globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa na okruh
22.1.2012 v 16:46
Občas se tady vyskytne nějaká taková iniciativa jako proč nepoměřit sily Jaw 350 na nějakým menším okruhu, za poslední rok nebo možná dva jsem tady těchhle diskuzí zaznamenal několik a kromě toho že já sám bych byl jednoznačně pro, pozitivně se vyjádřilo aji pár dalších lidí
budou to lidi jako já, který už nebaví brousit stupačky a výfukový kolena tam kde se může namotat každé pumpičkářské blbec atd

a tak jsme dali hlavy dohromady a shodli se na tom, že by určitě chtělo pokusit se mezi pár lidima domluvit a na nějaké menší okruh vyrazit.
jednalo by se o skupinu nadšenců co by chtěli protáhnout jawu, pravděpodobně třipade
vzhledem k tomu že je k tomu přistupovat rozumně přichází v úvahu bu´d vysoký mýto nebo sosnová, to by se vidělo podle domluvy a lídí co by měli zájem.
vzhledem k těm strojům předpokládám že to bude hodně velká prdel

a nejsmělejší člověk vyjádřil myšlenku že by nemuselo byt špatný pokusit se vytvořit nové závodní seriál


takže abych se dostal k podstatě věci, důvod proč tuhle diskuzi zakládám je ten že bych chtěl ulovit nějaký další duše, další zájemce a případně se začít domlouvat a dat tomu nějaký jasnější rysy
Anketa: jakou tomu dáváte perspektivu?:)
ani vás tam nepustí
9%
17
akorát se rozbijete
5%
10
bude to dobrá prdel
80%
152
za pět let MS 350cup
6%
12

2 reakcí na tento příspěvek Jawa na okruh

25.1.2012 v 13:05 | Nahoru | #1
No, ne že bych neměl co dělat, ale lepší nějaký návrh, než žádný:

TECHNICKÝ PŘEDPIS PRO SILNIČNÍ ZÁVODY MOTOCYKLŮ TŘÍDY JAWA-CUP

1. Třída JAWA-CUP
Třída je vypsána pro dvouválcové dvoutaktní motocykly se sáním řízeným pístem a výroby JAWA, které vycházejí z otypovaného provedení. Povolený nejvyšší zdvihový objem 350 cm, přitom je možné zvětšit objem motoru nad tuto hranici zvětšením vrtání při zachování zdvihu sériového motoru. Je předepsáno použít motor Jawa s původními díly pro tento motor. Je povoleno tyto díly libovolně upravovat odebráním materiálu. Přidání materiálu a součástí není povoleno, vyjma zaplnění otvorů částí klikové hřídele. Startování motoru může být provedeno libovolně, startovací páka může být demontována nebo libovolná. Ložiska jsou libovolná.

2. Minimální hmotnost
Minimální hmotnost motocyklu Jawa-cup je 100(?) kg. K docílení minimální hmotnosti smí být použito závaží, které je bezpečně přichyceno k rámu motocyklu. Při závěrečné kontrole po závodě budou motocykly váženy ve stavu, v jakém dokončily závod. Nic nesmí být na motocykl přidáno, včetně oleje, paliva nebo např. výměny pneumatik. Při kontrole po závodě je povolena 1% tolerance hmotnosti.

3. Číslové tabulky
Startovní čísla musí být upevněna vepředu a na obou stranách motocyklu tak, aby byla zřetelně viditelná pro diváky a činovníky. Číslové tabulky musí mít obdélníkový tvar o minimálních rozměrech 285 mm x 235 mm. Jedna tabulka musí být připevněna v přední části s maximálním sklonem 30°směrem vzad od svislé osy. Ostatní musí být umístěny po obou stranách motocyklu. Tabulky musí být připevněny takovým způsobem, aby byly zřetelně viditelné a nesmí být zakryty kteroukoli částí motocyklu nebo jezdcem sedícím v závodní poloze. U přední číslové tabulky mohou být otvory mezi číslicemi. Ovšem, za žádných okolností nesmí být perforována plocha samotných číslic. Namísto samostatných tabulek může být plocha odpovídajícího tvaru a rozměrů natřena matnými barvami nebo nalepena na motocykl nebo jeho kapotáž.

4. Palivo
Motocykly Jawa musí pracovat na bezolovnatý benzín, dostupný na čerpacích stanicích.

SPECIFIKACE MOTOCYKLU
5. Hlavní rám
Rám musí vycházet z rámu sériového stroje Jawa 350 s dvouválcovým dvoutaktním motorem. Rám může být libovolně vyztužen přidáním materiálu nebo doplněn držáky kapotáže a příslušenství. Je zakázáno měnit úhel přední vidlice, měnit držáky uložení motoru, uložení zadní vidlice a uchycení zadní pružící jednotky. Je povoleno odstranit přebytečné držáky příslušenství, odstranit hlavní a boční stojan s držáky.

6. Přední vidlice
Přední vidlice musí zůstat sériová Jawa 350 včetně uložení vidlice (brýlí). Jsou zakázány jakékoli úpravy přední vidlice vyjma pružin, které mohou být zaměněny. Je povoleno zařízení na seřízení tuhosti pružin, úprava podložením je možná. Doraz vidlice je možno upravit, musí však být umožněno minimálně 15 stupňů vychýlení předního kola od středové osy motocyklu vlevo a vpravo. V krajních polohách řidítek od dorazu zabezpečí mezi nádrží a řídítky 30 mm volný prostor. Tlumič řízení není povolen.

7. Zadní vidlice (kyvné rameno)
Pro konstrukci vidlice platí, že musí být zachována včetně úchytů pružících jednotek.

8. Tlumiče
Zadní tlumiče odpružení motocyklu Jawa-cup musí vycházet z typu používaného pro sériové motocykly Jawa 350. Je dovoleno upravit vnitřní část tlumiče. Úprava pružiny broušením není povolena.

9. Kola
Nejmenší šířka ráfku kol je 1.80“ Největší šířka ráfku kol je 2.15“. Nejmenší průměr kola je 16“.

10. Brzdy
Motocykly Jawa-cup musí mít nejméně jednu brzdu na každém kole. Brzdy musejí pracovat nezávisle na sobě. Všechny díly brzd a nábojů kol musí být sériové Jawa. Kola z lehkých slitin nejsou povolena. Ovládací bowdeny, lanka a páčky jsou libovolné. Též je libovolná brzdová pumpa a vedení kapaliny. Třmen hydraulické brzdy musí být Jawa sériový.

11. Pneumatiky
Musejí být používány pouze pneumatiky se vzorkem, které jsou schváleny pro silniční provoz. Nejmenší šířka pneumatik je 2.75“ nebo ekvivalent v mm. Nízkoprofilové pneumatiky nejsou povoleny.

12. Stupačky a nohou ovládané páky
Umístění stupaček je libovolné. Je povoleno kamkoli připevnit držáky stupaček, řazení a brzdy. Stupačky mohou být libovolné výroby, pevné i sklopné. Sklopné však musí mít zařízení, které je samočinně vrátí do původní polohy a konce stupaček musí být zakončeny integrálním krytem. Nesklopné kovové stupačky musí být vždy opatřeny trvale upevněnou zátkou vyrobenou z plastu nebo pod.

13. Řídítka a páčky
Řídítka a ovládací prvky jsou libovolné. Upevnění řidítek je možno měnit. Šířka řídítek je nejméně 450 mm, nejvíce jako šířka sériových řidítek Jawa a jejich zakončení musí být kryto zátkou z pevného materiálu nebo pryže. Šířka řídítek je definována jako vzdálenost měřená mezi vnější hranou rukojetí řídítek nebo otočné rukojeti plynu. Páčky nesmí být delší než 200 mm měřeno od bodu otočného čepu. Na řídítkách musí být umístěn spínač vypnutí motoru.

14. Kapotáž
Kapotáž je libovolná. Přední kolo s výjimkou pneumatiky a části zakryté blatníkem musí být z každé strany jasně viditelné. Žádný prvek kapotáže nesmí vpředu přečnívat svislou rovinu vedenou nejpřednější částí přední pneumatiky. Při měření musí být odpružení motocyklu zcela uvolněno (motocykl nezatížen). Blatníky nejsou za kapotáž a nejsou povinné. Hrany předního ochranného štítku a všechny vyčnívající hrany kapotáže musí být zaobleny. Sklon v přední části v místě připevnění číslové tabulky nesmí překročit 30°směrem vzad od svislé osy. V jakékoli poloze řídítek musí zůstat volný prostor nejméně 20 mm mezi kapotáží a konci řídítek nebo jiného systému řízení, včetně jakéhokoli na nich namontovaného příslušenství. Hrana předního ochranného štítu a všechny vyčnívající hrany kapotáže musí být zaobleny.

15. Palivová nádrž
Palivová nádrž je libovolná. Uzávěry plnícího hrdla nádrže po uzavření nesmí dovolit unikání paliva. Navíc musí být bezpečně zajištěny, aby se zabránilo jejich náhodnému otevření. Nádrž musí být opatřena palivovým kohoutem umožňujícím uzavření přívodu paliva do karburátoru.

16. Sedlo
Sedlo a jeho upevnění je libovolné.

17. Chladič motoru a olejový chladič
Chlazení motoru kapalinou není dovoleno. Ke zlepšení proudění chladícího vzduchu je možno použít přídavné prvky. Chladič oleje převodovky a spojky není povolen.

18. Těleso čističe vzduchu (i Airbox)
Čistič vzduchu je libovolný a může být též odstraněn úplně.

19. Karburátor/zařízení pro přípravu směsi
Karburátor je libovolný. Více než jeden karburátor není povolen. Není povolen karburátor s více jak jedním difuzorem. Vstřikování paliva je povoleno.

20. Vedení paliva
Palivové hadice musejí být zcela těsné a musí být zajištěny proti vyvléknutí.

21. Převodová skříň
Počet převodových stupňů je nejvýše čtyři. Není povoleno použít jiné součásti převodovky, než sériové Jawa. Primární převod řetězem musí být zachován. Spojka je libovolná. Páky pro řazení jsou libovolné.

22. Výfukový systém
Výfuk je libovolný. Konec výfukového potrubí nesmí sahat dále než k svislé rovině procházející okrajem zadní pneumatiky. Konec výfukové trubky v minimální délce 30 mm musí být vodorovný a rovnoběžný se středovou osou motocyklu s tolerancí +/-10 stupňů.

23. Elektrická a zapalovací soustava
Elektrická a zapalovací soustava motocyklu je libovolná.

24. Zařízení, kterými motocykl MUSÍ BÝT vybaven:
1. Motocykly musí být vybaveny funkčním vypínačem zapalování nebo tlačítkem namontovaným na libovolné straně řídítek (v dosahu ruky položené na rukojeti), které je schopné zastavit běžící motor.
2. Ovládače plynu se musí automaticky zavřít nejsou-li drženy rukou.
3. Bezpečnostní rámy, centrální a boční stojany, jsou-li namontovány, musí být odstraněny.
4. Výpustná a nalévací zátka převodového oleje musí být zajištěna drátem.
5. Je-li motocykl vybaven namontovaným předním světlometem, zadním světlem a ukazateli směru, musí být demontovány nebo zajištěny proti ztrátě částí při rozbití. Případné otvory po nich musí být zakryty vhodným materiálem.

24. DOPLŇKOVÁ VÝBAVA :
Je povoleno použití libovolných přístrojů pro měření rychlosti a otáček a dalších provozních údajů.

V případě sporu týkajícího se předpisu je konečným rozhodnutím stanovisko Technického komisařem Jawa-cup.

Naposledy editováno 25.01.2012 13:32:11

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa na okruh

25.1.2012 v 17:44 | Nahoru | #2
laďa prášil> Ty pravidla jsou super !!

Edit. jen bych zakázal vstřikování a přikázal originální počet kanálů.

Naposledy editováno 25.01.2012 18:08:14

(reakce na) Jawa na okruh

25.1.2012 v 17:57 | Nahoru | #3
laďa prášil> skvělé pravidla, děkuji

Naposledy editováno 25.01.2012 18:02:15
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Umístění propanbutanové láhve Jawa 350/632 Johny_Servis 27 16.12.2023 v 09:43 JMan
pretočenie valcov na jawa 350 /632 ... Jawa 350/634, Jawa 350/632 sadimil 12 24.10.2023 v 11:03 kokoška.
Jawa 350, oprava motoru, hledám na ... Jawa 350/632 Weret 4 26.9.2023 v 21:24 Weret
Plechový držák světla na Jawu Bizon... Jawa 350/632 Weret 1 27.5.2023 v 09:07 2stroke
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 ddhu 18 21.5.2023 v 11:27 papiboy


TOPlist