globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jaky prevodovy olej do krosky?
14.1.2012 v 11:55
Mam Suzuki RM 250 a resim jaky olej lit do prevodovky ? V manualu je psany olej 10W-40. Predtim jsem do KTM bez manualu lil olej plnou syntetiku SAE 75W-90. nevim co je zac ta 10W-40 (mineral)?

Uzavřeno 22.01.2012 v 21:52 uživatelem KrosarTom

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaky prevodovy olej do krosky?

16.1.2012 v 13:08 | Nahoru | #1
mischa638> jo jo přesně, to je co já odzačátku říkám, taky příkyvuju pračkáří že má pravdu, jenže on to néchápe stejně jako ty a ostatní, nebavíme se o vodě ale oleji, taky uznávám že hádaní se o minerálech bohužel dnes už scela scestný, hádal jsem se pouze z principu, ale to už neobhájím, proto říkám, že je marný něco vysvětlovat, snažím se mu to vysvětlit jako laikovy. K tý viskozitě: říkáš to co já, rozdíl je v podání vysvětlení, proto říkám když se baví laik(bez urážky, neznám tě pračkáři) a praktikem tak je to marný něco vysvětlovat. To že koukáte na nějáký W a on to označí jako Winter a já tím myslím teplotu užití oleje....., na to se vživotě nekoukalo, olej se lije podle užití a pracovnich podmínek motoru, a veř pod rukama mi prošlo vše co má motor od mini4t přez auta, motorky, sekačky, sněžný frézy, stavební stroje až po lodě a lodní motory

(reakce na) Jaky prevodovy olej do krosky?

16.1.2012 v 13:40 | Nahoru | #2
kawajawa> Vím že se nebavíme o oleji a vodě, ale uvedl sem to proto že na tomle příkladu jde krásně vidět jaký je rozdíl mezi viskozitou a hustotou, tudíž že to nejsou stejné věci, tak aby si to lidi(laikové) nepletli pořád.
No jinak k tomu "W" opravdu to znamená Winter jako zima, jak už sem psal v příspěvku výše. A je to dané samotnou normou SAE která určuje viskozitní klasifikaci olejů. Prostě oleje u kterých je to Wéčko např. SAE 10W40, SAE 20W50, SAE 5W30 tak jsou určeny i pro používaní v teplotách pod bodem mrazu, takže v zimě(anglicky winter). A to číslo před tím W udává konktrétní teplotu nejnižší teplotu v které je olej schopný fungovat, a konktrétně třeba 10W je myslím do -18°C, čím je číslo před Wéčkem větší tím je olej míň vhodný do mrazu. A naopak číslo které je za Wéčkem udává maximální teplotu v které je olej schopný pracovat, čím je to druhé číslo větší tím větší teplotu olej snese.
A co se týče, minerálu, polosyntetiky a syntetiky tak já v tomhle nevím no, nás ve škole prostě učili, že tohle už v dnešní době tak nějak nepletí a oleje se tahle už nerozdělují, takže mě v podstatě nezajímá jestli je to polosyntetika nebo plná. Zkrátka když mám do něčeho lít olej, tak vycházím z údajů výrobce motocyklu, a je nutné dodržet dvě věci a to viskozitu a specifikaci API a JASO, pokud olej má viskozitu a specifikaci kterou udává výrobce tak je mě jedno jestli je to polo nebo plná syntetika, jestli je to Castrol, Repsol nebo Motul, hlavně aby splňoval specifikaci a viskozitu udávanou výrobcem, to je úplně celé a tím se vlastně i odpověděl na původní dotaz zakladatele vlákna.
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
spojkový koš suzuki rm 250 Suzuki RM 250 tomashroz 9 14.2.2024 v 14:08 SOUSEDRH9
spojkový koš suzuki rm 250 Suzuki RM 250 tomashroz 0 12.2.2024 v 18:50 tomashroz
Kawasaki kx 250, co to způsobilo Kawasaki KX 250, KTM 125 SX, Suzuki RM 125, Honda CR... DrevoKocurik 9 8.1.2024 v 22:46 Kohlstein
Při ubrani plynu Honda CBR 125R, Yuki Cross 125, Honda XR 600, Siamot... Blackwhitee 3 8.11.2022 v 10:13 Marcel69
Má smysl kupovat starší kross motor... Kawasaki KX 250, KTM 125 SX, Suzuki RM 125, Honda CR... Olihňos 2 21.6.2022 v 15:36 KAWAHAB


TOPlist