globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dotaz na ty co jen nejezdí ale motorce taky rozumí
čau, tahal jsem novou elektriku ke svý stavbě tu a nastal problém s jednou kontrolkou. Jde o kontrolku tlaku oleje, originál je do ní připojen stálý proud a kontrolka zhasne když čidlo do ní pustí kostru. Budík co tam montuju to má přesně obráceně, je ukostřenej a aby kontrolka zhasla tak se musí přerušit proud. Nějaká rada jak dosáhnout funkčnosti?


Naposledy editováno 24.01.2012 16:09:34

Dotaz na ty co jen nejezdí ale motorce taky rozumí

24.1.2012 v 16:17 | Nahoru | #1
nejjednodussi pres relatko.. spinacim kontaktem spinat kostru pro budik.. ale mozna pujde vymyslet i neco chytrejsiho..

1 reakcí na tento příspěvek Dotaz na ty co jen nejezdí ale motorce taky rozumí

24.1.2012 v 16:22 | Nahoru | #2
napadla mne výměna čidla,

(reakce na) Dotaz na ty co jen nejezdí ale motorce taky rozumí

24.1.2012 v 16:23 | Nahoru | #3

novej píše: napadla mne výměna čidla,



jo to je samo nejelegantnejsi, predpokladal sem ze je tam naky tak spesl ze to nejde...

ikdyz teda dat zatku a do oleje se "provrtat" na vhodnejsim miste se da skoro vzdy...

Naposledy editováno 24.01.2012 16:24:31

1 reakcí na tento příspěvek Dotaz na ty co jen nejezdí ale motorce taky rozumí

24.1.2012 v 16:26 | Nahoru | #4
tez bych to resil pres relatko.

edit: jinak motorka nadherna ..suprova uprava ,.ale nejak mi tam nesedi to predni kolo...chtelo by to vetsi a uzssi. Ale pokud je tohle takhle tvuj sen tak hlavne ze se to libi tobe. I takhle jak to mas je to parada. Nikdy byc se do niceho takoveho nepustil. Fakt krasa.

Naposledy editováno 24.01.2012 16:32:45

Dotaz na ty co jen nejezdí ale motorce taky rozumí

24.1.2012 v 16:26 | Nahoru | #5
tak to natáhni extra

1 reakcí na tento příspěvek Dotaz na ty co jen nejezdí ale motorce taky rozumí

24.1.2012 v 16:34 | Nahoru | #6
Relatko je nejjednodussi, ale osobne bych to resil spis nejakym logickym obvodem (dela to samy jako realatko, akorat to nezere tolik, ale pravda kdyz vemes nejake pidi relatko tak je to fakt putna. Zase kdyby si chtel byt az joo elektrobastlil, tak nahrad zarovku v budiku LEDkou a k ledce nabastli 2 tranzistorovej obvod ve stylu relatko. JEstli te to zajima tak pisni, neco vyplodim v hlave, pokud to nepouzijes tak se me to hledat nechce.

1 reakcí na tento příspěvek Dotaz na ty co jen nejezdí ale motorce taky rozumí

24.1.2012 v 16:43 | Nahoru | #7
Nějak mi nejde do hlavy ta formulace "originál je do ní připojen stálý proud a kontrolka zhasne když čidlo do ní pustí kostru". Snad je to tak, že kontrolka je napojena na + a ukostřuje se se přes čidlo, které při správném tlaku rozepne, tím přeruší okruh a kontrolka zhasne.

Pak je nejjednodušší použít spínací relé (stačí i malé, nejedná se o silové proudy), jehož cívka se napojí mezi + (nejlépe kontakt spínačky, který je pod napětím při zapnutém zapalování) a čidlo. Kontakty relé se napojí mezi + a kontrolku budíku.

Jinak souhlasím s dva_hrnce, že pro spolehlivou kontrolu by bylo lepší namontovat manometr. Dle mých zkušeností jsou kontrolky tlaku oleje na většině motorek dobré spíše k indikaci zhasnutí motoru za jízdy (při řazení) než ke včasné indikaci poruchy mazání.

(reakce na) Dotaz na ty co jen nejezdí ale motorce taky rozumí

24.1.2012 v 16:44 | Nahoru | #8

cuir píše: tez bych to resil pres relatko.

edit: jinak motorka nadherna ..suprova uprava ,.ale nejak mi tam nesedi to predni kolo...chtelo by to vetsi a uzssi. Ale pokud je tohle takhle tvuj sen tak hlavne ze se to libi tobe. I takhle jak to mas je to parada. Nikdy byc se do niceho takoveho nepustil. Fakt krasa.

Díky za pochvalu, jo to kolo je tam schválně, chci robustní předek, velký slaboučký kolo je moc chopperový.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dotaz na ty co jen nejezdí ale motorce taky rozumí

24.1.2012 v 16:45 | Nahoru | #9

gugo píše: Relatko je nejjednodussi, ale osobne bych to resil spis nejakym logickym obvodem (dela to samy jako realatko, akorat to nezere tolik, ale pravda kdyz vemes nejake pidi relatko tak je to fakt putna. Zase kdyby si chtel byt az joo elektrobastlil, tak nahrad zarovku v budiku LEDkou a k ledce nabastli 2 tranzistorovej obvod ve stylu relatko. JEstli te to zajima tak pisni, neco vyplodim v hlave, pokud to nepouzijes tak se me to hledat nechce.

V tom budíku jsou led diody a ne žárovky, napiš o tom něco víc

Dotaz na ty co jen nejezdí ale motorce taky rozumí

24.1.2012 v 16:46 | Nahoru | #10
JMK: je to jak pises, ale to je jen presnejsi formulace, pochopili jsme jak to mysli...

(reakce na) Dotaz na ty co jen nejezdí ale motorce taky rozumí

24.1.2012 v 16:51 | Nahoru | #11

J.M.K. píše: Nějak mi nejde do hlavy ta formulace "originál je do ní připojen stálý proud a kontrolka zhasne když čidlo do ní pustí kostru". Snad je to tak, že kontrolka je napojena na + a ukostřuje se se přes čidlo, které při správném tlaku rozepne, tím přeruší okruh a kontrolka zhasne.

Pak je nejjednodušší použít spínací relé (stačí i malé, nejedná se o silové proudy), jehož cívka se napojí mezi + (nejlépe kontakt spínačky, který je pod napětím při zapnutém zapalování) a čidlo. Kontakty relé se napojí mezi + a kontrolku budíku.

Jinak souhlasím s dva_hrnce, že pro spolehlivou kontrolu by bylo lepší namontovat manometr. Dle mých zkušeností jsou kontrolky tlaku oleje na většině motorek dobré spíše k indikaci zhasnutí motoru za jízdy (při řazení) než ke včasné indikaci poruchy mazání.

Jojo máš pravdu, napsal jsem to asi blbě, každopádně jste můj problém pochopili. To s tím relé je čoveče dobrý řešení

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dotaz na ty co jen nejezdí ale motorce taky rozumí

Skvělá odpověď, děkuji! 24.1.2012 v 19:14 | Nahoru | #12
novej> Tak jsem to u namaloval, KO jeste zvladnu to me potesilo asi tak 15 let co jsem naposledy bastlil. Ale nakonec kdyz jsem hledal soucasty, jsem zjistil ze jednodussi pro tebe bude jazyckove rele..napr toto

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dotaz na ty co jen nejezdí ale motorce taky rozumí

24.1.2012 v 19:32 | Nahoru | #13
gugo> nechápu

1 reakcí na tento příspěvek Dotaz na ty co jen nejezdí ale motorce taky rozumí

25.1.2012 v 08:21 | Nahoru | #14
V podstatě jsou tři lehce řešitelné možnosti: 1-relé /již bylo zmíněno/
2-elektronická záležitost/místo relé použiješ elektroniku/
3-výměna čidla za čidlo se dvěma kontakty samozřejmě rozpínací/zde nedochází ani v klidovém stavu k ukostření/nevím taky parametr tlaku takže se pokus najít na internetu....

Každopádně relé nejjednodušší volba... Jinak pěkná stavba.J.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dotaz na ty co jen nejezdí ale motorce taky rozumí

25.1.2012 v 10:36 | Nahoru | #15
novej> No to co jsem ti poslal je jazyckove relatko (funguej stejne jako normalni rele, ale nezere a je maly) Schema je v priloze na strance (datasheet).

(reakce na) Dotaz na ty co jen nejezdí ale motorce taky rozumí

25.1.2012 v 11:52 | Nahoru | #16
gugo> Jsem neviděl schema toho relátka, už jsem ho našeh a hned pochopil jsem to ale šikula . Tohle je myslím nejlepší řešení. díky

(reakce na) Dotaz na ty co jen nejezdí ale motorce taky rozumí

25.1.2012 v 11:56 | Nahoru | #17
Benda1> Ty čidla jsem hledal dvě hodiny. Se dvěma kontaky jich je hrozně málo, navíc u nich není napsaný tlat a ani závit (závit by nebyl takovej problém) ale jen do jakýho auta to je. Takže od toho ustupuju, budu to řešit tím jazýčkovým relem jak píše gugo

1 reakcí na tento příspěvek Dotaz na ty co jen nejezdí ale motorce taky rozumí

26.1.2012 v 17:33 | Nahoru | #18
Koukám se Ti tam nenápadně vloudil pohon z VN 900. Řemen je best. Bude hardtail ? Nebo špatně vidím?

(reakce na) Dotaz na ty co jen nejezdí ale motorce taky rozumí

26.1.2012 v 22:01 | Nahoru | #19
boneshaker> Těsně vedle ale jsi dobrej, je to 800 a jo snad to někdy bude hardtail

Dotaz na ty co jen nejezdí ale motorce taky rozumí

26.1.2012 v 22:03 | Nahoru | #20
Jo a jinak problém vyřešen, spravilo to relé o velikosti 10 x 10 x 15 mm. Díky za rady
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Chybné zapojení a následky Kawasaki VN 800 ZaoM 20 3.3.2024 v 09:59 Ozzy_
Kawasaki VN 800 hadice chladenia Kawasaki VN 800 StanleyPastucha 3 29.9.2023 v 06:17 StanleyPastucha
Chpper není pro dědka!!! [1 ... 10, 11] Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki VS 800 Intruder, Hon... Slezy28 326 29.9.2023 v 00:19 kudla009
cuka a střílí do výfuku, spotřeba Kawasaki VN 800 Kral111 2 17.6.2023 v 06:19 kokoška.
Kontrola rozvodů Kawasaki VN 800 Vojtěchus 0 22.4.2023 v 20:29 Vojtěchus


TOPlist