globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: roztláčení - katalyzátor - váš názor
25.12.2011 v 22:15
jak moc vadí autu (katalyzátoru, rozvoďáku) roztláčet ?

(reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor

Skvělá odpověď, děkuji! 26.12.2011 v 09:50 | Nahoru | #31

Janek píše: Tohle není pravda. Důležitější, než čím je rozvod poháněný, je funkce napínáku. Jsou totiž i hydraulický napínáky, který se dopínají tlakem oleje a pokud nefunguje zajištění napínáku (zajištění je hodně podobný s napínákem u motocyklů) tak je roztahování i řetězem poháněných rozvodů pro motor dost často destruktivní, zvlášť, když to rotahujou/roztlačují blbci.
Jinak já roztlačuju cokoliv, kdykoliv je potřeba a klidně i na zpátečku, protože vím, že je absolutně jedno, jestli motorem prostřednictvám setrvačníku točí starter nebo jestli prostřednictvím setrvačníku motor uvedou do pohybu přes spojku, převodovku, .... kola auta.
Jde jen o to, dodržet určitý zásady, o kterých už tu byla zmínka.
Roztahování je pro mě ale jen krajní prostředek! Pokud je třeba vybitá, je lepší použít kabely nebo lépe baterku dobít a vyrazit třeba až za hodinu.



souhlas... pokud je ale baterie vybita, je nutno ji samozrejme nejdrive alespon z casti dobit, aby se vubec rozbehlo podavaci cerpadlo a pod. u starych aut stacilo, kdyz se alespon trochu rozsvitily kontrolky, aby se nabudil altik. jen doplneni

2 reakcí na tento příspěvek roztláčení - katalyzátor - váš názor

Skvělá odpověď, děkuji! 26.12.2011 v 09:57 | Nahoru | #32
Ještě jednou pro všechny. Ten mýtus, že rozvodový řetěz nemůže přeskočit neplatí. Jeden z nejrozšířenějších motorů HTP přeskočí jak nic. Stačí třeba aby jste měli zařazenou rychlost a někdo do Vás nacouval a posunul auto o kousek zpět . Řetěz je napínán hydraulickým napínákem a pokuď už není motor v nejlepší kondici(a to je každé HTP, které má přes 100tis), tak bez tlaku oleje je řetěz povolený tak, že přeskočí. Ale to platí i pro klasický start.

Takže vrátíte se z nákupu, sednete do auta, začnete startovat a padne rána. Bacha na to i u aut, co mají automatické dopínání rozvodového řemenu.

Vždy pokuď máte zařazenou rychlost při stání, tak po směru kopce. Opačným působením na rozvody se totiž dopínání povolí a je vymalováno.

(reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor

26.12.2011 v 09:59 | Nahoru | #33
Janek> o pár vzkazů níž jsem to myslím popsal to že se nevypaluje jsem psal a katalyzátor stejně jako DPF filtr má za úkol zbavovat výfukové plyny pevnými částicemi. Katalyzátor stejně jako DPF filtr je keramická vložka,jen s tím rozdílem že katalyzátorová vložka je potažena drahými kovy,které opravdu způsobují chemickou reakci. Popisoval jsem jak katalyzátor vypadá vevnitř a přirovnal ho k DPF filtru

(reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor

26.12.2011 v 10:21 | Nahoru | #34

AndělČK píše: Ještě jednou pro všechny. Ten mýtus, že rozvodový řetěz nemůže přeskočit neplatí. Jeden z nejrozšířenějších motorů HTP přeskočí jak nic. Stačí třeba aby jste měli zařazenou rychlost a někdo do Vás nacouval a posunul auto o kousek zpět . Řetěz je napínán hydraulickým napínákem a pokuď už není motor v nejlepší kondici(a to je každé HTP, které má přes 100tis), tak bez tlaku oleje je řetěz povolený tak, že přeskočí. Ale to platí i pro klasický start....


Co má kondice motoru společnýho s napínákem? Motor může být přeci naprosto Ok, ale bude závada jen v napínáku.
HTP nemá zajištění napínáku, když ti poklesne tlak oleje??? Ten motor neznám, proto se ptám.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor

Skvělá odpověď, děkuji! 26.12.2011 v 10:56 | Nahoru | #35

PEPAFJR píše: Jo to by jsi koukal jak dokáže rozvodovej řetěz přeskočit nebo se i dokonce přetrhnout.
Nevrdím,že se to stává mockrát ale stát se to může.



Z toho, co se tu píše, začínám mít pocit, že veškeré problémy s roztláčením se týkají jen Fábií.
Všechny motorky a kdykoliv i auta startuju z kopce kvaltem bez jakýchkoliv problémů, na takové Hondě byvh musel mít rozvoďák přetrženej už několikrát.
Na autě mám sice hydraulický napínák, ale jeho dráha není tak dlouhá, aby i při maximálním povolení mohl přeskočit řetěz. Kromě toho každý rozumný motor (tedy né škoda HTP) má kolem rozvodových kol vodítka, které řetěz nepustí.

roztláčení - katalyzátor - váš názor

26.12.2011 v 11:05 | Nahoru | #36
díky chlapi za názory, dobře se to čte a dost se poučim jen tak dál

nejhorší na celý situaci je, že s autem nejezdim já, takže vůbec nevim, jak je s ním nakládáno a jak opatrně se roztláčelo

roztláčení - katalyzátor - váš názor

26.12.2011 v 11:09 | Nahoru | #37
AndělČK- 100 tisíc,já myslím že HTP nebyl v nejlepší kondici už na technických výkresech

Naposledy editováno 26.12.2011 11:10:32

1 reakcí na tento příspěvek roztláčení - katalyzátor - váš názor

26.12.2011 v 11:25 | Nahoru | #38
je to rok '96 a máme ho jako funglovku, naši v něm "najezdili" poctivejch necelejch 95 000 km... (máti služební, otec kolo, já gixero.... ) na rozvoďák za tu dobu nikdo nešáh, stejně tak ventily, kat. atd. jen 3x pružinu u předního kola jsme měnili, kdy část urezla a upadla. a pak měněný těsnění u hlavy, který začlo prosakovat. +běžnej servis a toť vše

v tuhle chvíli, ale má užívání jinčí (jak jsem psal vejš ), takže situace je pro mě trochu nasírací

2 reakcí na tento příspěvek roztláčení - katalyzátor - váš názor

26.12.2011 v 11:44 | Nahoru | #39
Tam se rozvody mění po 120000 km,tak že ještě mají čas.

roztláčení - katalyzátor - váš názor

Skvělá odpověď, děkuji! 26.12.2011 v 11:47 | Nahoru | #40
Pokuď je tam opravdu od roku 96, tak buď rád, že ještě drží. Určitě bych udělal rozvody. Protože rána padne každou chvílku.

Ventili bych klidně už seřídil. Stačí měrky, 11náctka klíček a šroubovák. Odchází ložiska, praskaj pružiny. Pak 100% se rozpadá hadička k MAP senzoru. Doporučuji vyměnit pokuď je původní. Pak se občas rozsynchronizuje imobilizér. V orig. servisu si za to jsou schopni říci i několik tisíc, doma si to dáš dohromady za 30s. atd. atd.

(reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor

26.12.2011 v 11:50 | Nahoru | #41

Dandyfzs píše: Tam se rozvody mění po 120000 km,tak že ještě mají čas.



Tak tohle je totální kravina. Důležité je i stáří rozvodů. Většinou bývá max 6 let.

1 reakcí na tento příspěvek roztláčení - katalyzátor - váš názor

26.12.2011 v 11:57 | Nahoru | #42
Jo,kravina od výrobce...je to o tom co přijde dříve,jestli roky nebo km.Já to naštěstí nemusím na autě moc řešit,uletí řemen a nic se neděje,pouze nedojedu kam jsem chtěl.

Naposledy editováno 26.12.2011 12:00:07

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor

26.12.2011 v 12:06 | Nahoru | #43

Dandyfzs píše: Jo,kravina od výrobce...je to o tom co přijde dříve,jestli roky nebo km .Já to naštěstí nemusím na autě moc řešit,uletí řemen a nic se neděje,pouze nedojedu kam jsem chtěl.


pokud jsi to nečetl celý,tak ten rozvoďák je tam nějakejch 15 let

roztláčení - katalyzátor - váš názor

26.12.2011 v 12:20 | Nahoru | #44
Jo,to jsem zaregistroval.Už tam pár let přesluhuje

Naposledy editováno 26.12.2011 12:22:21

(reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor

26.12.2011 v 12:23 | Nahoru | #45

trins píše: pokud jsi to nečetl celý,tak ten rozvoďák je tam nějakejch 15 let


jo, je tam původní.

jinak ten MAP senzor nevím co je ale je pravda, že nám ještě odešla hadička k podtlakovýmu čidlu a to mělo za následek cukání motoru

1 reakcí na tento příspěvek roztláčení - katalyzátor - váš názor

26.12.2011 v 12:26 | Nahoru | #46
Snímač tlaku vzduchu.

(reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor

26.12.2011 v 12:30 | Nahoru | #47
Dandyfzs> aha, takže vlastně to stejný o čem jsem psal

roztláčení - katalyzátor - váš názor

26.12.2011 v 12:35 | Nahoru | #48
Vypadá to tak.Jestli je to obdélníková krabička,jdou do ní dráty a hadička,tak ano

1 reakcí na tento příspěvek roztláčení - katalyzátor - váš názor

26.12.2011 v 12:39 | Nahoru | #49

2 reakcí na tento příspěvek roztláčení - katalyzátor - váš názor

26.12.2011 v 12:46 | Nahoru | #50
Jakym rozvodem to má vyřešený třeba taková stará felicie 1.3 MPI??? Já ji roztlačuju pořád páč to sem ani nevěděl že by se to nemělo

(reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor

26.12.2011 v 13:16 | Nahoru | #51
Blade500> Řetěz bez napínáku. Ale je jen krátkej, je to OHV, vačka je hned vedle klikovky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor

26.12.2011 v 13:20 | Nahoru | #52

Blade500 píše: Jakym rozvodem to má vyřešený třeba taková stará felicie 1.3 MPI??? Já ji roztlačuju pořád páč to sem ani nevěděl že by se to nemělo



protoceny rozvody na felde jsem zazil jen jednou, zuby na koleckach ohoblovany naramne...

(reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor

26.12.2011 v 13:22 | Nahoru | #53

Dandyfzs píše: www.autokelly.cz/


jj, to je ono

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor

26.12.2011 v 13:36 | Nahoru | #54

Dandyfzs píše: Tam se rozvody mění po 120000 km,tak že ještě mají čas.


tak proč meleš takovou pičovinu????

roztláčení - katalyzátor - váš názor

26.12.2011 v 13:39 | Nahoru | #55
...firemní dodávky jsme roztláčeli furt.. myslím že 3 pak někam odvezly a už se nikdy neoběvily

1 reakcí na tento příspěvek roztláčení - katalyzátor - váš názor

26.12.2011 v 13:52 | Nahoru | #56
nevím jestli už to tu padlo... ale proč to vlastně nestartuje? Baterka nebo startér?

(reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor

26.12.2011 v 13:56 | Nahoru | #57
posmiros> . zmrzlá tafna

roztláčení - katalyzátor - váš názor

26.12.2011 v 14:23 | Nahoru | #58
prej startér

(reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor

Skvělá odpověď, děkuji! 26.12.2011 v 14:58 | Nahoru | #59
Deadman> Právě největším problémem jsou šponováky a vodítka, při velkém rázu se mohou ohnout či povolit a již je vůle na přeskočení řetězu. Hned vedle mě provozoval soused autoservis. Chodil jsem mu pomáhat a vím,že takovýchto závad se vyskytlo tak pět ročně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor

26.12.2011 v 15:02 | Nahoru | #60

Eso_Rimmer píše: protoceny rozvody na felde jsem zazil jen jednou, zuby na koleckach ohoblovany naramne...



Na feldě jsem viděl i ustřiženej klínek rozvodového kola.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist