Má-li motorka takto "jednoduchou" elektroinstalaci, vyvedení napětí pro napájení světel naní obtížné, stačí sehnat si jednofázový regulátor (pro plovoucí cívku), jeho vstupy napojit na konce cívky altecu (oranžový a bílý drát). Mohl by tam pasovat třeba regulátor pro Husku WR125, která má střídavou elektriku a regulátor je vlastně jen zkratový omezovač napětí bez usměrňovače. I když tam by ale bylo zapojení trochu jiné a zde by nemuselo jít použít.
Z výstupu regulátoru pak napojit spínač světel a další snad už víš. Schéma kreslit nebudu, jelikož nevím, zda chceš jen hlavní a koncové světlo, nebo i vpředu obrysovku a vzadu brzdové světlo, o blinkrech nemluvě.
Problém ale může být ve výkonu alternátoru . Připojená světla by jej mohla tak přetížit, že nebude stačit napájet i zapalovací jednotku a motorka pochopitelně nepojede. Pak jedině vyměnit alternátor za silnějí, ale musí mít stejně provedenou cívku (plovoucí s vyvedeným středem), což může být problém sehnat. Zkoušet tam napasovat klasický třífázový altec s regulátorem by vyžadovalo předělání skoro celé elektriky (baterka, regulátor, jiná řídicí jednotka atd.) a to mi přijde zcela zbytečné.
E: barvy vodičů
Naposledy editováno 11.01.2012 22:27:10
Další možností je napájecí okruh vůbec nedělat, instalaci nechat tak, jak je a přídavný světelný okruh napájet jen z baterky, s tím, že se musí vždy po jízdě dobít externí nabíječkou a samozřejmě, dojde-li baterka během jízdy potmě, jsi v háji. Také jest otázkou, zda na motorce vůbec bude místo, kam by šla baterka rozumně připasovat.
Obě možnosti ovšem znamenají spoustu zbytečné práce s neprakticky zanedbatelným přínosem, nemluvě o názoru některých jezdců, kteří se drží hesla "veškerá zbytečná váha musí pryč".
Přikláním se tedy k názoru Zeka07, že nejlepší bude se s tímto vůbec nebabrat a koupit rovnou ostré enduro, což je vlastně (řečeno slovy mého kolegy) "prostě kroska se světlama".
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jakou opravnou sadu na vidlice Honda CR 250 | pospa5 | 19 | 4.3.2024 v 14:39 Krautkopf |
Kawasaki kx 250, co to způsobilo Kawasaki KX 250, KTM 125 SX, Suzuki RM 125, Honda CR... | DrevoKocurik | 9 | 8.1.2024 v 22:46 Kohlstein |
Poptávka GO motoru honda cr 250 Honda CR 250 | milosxxx | 5 | 27.8.2022 v 10:27 Ariete |
Má smysl kupovat starší kross motor... Kawasaki KX 250, KTM 125 SX, Suzuki RM 125, Honda CR... | Olihňos | 2 | 21.6.2022 v 15:36 KAWAHAB |
Hlinikovy ram vs ocelovy ram [1, 2] Honda CR 250 | Milagros | 50 | 29.1.2022 v 19:10 krokoš |