globalmoto_duben_nolan





Téma: oset-16.0-36V
 
26.10.2011 v 19:55
Tak mě dnes přišla první "ekomotorka",elektrická trialka OSET-16.0-36V.Jedná se o největší model s nejsilnějším motorem 750W.Pokusím se zde popisovat klady a zápory,které příjdou s provozem.Bude na ní jezdit můj sedmiletý kluk,který doposud trial nepoznal.Záměrem je jeho zdokonalení techniky v rovnováze a překonávání překážek a příprava na ježdění crosscountry a endura aktivně později.Trialka přišla v krabici napůl složená a během pár minut jde dát lehce dohromady,po té se samozřejmě musí dobít přiloženou dobíječkou na 36V.Po prvotním nabití, nastavení páček ,řidítek,zadního tlumiče,tlaku v pneumatikách se mladý vydal na první jízdu po zahradě.Hned na začátku musím upozornit na jednu věc elektropohonu,krouťák je k dispozici hned a 100%!!!Tohle mu dělalo potíž při prvním točení a rozjezdu,protože ho to překvapilo a strašně potahalo.Oset na tohle myslí otočným potenciometrem,ale ten je takový podivný,můj pocit je ,že oseká pouze maximálku,ale né nástup krouťáku z 0.Plyn je v rozmezí čtvrtotáčky 0>100%,což je trochu špatně dávkovatelné,ale samozřejmě to časem navykne.Navíc jsou gripy kapkovitého tvaru a nejdou při překvapení pustit ,aby se samy vrátily(tedy na plynu že).Modely Oset jsou vyráběny jak jinak než v Číně,ale na zpracování nemohu nic říct,vše sedí a vypadá pevně,taktéž povrchová úprava a ochrana jak jezdce tak elektroniky je dobře vyřešena.Není to na brodění vodou ,ale deštivo a blátivo to zvládne v pohodě.Na příští rok se v Osetu plánuje ještě model na 20" kolech oproti 16" se stejným motorem 750W,má samozřejmě větší stavbu rámu,ale princip zůstal zachován,možná bude už přední vidlice v brýlích(nyní je kolová).Ale zpátky k OSET-16.0-36V,ovládání je opravdu snadné díky stavbě a těžišti dole,brzdy(lankové ,kotouče)tak na hraně,kapaliny by sloužily lépe,odpružení překvapivě funguje na čínu dobře,ikdyž lze nastavit jen zadní tuhost pružiny a úhel sklonu(s dospělým je to už mimo po skoku),postoj je perfektní,stupačky dobře drží,motor tahá opravdu z nuly neskutečně,převod je akurát pro provoz,jen řetěz toho asi moc nesnese je příliš tenký(uvidíme).Neskutečnou výhodou osetu je provozování v blízkosti sousedů,při jízdě je slyšet pouze převod a gumy a nadávky,když se Vám něco nepovede(na to pozor )Slibuji si nízké provozní náklady,výdrž a spoustu zábavy pro syna.Jediná bolest budou baterky a tady už dnes má člověk možnost volby.Buď zachová levné olověné,kdy sada výjde na 1500-2000Kč(3x12V/10-16Ah),ty ale vydrží tak cca.800 nabití,nebo další varianty kolových Li-on/Li-pol/LiFe4.Ty první dvě ale můžou vybuchnout při nesprávném zacházení a ta poslední drtí vše na trhu a její masové nasazení lze brzy očekávat,zatím ji brzdí poze cena 8-12000Kč za 36V/20Ah.Postupně to tady tedy budu doplňovat.


1 reakcí na tento příspěvek oset-16.0-36V

26.10.2011 v 20:51 | Nahoru | #1
Kolik byla cena?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) oset-16.0-36V

26.10.2011 v 20:59 | Nahoru | #2
dabazo> Ceny se drží všude stejné,nižší je pouze USA,ale DPH+Clo to degraduje o 33%. CENÍK V ČR

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) oset-16.0-36V

27.10.2011 v 08:52 | Nahoru | #3
marko> a dělají něco i pro dorost? Velikost běžné 50 ccm? Tyhle jsou všechny dětské.

(reakce na) oset-16.0-36V

27.10.2011 v 13:48 | Nahoru | #4
dabazo> Bude ta s 20" koly, je to to druhé videjko.V ČR ale zatím není.Pak jedině Gas gas

Naposledy editováno 27.10.2011 13:51:39

1 reakcí na tento příspěvek oset-16.0-36V

27.10.2011 v 13:52 | Nahoru | #5
marko: pekny, ale na to co bych si predstavoval je to slaby :) uz sem mel neco vymysleneho, castecne nakresleneho a spocitaneho na zaklade sjezdoveho kola .. LiFePo4 clanky, 6,5kW stridavej modelarskej motor, konstrukce pocitala s pripadnym zdvojenim ... tzn tech cca 12kW... ale neni cas ani zbytecne penize na tyhle projekty:)

2 reakcí na tento příspěvek oset-16.0-36V

26.11.2011 v 15:02 | Nahoru | #6
Tak s odstupem času zase pár postřehů.Syn si na nástup a průběh motoru už zvykl,na co si nezvykl je,že mu ji bere starší syn .Baterky původní již mají něco za sebou ,ale i tak na plné nabití vydrží kolem hodiny ježdění v kuse nahoru dolů.Pod tím starším se rotrhla spojka řetězu,nasazen nový řetěz(200Kč).Hledal jsem možnost vyměnit olovo za LiFePo4(36V/12-20Ah),bohužel ta cena je pořád vysoká oproti blbuvzdorným Pb za desetinu ceny,takže dokoupením druhé sady se jednoduše může jezdit až až.Původní držení baterek(koženkový vršek se suchýma zipama)brzy přestalo držet na těch zipech,tak jsem to nahradil popruhem a drží na 100% ,taky bylo potřeba vymezit vůli baterek v uložení rámu,docela nebezpečně se odíral obal o trubky vedoucí nahoru.Jinak dobíjení přidanou nabíječkou trvá z totálního vybití do rozsvícení zelené diody kolem 5-6hod.Na trialce se nic nerozpadá,nepovoluje(krom vytahávání řetězu),odlepují se pouze polepy na plastu.Legrace je na tom spousta a naše zahrada se postupně mění na cosi jiného Pár foto Taky už jsou první ukázky většího Osetu a vypadá to ,že tam dali i silnější motor.

Naposledy editováno 26.11.2011 15:03:31

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) oset-16.0-36V

26.11.2011 v 15:15 | Nahoru | #7
marko> hezký) bomba zábava pro děti) už vím, co koupím vnoučatům až budu tedy nějaký mít))
Co máš v plánu se synkem co se týká jeho blízké "motobudoucnosti"? Trial?

(reakce na) oset-16.0-36V

26.11.2011 v 20:35 | Nahoru | #8
wert> No já a starší jsme se vrhli na enduro a CC,ale pokud bude mladý šikovný v tomto směru tak klidně ať trialuje.Ono je to nakonec jedno v životě,hlavně když je radost.Jo a ten řetěz praská ve spojce,prostě se střihnou ty drážky na sponku,řešení je článek nahradit a zanýtovat.

(reakce na) oset-16.0-36V

26.11.2011 v 22:04 | Nahoru | #9
marko> teda Oliver je fakt bourák

(reakce na) oset-16.0-36V

26.11.2011 v 22:18 | Nahoru | #10
assassin> my snad premyslime paralelne
Ja mel na mysli zase moped a do nej uz pripraveny frekvencni menic a 2kW AC servo
Plynovy ovladac bud jako torque controller, nebo v rezimu speed controler(tempomat).
Ale reseni dost nakladne pro smrtelnika.
Popis mi to tve na zaklade modelarskych veci prosim.

2 reakcí na tento příspěvek oset-16.0-36V

29.11.2011 v 20:01 | Nahoru | #11
Marko,já jsem ten kdo dovezl v roce 2008 první Osety do ČR a přes svého kamaráda vlastně zařídil zastoupení v Čechách.První motorky jsou tu už tři roky,stále vlastním jednu 24v která je pernamentně v provozu,jela i žáky triál MR.Za celou tu dobu byla pouze porucha potenciometru(dá se koupit v elektře za pár korun)nějakej ten řetěz a jednou heft plynu po pádu,dva hadry na baterky,tot vše.I když se to dělá v Číně kupodivu to drží.Pokud jde o upravy,doporučuji sundat komplet brzdy a koupit s kola brzdy hydraulické,původní lankové jdou ztuha a dítě není schopno přesně dávkovat jejich ůčinek.Dále něco udělat ze zadním tlumičem,ono to vůbec nemá utlum,pouze péruje.Péro je navíc tvrdé tak na 100kg chlapa a né na 25kg těžké dítě.Bud jde koupit tlumič na kola ale je delší 160 místo původní 140.Což jsem řešil převařením horního oka uložení tlumiče a nebo alespon koupit pružinu s Oseta 12,5,je odost měkčí,takže to alespon to,tolik nedrcá.Pokud jde o okamžitý nástup kroutaku el.motoru tak ten potakem ubrat nejde,tím se stáhne jenom maximálka motorky.Jinak pro závody používám tři sady baterii 36v,na každé kolo dávám jinou sadu a by měl plný krouták.Dá se jet i na dvě sady ale nní to pak upně 100 procentní.Samozdřejmě uvažuji o lipol baterkách(ten malej Anglán na Oset videich je má)ale jelikož doufám že dostanu na příští rok oseta na 20kolech už do toho nechci ivestovat.Jinak jsem si hlavně ze začátku dost užil řečí o elektroběžkách atd.doufám že už jsem ted i lidi od trialu přesvědčil že Oset je pro dětsko ideální stoj na naučení se jezdit.Tak at se daří musím končit

(reakce na) oset-16.0-36V

4.12.2011 v 10:38 | Nahoru | #12
TP70> Wert by mohl někde najít fotku ideálního vozidla pro přepravu 2 Osetů (tuším se jmenuje White Lady )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) oset-16.0-36V

4.12.2011 v 10:39 | Nahoru | #13
TP70> Něco jsem už našel na jeho rajčeti, ale tuším, že někde byla ještě lepší http://montesa.rajce.idnes.cz/MCR_Morina_2011_nedele/#IMG_2803.jpg

(reakce na) oset-16.0-36V

5.12.2011 v 17:40 | Nahoru | #14
Jirka.M> Jen se neboj někde mám fotky z cesty do Kyselky,až se sem naučím vkládat fotky tak je sem přidám.Je na nich je tahač a na plotně dvě motorky.Konec konců ta fotka byla i v Německém Triál sportu.

1 reakcí na tento příspěvek oset-16.0-36V

6.12.2011 v 15:47 | Nahoru | #15



Dobrá Wert mě poradil jak na fotky,tak jedna z tréninku a dvě z cesty na závody do Kyselky.NO se smějte,můžu já zato že maj v Kyselce pidi depo a nedá se tam zajet s návěsem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) oset-16.0-36V

6.12.2011 v 16:28 | Nahoru | #16
TP70> Fotky jsou nádherné, hlavně ta tréninková . Ať se vám daří a zima je krátká

oset-16.0-36V

6.12.2011 v 16:52 | Nahoru | #17

Tom v době focení 7let
Máta v době focení 5let,jezdí od tří,začal Oset 12,5 a ted Oset 16 24V
Omlovám se za kvalitu jeto mobilem,více fotek je na WWW.OSET-BIKES.CZ v sekci fotogalerie a to jak z tréninku tak i ze závodů a třeba i z ježdění po Václaváku,dá se tam najít i Lisak jak na Osetu,tak na Qvatii a elektro Ete.
Tady Tom trošku motocrossu trialistum neškodí
Jinak trénink pro děti 1 týdně,střídáme les,lom,doma zahradu,město.Kdo by měl zájem přiučit něco prcka rád sebou někoho vezmu,nemusí jet ani na Osetu,nejsem až takovej elektrickej patriot.Sic nejsem jezdec ale po té doprovodné a ted už i trenerské činosti mám ledacos za sebou.(jasně Wert někde určitě najde fotku ja svou tělnatější maličkost spouštím z kopce v Březové )Jo bohužel dětí je v trialu málo a to je škoda tak je potřeba někoho nalákat.Když kouknu jak prcku jede jen Oset cup 30 a víc je škoda že u nás jede kategorii žaků 8 jezdců.Přitom je trial dle mě nejbezpečnější motorkovej sport a z trilového základu za mlada se dá později přejít do které koliv motorkové kategorie.

(reakce na) oset-16.0-36V

6.12.2011 v 17:54 | Nahoru | #18
Jirka.M> Jirko díky za přání at vám to také jezdí a jinak na zimu u nás jdem takhle,žádná hala,žádné Španělsko,jen at kluci vědí co to znamená klouzat se

oset-16.0-36V

6.1.2012 v 17:43 | Nahoru | #19
Tak jsem při tréninku na zahradě na 1.1.2012 udělal par fotek a je na nich krásně vidět porovnání s loňskou zimou,ty fotky co jsou o jeden příspěvek dříve jsou s 1.1.2011.Tak ať nám to počasí už takhle zůstane až do jara.

1 reakcí na tento příspěvek oset-16.0-36V

18.3.2014 v 22:37 | Nahoru | #20
Mám prosbu, kde sehnat futrál na baterky, nepovaluje se někomu doma?

(reakce na) oset-16.0-36V

26.3.2014 v 15:15 | Nahoru | #21
Tak a ještě jeden dotaz, kdo má u nás zastoupení pro Oset, potřebuji náhradní díly, umřel mi motor

oset-16.0-36V

27.3.2014 v 07:46 | Nahoru | #22
prodává je třeba Dressler

1 reakcí na tento příspěvek oset-16.0-36V

27.3.2014 v 09:24 | Nahoru | #23
Dovážel jsem to,pak se nechalo zastoupeni Fomenkum ale tam už to také padlo.Pár dílu v CZ zůstalo,kontakt seženu.Jinak nebrat nic v D,je drahej.Kdyžtak Rakousko

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) oset-16.0-36V

27.3.2014 v 16:34 | Nahoru | #24
Díky všem za odpověď a pár telefonátů Páč sem tu novej, tak mi trochu vrtá hlavou, proč Oset nemá pořádné zastoupení, to se to neprodává ??? Dyť pro "potěr" je to nejideálnější jak nešlapat a točit pravým zápěstím a získat návyky které v krvi a potu jako starej osel stejně nikdy mít zažité nebudu.

(reakce na) oset-16.0-36V

27.3.2014 v 23:25 | Nahoru | #25
RCíba> Důvod toho proč už nemá Oset v CZ zastoupení je jednoduchej.Ian,Agličan a majitel Oseta má zajem obchodovat pouze ve velkém.Zakladní objednávka je jeden lodní kontejner.Takže zakladni investice je velká a prodejnost(vzhledem k malé popularitě trialu v CZ značně nejistá).Přesto Petr Fomen,kontejner koupil a z větší časti i prodal(dily co jsou v CZ je zbytek jeho skladu)jenže pro Anglána je i todle malej obrat,chce dělat ve velkém a CZ je pro něj malej odběratel.Na tom to padlo.

oset-16.0-36V

7.4.2014 v 15:51 | Nahoru | #26
Tak motor už mám,už to zase vrčí, vlastně nevrčí...



Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist