bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno
 
17.11.2011 v 00:22
Jelikož se tu stále objevují dotazy "jak to tedy bude" a zároveň se stále opakují "zaručené" NEpradvy zakládám toto 589.vlákno na téma řidičáky na moto ...

6.9.2011 vyšel dlouho omýlaný a spekulovaný zákon 297/2011sb. který se týká nejen změn ve skupinách řidičských oprávnění a podmínek jejich udělování dle evropské směrnice 126/2006.

Pokusil jsem se polopaticky jednoduše popsat všechny staré i nové skupiny řo na motocykly a základní podmínky jejich udělování včetně FAQ.

Pokud budete přispívat do tohoto vlákna nějakými komentáři či dotazy tak si prosím přečtěte alespoň následující "tabulku".

M (A1 150) - opravňuje k řízení motocyklů do 50ccm bez omezení rychlosti a výkonu. Tato skupina byla vydávána do konce r.2000 a v současné době se značí jako sk. A1 s omezením do 50ccm, nebo jako A1 + harmonizační kód 150
- nevydává se

AM - opravňuje k řízení mopedů a malých motocyklů s maximální konstrukční rychlostí 45 km/h
- minimální věk 15let

A1 - opravňuje k řízení lehkých motocyklů o objemu válců nepřesahujícím 125 ccm a o výkonu nejvýše 11 kW
-minimální věk 16let

A s omezením - opravňuje k řízení motocyklů o výkonu do 25 kW s poměrem výkon / hmotnost nepřesahujícím 0,16 kW/kg nebo s postranním vozíkem a s poměrem výkon / hmotnost nepřesahujícím 0,16 kW/kg
- tato skupina bude vydávána do 19.1.2013
- minimální věk 18let
od 19.1.2013 opravňuje i k řízení motocyklů zařazených do sk A2

A2 - opravňuje k řízení motocyklů o výkonu do 35 kW s poměrem výkon / hmotnost nepřesahujícím 0,2 kW/kg nebo s postranním vozíkem a s poměrem výkon / hmotnost nepřesahujícím 0,2 kW/kg, které nebyly upraveny z motocyklu s více než dvojnásobným výkonem.
- tato skupina bude vydávána od 19.1.2013
- minimální věk 18let

A bez omezení - opravňuje k řízení motocyklů s postranním vozíkem nebo bez něj
- minimální věk 21let do 19.1.2013 bez dalších omezení
- minimální věk 20 let od 19.1.2013 s podmínkou dvouleté praxe v řízení slabšího motoycyklu sk. A s omezením, nebo sk.A2 (dokládá se držením příslušné sk. řo)
- minimální věk 24let od 19.1.2013 bez dalších omezení

od 19.1.2013 Řidičské oprávnění udělené pro skupinu A opravňuje také k řízení čtyřkolových vozidel o výkonu motoru do 15 kW a hmotnosti v nenaloženém stavu do 400 kg . Řidičské oprávnění udělené pro skupinu A1 opravňuje také k řízení čtyřkolových vozidel o výkonu motoru do 15 kW , s hmotností v nenaloženém stavu do 400 kg a se zdvihovým objemem spalovacího motoru do 125 cm3 .“

B - krom čtyřkolových vozidlel do 3,5t opravňuje k řízení:
- mopedů a malých motocyklů s maximální konstrukční rychlostí 45 km/h (AM)
- od 19.1.2013 opravňuje k řízení:
- motocyklů zařazených do skupiny A1 s automatickou převodovkou
- opravňuje držitele, který dosáhl věku 21 let, také k řízení tříkolových vozidel zařazených do skupiny A
- minimální věk 18let

FAQ:

POZOR ZMĚNA
Budu moct od r. 2013 řídit motorku do 35kw když mám oprávnění do 25kw ? - ANO dle vyjádření MD bude původní ŘO do 25kw opravňovat i k řízení motocyklů sk A2 toto vyjádření je na str.9 příspěvek #245

Budu moct v 18ti řídit škrcenou ostrou šestku pokud již mám nebo si udělám řidičák do 25kw v.r. 2012 ? - ANO viz. str.9 příspěvek #245

Budu moct v 18ti řídit škrcenou ostrou šestku pokud si udělám řidičák do 35kw v.r. 2013 ? - NE (bude možné řídit poze motocykl u kterého nebyl snížen výkon více než o polovinu původního výkonu)

Budu moct v 18ti řídit motorku s 25kw která byla seškrcena z více než 50kw pokud si udělám řidičák do 35kw v.r. 2013 ? - NE (motocykl byl upraven z motocyklu s více než dvounásobným výkonem) - stanovisko Ministerstva dopravy k tomuto problému naleznete v příspěvku #70 na str.3

Budu moct rozšířit na neomezenou už ve 20ti pokud mám nebo budu mít A do 25kw ? - ANO

Budu moct řídit skútr do 125ccm když mám jen sk B (A1 + 150) ? - ANO

další FAQ klidně dopíšu...


Naposledy editováno 15.01.2013 21:41:10
Anketa: Souhlasíte s novým rozdělením skupin a podmínkami jejich vydávání
ANO
59%
208
NE
20%
70
je mi to jedno
22%
77

1 reakcí na tento příspěvek edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

18.11.2011 v 18:44 | Nahoru | #61
Super vlákno! doufám že to chápu dobře... když mam od 18ti A18 a 20 mi bude v květnu 2012, tak musim na podzim 2012 prodat Horneta s 25KW ze 70KW, protože to eště lidi, co udělaj do zimy 2012 papíry oceněj a na jaře 2013 můžu dělat A neomezenou, když mi bude 21 až v květnu? (teda když seženu motoškolu, kde semnou vlezou na mašinu hned po slezení sněhu )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

18.11.2011 v 19:04 | Nahoru | #62
pribor> asi tak

(reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

18.11.2011 v 19:09 | Nahoru | #63
Maty_Kolin> OK dík!

edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

20.11.2011 v 20:27 | Nahoru | #64
Tak to vtom je peknej zmatek ja kdyz jsem si nechal delat vypis na trestny body tak me to ukazalo skupiny A,A1,A18,A21 a B.

edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

30.11.2011 v 09:19 | Nahoru | #65
POZOR důležitá aktualizace k příspěvkům #24 a #26

Moje domněnka byla správná a už to mám (zatím neoficiálně) potvrzeno i z ministerstva dopravy.

Motocykl s výkonem 25kw který byl upraven z motocylu s výkonem větším než 50kw (více než dvounásobným) NEBUDE splňovat podmíny pro supinu A2!!!

Nadávejte mi jak chcete, ale já za to nemůžu. Oficiální písemné stanovisko ministerstva sem hodím, jakmile mi to přijde.

Naposledy editováno 30.11.2011 17:56:15

1 reakcí na tento příspěvek edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

30.11.2011 v 14:29 | Nahoru | #66
Vážený pane Lando,
Zasíláme odpověď na dotaz vznesený v souladu se zákonem o svobodném přístupu k informacím č. 106/1999 Sb.

Odpověď na Vaši otázku zní "NE".
Řidičské oprávnění A2 nebude opravňovat k řízení motocyklu s výkonem sníženým na 25 kW, jehož původní výkon byl např. 65 kW, jak uvádíte ve svém dotazu. Na stanovení splnění podmínek lze použít jednoduchý vzorec:

snížený výkon x 2 = hodnota

(např. 25 x 2 = 50 kW, tzn., motocykl z 50 kW původního výkonu sníženého na 25 kW lze řídit od 19.1.2013 s řidičským oprávněním skupiny A2).
Pokud by původní výkon byl vyšší (např. 51 kW) a byl by snížen na 25 kW, je úprava provedena z více než dvojnásobného výkonu, tudíž není naplněna podmínka rozsahu skupiny A2.

Na druhou stranu, pokud byl výkon motocyklu elektronicky nebo jiným způsobem snížen, lze prostřednictvím akreditovaného zástupce výrobce motocyklu, uvést výkon do původního stavu."

S pozdravem,

Ing. Josef Chodora
pověřen řízením
Odbor bezpečnostní

Č.j.: 345/2011-030-Z106/2

Naposledy editováno 30.11.2011 14:37:17

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

30.11.2011 v 14:44 | Nahoru | #67

Maty_Kolin píše:
Na druhou stranu, pokud byl výkon motocyklu elektronicky nebo jiným způsobem snížen, lze prostřednictvím akreditovaného zástupce výrobce motocyklu, uvést výkon do původního stavu."



NO tak z te posledni vety jsem fakt moudrej. Jako ze kdyz ti pred seskrcenim motorky, autorizovanej servis vyrobce uvede ze je vyhkon nizzsi, tak si ho pak muzes snizit. Jeeeeeeee to bude zase prostor pro podmazavani Osobne si myslim, ze me byt 18 tak podavam navrh k ustavnimu soudu, protoze tenhle pricip zakona nedodrzuje rovny pristup k obcanovi na zaklade veku / pohlavi atd.

Naposledy editováno 30.11.2011 14:44:42

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

30.11.2011 v 15:04 | Nahoru | #68
gugo> Co to zas vymyslis? Jake podmazavani? Ten urednik chtel podle me napsat ze pokud ti zustane defacto neprodejna motorka (25kw puvodni vykon >50kw) tak ji muzes nechat zase otevrit a bud znovu zavrit na 35kw nebo ji dal jezdit nebo prodat jako otevrenou.

A ta druha cast tveho prispevku take nedava smysl, to je jako podavat stiznost ze nemuzu v 15ti ridit autobus...

Naposledy editováno 30.11.2011 15:18:19

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

30.11.2011 v 15:43 | Nahoru | #69
Maty_Kolin> MNojo ctu blbe...obcas se me stava ze ctu a hlava myslim jinym smerem. Priznavam ze me toto opatreni v zakone prijde naprosto nesmyslne, takze jsem proti nemu zaujaty a vidim co kde neni.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

1.12.2011 v 09:33 | Nahoru | #70

gugo píše: Maty_Kolin> Priznavam ze me toto opatreni v zakone prijde naprosto nesmyslne,



Bylo by to nesmyslné kdyby lidé jezdili na tom na čem mají, ale znáš to "25(35)kw v TP jinak otevřená" takže fakticky to bude tak že 18ti letí nebudou jezdit na stokoňových motorkách ale jen na devadesátikoňových...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

1.12.2011 v 09:37 | Nahoru | #71
Maty_Kolin> No ja myslim ,ze kdyz zakonodarce uzna za vhodne cloveka v 18ti letech poovazovat za svepravneho a dovolit mu posadit se do auta a volit , tak by mu kua nemel rikat ale na to aby sis sednul na motorku co ma vic jak x kW si nesednes. Ale to uz se tu resilo a myslim si ze nema cenu to otevirat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

1.12.2011 v 09:49 | Nahoru | #72
gugo> no to fakt nemá cenu řešit - já mám názor ten že vyjezdit se dva roky na slabší vůbec nikomu nemůže uškodit...

Apropó pokud někdo v 18ti toho litra prostě musí mít tak proč ne? Vždyť je možné požádat o vyjímku z věku pro udělení řidičáku na motorku.

Ale i profesionální závodníci začínaj na slabších strojích...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

1.12.2011 v 09:54 | Nahoru | #73
Maty_Kolin> NO to jsou dve veci, ja myslim ze by kazdej mel zacit na 50ccm v 15 ti nebo na 20ce o rok pozdeji a pak si poridit co chce / uzna za vhodne. Jde me o to, ze me se.. ta ochranarska pecovatelska ruka statu, ktera me neco zakazuje ve smyslu "tohle nesmis protoze je to pro tebe nebezpecne".

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

1.12.2011 v 10:11 | Nahoru | #74
gugo> Njn, já ti rozumím ale fakt nemá cenu to řešit, snad bych jen (už po několikáté) podotknul že toto není výmysl českého ouředníka který v životě na motorce neseděl, ale je to z pera odborníků z celé EU... I v Anglii, ve Španělsku atd. si na silnou motorku budou muset počkat.

(reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

1.12.2011 v 10:31 | Nahoru | #75
Maty_Kolin> JJ vse dobre prichazi z EU.

1 reakcí na tento příspěvek edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

9.12.2011 v 17:57 | Nahoru | #76
Měl bych dotaz. Skupina A2 do 35kW, ale nesmí to být seškrcený z dvojnásobku blabla bla..
Když bych měl skupinu A2 a motorku Aprilia Shiver 750, která má 70kW což je přesnej dvojnásobek ale škrtí se zatím na 25kW, můžu na ní s A2 jezdit? Pochopitelně až to vejde v platnost. Díky

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

9.12.2011 v 20:12 | Nahoru | #77

Hull-Wath píše: Měl bych dotaz. Skupina A2 do 35kW, ale nesmí to být seškrcený z dvojnásobku blabla bla..
Když bych měl skupinu A2 a motorku Aprilia Shiver 750, která má 70kW což je přesnej dvojnásobek ale škrtí se zatím na 25kW, můžu na ní s A2 jezdit? Pochopitelně až to vejde v platnost. Díky



NE odpověď na tvou otázku přímo z ministerstva je o pár příspěvků výše ( #70 )
Žádnejch "70kw" nexistuje!!! Motorka nesmí být škrcena více než o polovinu tečka.

Takže co je dnes škrceno na 25kw z více než 50kw půjde "do šrotu"

Už vidím ty dotazy za dva roky - "Nevíte jak zapsat do TP původní výkon?"

(reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

10.12.2011 v 01:27 | Nahoru | #78

Maty_Kolin píše: NE odpověď na tvou otázku přímo z ministerstva je o pár příspěvků výše ( #70 )
Žádnejch "70kw" nexistuje!!! Motorka nesmí být škrcena více než o polovinu tečka.

Takže co je dnes škrceno na 25kw z více než 50kw půjde "do šrotu"

Už vidím ty dotazy za dva roky - "Nevíte jak zapsat do TP původní výkon?"


To máš pravdu všichní budou zase řešit jak tenhle problém vyřešit protože motorky seškrcený budou pro někerý lidi k nepoužití

Naposledy editováno 10.12.2011 01:27:53

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

10.12.2011 v 07:55 | Nahoru | #79
Maty_Kolin> Proč by šly do šrotu??Ostrý(papírově seškrcený) šestky si kupujou jen ti co mají 18 ??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

10.12.2011 v 09:27 | Nahoru | #80
Maty_Kolin> Tak dostat do Tp plnej vykon neni zas takovej problem jako to nechat seskrtit ne? Teda ja to mel skrceny u Hondy,tak snad me pak nezrujnujou konto až to budu chtit vratit na puvodni hodnoty ...

Ale myslím si že nekdo urcite na to přide jak to zase vochcat... Co když si třeba necham zapsat do Tp misto 78kw 70kw že už takto vyjela z fabriky a pak razem to seskrtim o polovic...?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

10.12.2011 v 09:35 | Nahoru | #81

Demon90 píše: Maty_Kolin> Tak dostat do Tp plnej vykon neni zas takovej problem jako to nechat seskrtit ne? Teda ja to mel skrceny u Hondy,tak snad me pak nezrujnujou konto až to budu chtit vratit na puvodni hodnoty ...

Ale myslím si že nekdo urcite na to přide jak to zase vochcat... Co když si třeba necham zapsat do Tp misto 78kw 70kw že už takto vyjela z fabriky a pak razem to seskrtim o polovic...?



vysvětli mi prosím stručně, jak si necháš změnit udaj o výkonu z 78kw na 70kw.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

10.12.2011 v 12:20 | Nahoru | #82
Wencas> napsal jsem to v uvozovkách ovšem pokud se udaje uvedené v TP neshodují se skutečným stavem vozidla tak je vozidlo nezpůsobilé k provozu

(reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

10.12.2011 v 12:32 | Nahoru | #83
Maty_Kolin> Tak to je čoveče 50-60 % motorek jak ty říkáš ,,nezpůsobilých k provozu,,

Naposledy editováno 10.12.2011 12:33:01

1 reakcí na tento příspěvek edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

10.12.2011 v 22:55 | Nahoru | #84
Maty_Kolin> ano, tohle je mi jasné, ale zajímá mě tohle : Moto má v originále 70kW, škrtí se na 35kW, což je přesná polovina. Můžu mít A2 na tento stroj? nebo by musel mít původní(originální) výkon např. 69kW. Prostě jestli ten dvojnásobek už je moc a nebo to tak může být. Díky

(reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

11.12.2011 v 16:47 | Nahoru | #85
Hull-Wath> 35 ze 70 je pro A2 OK

(reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

11.12.2011 v 19:00 | Nahoru | #86
VlastíkPlamínek> Kdybch věděl jak otevřu si živnost ..Ale věřím tomu že se určitě někdo najde a vochčije to jako se to dělo dotet...

1 reakcí na tento příspěvek edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

15.12.2011 v 21:49 | Nahoru | #87
Tak jestli jsem to pochopil dobře, tak já mám pouze A1 2 roky a stejně podle zákona to není považováno za slabší motorku? Nechápu vůbec.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

15.12.2011 v 22:22 | Nahoru | #88
Lasserus> Jakto že ne? Už dnes máš méně povinných hodin výcviku při rozšíření na A25kw (i na neomezenou). A od r.2013 ani žádné povinné jízdy při rozšiřování z A1 na A2 vůbec nebudou! Bude se rozšiřovat pouze doplňkovou zkouškou jako při rozšíření z omezené na neomezenou.

Přímý přestup z A1 na neomezenou je zatím možný normálně v 21ti. Ovšem nové znění zákona s touto možností v podstatě nepočítá a abys mohl získat neomezenou dříve než ve 24 A1 fakt stačit nebude. Ono v praxi ten kdo po silné motorce opravdu touží stejně asi nezůstane zbytečně dobrovolně další dva, tři roky na nějaké vydechlé dváce, když už může jezdit 25(35kw)...

Jinak pokud považuješ za rozumné v nejrizikovějším věku umožnit řízení velmi silných motorek někomu kdo odjezdil sezónu na skůtru (to neber osobně), tak to zkus navrhnout v Bruselu. Ne že bych jakoukoli praxi byť třeba jen na 50tce zpochybňoval (naopak jakékoli zkušenosti s fichtlem nebo dvácou určitě usnadní přestup na velké motorky), ale na ty hodně silné je opravdu lépe jít postupně a mít trochu praxi nejen na malorážce, ale i na "normálním" řekněme středně výkonném stroji. Asi už jsem zfotrovatěl, protože ty nářky teenagerů že jim je 25(35)kw málo neberu. Místo aby byli rádi že budou moc na neomezenou o rok dřív zase hledaj "nespravedlnosti"

Jinak samozřejmě nutně na silnější v tuto chvíli fyzicky přestupovat nemusíš, ale pokud chceš v budoucnu získat ve dvaceti neomezenou tak bych doporučoval si na jaře rozšířit na 25kw. Pak už je jedno jestli ti ty noty leží v šuplíku nebo jezdíš. Ano je to trochu absurdní, ale s podobnými věci se budeš muset v životě smířit.

Naposledy editováno 16.12.2011 00:28:34

1 reakcí na tento příspěvek edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

16.12.2011 v 10:20 | Nahoru | #89
A jak to teda je s řidičákem C ? Když mám C, můžu řídit i traktor nebo ne ? A když mám např. mašinu 68 KW, tak na skupinu A2 to můžu řídit, když to snížím třeba na polovinu ? Díky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

16.12.2011 v 11:31 | Nahoru | #90
Blahacek> jo, s Ceckem muzes ridit traktor ale bez valniku, resp. s privesem do 750kg

pokud bude motorka s vykonem 68kw seskrcena na 34 nebo 35kw tak bude splnovat podminky sk. A2
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist