globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Problém se svíčkama
18.10.2011 v 17:46
Zdravím. V neděli jsem byl zakončit sezónu, a když jsem se vracel domů, tak na poslední křižovatce, když blikla zelená, jsem se najednou nemohl rozjet. Teda rozjel jsem se, ale ujel jsem tak s bídou 20 metrů a to ještě rychlostí 20km/h(otáčky nepřesáhli 2000 za minutu a to sem měl otevřený plný plyn). Nejdřív jsem si myslel, že mi došel benal, ale nechytalo to ani když jsem přepnul na rezervu. Potom jsem vyšrouboval svíčky, obě dvě byly úplně černé. Když jsem je vyměnil, tak už vše bylo ok. Akorát mi přijde divné, že se mi obě svíčky najednou zničili. Měnil jsem je když jsem motorku kupoval a od té doby jsem mohl najet tak 500 km víc ne. Předchozí majitel mi říkal, že mu to dělalo taky, ale že to vyřešil výměnou těsnění pod hlavou, ale podle mě to tím nebylo. Byl bych rád, kdybyste mi někdo poradil co s tím.

1 reakcí na tento příspěvek Problém se svíčkama

18.10.2011 v 17:51 | Nahoru | #1
Moc bohatý. Jehlu dolů, novej filtr atd...

Problém se svíčkama

18.10.2011 v 18:07 | Nahoru | #2
Jestli se to projevilo po 500km, tak se motor musí strašně "ulévat". Za což může s největší pravděpodobností netěsnící jehlový ventil. Nestává se ti, že když nezavřeš palivový kohout, že máš ráno pod motorkou louži benzínu? ZA to by mohl buď netěsný ventil nebo prasklý plovák.

A nebo druhá věc - příliš vysoká hladina benzínu v karburátoru. Návod ne kontrolu a seřízení najdeš třeba zde na jawamanii.

A případně by za to mohla povolená tryska v karburátoru, ale to je méně pravděpodobné, protože by se to zhoršovalo, až by se vyšroubovala úplně.

Problém se svíčkama

18.10.2011 v 18:09 | Nahoru | #3
uber na směsy to je normální když je bohatá že se zasíraj svíce

(reakce na) Problém se svíčkama

18.10.2011 v 18:09 | Nahoru | #4
mira008> Nevím no, je pravda, že jsem se do karburátoru ještě nedíval, jediné, co jsem nastavoval byly kladívka. Jo a ještě jedna věc. Nevím jestli to na to má nějaký vliv, ale z levého výfuku se mi kouří víc než z pravého(na jízdě jsem to ale vůbec nijak nepocítil, třeba že by to špatně táhlo nebo tak)

1 reakcí na tento příspěvek Problém se svíčkama

18.10.2011 v 18:20 | Nahoru | #5
mne se stavalo zas neco jineho, vzdycky po par kilomtrech mi odchazela svicka na levem valci.. a to mi trvalo nez jsem zjistil cim to je, akorat me sere, ze jsem to zapomnel
jinak k tematu, je uplne normalni, ze jeden vyfuk kouri vic nez druhy.
Predtim mely svicky jakou barvu a nebo jak vypadaji ted ty nove?

Naposledy editováno 18.10.2011 18:22:13

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém se svíčkama

18.10.2011 v 18:28 | Nahoru | #6
Omar_Bomba> No pravá svíce byla trošku černější( proto jsem si pak začal hrát s kladívkama, pak se to už spravilo a byla hezky vypálená), levá svíce byla v pohodě už od koupě.

(reakce na) Problém se svíčkama

18.10.2011 v 18:55 | Nahoru | #7
x-man196> tak zkus vycistit karburator a zrovna omrkni jehlu, trysky, plovaky, apod.. jeste se podivej na vzduchac, jestli nemas hadr v sani apod..

Problém se svíčkama

18.10.2011 v 19:47 | Nahoru | #8
počkat, něco mně to připomíná

nestalo se ti to že najednou z ničeho nic se to drželo ztěžka s plným plynem bez kvaltu kolem 1500 otáček, víc to nešlo jakoby tomu něco bránilo a bez plynu to ztěžka zdechalo?

stávalo se mně dřív že normálně to jelo ale za tepla po chvilce volnoběhu se ozval blíž nespecifikované skoro neslyšitelné zvuk nevim odkaď a udělalo to tady tohle. to samý to občas udělalo při nastartování za tepla, třeba při odjezdu od stojanu na benzince s tim že to bylo nevim proč najednou totálně přechlastaný, takže když se vydělaly svíčky, třeba aji ty samý tak to jelo normálně protože přebytek benzínu se odpařil ven.

neni to něco podobnýho?
stalo se to občas a stačilo zavřít kohout a s plným plynem když začal po necelé minutě benzín docházet tak se smes zpátky ochudila a po znovuotevření už motor valil normálně.
nikdy to nedělalo, pak to začalo z ničeho nic jednou za čas dělat a pak to sténě záhadně zmizelo

jinak to že jeden válec kouří víc než druhé je normální, to je naprosto v pořádku, to je jakási neznámá fiziologická příčina, ale když začne najednou víc ten druhé tak je to první známka špatnýho předstihu
jinak zapalování na tvůj problém nemá vliv

Problém se svíčkama

18.10.2011 v 20:25 | Nahoru | #9
použivej svíce brisk jsou poměrne imuní vudci uchlastaní
zjisti jestli ti neodesli kondenzatory spatný spolehlive nicí svíce
a samozrejmě skontroluj hladinu trysky bohatost atd na jawách rádi řádí kutilove a nejednou najdes nemile prekvapení

Problém se svíčkama

7.7.2012 v 13:59 | Nahoru | #10
Tak jsem udělal všechno co jste mi radili, ale včera se mi to stalo zase. Zhruba necelých 1000 km od minulé výměny mi zase odešla svíčka. Tentokrát pouze pravá takže na jeden válec jsem dojel (sice to skoro vůbec nejelo ale nemusel jsem tlačit). Jsem už zoufalý a nevím co s tím je...

Problém se svíčkama

7.7.2012 v 18:58 | Nahoru | #11
Předpokládejme, že máš karburátor v pořádku, protože to si můžeš zkontrolovat.
Pak je otázka, jaké máš zapalování.
a další otázka, jestli do té doby to jelo normálně nebo se projevovala nějak porucha už předem.
Pak je otázka, pokud jsi vyměnil svíčku a je to dál dobré, jestli to budeš dál řešit... nebo jestli se nějak projevuje špatný chod i s novou svíčkou.

1 reakcí na tento příspěvek Problém se svíčkama

7.7.2012 v 22:23 | Nahoru | #12
Něco podobnýho mi to dělalo na babettě, cca. 100km a svíčka začala vynechávat až úplně kyksla... Dělalo to když jsem udělal výbrus, předtím ne. Sešteluj pořádně karburátor, koukni se jestli nemáš v řiti oilmaster (teda nevím jestli 639 má), a nedává to moc oleje. Pak skus jiné značky svíček. Mám dobré skušenosti se svíčkami Pal a Bosch. Brisky jsou super, ale občas dělají problémy, Paly jsou více "JZD style - vydrží snad vše". Hlavně ne NGK, ty se jednou uchlastaj a pak je můžeš vyhodit. Jak už někdo říkal, zkontroluj hladinu v plovákovce.

Problém se svíčkama

7.7.2012 v 23:03 | Nahoru | #13
Paly vydrží vše, pokud vydržely doteď ..

(reakce na) Problém se svíčkama

8.7.2012 v 15:29 | Nahoru | #14
Tombik> mě vydrželi na třindě brisky tejden dycky. a NGK už tam mam přes sezónu a pořád fachmaj

Naposledy editováno 08.07.2012 15:30:04

Problém se svíčkama

8.7.2012 v 23:08 | Nahoru | #15
Froggyc - Já na brisky jezdím už od svých prvních motostrojů (8 let do minulosti) a bez problému, teda kromě té babetty, ta žrala co nádrž to svíčka. NGK máme na sekačce (čtyřtakt) a tam fachá krásně. Jednou jsem ji ale namontoval na pionýra a při jízdě se mi sekl plovák, takže se přechlástávala. No stačilo pár vteřin na uchlastaným volnoběhu a svíčka nereagovala. Očištění v lihu, vypálení, mechanické očištění... nic, prostě jako kdyby se roztavila elektroda. Boschku jsem měl dvě sezóny v Minibiku a fungovala super, pak jsem tam dal Brisk se třemi jiskřišti pro sichr... Za mě Brisk nebo Pal

Problém se svíčkama

9.7.2012 v 21:35 | Nahoru | #16
Tak ujel jsem dvacet kilometrů a znova svíčka v řiti a zase ta stejná. I když míchám správný poměr, tak to předtím, než mi svíčka odešla, asi dva kilometry z ničeho nic moc kouřilo (používám Castrol v poměru 1:50). Je to zvláštní asi ještě jednou zkusím rozhodit karburátor, ale když sem ho měl rozdělaný naposled tak všechno sedělo. Dokonce sem i přesně podle návodu nastavil hladinu. Zapalování mám pořád sice pomocí původních kladícvek ale nevím jestli by to tím mohlo být...

Problém se svíčkama

9.7.2012 v 21:36 | Nahoru | #17
Jo a svíčky používám Brisk 15C...

Problém se svíčkama

9.7.2012 v 23:12 | Nahoru | #18
Jednou, když začal natural, jsem koupil v Mohelnici cestou do Hořic toto palivo poprvé. Každých cca 20-30 km jsem pak měnil svíce. Byly totálně obalený nějakou sračkou, která vypadal jako oxidy něčeho. Dodnes si pamatuju místa, kde jsem měnil, když jedu po té trase. Vyměnil jsem za 4 háhradní, pak jsem koupil na pumpě další, pak v Mýtě několik a do Hořic jsme dojel. Tak jsem pátek sobota zjišťoval co a jak, nakonec jsem vylil zbytek benálu do příkopy a koupil nový. A bez problémů jsem jezdil dál. Tím nechci říct, že tvůj problém je benzín, ale to, že některý specifický problémy se nedají radit po netu. Prostě nejlepší projít vše, příčinu to samozřejmě má. Když si budeš jistý, že je vše ok, budeš mít méně možných příčin. Špatná svíčka bude souviset jen s benzínem (to by ale dělala i druhá asi) nebo elektrikou. V elektice baterie, alternátor, regulátor, usměrňovač - toto nejspíš vliv mít nebude, ale můžeš ověřit- pak cívka a kondík. Může být špatná samotná součást nebo třeba kostra, někdy praskne držák cívky nebo nemá dobrou kostru. Kondík podobně.
Kladívko jako princip vliv samozřejmě nemá. Nějak špatný kladívko nemusí fungovat. Otázka je, jestli umíš zapalování nastavit. Těžko ti někdo poradí na dálku, musíš prostě všecko projít.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 ddhu 18 21.5.2023 v 11:27 papiboy
Brzdy Jawa 350 639. - 638?? [1, 2] Jawa 350/639 Kete 32 17.5.2023 v 12:16 Johny_R
karburátor Jikov - co tam patří A n... Jawa 350/639, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/633, Ja... Dolin 5 25.12.2022 v 18:34 Zdenalbenal
Jawa 350/639 - nastavenie hladiny p... Jawa 350/639 Geofrey 0 28.8.2022 v 22:28 Geofrey
Aretacni kolik Jawa 350/639 nejde v... Jawa 250/559, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/6... naked11 16 23.8.2022 v 12:07 Mimísek


TOPlist