globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Triumph Tiger 900
Zdar, porad nejak pokukuju po nejakym pohodlnejsim vetsim endurku. Je tady Afrika, Super Tenere, Elefant apod., o tech je tady toho dost, stejne tak o Tigrikovi 955i, ale o stary, karburatorovy 900 (r.v. 1993 – 1998), jsem tady vicemene nic nenasel. Pokud se nevysype Beta, tak bych chtel poridit neco kolem tech 50 tis., aby to zvladlo i nejakou tu sotolinku (libi se mi Balkan a vychod obecne). Nechci to na nejaky mrcaseni se v tezkym terenu, na to mam soutezaka, ale spis na pohodovy svezeni po cestach i necestach. Afru jsem projel a zdala se mi na silnici hrozne zdechla, tak tu mi prosim necpete, ani to zmineny XTZ Prosim nazory majitelu i ostatnich co k ni maji co kloudnyho rict. Nejvic si lidi chvalej asi motor a mezi minusy patri hlavne vaha a vyssi teziste, ale co dal? Nejaky vyznamny minusy, ci zapomenuty plusy? Vase prumerna spotreba a vubec vsechno co by vas k ni napadlo. Diky za prispevky.
Předchozí
1 2
Následující

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Triumph Tiger 900

Skvělá odpověď, děkuji! 17.12.2011 v 13:48 | Nahoru | #31
Uvalak>Tyhle "staré" new-Triumhy maj takovou specialitku sání je v podstatě vedle z.kola tudíž to sežere kde-co nó a abys vyčistil(vyměnil) vzd.filtr musíš rozebrat půl motorky,vyndat karbce,vyndat airbox a pak už vyndáš filtr.Tahle operace se nikomu nechce jezdí se zamr..... filtrem a pak se baví o spotřebě....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Triumph Tiger 900

17.12.2011 v 14:11 | Nahoru | #32
PETARDAK> Nadhera, to me zvyklyho na to sundat bocni tabulku/sedlo a mit to hotovy je opravdu potesujici zprava No aspon to clovek parkrat do roka poradne umeje i zevnitr

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Triumph Tiger 900

17.12.2011 v 14:30 | Nahoru | #33
Uvalak>Na druhou stranu,celej tenhle motor(i celá motka) je taková ECHT poctivá strojařina a celkem je radost na tom "šroubovat" a ten vzducháč, K+N hodně prodlouží interval
Ten červenej z inzerátu vypadá fajn,takovej:"NEnapadeno kutilem"
Nenech se zviklat a běž do jedný z posledních poctivejch motorek

Naposledy editováno 17.12.2011 14:31:19

(reakce na) Triumph Tiger 900

17.12.2011 v 14:43 | Nahoru | #34
PETARDAK> Myslis ten z Hulina, nebo ten z Polska? Mas pravdu, ze to co dneska delaj za "cestaky" to je hrozny... Jedinej stroj kterej si ze soucasny produkce dokazu predstavit je LC8 a mozna GS 800, japonci nemaj vubec nic Tedka jsem cet predstaveni Triumph Tiger 1200 Explorer a vypada jako docela slusna konkurence pro GS 1200 a SuperTenere 1200 Bohuzel to jsou trosku jiny relace

Triumph Tiger 900

17.12.2011 v 14:49 | Nahoru | #35
Nasel jsem test z MOTOCYKL 8/97

Na zástupce anglické značky Triumph na našem trhu se dlouho čekalo. Konec nejistoty přinesla výstava Motocykl 97. O několik měsíců později už stál před naší redakcí zbrusu nový Tiger 900 od firmy Triumph Česká republika.

Když se před několika lety rozhodl John Bloor věnovat část svého majetku na vzkříšení skomírající britksé motocyklové výroby, zdálo se, že jde o zoufalou snahu odsouzenou k nezdaru. V době, kdy Bloor koupil značku Triumph, měly tyto výrobky ve světě pověst srovnatelnou s charismatem zrezivělého šrotu. V Anglii mělo jméno Triumph ještě poměrně silnou rezonanci, ale „továrna“ se dala spíše přirovnat k zastrčené dílně, kde se produkovaly zastaralé motocykly. Víra v dříve slavnou značku stála 13 let práce a investici 80 milionů liber.

Po nekonečně dlouhých hubených letech se některé motocykly začínají objevovat na špici prodejních grafů.Například Daytona T 595 je nejprodávanějším silničním motocyklem s objemem nad 900 cm3. V loňském roce se prodalo 15 000 motocyklů Triumph. V praxi to znamená, že každou šest a půl minutu sjíždí z výrobního pásu motocykl této slavné značky. Po dostavbě druhé výrobní haly bude značka z Hinckley produkovat na 50 000 motocyklů ročně a ovládne nezanedbatelnou část trhu.

Bloorovým cílem je vlastnit sice malou společnost (450 zaměstnanců), ale velmi pružnou, schopnou reagovat na požadavky trhu.

Tradiční britská značka je tedy opět na našem trhu. Letos otestujeme z nabízených jedenácti modelů na vlastní kůži dva stroje, Tigera 900 a Daytonu T 595. Tigera jsme sice už na stránkách Motocyklu představili, ale pouze v krátkém testu, a tak se domníváme, že se k tomuto nejvýkonnějšímu enduru na světě můžeme po čase vrátit. Totéž platí o Daytoně, i když tu chceme srovnat s Hondou CBR 900. To je ale otázka podzimu, teď tedy Triumph Tiger 900.

Nechť nyní zbystří pozornost všichni motorkáři, kterým je skoro každý motocykl malý, a stávají se proto terčem poznámek kolegů a kamarádů, přičemž jsou srovnáváni se slonem, jenž osedlal dětský dopravní prostředek. U Tigera je s podobnými poznámkami na vaši adresu konec. Když „shodíte“ devítistovku ze stojanu, musíte mít pěkně do široka „roztažený podvozek.“ S výškou sedla 850 mm a pohotovostní hmotností téměř 260 kg se dají fyzikální zákony jen těžko obelstít.

Sdělení, že se Tiger nehodí k malým a ještě menším postavám, máme za sebou, a tak směle k jeho popisu. Při vyslovení velké cestovní enduro jsme opravdu na správně adrese: Mohutný páteřový ocelový rám, velké, jedenadvacetipalcové přední a sedmnáctipalcové zadní kolo, vysoké zdvihy pérování, nahoru pod sedlo vyvedená výfuková soustava s mohutnou koncovkou, vysoko umístěná široká řídítka a v neposlední řadě ochranný rám motoru. A právě díky mohutnému řadovému tříválci lze motocykl nazvat kolosem, chcete-li, cestovním kolosem.

V kategorii cestovních endur jsme zvyklí přikládat větší význam prvnímu slovu než tomu druhému, ale v uvedeném případě to neplatí tak doslova. S výkonným Tigerem se dá pohodlně cestovat nejen po dálnicích a silnicích i cestách s různým povrchem, ale i v lehčím terénu. Lehčí terén platí doslova a do písmene, protože ovládání 260 kg vážícího motocyklu v těžkém terénu není žádný med. Pokud už se do terénu dostanete, vyhýbejte se mokré trávě, hledejte spíše šotolinu, uježděnou hlínu nebo jiný tvrdý podklad, jinak si v tom lepším případě zkusíte zvednout oněch 260 kilogramů.

Triumph Tiger 900 je aloe cestovní enduro, a tak pojďme na cestu. Ještě než se na ni vydáme, necháme se krátce oblažit zvukem řadového tříválce, který přece jenom neslyšíme zase tak často. Se spouštěním nejsou problémy, studenému motoru pomůžeme sytičem. Stačí ho nechat chvilku běžet, a jakmile „jde za plynem“, můžeme vyrazit. Průběh výkonu a točivého momentu je přizpůsobený typu motocyklu (3 kW méně než silniční verze). Široký rozsah umožňuje prakticky plynulou jízdu od 2500 otáček.

Plynulost, ale bez emocí, řeknete si po krátké době, a jen co se trochu s motocyklem sžijete, nasadíte vyšší tempo. Tigera lze vydráždit až na 200 km/h, ale to jen na chvilku, do té doby, než se přesvědčíte o pravdomluvnosti propagačního materiálu. Pak začnete hledat optimum. My jsme ho našli na hranici 5 000 1/min. Dost na to, aby se rozbušilo srdce, dost na to, abychom v případě potřeby v relativně krátké době stačili zastavit. Vše je v našich rukách, protože motor ani výkonné brzdy určitě nebudou proti. Uvědomujeme si, že motocykl je téměř bez vibrací, stupačky ani řídítka nám tento negativní doprovodný jev motorů nepřenášejí, což svědčí o technické vyspělosti tříválce a jeho pružném uložení v podvozku. K dalšímu pohodlí při jízdě připívá nemalou měrou pohodlný posaz, výška a umístění stupaček i poloha řídítek, ale i bezvadné odpružení endura. Tiger má nejen seřiditelné předpětí, ale ve velmi široké škále i seřiditelný útlum: 24 poloh při stlačení a 16 poloh při uvolnění.

Brzy po rozjetí se ztrácí dojem vysoké hmotnosti motocyklu a jeho ovládání v menších i větších rychlostech nedělá žádné problémy. Až s neuvěřitelnou lehkostí se překlápí z jedné polohy do druhé, není podstatný rozdíl mezi jízdou sólo a jízdou ve dvou, jen brzdná dráha je o něco delší...

Triumph Tiger 900 je motocykl, který poskytne svému majiteli za hodně peněz hodně výkonu, spoustu dobrých vlastností a jízdního komfortu, včetně takových libůstek, jako jsou digitální hodiny.

Díky hodnotám průběhu výkonu a točivého momentu disponuje akceleračními schopnostmi, které mu může závidět nejeden silniční motocykl. Z 0 na 100 km/h umí za 4,6 s, na šestý rychlostní stupeň zrychlí z rychostí 60 km/h na 140 km/h za pouhých 10 sekund. Při častějším využívání dynamických vlastností motocyklu však nesmíme hledět na spotřebu. S Tigerem se dá jet za šest litrů, ale také za deset. Můžete si vybrat. Pro toho, kdo na Tigera má, nebo se pro něj rozhodne, je to vcelku nezajímavý údaj. Nejkrásnější pohled na svět je prý z hřbetu koně. Snad, já bych dal ovšem přednost tygru...

Motor
Čtyřdobý, kapalinou chlazený řadový tříválec s rozvodem 2 x OHC. Vrtání x zdvih 76 x 65 mm, zdvihový objem 885 cm3, kompresní poměr 10,6 : 1. Největší výkon 63 kW (85 k) při 6 000 1/min. Tlakové oběžné mazání. Tři karburátory Mikuni s průměrem difuzoru 36 mm. Elektronické zapalování CDI. Elektrický spouštěč.

Převodné ústrojí
Primární převod ozubenými koly. Vícelamelová kapalinově ovládaná spojka v olejové lázni. Šestistupňová převodovka s postupným nožním řazením. Sekundární převod 0-kroužkovým řetězem.

Podvozek
Páteřový rám svařený z trubek kruhového průřezu. Přední kolo vedeno teleskopickou vidlicí s průměrem nosníků 43 mm s možností plynulého nastavení velikosti útlumu a pružícího účinku, zdvih 235 mm. Zadní kolo uloženo v kyvné vidlici odpružené progresivním systémem Tri Link s plynovým tlumičem se seřiditelným tlumením, zdvih 200 mm. Kotoučové brzdy, vpředu dvojitá o průměru 276 mm s dvoupístkovým pevným třmenem, zadní jednoduchá o průměru 255 mm s dvoupístkovým. Litá kola s drátovým výpletem, vpředu 19“ x 2,5“, vzadu 17“ x 3.0“. Pneumatiky, vpředu 110/80 19, vzadu 140/80 V 11.

Rozměry a hmotnosti
Délka 2175 mm, rozvor 1560 mm, výška sedla nad zemí 850 mm Pohotovostní hmotnost 209 kg (tovární údaj bez náplní), s náplněmi 258 kg. Palivová nádrž na 25 l paliva.

Naměřené hodnoty
Největší rychlost 204 km/h.
Zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,6 s.
Elasticita z 60 km/h na 140 km/h za 10 s

Naposledy editováno 17.12.2011 14:50:22

1 reakcí na tento příspěvek Triumph Tiger 900

17.12.2011 v 14:55 | Nahoru | #36
Voni ty červený vypadaj slušně oba možná ten Hulínskej vypadá zezadu "křivej" ale víš jak fotky .Chce to objezdit já bych se nebál ani těch "poláků" opatrnost to jó ale pokud to není za Waršavou tak cenovka lákavá a s nosičem a old.kuframa

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Triumph Tiger 900

17.12.2011 v 15:00 | Nahoru | #37

PETARDAK píše: Voni ty červený vypadaj slušně oba možná ten Hulínskej vypadá zezadu "křivej" ale víš jak fotky .Chce to objezdit já bych se nebál ani těch "poláků" opatrnost to jó ale pokud to není za Waršavou tak cenovka lákavá a s nosičem a old.kuframa

Jako za tech 30 by byl dobrej v nejhorsim i na dily a kvuli kufrum, kdyzby po pul roce skapal Uz sem tem psonkum psal, tak uvidime Za Warsavou to neni je to ve Warsave, takze od nas nakejch 600 km Mame Lublina, kterym vozime krosky a ten jezdi na hydraulickej olej, takze by se vzali akorat 3 sudy dozadu a nazdar, akorat v tom jet takovouhle dalku je fakt utrpeni

1 reakcí na tento příspěvek Triumph Tiger 900

17.12.2011 v 15:04 | Nahoru | #38
Víš o tom, že tu nasazuješ brouka do hlavy více lidem?

(reakce na) Triumph Tiger 900

17.12.2011 v 15:08 | Nahoru | #39
ZdeninoTE>

(reakce na) Triumph Tiger 900

17.12.2011 v 15:39 | Nahoru | #40
Uvalak>Já na závody jezdil ještě "AVIjí" tak vím vo čem píšeš

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Triumph Tiger 900

17.12.2011 v 16:02 | Nahoru | #41

strakon píše: Známej toho na Tigeru projel hafo MAROKO, KAZACHSTÁN, TUNISKO, MALTA, KAVKAZ, NORDKAPP a další a nedá na něj dopustit, ten by ho za GSo nevyměnil a že už ho taky měl Tady je odkaz na jeho stránky, tam se mrkni, kde na tom všude cestoval www.xtrem-bikes.cz/cesty.html



nejsou to dva Tigers 955i? Kolega se ptá na jeho předchůdce, 900, který se zpočátku vyráběl ještě s karburátorem(1993-1998) a roky 1999-2000 se stíkačkou. Pak už nastoupil 955i.

(reakce na) Triumph Tiger 900

17.12.2011 v 16:36 | Nahoru | #42

Hofner píše: nejsou to dva Tigers 955i? Kolega se ptá na jeho předchůdce, 900, který se zpočátku vyráběl ještě s karburátorem(1993-1998) a roky 1999-2000 se stíkačkou. Pak už nastoupil 955i.

Podle grafiky na nadrzi by to mela bejt 885i rok. 99 - 00. Novej vzhled, strikacka, ale objem 885. Ty 955i maj na nadrzi ty drapy.

Triumph Tiger 900

17.12.2011 v 17:46 | Nahoru | #43
Aha

Triumph Tiger 900

Skvělá odpověď, děkuji! 17.12.2011 v 19:56 | Nahoru | #44
Přečti si test Martina Bareše.Je i zde v databázi,tak mu můžeš případně napsat.S devítikilem karbecem má zkušeností až,až.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Triumph Tiger 900

Skvělá odpověď, děkuji! 19.12.2011 v 19:44 | Nahoru | #45
Uvalak> rozhodne je navig víc silniční než tigřík ale lehky šotoliny zvlada bez problemu a jizda po uválenym poli je bezproblemova. a spotřebu ma kolem 6ti litru. Jinak nevim kolik žere tigr

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Triumph Tiger 900

19.12.2011 v 20:31 | Nahoru | #46
k.daNavigator> Dik za nazor. Ta spotreba je podobna Co jsem na ne tak koukal, tak bohuzel neni moc vyber a i cena je vyssi, diky tomu, ze se delali az od 00. :-/

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Triumph Tiger 900

19.12.2011 v 22:19 | Nahoru | #47
Uvalak>Navigátor se suzukáckou V2 bude funkčně skvělá motorka a obávám se že o poznání lepší než T900,malinko bych se bál dostupnosti třeba "karosářských" dílu moc jich není, ale T900, jak už sem psal, je "M"otocykl!To musíš rozlomit sám,zda zvítězí rozum nebo srdce

(reakce na) Triumph Tiger 900

19.12.2011 v 22:48 | Nahoru | #48
Zdar. tri roky jezdim na tigrovi 855i (1999), kterýho jsem si privezl z nemecka za 65000 a uz nevymenim. cestovani je balada (i ve dvou), do terenu s respektem, je to tezka potvora...

(reakce na) Triumph Tiger 900

20.12.2011 v 10:56 | Nahoru | #49

PETARDAK píše: Uvalak>Navigátor se suzukáckou V2 bude funkčně skvělá motorka a obávám se že o poznání lepší než T900,malinko bych se bál dostupnosti třeba "karosářských" dílu moc jich není, ale T900, jak už sem psal, je "M"otocykl!To musíš rozlomit sám,zda zvítězí rozum nebo srdce

Kdybych motorky vybiral rozumem tak mi misto Bety a CeZety stoji v garazi KTM a skutr Myslim, ze uz mam rozhodnuto, bohuzel ty polaci mi jeste neodepsali, tak jim budu muset ac nerad zavolat

1 reakcí na tento příspěvek Triumph Tiger 900

20.12.2011 v 13:36 | Nahoru | #50
... Ty vole Úvale, nedošáhneš na zem ani z té prohnilé italky a sápeš se po velkým enduru? Kdo Tě bude vyprošťovat až tě někde přikryje? Než se odkopeš tak ti to vypálí na prdel nápis z vejfuku!

(reakce na) Triumph Tiger 900

20.12.2011 v 15:02 | Nahoru | #51
blátošlap> dmnt si taky jednoho kup a muzes mi delat hever
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nastavenie karburátorov na Triumph ... Triumph Tiger 900/885i Amako 2 5.10.2022 v 13:24 Kalep
Repas zadního tlumiče Triumph Tiger 900/885i, Triumph Tiger 955i čabry 11 16.9.2022 v 14:05 jetam
Nejede a nejede Triumph Tiger 900/885i danielbx 24 21.3.2021 v 10:13 danielbx
Triumph Tiger 855 servisní manuál Triumph Tiger 900/885i virusek 10 12.9.2020 v 09:03 virusek
Triumph Tiger 885 karburátor nejde ... Triumph Tiger 900/885i milanvfr 6 31.8.2020 v 02:59 Howdy


TOPlist