globalmoto_duben_nolan





Téma: Proč kupujete Choppery a Cruisery?
 
6.11.2011 v 21:19
Nechci do nikoho rýpat,ale pro mě je chopper nebo cruiser schrott,nechtěl bych to ani zadara.3N!Nejede,nebrzdí,nezatáčí.Tuto sezonu jsem jezdil na VTX1800 a Warrioru,což by měli být sportovní powercruisery,co mají lepší vlastnosti než zbytek 3N.
Po 30 km jsem značně znaven,nedá se na tom jet dlouhodobě víc než 130km/h.Brzdy nic moc,v každém málinko větším náklonu jsem byl na stupačce,řve to sice hezky,ale jaksi rychlost nenarustala...
Na dírách je to šílenost,ovladatelnost při rozjezdu je tragédie.
Třeba VTX se mi dokonce i opticky moc líbí,ale stabilní ježdění si s ní nedokáži představit.
Na naše silnice se dají přece pořešit daleko vhodnější biky.
Znovu opakuji,nechci rýpat.Takže,co kromě vzhledu vás nutí přemýšlet o koupi tohoto stylu ježdění?


Naposledy editováno 06.11.2011 21:20:07

Proč kupujete Choppery a Cruisery?

10.3.2012 v 21:40 | Nahoru | #121
Hlavni duvod pro koupi je ten ze pak muzes chodit mezi sve

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč kupujete Choppery a Cruisery?

11.3.2012 v 18:19 | Nahoru | #122
Laďa1> Koukám,že jsi objevil starého kostlivce.Já myslel,že tohle vlákno to už má za sebou,ale jak chceš...

(reakce na) Proč kupujete Choppery a Cruisery?

12.3.2012 v 07:31 | Nahoru | #123
Nori>
Tak co Tě teda zajímá konkrétně rypáku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč kupujete Choppery a Cruisery?

12.3.2012 v 08:27 | Nahoru | #124

Bludevil píše: Asi jsem tu první, ale souhlasím s Norim.
Design- to je věc velmi subjektivní a mě osobně se líbí víc pěkný naháč, než sebenastrojenečjší chopper/cruiser.
Jízdní vlastnosti- to je prostě neoddiskutovatelná tragédie. Pokud se na tom hodně zamaká, budou ty jízdní vlastnosti tak maximálně průměrný, ale nic víc. Nevhodná geometrie celé motorky se prostě občůrat nedá.
Motor- dobře, choppráci tvrdí jak to drtivě tahá od spodních otáček a dunící véčko rve ruce. Nevím, asi nikdy nejeli na větším naháči jako třeba i obyčejný B12, natož porovnat to s něčím jako je busa. Natož kdyby se na ní dal převod, aby to jelo max. 190 jako většina chromových pozlátek.
A kouzlo plutí po krajině? To zvládne vklidu i můj srad i ninja, natož třeba právě zmiňovaný bandit, s mnohem větším komfortem.
Takže pokud nejde "o styl za každou cenu", tak to asi nemá smysl, racionální vysvětlení neexistuje.



Začínal jsi mi být sympatický, ale teď jsi to totálně posral!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč kupujete Choppery a Cruisery?

12.3.2012 v 08:36 | Nahoru | #125
Yper> ..tak dle mě ta "11" Virago byla a i je celkem povedené moto!...a co si vzpomínám,tak to i pěkně jelo!

1 reakcí na tento příspěvek Proč kupujete Choppery a Cruisery?

12.3.2012 v 08:44 | Nahoru | #126
A je tu druhé kolo

(reakce na) Proč kupujete Choppery a Cruisery?

12.3.2012 v 08:50 | Nahoru | #127
--VinCenzo-->
To není druhé kolo,ale nekonečný příběh

(reakce na) Proč kupujete Choppery a Cruisery?

12.3.2012 v 12:46 | Nahoru | #128

2LEKO píše: Yper> ..tak dle mě ta "11" Virago byla a i je celkem povedené moto!...a co si vzpomínám,tak to i pěkně jelo!



Ahoj LEKO - jo, dá se říci, že ano
nechci tady přilévat olej do ohně, ale něco podobného jako na tom videu z Holandska už mám za zrovna sebou - a to bylo panečku udivení ¨
Nebudu ani říkat kolik mi to jede - prostě jede a když to budou číst ti, co ví jak mi to jede, ať sami napíší.
Nicméně proč mám choppera - jsem už starší (tedy podle OP), začíná mi odcházet prostata a po každé jízdě se můžu vyčůrat jako mladík - ta masáš od spoda je jedinečná!

Jo a kdo tvrdí, že se na tom dá ujet jen 13é km tak bleje nesmysly.
Naopak, já můžu jet od nádrže k nádrži a od nevidim do nevidím a když slezu, neplatím u kasy v předklonu a čůrám právě vzpřímeně! To je chopper/cruiser!

2 reakcí na tento příspěvek Proč kupujete Choppery a Cruisery?

12.3.2012 v 13:11 | Nahoru | #129
a co na to c/enduráři?

(reakce na) Proč kupujete Choppery a Cruisery?

12.3.2012 v 15:09 | Nahoru | #130

fockewulf píše: a co na to c/enduráři?


Tiše se smějí oběma skupinám. (akorát já nevím bůhvíproč jsem byl přiřazen k obdivovatelům kapot, ačkoliv supersporty na silnici považuju za motorku zcela na prd...) Mám teď holt supersporty doma, ale to neznamená, že se k nim budu modlit.
Objektivně musím uznat, že lepší motorka pro každý den na silnici než c.enduro asi není.

Proč kupujete Choppery a Cruisery?

12.3.2012 v 15:15 | Nahoru | #131
Souhlasím s Norim a Bluedevilem

2 reakcí na tento příspěvek Proč kupujete Choppery a Cruisery?

12.3.2012 v 16:51 | Nahoru | #132
Když to tu tak čtu tak by mne zajímalo co Vás bere na těch lehnách. Hromada bakelitu na tom hromada samolepek stupačky jak okousaný od krys.Cestovat se s tím asi taky moc nedá. Jsi nemáš kam zabalit ani trenýrky.A člověk je na tom zmačkanej jak kus hajzpapíru takže pohodlí nikde.
A v neposlední řadě by mne zajímalo co je na tom tak krásnýho přemýšlet před každou vyjížďkou jestli se zrovna dneska vrátim při tom stylu jízdy jak na nich jezdíte.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč kupujete Choppery a Cruisery?

12.3.2012 v 17:08 | Nahoru | #133
Márty82> mě na lehnách nic nebere, ale obecně bych řekl, že je jejich plus že jedou, zatáčí a brzdí Cestovat se na tom dá docela dobře. Pokud tam přidáš top case a boční brašny tak na tom i docela dost odvezeš. Záleži jak jsi velkej já se třeba na ZX10 nebo na R1 neposkládám, ale na Busu už víceméně jo, pokud ale nemáš dva metry tak se poskládáš na na R1. To že máš R1 neznamená že musíš jezdit jako kokot

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč kupujete Choppery a Cruisery?

12.3.2012 v 17:42 | Nahoru | #134

Márty82 píše: Když to tu tak čtu tak by mne zajímalo co Vás bere na těch lehnách. Hromada bakelitu na tom hromada samolepek stupačky jak okousaný od krys.Cestovat se s tím asi taky moc nedá. Jsi nemáš kam zabalit ani trenýrky.A člověk je na tom zmačkanej jak kus hajzpapíru takže pohodlí nikde.
A v neposlední řadě by mne zajímalo co je na tom tak krásnýho přemýšlet před každou vyjížďkou jestli se zrovna dneska vrátim při tom stylu jízdy jak na nich jezdíte.

pořád jak přes kopírák...nechápu, proč furt uměle cpete do kontrastu chromovou leštěnku s ss a při každé otázce, k čemu je chromová nádhera dobrá přilítne narážka na silničku
když už cestovat, tak na cestovním enduru nebo silničním cesťáku, jsem zvědavej, s jakou narážkou na tyhle stroje zase vyrukuješ
Superbike je primárně k ostrému ježdění a v ČR taky existuje něco jako okruhy, kde se dá naplno využít. Ale neznamená to, že se s tím nedá jezdit jinak.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč kupujete Choppery a Cruisery?

12.3.2012 v 22:23 | Nahoru | #135

--VinCenzo-- píše: pořád jak přes kopírák...nechápu, proč furt uměle cpete do kontrastu chromovou leštěnku s ss a při každé otázce, k čemu je chromová nádhera dobrá přilítne narážka na silničku
když už cestovat, tak na cestovním enduru nebo silničním cesťáku, jsem zvědavej, s jakou narážkou na tyhle stroje zase vyrukuješ
Superbike je primárně k ostrému ježdění a v ČR taky existuje něco jako okruhy, kde se dá naplno využít. Ale neznamená to, že se s tím nedá jezdit jinak.



Cpu to do kontrastu protože člověk který jezdí na slniční nebo SS rejpe do toho jak jsi může někdo koupit něco takového jako je chopper nebo cruiser tak se ptám co je na těch silnicích nebo SS tak super. Osobně jsem pro to aby každej jezdil na tom co ho bere.

Podle toho co často vidim na našich silnicích tak mi příjde že plno majitelů silnic,SS,naháčů atd. jsi dělá okruh právě v běžným provozu a z toho je mi na blití protože jestli se chce rosekat budiš mu přáno(kvůli jeho velkýmu egu,frajeřině,že jsi chce užít adrenalin atd. netoužim zařvat sním já nebo někdo z mích blízkých),ale jak jsi správně napsal od toho má okruhy ale ruku na srdce jen malý procento majitelů těhle mašin jsi to nechává jen tam.

A teď do mě

Mohl bych tu zdlouhavě psát proč jezdim na cruiseru,ale kdo nemá vztah k tomuhle stylu tak to stejně nepochopí a ten kdo má tak ví co bych tu psal

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč kupujete Choppery a Cruisery?

12.3.2012 v 22:27 | Nahoru | #136

firecracker píše: Márty82> mě na lehnách nic nebere, ale obecně bych řekl, že je jejich plus že jedou, zatáčí a brzdí Cestovat se na tom dá docela dobře. Pokud tam přidáš top case a boční brašny tak na tom i docela dost odvezeš. Záleži jak jsi velkej já se třeba na ZX10 nebo na R1 neposkládám, ale na Busu už víceméně jo, pokud ale nemáš dva metry tak se poskládáš na na R1. To že máš R1 neznamená že musíš jezdit jako kokot



Nevim proč jsi myslíte že cruiser nebrzdí,nezatáčí a nejedou- dle mého nesmysl.
Mám 195cm a na pár jsem seděl a moc pohodlný mi to nepřišlo ale to je můj dojem.

(reakce na) Proč kupujete Choppery a Cruisery?

12.3.2012 v 22:54 | Nahoru | #137

fockewulf píše: a co na to c/enduráři?


je to každýho věc ,co hlava to názor a jinej vkus a o tom to je . Stejně se naši silničáři snaží , co jim síly stačí , abychom nakonec všichni skončili na c.endurech . Ale abych si také zarýpal tak : co s motorkou na které se jezdí jen pár měsíců v roce a to ještě musí být hezky ? Co s motorkou co těžko může opustit asfalt ? Co s motorkou , která nepřejede vyšší obrubník ? Co s motorkou , kterou neotočíš na pětikačce kolem nohy ? Přesně tohle jsou věci ,které mi na těch těžkých mrchách vadí a přesto dokážu pochopit ,že někomu právě tohle naprosto vyhovuje . Proto já a podobně postižení jezdíme na endurech či cendurech a ostatní pacienti sedlají ty bachratý a neohrabaný strojovny . Uzavírá to skupina chovanců létající těsně při zemi na vysavačích (nebo mixérech..??)

(reakce na) Proč kupujete Choppery a Cruisery?

13.3.2012 v 02:21 | Nahoru | #138

Yura píše: Bludevil> Vemu to teda z pohledu druhý strany a podržím se osnovy tvojeho příspěvku.
Design - věc názoru. Každej má jinej vkus. Mě se třeba vůbec nelíbí kašpárkovsky pomalovaná ječící supersportovní motorka, obalená plechem, vlastně plastem, jak báň na kostelní věži. Fuj.
Jízdní vlastnosti - znám Virgla a poznal sem pár jinejch menších chopperů, na VTX a pod. sem nejel, nemohu tedy soudit. Můžu odpovědně říct, že Virago je velmi dobře a snadno ovladatelný, a to i ve dvou lidech. V zatáčce sedí dobře a nemusím to do zatáčky nijak přemlouvat, jde hned a naprosto poslušně. Brzdy sice nejsou hi-tech, pravda, ale při NORMÁLNÍ jízdě fungují naprosto spolehlivě a neztrácí krok za váhou motorky a dvou lidí na ní.
Motor - nerve ruce, na co taky, žejo. Vyjíždět z červený po zadním? Leda pro puberťáky. Na předjetí ávie nebo žigula co ti smrdí pod nos to úplně stačí. Maximálka je někde na 150, což je naprosto dostačující i pro vyjímečný najetí na dálnici. Kolikrát do roka potřebuješ víc? Leda na okruhu. Všude jinde porušuješ zákon . (ale to beru, to je náš národní sport, už sem si zvyknul na hordy blbů na motorkách a v autech, pro který je 90 km/h doporučená nejnižší rychlost).
Kouzlo plutí po krajině - na to jsou choppery určeny, proto nepotřebujou nic víc. A už vidím, jak pluješ po krajině na Ninje. Kolik že? 70 km/h? Možná na dvojku bez plynu....A v tej přirozenej poloze "na pejska" co? No to musí bejt teda kochačka, to ti povím.

Takže tak to vidím já a možná i pár ostatních majitelů obstarožních chopprů typu Virago.
Ale respektuji vkus druhých a uznávám, že proti gustu žádný dišputát.

Tak, a teď mi dejte kouř....

Naprostej souhlas

Proč kupujete Choppery a Cruisery?

13.3.2012 v 07:17 | Nahoru | #139
No a protože v tescu maj hezčí igelitky

2 reakcí na tento příspěvek Proč kupujete Choppery a Cruisery?

13.3.2012 v 07:19 | Nahoru | #140
Dobře- a odpoví konečně někdo na tu otázku položenou už v úvodu: v čem chopper během jízdy kvalitativně převyšuje ostatní kategorie strojů?
Když to vezmeme: ostrá endura (+cross):
+ terénu nepřekonatelné
- malý dojezd, servisní náklady

c.endura:
+ pohodlí, praktičnost, provozní náklady,i na horší asfaltce nejrychlejší, skvělé cestování
- omezené schopnosti jak v terénu, tak na asfaltu (ve srovnání se speciály pro daný povrch), prostě kompromis na obě strany

supersporty:
+ rychlost, ovladatelnost ve vysokých rychlostech, bezkonkurenční jízdní vlastnosti na kvalitním povrchu, brzdy, díky kapotáži se s nimi dá i v rámci mezí cestovat
- všechny tyto vlastnosti fungují pouze na vysoce kvalitním povrchu, ze zhoršujícím podkladem se tyto klady vytrácí a stávají se spíš negativy, nemohou (prakticky) opustit silnici, průměrné pohodlí

naháče:
relativně rychlé, relativně velmi dobře ovladatelné (vedle supermoto často to nejovladatelnější v nižších rychlostech na asfaltu), brzdy často stejné jako u SS, mimořádně praktické all-roundery, pohodlné (asi nejpohodlnější kategorie vůbec), dá se pohodlně rozumnou rychlostí cestovat
- absence kapotáže znamená nižší pohodlí ve vyšších rychlostech, v ničem vysloveně nevynikají

chopper/cruiser:
+ (a na ty + které je vyzdvihnou nad výše uvedené kategorie čekám)

- až na výjimky slabé motory (poměr 300 kg a 50 koní je prostě tristní, odpovídá kategorie silničních moto pro začátečníky), velmi omezené schopnosti podvozku krom velmi nízkých rychlostí, citlivost na kvalitu povrchu stejně jako supersportu, díky geometrii obecně přinejlepším průměrný brzdný účinek, díky poloze jezdce nevhodné na delší cestování

Naposledy editováno 13.03.2012 07:20:38

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč kupujete Choppery a Cruisery?

13.3.2012 v 09:14 | Nahoru | #141

Márty82 píše: Cpu to do kontrastu protože člověk který jezdí na slniční nebo SS rejpe do toho jak jsi může někdo koupit něco takového jako je chopper nebo cruiser tak se ptám co je na těch silnicích nebo SS tak super. Osobně jsem pro to aby každej jezdil na tom co ho bere.

Podle toho co často vidim na našich silnicích tak mi příjde že plno majitelů silnic,SS,naháčů atd. jsi dělá okruh právě v běžným provozu a z toho je mi na blití protože jestli se chce rosekat budiš mu přáno(kvůli jeho velkýmu egu,frajeřině,že jsi chce užít adrenalin atd. netoužim zařvat sním já nebo někdo z mích blízkých),ale jak jsi správně napsal od toho má okruhy ale ruku na srdce jen malý procento majitelů těhle mašin jsi to nechává jen tam.

A teď do mě

Mohl bych tu zdlouhavě psát proč jezdim na cruiseru,ale kdo nemá vztah k tomuhle stylu tak to stejně nepochopí a ten kdo má tak ví co bych tu psal

Jenže autor vlákna jezdí na silnici především na cestovním enduru a s gixérem na okruhy, takže reaguj kdyžtak na BMW R 1200 GS

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč kupujete Choppery a Cruisery?

13.3.2012 v 09:36 | Nahoru | #142

--VinCenzo-- píše: Jenže autor vlákna jezdí na silnici především na cestovním enduru a s gixérem na okruhy, takže reaguj kdyžtak na BMW R 1200 GS

A proč někdo jezdí trabantem a někdo offroadem??? To je téma na prdel.. Nvm,je to asi dost o stylu, o chuti.. Né každej chce jezdit na vysokej koze,né každej na polohu skrčenec a né každej na polohu alá záchod..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč kupujete Choppery a Cruisery?

13.3.2012 v 09:43 | Nahoru | #143

Bludevil píše: Dobře- a odpoví konečně někdo na tu otázku položenou už v úvodu: v čem chopper během jízdy kvalitativně převyšuje ostatní kategorie strojů?

................... díky poloze jezdce nevhodné na delší cestování



sorry, ale myslím si, že v tomhle se právě pleteš.
Kategorie chopper/criuser je tou nejvhodnější na cestování. Pohodlnější motorku z jiné kategorie nenajdeš. V tom je to její kouzlo.
Samozřejmě, že pokud si na tuhle motorku namontuješ vysoká řídítka, která nejsou nepodobna věšáku na prádlo, tak už je pohodlí diskutabilní, protože nevydržíš z důvodu odkrvených rukou.
Výhoda je i cestování ve dvou na větší vzdálenosti, protože Tvůj batůžek ne nenudí - má rozhled a může se kochat zrovna tak jako Ty a nepadá Ti na záda při každém zabrždění (ach ty ruce!) a nesnaží se Tě roztrhnout v břiše při každé akceleraci, protože má za zády opěrku.
Chopper/cruiser je životní styl v příznivém ročním období.

Naposledy editováno 13.03.2012 09:43:50

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč kupujete Choppery a Cruisery?

13.3.2012 v 09:48 | Nahoru | #144
Yper> Co si tak vybavuji, tak po pár desítkách km na zcela sériovém zástupci této kategorie jsem byl rád, že jsem vlezl na něco, kde nesedím jak záchodě, ale jak na normální židli, tj. na naháči. Ovšem pokud je pro někoho nízký hajzl nejpohodlnějším posezením v jeho domě, pak asi nemá cenu diskutovat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč kupujete Choppery a Cruisery?

13.3.2012 v 09:49 | Nahoru | #145

Bludevil píše: Yper> Co si tak vybavuji, tak po pár desítkách km na zcela sériovém zástupci této kategorie jsem byl rád, že jsem vlezl na něco, kde nesedím jak záchodě, ale jak na normální židli, tj. na naháči. Ovšem pokud je pro někoho nízký hajzl nejpohodlnějším posezením v jeho domě, pak asi nemá cenu diskutovat

No pokud je gsexr to nejpohodlnější co si zažil,tak si toho moc nezkusil

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč kupujete Choppery a Cruisery?

13.3.2012 v 09:50 | Nahoru | #146
Bludevil> Ahoj, napíšu Ti pár +...

vlní se to
blbě to brzdí
klepe se to
fouká na tom
nejede to rychle
je to drahý

A proto to všichni čopráci máme tak rádi!!!

Není podmínkou k tomu abys něco miloval aby to bylo dobrý.....prostě se nám líbí ta syrovost, která přetrvává z dob, kdy se motorky začaly používat masověji....

Nicméně, mě těch 60 koní stačí, když nandám brašny tak i dost odvezu, pokud dám opěrku tak batůžek má hodně solidní pohodlí a já jsem rozlámaný taky nikdy nebyl.....

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč kupujete Choppery a Cruisery?

13.3.2012 v 09:51 | Nahoru | #147

Nordmax píše: A proč někdo jezdí trabantem a někdo offroadem??? To je téma na prdel.. Nvm,je to asi dost o stylu, o chuti.. Né každej chce jezdit na vysokej koze,né každej na polohu skrčenec a né každej na polohu alá záchod..

Téma je to na prdel, ale odpovědi hluboce dotčených chopperocruiseristů jsou jak kdyby se ptal Svahilštinou. "Co tě na tom láká když?" odpověď: "Hlavně že zmrzlina je...(hlavně, že jezdí na géesu, ale narážka na silnici nikdy neuškodí"
Jo a v tom posedu jsi vynechal cestovní naháče/polokapoty, kde sedí člověk pohodlně a vzpřímeně a ujedeš s tím klidně osmistovku za den když se hecneš

edit: teda pokud jsi tím nemyslel tren záchod, což je teda hodně popis šejdrem, ale kdo chce toho čokla zflákat tomu se hodí každej klacík

Naposledy editováno 13.03.2012 09:52:53

(reakce na) Proč kupujete Choppery a Cruisery?

13.3.2012 v 09:55 | Nahoru | #148

--VinCenzo-- píše: Téma je to na prdel, ale odpovědi hluboce dotčených chopperocruiseristů jsou jak kdyby se ptal Svahilštinou. "Co tě na tom láká když?" odpověď: "Hlavně že zmrzlina je...(hlavně, že jezdí na géesu, ale narážka na silnici nikdy neuškodí"
Jo a v tom posedu jsi vynechal cestovní naháče/polokapoty, kde sedí člověk pohodlně a vzpřímeně a ujedeš s tím klidně osmistovku za den když se hecneš

Tak určo, třebas Hornet 9 je velice pohodlná záležitost.. Já nvm,mám maxe, kroutí se, je to dělová koule.. čekal jsem na něj 6 let a za nic "kvalitnějšího" bych ho už prostě neměnil-je to prostě "láska" na celý život..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč kupujete Choppery a Cruisery?

13.3.2012 v 09:57 | Nahoru | #149

--VinCenzo-- píše: Téma je to na prdel, ale odpovědi hluboce dotčených chopperocruiseristů jsou jak kdyby se ptal Svahilštinou. "Co tě na tom láká když?" odpověď: "Hlavně že zmrzlina je...(hlavně, že jezdí na géesu, ale narážka na silnici nikdy neuškodí"
Jo a v tom posedu jsi vynechal cestovní naháče/polokapoty, kde sedí člověk pohodlně a vzpřímeně a ujedeš s tím klidně osmistovku za den když se hecneš

edit: teda pokud jsi tím nemyslel tren záchod, což je teda hodně popis šejdrem, ale kdo chce toho čokla zflákat tomu se hodí každej klacík

Záchod nazývám popis třebas na Vmaxoj

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč kupujete Choppery a Cruisery?

13.3.2012 v 10:00 | Nahoru | #150
Nordmax> Já ti to neberu, nebral bych ti ani kdyby tě bavilo jezdit parním válcem
ale odpovědi co jsem výše popsal mě fakt vytáčí, protože je to jak kdyby se děti hádali, kdo má lepší auto na ovládání
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist