globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno
 
17.11.2011 v 00:22
Jelikož se tu stále objevují dotazy "jak to tedy bude" a zároveň se stále opakují "zaručené" NEpradvy zakládám toto 589.vlákno na téma řidičáky na moto ...

6.9.2011 vyšel dlouho omýlaný a spekulovaný zákon 297/2011sb. který se týká nejen změn ve skupinách řidičských oprávnění a podmínek jejich udělování dle evropské směrnice 126/2006.

Pokusil jsem se polopaticky jednoduše popsat všechny staré i nové skupiny řo na motocykly a základní podmínky jejich udělování včetně FAQ.

Pokud budete přispívat do tohoto vlákna nějakými komentáři či dotazy tak si prosím přečtěte alespoň následující "tabulku".

M (A1 150) - opravňuje k řízení motocyklů do 50ccm bez omezení rychlosti a výkonu. Tato skupina byla vydávána do konce r.2000 a v současné době se značí jako sk. A1 s omezením do 50ccm, nebo jako A1 + harmonizační kód 150
- nevydává se

AM - opravňuje k řízení mopedů a malých motocyklů s maximální konstrukční rychlostí 45 km/h
- minimální věk 15let

A1 - opravňuje k řízení lehkých motocyklů o objemu válců nepřesahujícím 125 ccm a o výkonu nejvýše 11 kW
-minimální věk 16let

A s omezením - opravňuje k řízení motocyklů o výkonu do 25 kW s poměrem výkon / hmotnost nepřesahujícím 0,16 kW/kg nebo s postranním vozíkem a s poměrem výkon / hmotnost nepřesahujícím 0,16 kW/kg
- tato skupina bude vydávána do 19.1.2013
- minimální věk 18let
od 19.1.2013 opravňuje i k řízení motocyklů zařazených do sk A2

A2 - opravňuje k řízení motocyklů o výkonu do 35 kW s poměrem výkon / hmotnost nepřesahujícím 0,2 kW/kg nebo s postranním vozíkem a s poměrem výkon / hmotnost nepřesahujícím 0,2 kW/kg, které nebyly upraveny z motocyklu s více než dvojnásobným výkonem.
- tato skupina bude vydávána od 19.1.2013
- minimální věk 18let

A bez omezení - opravňuje k řízení motocyklů s postranním vozíkem nebo bez něj
- minimální věk 21let do 19.1.2013 bez dalších omezení
- minimální věk 20 let od 19.1.2013 s podmínkou dvouleté praxe v řízení slabšího motoycyklu sk. A s omezením, nebo sk.A2 (dokládá se držením příslušné sk. řo)
- minimální věk 24let od 19.1.2013 bez dalších omezení

od 19.1.2013 Řidičské oprávnění udělené pro skupinu A opravňuje také k řízení čtyřkolových vozidel o výkonu motoru do 15 kW a hmotnosti v nenaloženém stavu do 400 kg . Řidičské oprávnění udělené pro skupinu A1 opravňuje také k řízení čtyřkolových vozidel o výkonu motoru do 15 kW , s hmotností v nenaloženém stavu do 400 kg a se zdvihovým objemem spalovacího motoru do 125 cm3 .“

B - krom čtyřkolových vozidlel do 3,5t opravňuje k řízení:
- mopedů a malých motocyklů s maximální konstrukční rychlostí 45 km/h (AM)
- od 19.1.2013 opravňuje k řízení:
- motocyklů zařazených do skupiny A1 s automatickou převodovkou
- opravňuje držitele, který dosáhl věku 21 let, také k řízení tříkolových vozidel zařazených do skupiny A
- minimální věk 18let

FAQ:

POZOR ZMĚNA
Budu moct od r. 2013 řídit motorku do 35kw když mám oprávnění do 25kw ? - ANO dle vyjádření MD bude původní ŘO do 25kw opravňovat i k řízení motocyklů sk A2 toto vyjádření je na str.9 příspěvek #245

Budu moct v 18ti řídit škrcenou ostrou šestku pokud již mám nebo si udělám řidičák do 25kw v.r. 2012 ? - ANO viz. str.9 příspěvek #245

Budu moct v 18ti řídit škrcenou ostrou šestku pokud si udělám řidičák do 35kw v.r. 2013 ? - NE (bude možné řídit poze motocykl u kterého nebyl snížen výkon více než o polovinu původního výkonu)

Budu moct v 18ti řídit motorku s 25kw která byla seškrcena z více než 50kw pokud si udělám řidičák do 35kw v.r. 2013 ? - NE (motocykl byl upraven z motocyklu s více než dvounásobným výkonem) - stanovisko Ministerstva dopravy k tomuto problému naleznete v příspěvku #70 na str.3

Budu moct rozšířit na neomezenou už ve 20ti pokud mám nebo budu mít A do 25kw ? - ANO

Budu moct řídit skútr do 125ccm když mám jen sk B (A1 + 150) ? - ANO

další FAQ klidně dopíšu...


Naposledy editováno 15.01.2013 21:41:10
Anketa: Souhlasíte s novým rozdělením skupin a podmínkami jejich vydávání
ANO
59%
208
NE
20%
70
je mi to jedno
22%
77

(reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

17.11.2011 v 13:41 | Nahoru | #31
Janek> Jo, tyhle testy jsem dělal v UVNence v Praze Ještě v době vojny. Ty k něčemu byli. Ty k profesní způsobilosti včetně Eeg k ničemu nebyli.Pokud nemáš mrtvici při měření nic nezjistí. Jak je vidno není test jako test, a zase to bude jen způsob jak vyrazit další prachy z lidí.

(reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

17.11.2011 v 13:53 | Nahoru | #32
Mara008> pochybuju, bere se legislativa platná v době kdy sis dělal řidičák... to by museli vyměnit řidičák všem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

17.11.2011 v 14:07 | Nahoru | #33
gugo> Tak prasit po meste muzes i ve Favoritu. Tohle zadnej ridicak neodfiltruje. Tady jde spis asi o to. Ze treba Auti A8 4.2L s 330 koniky. Muzes pujcit i manzelce. Maximalne to nekde odre pri parkovani jak je to siroky. No ostrej SS litr se 135KW. To je jine kafco. To je pro lidi co nikdy na nicem poradne nejeli dost nebezpecna vec. To muzes slozit i neopatrnym pridanim nebo brzdenim. A lidi si to nekupujou proto aby na tom jezdili podle predpisu. Protoze pro normalni jezdeni nema litr vyuziti. A na rizeni je mnohem tezsi nez bezny auta. Byt maj 300+ koni.

Naposledy editováno 17.11.2011 14:11:42

(reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

17.11.2011 v 14:09 | Nahoru | #34

Mara008 píše: Když mám A s omezením do 25kW bude pro mě podle nového platit to, co pro A2? Konkrétně, že se mi zvýší limit z 25 na 35kW??



pochopitelne ze NE!

1 reakcí na tento příspěvek edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

17.11.2011 v 14:49 | Nahoru | #35
Super vlánko, konečně je jasno Díky Maty.

Popřemýšlím nad nějakou záludnou otázkou do FAQ ;)

Edit k otázce (možná do FAQ)

Předpokládám, že to škrcení z motorky na 35 kW z maximálního dvojnásobku v otevřené verzi bude bráno tabulkově podle výrobce a né dle aktuálního dojmu orgána O Což asi bude znamenat, že dopraváci nafasujou nějaké chytré knížky o motorkách a jejich výkonech, z malého techničáku se to asi nedočtou...

Naposledy editováno 17.11.2011 14:59:10

edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

17.11.2011 v 15:59 | Nahoru | #36
ano je to dobre ale na druhou stranu si muzu ja jako amater ktery ma sk. A s omezenim(od 18 let) sednout ve 20 na litra a nepreji si videt jak bych dopad ....... zkusenosti mam prakticky jen ze 125 ccm( 15 000 km) a z pionyra(5 000 km).
Ano je to lepší ale i tak to neni dokonalé ..... hodně dobré vlákno

(reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

17.11.2011 v 16:22 | Nahoru | #37

Legolend píše: Popřemýšlím nad nějakou záludnou otázkou do FAQ ;)

Edit k otázce (možná do FAQ)

Předpokládám, že to škrcení z motorky na 35 kW z maximálního dvojnásobku v otevřené verzi bude bráno tabulkově podle výrobce a né dle aktuálního dojmu orgána O Což asi bude znamenat, že dopraváci nafasujou nějaké chytré knížky o motorkách a jejich výkonech, z malého techničáku se to asi nedočtou...


Výrobce bude škrtit jen motorky do 70kW, takže dopraváci by žádný knížky nepotřebovali. Ale když budeš mít 25kW, tak už budou muset prověřovat jestli je to škrcený z 50kW nebo třeba 80kW

Naposledy editováno 17.11.2011 16:22:59

(reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

17.11.2011 v 16:47 | Nahoru | #38
Lion> Na simsona ani pincka jsem se stejně nechystal.Mám rieju RR 50 Akorát s vykuchaným výfukem a jede 85,zatím to stačí.Na jaře chci dělat AM a kdesi sem slyšel že to chcou posunout od 16 tak sem rád že to byly jenom kecy..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

17.11.2011 v 18:06 | Nahoru | #39

Dominik-Duka píše: mě by spíš zajímalo, k čemu je to dobrý jako celkově, kdo papíry má, tomu je to u prdele a kdo ne, tak ať si to najde, příde mi to jako naprosto zbytečnej spam



Říká ten jehož poslední dvě založená témata nesou název "domácí pekárny-jednoduché recepty a ukaž kozy" no já se poseru Matty přimlouvám se,odpust tomu mládenci.

edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

17.11.2011 v 18:22 | Nahoru | #40
Takže motorky s 25Kw v Tp nebo opravdu zavřené budou téměř neprodejné? To si tu mou asi nechám jako budouciho veterána...Tak to bude asi při prodeji nechat papíry přepsat zas na puvodní hodnoty a to ani zavřená nebude mít smysl..

(reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

17.11.2011 v 18:30 | Nahoru | #41

Funblues píše: Říká ten jehož poslední dvě založená témata nesou název "domácí pekárny-jednoduché recepty a ukaž kozy" no já se poseru Matty přimlouvám se,odpust tomu mládenci.



ňákej chytrej panáček

2 reakcí na tento příspěvek edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

17.11.2011 v 18:51 | Nahoru | #42
takže když v únoru 2013 pojedu s motorkou která je seškrcená na 25kw z nějakých 105kw, tak ji nemůžu řidit, a když pojedu s motorkou která je seškrcená na 25kw z 70kw tak ji můžu řídit. Chápu to dobře? Je to tak žejo??

(reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

17.11.2011 v 18:54 | Nahoru | #43
Pajas22> a zbytek motorek hodíme ze skály?? lidi neblbněte... záleží zda budeš mt souřasně Ao nebo nově A2

(reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

17.11.2011 v 18:56 | Nahoru | #44
Pajas22> Když budeš mít z roku 2012 skupinu A18 tak je budeš moct řídit .. Pokud budeš v roce 2013 dělat A2 tak nebudeš moct řídit motorku sevřenou z více jak 70kW .. Alespoň takto nějaksem to pochopil já

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

17.11.2011 v 20:27 | Nahoru | #45
SVSkritek> Ale jo stim stebou souhlasim. Ale kazdej dospelej (skoro dospelej) clovek by mel vedet na co ma a na co nema. Ja bezne jezdim na endurech co maj okolo 50 ti koni, a kdyz si sednu na Fejzra nebo velkyho Bandytu, na cemz bezne nejezdim, tak si musim davat velkyho bacha jak za to taham.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

17.11.2011 v 21:21 | Nahoru | #46
gugo> zjednodužšeně řečeno .. máš mozek ? jezdi na čem chceš .. nemáš mozek ? jezdi max na fichtlovi ..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

17.11.2011 v 21:24 | Nahoru | #47
R4Zzy> No souhlas, ale proc se do toho kua stat tak sere

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

17.11.2011 v 21:29 | Nahoru | #48
gugo> Protože by nejraději vyhostil motorkáře ze silnice, protože je vidí jako problémové řidiče, kteří dělaj jenom bordel ..

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

17.11.2011 v 21:32 | Nahoru | #49

R4Zzy píše: gugo> Protože by nejraději vyhostil motorkáře ze silnice, protože je vidí jako problémové řidiče, kteří dělaj jenom bordel ..



fajn, tak rovnou s dovršením 18. roku věku můžem dát každýmu automaticky papíry na náklaďák, autobus, motorku, zbroják...

prober se.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

17.11.2011 v 21:42 | Nahoru | #50
VlastíkPlamínek> Já neříkám, že hned v 18cti .. Ale pořád tady nikdo nekomentuje druhou stranu věci .. v 18cti si člověk udělá řidičák sk. B .. a tatínek milionář mu hned z fleku koupí Bugatti Veyron .. a nikdo neřeší, že to má přes 1000 koní .. a nikdo neřeší co ten člověk s tím autem bude dělat ..

Když se v tom Veyronu roztřelí tak může zabít třeba 7 lidí .. 2 ve Veyronu a 5 v protijedoucím do kterého napálí .. ale furt to nikdo neřeší ..

proč neudělají třeba

B1 - Auto do výkonu 60kW
B2 - Auto do výkonu 80kW
B0 - Auto do výkonu nad 80kW

Na toto tu bude zas vlna kritiky, že to tak bejt nemůže a vyvracení ..
Souhlasil bych .. v 16cti A1 .. v 18cti se zkušeností neomezený ve 20 bez zkušeností neomezený

Ale doprdele když může někdo řídit v 18cti auto co jede 300 .. proč by nemohl řídit se zkušeností motorku co jede 240 ?

(reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

17.11.2011 v 21:45 | Nahoru | #51
R4Zzy> Ve španělsku mají 50 ccm od 14ti

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

17.11.2011 v 21:47 | Nahoru | #52

VlastíkPlamínek píše: fajn, tak rovnou s dovršením 18. roku věku můžem dát každýmu automaticky papíry na náklaďák, autobus, motorku, zbroják...

prober se.




Mě fascinujou ty lidi co si myslí že každej by měl v 18ti jezdit na čem chce.
Si pamatuju jak se mnou v 18ti tloukla pruberta a v blízkosti hezkejch slečen rapidně klesal zdravej rozum
A pak si koupit za pár korun R1 tak už tady dávno nejsem

gugo> když tobě bylo 18, tak slušná motorka byla Jawa 350, což je výkonově jiná galaxie než ty dnešní mašiny

Naposledy editováno 17.11.2011 21:48:49

(reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

17.11.2011 v 21:55 | Nahoru | #53
VlastíkPlamínek> ja nerikam rovnou az udelaji zkouzky v autoskole. Ikdyz co je ridicak, laskave dovoleni statu aby ses naucil jezdit. Jen rikam ze magor na motorce co ma 100 koni je okoli mene nebezpecnej nez magor v aute co ma treba 300 koni. Uz jen tou kynetickou energii.

(reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

17.11.2011 v 21:59 | Nahoru | #54
vonZahn> No mas pravdu ze kdyz me bylo 17-18 tak trinda byla nedostiznym snem. Ovsem nechapu co je statu do toho ze ty v 18ti delas pitchoviny. To by ti mohl stat do 25 zakazat pouzivat sekerku a nuz, pak by ti mohl zakazat lyzovat nebo jen omezenou ryclosti 20 km/h a buh vi kde to skonci.... Koureni je nezdrave a tudiz proto zakazane apod.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

17.11.2011 v 23:09 | Nahoru | #55
gugo> Ono si ze zacatku davas pozor. Ale pak zacnes zrychlovat. A chyba je na svete. Taky jsem si myslel ze mam rezervu. A ted rozesilam postou baliky s dily. Pritom az tak velkej blazen nejsem. Motorku jsem nedostal k 18tinam od taty ale vydelal si na ni hlavou. Ostatni jezdej rychleji. Ale proste jsem na to nemel. Mozna ze kdybych jezdil od 125cm. Ze by to dopadlo lip. Mozna taky ne ale riziko to snizuje...

Naposledy editováno 17.11.2011 23:14:23

(reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

18.11.2011 v 10:05 | Nahoru | #56
SVSkritek> Tak ale to mas vcelku bezny ze zachvili se prestanes bat a mas to i jinde nez u jezdeni. K ty dvace, nevim ja kdyz jezdil na dvace, tak jse mel velkou tendenci se lepit lidem na prdel, protoze, kdyz uz jsem to dvacu rozpohyboval na takovou rychlost bylo me lito ji ztratit. Taky jsem na to jednou malem dojel

1 reakcí na tento příspěvek edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

18.11.2011 v 11:53 | Nahoru | #57
Koukám ta "dvojnásobná" formulka někoho stále mate, takže znovu trochu jinak:

Držitelům "A25kw" toto oprávnění zůstane, nerozšíří se, ani nespřísní.
Budoucí držitelé nové skupiny A2 (35kw) nesmí překročit dvojnásobek u škrcenek:
11kw v tp...max 22kw původně
25kw v tp...max 50kw původně
35kw v tp...max 70kw původně
atd

(reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

18.11.2011 v 12:53 | Nahoru | #58
bledemon> já tomu s tím škrcením max. o polovinu rozumím také tak. Zatím nemám důvod ti oponovat. Jen by mě zajímalo, zda-li to máš nějak "oficiálně" potvrzené, nebo se opíráš jen o svou praxi v interpretaci zákonů?

E. pro jistatu jsem poslal dotaz na MD tak doufám, že mi odpoví.

Naposledy editováno 18.11.2011 19:05:59

(reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

18.11.2011 v 14:24 | Nahoru | #59

R4Zzy píše: VlastíkPlamínek> Já neříkám, že hned v 18cti .. Ale pořád tady nikdo nekomentuje druhou stranu věci .. v 18cti si člověk udělá řidičák sk. B .. a tatínek milionář mu hned z fleku koupí Bugatti Veyron .. a nikdo neřeší, že to má přes 1000 koní .. a nikdo neřeší co ten člověk s tím autem bude dělat ..

Když se v tom Veyronu roztřelí tak může zabít třeba 7 lidí .. 2 ve Veyronu a 5 v protijedoucím do kterého napálí .. ale furt to nikdo neřeší ..

proč neudělají třeba

B1 - Auto do výkonu 60kW
B2 - Auto do výkonu 80kW
B0 - Auto do výkonu nad 80kW

Na toto tu bude zas vlna kritiky, že to tak bejt nemůže a vyvracení ..
Souhlasil bych .. v 16cti A1 .. v 18cti se zkušeností neomezený ve 20 bez zkušeností neomezený

Ale doprdele když může někdo řídit v 18cti auto co jede 300 .. proč by nemohl řídit se zkušeností motorku co jede 240 ?


Přece na všechno nemůžou bejt zákony a tabulky. Nemyslím, že moc mlaďochů dostane k 18-tinám zrovna Veyrona, aby se to muselo řešit. Nejde přeci ani o maximálku, ale o zrychlení - a moc aut, co se dostanou z 0 na 100 pod 5 vteřin na silnici nepotkáš, ale motorka to zvládne pomalu každá druhá. A na motorce má každej tendenci prasit víc než v autě - a čím je mladší, tím víc, právě kvůli tomu adrenalinu ze zrychlení a celkově daleko intenzivnějšímu prožitku z jízdy - takže srovnáváš nesrovnatelné.

edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

18.11.2011 v 16:58 | Nahoru | #60
Konečně pořádný vlákno z kerýho se člověk stručně a jasně dozvěděl co potřeboval paráda estě že mě to mine o půl roku

Naposledy editováno 18.11.2011 16:59:06
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist