Uzavřeno 22.01.2012 v 21:52 uživatelem KrosarTom
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaky prevodovy olej do krosky?
kawajawa píše: Ty jsi slepý? Vždiť ti to píšu, 10w40 je minerální motorák,SAE je označení viskozity oleje, kde to je buť 10w40,10w30,5w40,5w30 atd. Lít syntetiku do 2t převodovký? Si blázen ne. Ta tvoje 75w90 je syntetický převoďák, který se leje do aut
Slepy a jeste blazen jsi asi ty ! Tenhle olej jsem koupil v obchode kde prodavaji pouze motorky a sam mi ho nabidnul. Nyni jsem k dalsi motorce dostal i manual, tak jsem v nem uvidel co je psane vyrobcem, takze asi radsi budu davat tedy to. Nevim proc bych tam mohl lit syntetiku. Nicmene do Jawy bych ji taky nelil jestli to beres dle toho. Akorat tohle je zavodni motorka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaky prevodovy olej do krosky?
u starších typů minerál kvůli spojce
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaky prevodovy olej do krosky?
.zelenac.jk.rx: opravuju pračky a knížku mám jen jednu
KrosarTom: abych vydělal tak ti poradím vždy to nejdražší nebo co to potřebuju prodat
kawajawa píše: sxs525> ono to tak bývalo to že dneska je technologie výroby jiná je věc druhá a proto starý fachmani to mají za minerál afurt ho tak označují, ale to už jsem psal nazačátku
.zelenac.jk.rx: opravuju pračky a knížku mám jen jednu
KrosarTom: abych vydělal tak ti poradím vždy to nejdražší nebo co to potřebuju prodat
No ale když to teda víš jak to je tak proč to teda šíří dál?? Fachman je člověk kterej rozumí svímu řemeslu. To že to tak bylo před 30 lety neznamená že to stále platí. Snažím se v tomhle ohledu vzdělat jak jen to jde a momentálně z materiálů který mi prošli rukama mám tenhle názor. Neříkám že je perfektní ale s tí co jsi napsal se to příčí. Stále jsi nám nenapsal čím jsi a co děláš za práci, momentálně víme že děláš někde vzadu na místě kde se dá koupit olej. To je ale i Mountfield takže ?
kawajawa píše: sxs525> ono to tak bývalo to že dneska je technologie výroby jiná je věc druhá a proto starý fachmani to mají za minerál afurt ho tak označují, ale to už jsem psal nazačátku
.zelenac.jk.rx: opravuju pračky a knížku mám jen jednu
KrosarTom: abych vydělal tak ti poradím vždy to nejdražší nebo co to potřebuju prodat
Coz to mi je jasne. Ale tezko to byl olej do aut, kdyz to byl ciste motoshop. Nicmene koupim levnejsi 10W-40, ale je to syntetika tak jako tak.
1 reakcí na tento příspěvek Jaky prevodovy olej do krosky?
Ten minerál je do převodovky DVOUtaktu zcela vyhovující a chcš-li RM "dělat dobře",
zkrať interval výměny(při sportu je přece jen toho otěru z lamel víc!) a cenově se to určitě dá vydržet.
Jsou i tací, co si myslí,že PLNEJ SYNŤÁK je "všelék", ale zvlášť pro "mokrou"
spojku to neplatí!
mischa638 píše: kawajawa> Nic proti, ale opravdu plácáš nesmysly. Prackarr má pravdu.
Pracko je to marny a je to marny..dela v servisu a leje to preco do vseho tak je to nej.
Matej
kawajawa - Stara skola tedy seres do vseho stejny svicky jak do zigula a taky to leti ze
Kde mas ten servis zajedu tam za tebou pro olej ale chci 10w40ku a plnou syntetiku..tak ji budes muset nejak VYCAROVAT
IvanDvoutakťák - Ivane prosim te...plna syn ze klouzala spojka sem prisla fama jen proto ze toto delaj vsechny castrooli na nacate spojce.
Ba dokonce na spjce skoro v hajzlu kde klouzala na vsechny oleje tak na 300v NEKLOUZALA a co je 300v motul? 2xplna syn
Naposledy editováno 15.01.2012 12:53:09
Je opravdu problém kouknout do manuálu a koupit olej dle specifikace výrobce?
IvanDvoutakťák píše: "Krosaři" dávej do Tvé RM to, co čteš v manuálu a hlavně nedej na "radily" ...
Ten minerál je do převodovky DVOUtaktu zcela vyhovující a chcš-li RM "dělat dobře",
zkrať interval výměny(při sportu je přece jen toho otěru z lamel víc!) a cenově se to určitě dá vydržet.
Jsou i tací, co si myslí,že PLNEJ SYNŤÁK je "všelék", ale zvlášť pro "mokrou"
spojku to neplatí!
no interval asi zkracovat nebudu. Kde kdo to meni bezne po 10 az 15 mth a co je v manualu ? Dokonce po 6mth... Takze to by me opravdu zrujnovalo to menit treba kazde 3 mth.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaky prevodovy olej do krosky?
Tak koukam od toho Motulu jsou moznosti do prevodovky Motul Transoil (mineral), Motul 5000 (nevim co zac), a 5100 (plna syntetika) Ktery by jsi radil jako nevhodnejsi?
KrosarTom píše: [quote=prackarr]
Tak koukam od toho Motulu jsou moznosti do prevodovky Motul Transoil (mineral), Motul 5000 (nevim co zac), a 5100 (plna syntetika) Ktery by jsi radil jako nevhodnejsi?
Je to prakticky jedno. Já používám 5100ku. Rozdíl cen minimální.
vzkat pro: Kawajawa
Do mého auta Seat Toledo 1.9 TDi rv 98 leju 10w-40 který tam patří podle normy VW 505 00, má najeto 260 000 km a ještě něco nakroutí, nemyslim že bych tam lil něco co tam dát nemůžu.
Je mi 24 let, jsem docela dá se říct nezkušený křapík a je mi na blití z někoho jako jsi ty Kawajawo, že tady plácáš nesmysly a pleteš mladý lidi takovýma blafama. Stydim se za to že se zabívám takovym játrem jako si ty. Vlastně je mi tě líto a jsem rád že tě můžu takhle krásně trumfnout míma malinkýma zkušenostma. Tebe, co by si tyhle věci měl dávat jako když byčem mrská. Prohrál si na plný čáře s mladym klukem a s náma ostatníma.
Vsadim se že ani nevíč co je ACEA a API
Rada pro Kawajawa: V zimě do motoru nalej mlíko a v létě kýbl vazelíny
Zdraví Mjr. Majsner
1 reakcí na tento příspěvek Jaky prevodovy olej do krosky?
mattiass>
1 reakcí na tento příspěvek Jaky prevodovy olej do krosky?
kawajawa píše: , pecka kluci, tak už víte jak se značí vyskozita, neboli laicky hustota a co jí značí, nebo jaký číslo a jaký jsou její vlastnosti dle použitého oleje a že ta vaše teplota je až druhořadý údaj, který lze ztoho čísla vyčíst, uznávam dneska označení minerál a sintetika je zcela scestná, to co platilo už neplatí ,
My to ale věděli už dřív,ale ty to nevíš do teď,protože:
a- viskozita se píše s měkkým I,a ne tvrdým,jak jsi právě napsal
b- viskozita není hustota!!
Hustota a viskozita jsou dvě zcela odlišné věci.
A mě zaráží,že ty,mechanik ze servisu toto nevíš. K tobě bych si chtěl dát někdy opravit motorku.
Naposledy editováno 16.01.2012 09:40:12
1 reakcí na tento příspěvek Jaky prevodovy olej do krosky?
Viskozita – neboli vazkost vyjadřuje vnitřní tření molekul v kapalině. Výrazně působí na tekutost kapaliny. Vlivem tlaku a teploty se může viskozita měnit.
Viskozitní klasifikace je dána normou SAE (Society of Automotive Engineers)
Norma SAE obsahuje 11 viskozitních tříd. 6 označených písmenem W (winter) pro zimní provoz a 5 pro letní provoz. Dnešní moderní oleje jsou na takové úrovni, že splňují požadavky pro několik tříd současně a proto mohou být používány celoročně.
Značení: např. SAE 10W40
- první číslo udává min. teplotu při které olej bude fungovat bez ztráty svých vlastností (10 znamená hodnotu –20°C)
- písmeno W znamená, že olej může být použit o pod bodem mrazu.
- druhé číslo udává horní hranici teploty použitelnosti oleje.
Tato norma vyjadřuje viskozitu a nikoli kvalitu oleje!"
Takový menší výtažek z poznámek ještě když sem byl na škole.
A viskozita a hustota opravdu není to samé! Ikdyž ano "laicky" řekneme o oleji co má větší viskozitu že je hustší, ale vetší viskozita nemusí být vždy větší hustota. Krásně je to vidět na příkladu a olej a voda. Voda mě větší hustotu(je těžší, proto taky když nalejeme olej do vody tak plave na povrchu, je lehčí než voda). Ale Viskozitu má voda menší, rozlijte vedle sebe olej a vodu a voda se prostě rozlije po celé ploše, olej sice taky, ale až po delší době, zprvu bude držet víc pohromadě, prostě poteče pomalej, protože má mnohem větší vnitřní tření molekul(tekutost) tedy i viskozitu.
Teď už to snad musí pochopit každý.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaky prevodovy olej do krosky?
No jinak k tomu "W" opravdu to znamená Winter jako zima, jak už sem psal v příspěvku výše. A je to dané samotnou normou SAE která určuje viskozitní klasifikaci olejů. Prostě oleje u kterých je to Wéčko např. SAE 10W40, SAE 20W50, SAE 5W30 tak jsou určeny i pro používaní v teplotách pod bodem mrazu, takže v zimě(anglicky winter). A to číslo před tím W udává konktrétní teplotu nejnižší teplotu v které je olej schopný fungovat, a konktrétně třeba 10W je myslím do -18°C, čím je číslo před Wéčkem větší tím je olej míň vhodný do mrazu. A naopak číslo které je za Wéčkem udává maximální teplotu v které je olej schopný pracovat, čím je to druhé číslo větší tím větší teplotu olej snese.
A co se týče, minerálu, polosyntetiky a syntetiky tak já v tomhle nevím no, nás ve škole prostě učili, že tohle už v dnešní době tak nějak nepletí a oleje se tahle už nerozdělují, takže mě v podstatě nezajímá jestli je to polosyntetika nebo plná. Zkrátka když mám do něčeho lít olej, tak vycházím z údajů výrobce motocyklu, a je nutné dodržet dvě věci a to viskozitu a specifikaci API a JASO, pokud olej má viskozitu a specifikaci kterou udává výrobce tak je mě jedno jestli je to polo nebo plná syntetika, jestli je to Castrol, Repsol nebo Motul, hlavně aby splňoval specifikaci a viskozitu udávanou výrobcem, to je úplně celé a tím se vlastně i odpověděl na původní dotaz zakladatele vlákna.
2 reakcí na tento příspěvek Jaky prevodovy olej do krosky?
citace: Viskozita – neboli vazkost vyjadřuje vnitřní tření molekul v kapalině. Výrazně působí na tekutost kapaliny - laicky řečeno hustota.
To co mě učili na škole, bylo stejně v praxi nepoužitelný tam tě stejně naučí teoretický základ, ale zkušenosti získáš praxi. Rozdíl mezi mnou a 90% zdejšího osazenstva je ten, že já si nemusím dávat mašiny ani auto k někomu na opravu a nemusím otravovat tady s každou píčovinou jako jaký si koupit pneu, helmu, natoš jaký použít olej a nedělám machra s věcma který si vygoogluju nebo vyčtu z 5 knížek pro automechaniky a přitom neumím ani seštolovat karbec, natoš nastavit volnoběch. Alespoň ty jsi to trochu pochopil
z-x-r - 300v se použivá hlavně při záběhu na nový mašině
IvanDvoutakťák - příklad jedno z mála zde přítomných co něco ví
mittas: poznáš až ti turbo udělá papá
.zelenac.jk.rx: SAE 30 koupíš na každý vesnický benzínce i v tom Mountfieldu jí mají a její užití je převážně v zahradní technice a ještě jedna technická TDI - je označení pro systém vstřikování, stejně jako TD, CRD, TDCI atd.
SuperSic58: si piš, zamysli se nad konstrukcí 2t motoru
Naposledy editováno 17.01.2012 14:40:25
A viskozita je vlastně odpor kapaliny,vazkost.To nemá s hostotou nic společného. Voda je např.hustší,jak olej a přitom voda "teče rychleji". Jak psal kolega,plaveš v tom a ted tančíš ve vlastních hovnech. Radši toho nech.Čus.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaky prevodovy olej do krosky?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
spojkový koš suzuki rm 250 Suzuki RM 250 | tomashroz | 9 | 14.2.2024 v 14:08 SOUSEDRH9 |
spojkový koš suzuki rm 250 Suzuki RM 250 | tomashroz | 0 | 12.2.2024 v 18:50 tomashroz |
Kawasaki kx 250, co to způsobilo Kawasaki KX 250, KTM 125 SX, Suzuki RM 125, Honda CR... | DrevoKocurik | 9 | 8.1.2024 v 22:46 Kohlstein |
Při ubrani plynu Honda CBR 125R, Yuki Cross 125, Honda XR 600, Siamot... | Blackwhitee | 3 | 8.11.2022 v 10:13 Marcel69 |
Má smysl kupovat starší kross motor... Kawasaki KX 250, KTM 125 SX, Suzuki RM 125, Honda CR... | Olihňos | 2 | 21.6.2022 v 15:36 KAWAHAB |