globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dotaz na ty co jen nejezdí ale motorce taky rozumí
čau, tahal jsem novou elektriku ke svý stavbě tu a nastal problém s jednou kontrolkou. Jde o kontrolku tlaku oleje, originál je do ní připojen stálý proud a kontrolka zhasne když čidlo do ní pustí kostru. Budík co tam montuju to má přesně obráceně, je ukostřenej a aby kontrolka zhasla tak se musí přerušit proud. Nějaká rada jak dosáhnout funkčnosti?


Naposledy editováno 24.01.2012 16:09:34

1 reakcí na tento příspěvek Dotaz na ty co jen nejezdí ale motorce taky rozumí

24.1.2012 v 16:43 | Nahoru | #1
Nějak mi nejde do hlavy ta formulace "originál je do ní připojen stálý proud a kontrolka zhasne když čidlo do ní pustí kostru". Snad je to tak, že kontrolka je napojena na + a ukostřuje se se přes čidlo, které při správném tlaku rozepne, tím přeruší okruh a kontrolka zhasne.

Pak je nejjednodušší použít spínací relé (stačí i malé, nejedná se o silové proudy), jehož cívka se napojí mezi + (nejlépe kontakt spínačky, který je pod napětím při zapnutém zapalování) a čidlo. Kontakty relé se napojí mezi + a kontrolku budíku.

Jinak souhlasím s dva_hrnce, že pro spolehlivou kontrolu by bylo lepší namontovat manometr. Dle mých zkušeností jsou kontrolky tlaku oleje na většině motorek dobré spíše k indikaci zhasnutí motoru za jízdy (při řazení) než ke včasné indikaci poruchy mazání.

(reakce na) Dotaz na ty co jen nejezdí ale motorce taky rozumí

24.1.2012 v 16:51 | Nahoru | #2

J.M.K. píše: Nějak mi nejde do hlavy ta formulace "originál je do ní připojen stálý proud a kontrolka zhasne když čidlo do ní pustí kostru". Snad je to tak, že kontrolka je napojena na + a ukostřuje se se přes čidlo, které při správném tlaku rozepne, tím přeruší okruh a kontrolka zhasne.

Pak je nejjednodušší použít spínací relé (stačí i malé, nejedná se o silové proudy), jehož cívka se napojí mezi + (nejlépe kontakt spínačky, který je pod napětím při zapnutém zapalování) a čidlo. Kontakty relé se napojí mezi + a kontrolku budíku.

Jinak souhlasím s dva_hrnce, že pro spolehlivou kontrolu by bylo lepší namontovat manometr. Dle mých zkušeností jsou kontrolky tlaku oleje na většině motorek dobré spíše k indikaci zhasnutí motoru za jízdy (při řazení) než ke včasné indikaci poruchy mazání.

Jojo máš pravdu, napsal jsem to asi blbě, každopádně jste můj problém pochopili. To s tím relé je čoveče dobrý řešení
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Chybné zapojení a následky Kawasaki VN 800 ZaoM 20 3.3.2024 v 09:59 Ozzy_
Kawasaki VN 800 hadice chladenia Kawasaki VN 800 StanleyPastucha 3 29.9.2023 v 06:17 StanleyPastucha
Chpper není pro dědka!!! [1 ... 10, 11] Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki VS 800 Intruder, Hon... Slezy28 326 29.9.2023 v 00:19 kudla009
cuka a střílí do výfuku, spotřeba Kawasaki VN 800 Kral111 2 17.6.2023 v 06:19 kokoška.
Kontrola rozvodů Kawasaki VN 800 Vojtěchus 0 22.4.2023 v 20:29 Vojtěchus


TOPlist