bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak funguje tento motůrek?
Ahoj,na netu jsem našel foto tohodle motoru,prej je to s karburátorem prototyp z roku 1983,nechápu co to má za ten satelit na válci,vypadá to jako by rotační šoupě,ale jinak řešený,kdyby někdo věděl více budu rád.

obr. 1

obr.2

Naposledy editováno 10.12.2011 16:09:40

1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje tento motůrek?

12.12.2011 v 22:37 | Nahoru | #1
Konkrétně u té převodovky - jawská má volná kola na jehlách a je komplet uložená v (pravém) deklu. Takže ji můžeš vyndat ven a vyzkoušet, jak řadí. Pětka a šestka skříň je záměnná.
Vůbec konstrukce bloku je geniální, měli třeba dvouválec stopětadvacítku, šoupě a kliky byly spojené tak, že kola na klice zabírala do jednoho primáru...fungovalo to.
Zundappy přímo konkurovali ve třídě 175, ta se jezdila ve Váze.
Při vší úctě, Tatrany ani pro ně, ani pro Simsony konkurencí nebyly. Kdybys to viděl v reálu, pochopil bys.
Samozřejmě, že velkou roli hraje i jezdec (Bohouš Poslední tuším na 6D v roce 85 byl ve třídě 500 nejrychlejším jezdcem na Tramvaji, když ostatní měli o generaci lepší stroje, stejně jak Povarov ve Švédsku (?) na sériové dvěpade stačil na světovou špičku, než mu natankovali naftu, Franta Hrobský zle trápil motokrosaře na stadiónkrosech s dvěpade a ještě bych vzpomenul Péťu Šichtu, jak ve fáračkách zostuzoval namistrované piloty s funglovkama z Japonska, jak na soutěži v Rakousku byli jezdci KTM vyvalení, když jim Jawy na silnici zle ujely, jak jawský půllitr ujede krosové motorce na trojku), ale...
Podfuky - stávalo se, že to, co náš jezdec (i obyčejný "klubák") dokázal na motorce opravit, byl pro zbytek světa konec závodu. I proto museli někdy podvádět...
Teď mají všichni "stejné" motorky, ale zajeď se podívat na vrcholnou soutěž a uvidíš, jak jedou naši a jak světová špička. Propast ukrutná...Ta propast je daleko větší, než v době, kdy Jawa v soutěžích končila...čím to asi je?

Naposledy editováno 12.12.2011 22:39:08

(reakce na) Jak funguje tento motůrek?

13.12.2011 v 16:36 | Nahoru | #2
Zdenalbenal> Dík za vysvětlení Ty převodovky jsou vážně dokonalé,škoda že je Jawa dnes nemá kde využít

Jinak si myslím že dnes Češi nemají na špičku nejen proto že se nepodvádí,ale proto že jsme malí a ne každý má x statisíců na sponzorování světového Endura.Škoda,kdyby Jawa dále dělala soutěžní Endura a byl pořádnej českej tým mohlo by to být jinde,ale to je jen polemizování které je dnes mimo mísu.

Naposledy editováno 13.12.2011 16:37:30
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
Jawa ČZ Liberec a okolí ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 12 8.1.2022 v 17:43 Gahan37
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 56 28.12.2021 v 11:53 zelinar22
Přední a zadní brzdová pumpa ČZ 125... ČZ 125/519 jannoves 1 22.1.2020 v 07:57 MaTTyS
ČZ Strakonice 100 let ČZ 175/477, ČZ 175/487, ČZ 125/473, ČZ 175/450, ČZ 1... trigr 4 15.9.2019 v 10:27 Vlasťák1973


TOPlist