic po 100-160 tis.+vstriky
Vem si kalkulacku a vypocitej kolik by si musel najezdit km aby si ten usetrenej litr-dva na 100km vyplatil.
Vstriky 4*7000 za repasy kdyz mas stesti a neni to siemens. Filtr pevnych castic 60-100 tis, a pak si pripocitej jeste cca 2 koruny na litr, protoze s benzinakem muzes klidne jezdit k jaky pumpe chces (berte rezervou).
A spiknuti zatim trochu vidim, protoze treba minulej model tranzita se delal s 2l benzinem uz se nedela, predminulej model H1-Hyundai taky , uz ne.
Neber to jako brblani nekoho kdo zavrhuje naftu, sam mam bohuzel jednu dodavku s dieselem a bohuzel hodlam kupovat druhou.
Ale kdyby me velikostne stacilo auto typu kombik mondeo, nevaham ani chvili a jdu do benzinu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru

25.1.2012 v 19:02 | Nahoru | #28
BagoBorec> Co mas za auto ? Zajima me to kvuli DPF.... tedy asi jen do konce zaruky, uz jsem nasel formu co me to vykucha

(reakce na) časté startování motoru

25.1.2012 v 19:05 | Nahoru | #29

pivovarsky píše: Proč myslíš, že právě na 2.0 je plyn optimální? Máš (nejlépe) osobní zkušenost? Naopak někteří tvrdí, že se tenhle motor na LPG vůbec nehodí...



Osobni zkusenost primo ja nemam este aby jo v 17cti ten motor ma v okoli par lidi a taky na LPG a jede to hodne slusne a spolehlive , jinak zkusenosti vesinou z ruznych forum mam toho o autech predevsim fordech precteneho mraky

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru

25.1.2012 v 19:07 | Nahoru | #30
gugo> fokusa 1.6tdci.Nevidim důvod proč to kuchat, v ničem mi to nevadí a pokud to pomůže ekologii...proč ne...
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 9
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist