bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Autorizovaný servis v záruční době
7.12.2011 v 11:45
Když si koupím nový motocykl, tak mám jako majitel nějakou povinnost dodržovat výrobcem předepsané servisní úkony dle manuálu.
Jinak by zřejmě případná reklamace nemusela být úspěšná, pokud to dobře chápu.
Ale co když je to naopak?
S Guzzi mám najeto 50tis.km, serviska řádně vyplněná, vždy jsem byl během servisu u moto a viděl co vše se dělá a nedělá.
Bohužel jsem spoléhal na to, že servis ví lépe než já co a kdy má měnit, seřídít, udělat a nekontroloval je.
Pak jsem jednou z nudy koukal do manuálu a zjistil, že v př. vidlici měl být měněný olej a to několikrát.
Vzhledem k tomu že se tak zatim nestalo ani jednou, zajimalo by mě, jak situaci řešit.
Předpokládám nebo spíš doufám že vidlice toto zanedbání přežila bez úhony, ale jak to zjistit?
Nechci se na nikom nijak hojit, ale na druhou stranu mě to sere, že tam člověk nechá nemalý peníz za novou moto, další prachy za doplňky a servis a nejsou schopný udělat takový jednoduchý úkon.
Navíc jsem letos trefil vyfrézovaný schod na silnici, mám lehce cvaklý ráfek a říkám si že by to třeba dopadlo jinak kdyby tam nebyl 4 roky starý olej.
Ale chápu že jakékoli nároky na cokoliv by musely proběhnout přes soudní znalce a to asi nemá smysl.
Jen bych rád věděl jaké povinnosti má prodejce a servis a zda se jako zákazník mohu při pochybení servisu nějak teoreticky bránit.
Dík za názory.
Předchozí
1 2 3 4 5... 6
Následující

2 reakcí na tento příspěvek Autorizovaný servis v záruční době

7.12.2011 v 11:50 | Nahoru | #1
dle mého už je pozdě, stejně by ti řekli že to měnili, už máš po záruce, tak budeš muset cvaknout, dost lidí už radši v záruce servisuje v zahraničí, kde si zákazníků váží

ono automaticky neznamená, že když je to autorizovanej servis že je kvalitní, možná kdejakej pepa z depa z Horní Dolní kterej musí platit složenky by tu práci odvezl kvalitnějí, protože potřebuje aby se mu zákazníci vraceli, jenže nemůže dělat garančky, prostě to tak je

(reakce na) Autorizovaný servis v záruční době

7.12.2011 v 11:55 | Nahoru | #2
Dominik-Duka> no, z každé garančky mám fakturu kde je rozepsaný materiál a vidlicový olej tam nenajdeš, takže dokázat by se to asi dalo.
Záruka byla 4 roky, což už je teda po, ale to podle mě nehraje roli.
Spíš mě zajímá jestli by mělo smysl se vůbec ozvat nebo soudit, pokud bych chtěl (jakože asi nechci).
Ale je zima, nuda, tak pojďme polemizovat

Autorizovaný servis v záruční době

7.12.2011 v 11:58 | Nahoru | #3
Ono je to celkem zajímavý téma na diskuzi, nicméně asi bych se pokusil dojít zeptat se ústně,jak často mění olej, podle toho co ti řeknou se odkázat na manuál potažmo servisní knihu motocyklu, s tím že si vždy u servisu byl a viděl si co odvádí za práci...nicméně, podle mě to stejně asi zacvakáš sám v plný palbě
edit: máš faktury v tom je o pro tebe jednodušší na prokázání a dle vstřícnosti bys to platit nemusel

Naposledy editováno 07.12.2011 12:01:41

1 reakcí na tento příspěvek Autorizovaný servis v záruční době

7.12.2011 v 12:01 | Nahoru | #4
Já bych to zkusil.
Manuál mluví jasně a učtenky máš,ať se k tomu vyjádřej.

1 reakcí na tento příspěvek Autorizovaný servis v záruční době

7.12.2011 v 12:04 | Nahoru | #5
a u koho servisuješ?

(reakce na) Autorizovaný servis v záruční době

7.12.2011 v 12:05 | Nahoru | #6

Dědek. píše: Já bych to zkusil.
Manuál mluví jasně a učtenky máš,ať se k tomu vyjádřej.



souhlas, jestli má veškerý dokumenty schované, tak za pokus by to stálo

(reakce na) Autorizovaný servis v záruční době

7.12.2011 v 12:06 | Nahoru | #7

VlastíkPlamínek píše: a u koho servisuješ?



myslel jsem že všechny ducatí servisy musíte znát, že to máte jako povinnost

2 reakcí na tento příspěvek Autorizovaný servis v záruční době

7.12.2011 v 12:12 | Nahoru | #8
Jako až tam na jaře pojedu, tak se určitě zeptám.
Technik co tam byl už tam není a majitel se tváří že s ním bude řeč.
Ale co mam vůbec chtit? Nový vidle mi nikdo nedá, to by fakt musel asi nějaký soudní znalec určit že došlo kvuli jejich pochybení k nadměrnému opotřebení.
Hygienik> co si zaplatím? Nějak nechápu, praci i materiál jsem platil vždy.
Mě sere ten princip a přístup.

(reakce na) Autorizovaný servis v záruční době

7.12.2011 v 12:17 | Nahoru | #9

dva_hrnce píše: Jako až tam na jaře pojedu, tak se určitě zeptám.
Technik co tam byl už tam není a majitel se tváří že s ním bude řeč.
Ale co mam vůbec chtit? Nový vidle mi nikdo nedá, to by fakt musel asi nějaký soudní znalec určit že došlo kvuli jejich pochybení k nadměrnému opotřebení.
Hygienik> co si zaplatím? Nějak nechápu, praci i materiál jsem platil vždy.
Mě sere ten princip a přístup.



poškození ti nenahradí, to ani náhodou, jenom ti tam dají jinej olej, snad by mohli dát nějakou slevu na opravu, ale radši se domluvit předem

1 reakcí na tento příspěvek Autorizovaný servis v záruční době

7.12.2011 v 12:29 | Nahoru | #10
Jasný no, slevu by nabídnout mohli když uz nic.
Nehledě na to, že uz čekám třetí rok na nový přepínač dálkových světel.
Na to že maj na vyřízení reklamae měsíc už trochu přetahují
Ale to je úděl italský produkce

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autorizovaný servis v záruční době

7.12.2011 v 12:35 | Nahoru | #11

dva_hrnce píše: Jasný no, slevu by nabídnout mohli když uz nic.
Nehledě na to, že uz čekám třetí rok na nový přepínač dálkových světel.
Na to že maj na vyřízení reklamae měsíc už trochu přetahují
Ale to je úděl italský produkce



3roky říkáš? no to jde, tak to budeš asi tak v polovině

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autorizovaný servis v záruční době

7.12.2011 v 13:01 | Nahoru | #12
Dominik-Duka> uvidíme
Ony se montovaly dva druhy ovládacích prvků, takže jsem prodejci posílal VIN motorky plus fotku toho přepínače a stejně jim z itálie prisel ten druhej.
A od ty doby uz nic..

(reakce na) Autorizovaný servis v záruční době

7.12.2011 v 13:23 | Nahoru | #13

dva_hrnce píše: Dominik-Duka> uvidíme
Ony se montovaly dva druhy ovládacích prvků, takže jsem prodejci posílal VIN motorky plus fotku toho přepínače a stejně jim z itálie prisel ten druhej.
A od ty doby uz nic..



Tak to seš asi málo důraznej. Měl jsi prohodit něco jako ,, Optám se u gen. dovozce nebo u výrobce , jak je to s vaší autorizací".Pokud stojí o zákazníky , tak bys měl vidět jinej cvrkot.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autorizovaný servis v záruční době

7.12.2011 v 13:45 | Nahoru | #14
ono automaticky neznamená, že když je to autorizovanej servis že je kvalitní, možná kdejakej pepa z depa z Horní Dolní kterej musí platit složenky by tu práci odvezl kvalitnějí, protože potřebuje aby se mu zákazníci vraceli, jenže nemůže dělat garančky, prostě to tak je [/quote]

No právě s tímto tvrzením si nejsem až tak jist. Já žiju a konám v domění, že garnanční servis dnes už můžeš dělet i v neautorizovaném servise aniž by ti padla záruka. Akorát je v případě potřebu doložit pravost a původ dílů. Já takhle servisuji Hondu (auto) bo na kvalitní autoriz. servis Honda jsem ještě nenarazil. A při reklamacích v autor. servise jsem neměl nidky problém. Faktem je, že se jednalo o drobnosti, nic závažného.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autorizovaný servis v záruční době

7.12.2011 v 14:24 | Nahoru | #15

dva_hrnce píše: Hygienik> co si zaplatím? Nějak nechápu, praci i materiál jsem platil vždy.
Mě sere ten princip a přístup.


asi jsem špatně četl a špatně pochopil, myslel jsem že jako něco chceš reklamovat, proto to o tom placení, takhle je to jasný, spíš teda jen se na to zeptat, jak postupovat, když defacto servis zanedbal nařízení(doporučení) výrobce... nevím asi optat, počkat co oni na to a když ti nabídnou výměnu oleje s nějakou pěknou slevou tak proč ne, ale kdyby ti to chtěli naúčtovat, tak bych jim zamával a řekl že si to nechám udělat u ... někde jinde a jejich smůla že mohli vydělat už před 2 rokama...

Naposledy editováno 07.12.2011 14:26:18

1 reakcí na tento příspěvek Autorizovaný servis v záruční době

7.12.2011 v 15:05 | Nahoru | #16
Teď jsem nedávno sledoval jak to je s autorizovaným servisem a v podstatě s neautorizovaným. Během záruky můžeš zajet do jakéhokoliv servisu, kde ti provedou výměnu náplní, kontrolu vozu, motorky atd.. a pokud narazí na nějaký problém, tak je toto potřeba následně reklamovat tam kde jsi vůz/motorku koupil. Samozřejmě, že v tom neautorizovaném servisu musí provést všechny úkony, které by provedli i v tom autorizovaném.
Otázka je, jak to funguje v praxi, když např. po výměně oleje v neautorizovaném servisu by se mi žvejknul motor a pak to půjdu reklamovat tam, kde jsem to koupil. Už vidím ty výmluvy stylu, vy jste měnil olej jinde než u nás, oni to zdupali, žádná reklamace nepřichází v úvahu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autorizovaný servis v záruční době

7.12.2011 v 15:31 | Nahoru | #17
Bedazpic> a razítko do servisky mi teda může dát taky Pepaservis z Horní Dolní?
Jinak teda na jaře dám vědět jak se k tomu postavili :)

(reakce na) Autorizovaný servis v záruční době

7.12.2011 v 15:38 | Nahoru | #18

Hygienik píše: spíš teda jen se na to zeptat, jak postupovat, když defacto servis zanedbal nařízení(doporučení) výrobce... nevím asi optat, počkat co oni na to


Jenže mě právě přijde nevhodný ptát se jich, protože mi ve vlastním zájmu řeknou že je to o.k.
Proto jsem to hodil sem, jestli třeba někdo neví jak je to z pohledu druhé strany.
Protože jak tu bylo výše napsáno, olej si nechám vyměnit kdekoliv, ale když se to pak kousne tak je to jakoby moje chyba ze jsem to svěřil do "neodborných" rukou a jako zákazník mám smůlu.
Tak jsem zvědavý jak je to v opačném případě.
Co když ty vidle jsou nějakým způsobem poškozené?
Jak to zjistit?
Když budou ok, není co řešit, když ne, tak bych měl teoreticky nárok na nové?

1 reakcí na tento příspěvek Autorizovaný servis v záruční době

7.12.2011 v 17:58 | Nahoru | #19
je to fšechno na kokota. Nejraději bych u motorky a auta seděl při servisech páč těmto autorizovaným specialistům nevěřím ani pozdrav. Zrovna na Bandasce při 1.servisu(v 1000km)dělaj pouze oil+filtr a v manuálu je psáno výměna s filtrem 3.5litru a bez 3litry a já sem byl po příjezdu dom na půlce mezi min/max.Asi něco špatně néé?
No a po koupi servisovat jinde a reklamovat tam kde sem to koupil máš ze zákona právo,ale realita je jiná. Ve většině případů tě pošlou do hajzlu. Holt čr.

Autorizovaný servis v záruční době

7.12.2011 v 18:28 | Nahoru | #20
Ono je to s tvým problémem trochu složitější. Přijímací technik nejspíše chyboval když přijímal zakázku. Jenže ty jako majitel jsi máš hlídat dodržení záručních podmínek - přečíst manuál a zkontrolovat co bylo provedeno za úkon. Měl už bys to správně vědět když vozidlo do servisu předáváš. Takže pochybení na obou stranách. Se servisem se zkus dohodnout. Po dobrém je vždy lepší začínat.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autorizovaný servis v záruční době

7.12.2011 v 18:33 | Nahoru | #21

Zdenek.FZS600 píše: Teď jsem nedávno sledoval jak to je s autorizovaným servisem a v podstatě s neautorizovaným. Během záruky můžeš zajet do jakéhokoliv servisu, kde ti provedou výměnu náplní, kontrolu vozu, motorky atd.. a pokud narazí na nějaký problém, tak je toto potřeba následně reklamovat tam kde jsi vůz/motorku koupil. Samozřejmě, že v tom neautorizovaném servisu musí provést všechny úkony, které by provedli i v tom autorizovaném.
Otázka je, jak to funguje v praxi, když např. po výměně oleje v neautorizovaném servisu by se mi žvejknul motor a pak to půjdu reklamovat tam, kde jsem to koupil. Už vidím ty výmluvy stylu, vy jste měnil olej jinde než u nás, oni to zdupali, žádná reklamace nepřichází v úvahu...


Blbost. Přečti si záruční podmínky. K tomu oleji. Tuším Auto Jarov se soudilo se zákazníkem. Zákazník dodal vlastní (donesený) olej, tento olej mu do motoru dle jeho přání dali. Později se vyskytl problém s motorem. Zákazník se to snažil uhrát na záruku výrobce. Soudní rozhodnutí jeho nárok zamítlo s odůvodněním, že servis nemůže přebírat záruky za díl který zákazníkovi neprodal! Reklamace zamítnuta. To samé by v případě soudního sporu nejspíš dopadlo i u servisní prohlídky u neautorizovaného servisu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autorizovaný servis v záruční době

7.12.2011 v 20:19 | Nahoru | #22
Poggy> Dovolím si nesouhlasit. V záručních podmínkách může být co chce. Třeba že se máš 3x denně modlit. Pokuď se jedná o klasický prodej dle občanského zákoníku, nelze si dávat větší podmínky, než tento zákon dovoluje.

Ohledně toho případu s olejem. Pokuď nemáme v ruce přímo rozsudek, těžko určit, kde byl problém. Myslím si, že by mělo být prokázána přímá souvislost zničení motoru díky špatnému oleji. Určitě si nechal udělat znalecký posudek, který by to buď vyvrátil a nebo potvrdil.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autorizovaný servis v záruční době

7.12.2011 v 20:22 | Nahoru | #23
Poggy> Já jsem měl na mysli euro nařízení z loňského roku - konkr: prodejci aut v Evropské unii nemohou od 1. června 2010 podmiňovat záruku na nové vozy návštěvami v autorizovaném servisu. Vyplývá to z nových pravidel, kterou v květnu přijala Evropská komise. Pro neznačkové servisy také bude nově mnohem jednodušší se dostat k továrním informacím o jednotlivých vozech.
Čili dle tohoto nařízení nemůžou záruční podmínky být podmiňované návštěvou autorizovaného servisu. Samozřejmě - je rozdíl oprava v záruce a provedení garančky, zde je to jasné.
Jenže říkám, český člověk je vynalézavý a vyčůraný jak mraky a zajímalo by mě, co by se dělo v tom případě ohledně oleje jak jsem psal výš...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autorizovaný servis v záruční době

7.12.2011 v 20:26 | Nahoru | #24
dva_hrnce>
Razítko ti dává ten, kdo to servisuje. Jen je potřeba se držet servisního plánu. Pochopitelně, že ty autoriz. servisy proti tomuto brojí a vyhružují zákazníkům pozbytím záruky (však pochopitelně, největší byznys je právě servis a prodej ND) ale oporu v zákoně nemají.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autorizovaný servis v záruční době

7.12.2011 v 20:58 | Nahoru | #25

Bedazpic píše: dva_hrnce>
Razítko ti dává ten, kdo to servisuje. Jen je potřeba se držet servisního plánu. Pochopitelně, že ty autoriz. servisy proti tomuto brojí a vyhružují zákazníkům pozbytím záruky (však pochopitelně, největší byznys je právě servis a prodej ND) ale oporu v zákoně nemají.



Teď bych se tě rád na něco zeptal.Kdybys ty vyráběl nějaký výrobek a záruku na tento výrobek bys podmiňoval prováděním údržby v tvém servisu a Evropská unie ti nařizovala,že musís držet záruku,i když tuto údržbu provádí kdejaký franta z garáže.Jak by ses bránil,kdyby ti potom zákazník došel něco reklamovat?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autorizovaný servis v záruční době

7.12.2011 v 21:21 | Nahoru | #26
mizzio> Je obrovský rozdíl mezi výrobcem a prodejcem.

Protože výrobce v tomto případě z toho nic nemá.

Naposledy editováno 07.12.2011 21:21:54

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autorizovaný servis v záruční době

7.12.2011 v 21:27 | Nahoru | #27
AndělČK>
Teď sem to nepobral.Jak z toho výrobce nic nemá?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autorizovaný servis v záruční době

7.12.2011 v 22:14 | Nahoru | #28
mizzio> Aha možná jsem to blbě napsal.

Výrobce nedostane ani korunu z údržby vozidel v autorizovaném servisu.

Autorizovaný servis v záruční době

7.12.2011 v 23:31 | Nahoru | #29
výrobce do toho netahat, ale zase by mě zajímalo kdyby v záruce udělal motor, prodejce by ho reklamoval a v servisní knize razítko neautorizovaného servisu, výrobce by prodejce poslal asi taky doprdele

(reakce na) Autorizovaný servis v záruční době

8.12.2011 v 07:28 | Nahoru | #30

Mandela píše: je to fšechno na kokota. Nejraději bych u motorky a auta seděl při servisech páč těmto autorizovaným specialistům nevěřím ani pozdrav. Zrovna na Bandasce při 1.servisu(v 1000km)dělaj pouze oil+filtr a v manuálu je psáno výměna s filtrem 3.5litru a bez 3litry a já sem byl po příjezdu dom na půlce mezi min/max.Asi něco špatně néé?
No a po koupi servisovat jinde a reklamovat tam kde sem to koupil máš ze zákona právo,ale realita je jiná. Ve většině případů tě pošlou do hajzlu. Holt čr.



To je klasika-prostě nalejou a nenastartujou aby si to natáhlo olej kam je potřeba.
Jen jednou sem byl v servise-protože sem si strhl šroubek.A udělalo to přesně tohle po nastartování-jen sem koukal jak mizí olej z okýnka. Od té doby všechno sám-naštěstí mám tak vstřícnýho prodejce,že mě záruka nepadla ani potom co sem si začal garančky dělat sám-jen mě tam hodil štempl a zase sem odjel
Předchozí
1 2 3 4 5... 6
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda cbr 125 r Honda CBR 125R Dominik07 11 Včera v 15:12 Krautkopf
Jakou 125 CCM vybrat Honda CBR 125R, Honda PCX 125, Yamaha NMAX 125 Giant13 17 22.4.2024 v 20:57 MP3KV
Blinkry Honda CBR 125R ProFicK 1 24.3.2024 v 02:08 tompok76
Utahovací momenty Honda CBR 125R Hondapcx125 4 18.3.2024 v 15:12 assassin
Vrzání Honda CBR 125R Hondapcx125 10 5.3.2024 v 09:23 Gahan37


TOPlist