globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: lidl nabíječka
8.10.2011 v 18:23
co na ni říkáte za docela dobrý peníz ne?tady

1 reakcí na tento příspěvek lidl nabíječka

28.1.2012 v 16:58 | Nahoru | #181
Zdravím všechny,

před rokem jsem si také pořídil tuto nabíječku. Při prvním nabíjení akumulátoru jsem narazil na problém. Nabíječka za velmi krátkou dobu ukončila nabíjení. Zkusil jsem ji i na autobaterii, ale nastal tentýž problém. Nabíječku jsem nakopal do sklepa a bylo vyřízeno.

Letos jsem o tuto nabíječku ve sklepě "zakopnul" a tak mně napadlo, že se jí podívám na střeva.
Po uvolnění 6 bezpečnostních šroubů (trojhvězdička), jsem uvolnil spodní kryt, který má po obvodu těsnění. Vnitřek nabíječky je zpracován celkem kvalitně i použité součástky jsou standardní. Na desce s procesorem jsem objevil odporový trimr. Po připojení k motobaterce, jsem zahájil nabíjení a sledoval jsem napětí na voltmetru. Nabíjení bylo ukončeno při napětí 13,6V. Otočil jsem trimrem proti směru hodinových ručiček, zopakoval nabíjení a ejhle, nabíjení se ukončilo při 14,0V. Nakonec jsem nastavil pomocí trimru ukončení nabíjení při 14,4V.

Po seřízení se nabíječka chová tak, že prvotní nabíjení ukončí při 14,4V, poté přejde na udržovací režim, který nepřekročí 14,35V. Důležité je nepřekračovat napětí přes 14.4V, potom dochází k razantnímu plynování článků.

Vzhledem k tomu, že jsem se už někde v diskuzi setkal s problémem předčasného ukončení nabíjení, případně přebíjení, rád bych tímto jednoduchým návodem pomohl, pokud máte s touto nabíječkou stejný problém.

Jinak se jedná o celkem průměrný výrobek za velmi podprůměrnou cenu (za ty prachy jsem to byl línej i reklamovat, a to mám Lidl doslova naproti). Pokud si chce někdo dopřát pocit výrazně dražšího výrobku, může si pořídit třeba zmíněný Bosch C3, který je uvnitř naprosto stejný (PCB sjíždí tutově ze stejné výrobní linky v Číně).

Sigin

(reakce na) lidl nabíječka

6.2.2012 v 11:21 | Nahoru | #182
mete nekdo zkusenosti s nabijeckama ID CHARGER ?Uvazuji...libi se mi ze to ma aspon ampermetr a voltmetr.Ovsem jak se to chova v realu,nevim...dik

(reakce na) lidl nabíječka

24.2.2012 v 08:20 | Nahoru | #183

Sigin píše: Zdravím všechny,

před rokem jsem si také pořídil tuto nabíječku. Při prvním nabíjení akumulátoru jsem narazil na problém. Nabíječka za velmi krátkou dobu ukončila nabíjení. Zkusil jsem ji i na autobaterii, ale nastal tentýž problém. Nabíječku jsem nakopal do sklepa a bylo vyřízeno.

Letos jsem o tuto nabíječku ve sklepě "zakopnul" a tak mně napadlo, že se jí podívám na střeva.
Po uvolnění 6 bezpečnostních šroubů (trojhvězdička), jsem uvolnil spodní kryt, který má po obvodu těsnění. Vnitřek nabíječky je zpracován celkem kvalitně i použité součástky jsou standardní. Na desce s procesorem jsem objevil odporový trimr. Po připojení k motobaterce, jsem zahájil nabíjení a sledoval jsem napětí na voltmetru. Nabíjení bylo ukončeno při napětí 13,6V. Otočil jsem trimrem proti směru hodinových ručiček, zopakoval nabíjení a ejhle, nabíjení se ukončilo při 14,0V. Nakonec jsem nastavil pomocí trimru ukončení nabíjení při 14,4V.

Po seřízení se nabíječka chová tak, že prvotní nabíjení ukončí při 14,4V, poté přejde na udržovací režim, který nepřekročí 14,35V. Důležité je nepřekračovat napětí přes 14.4V, potom dochází k razantnímu plynování článků.

Vzhledem k tomu, že jsem se už někde v diskuzi setkal s problémem předčasného ukončení nabíjení, případně přebíjení, rád bych tímto jednoduchým návodem pomohl, pokud máte s touto nabíječkou stejný problém.

Jinak se jedná o celkem průměrný výrobek za velmi podprůměrnou cenu (za ty prachy jsem to byl línej i reklamovat, a to mám Lidl doslova naproti). Pokud si chce někdo dopřát pocit výrazně dražšího výrobku, může si pořídit třeba zmíněný Bosch C3, který je uvnitř naprosto stejný (PCB sjíždí tutově ze stejné výrobní linky v Číně).

Sigin


a nemuze to byt hodne na AGM nebo GEL baterku tech 14,4? Taky mi totiz dobiji asi jen na 13,8V

2 reakcí na tento příspěvek lidl nabíječka

24.2.2012 v 09:12 | Nahoru | #184
Když mám baterku zcela vycucanou třeba nechá omylem svítit světla na autě a je na nule a potřebuji ji nabíjet tak takto nabíječka z Lidlu nezačne nabíjet dokud není na baterce určité napětí,tzn musím ji napojit přes kabely třeba na jiné auto a pak se Lídl chytne,ale pokud je uplně vycucaná nabíjet nezačne,dělá Vám to stejně? dělá mi to tak od novoty.

(reakce na) lidl nabíječka

24.2.2012 v 09:22 | Nahoru | #185
Kovi> píší to v návodu, tak se tomu nediv.

(reakce na) lidl nabíječka

24.2.2012 v 10:10 | Nahoru | #186

Kovi píše: Když mám baterku zcela vycucanou třeba nechá omylem svítit světla na autě a je na nule a potřebuji ji nabíjet tak takto nabíječka z Lidlu nezačne nabíjet dokud není na baterce určité napětí,tzn musím ji napojit přes kabely třeba na jiné auto a pak se Lídl chytne,ale pokud je uplně vycucaná nabíjet nezačne,dělá Vám to stejně? dělá mi to tak od novoty.



mně snad pomohlo že jsem nabíječku připojenou na baterku párkrát zapojil a vytáhnul ze zásuvky, vždycky jsem jí vytáhnul v momentu kdy se rozhodla že nezačne nabíjet. Tím se do baterky něco málo dostalo než si nabíječka uvědomila že nechce nabíjet a pak už začala. Ale jistej si tím nejsem.

lidl nabíječka

25.2.2012 v 13:41 | Nahoru | #187
Takze ja jsem ten trimr nenasel v me Lidl ala Ultimate Speed

lidl nabíječka

25.2.2012 v 14:24 | Nahoru | #188
Nedalo by se nějak pořešit i to,co psal Kovi?Aby nabéječka zahájila nabíjení i když je baterka úplně vybitá?Pokud by to šlo,byla by to už dokonalá nabíječka

lidl nabíječka

25.2.2012 v 16:15 | Nahoru | #189
...když je baterka do mrtě,nesepne ti ani dokonalá optimate

lidl nabíječka

25.2.2012 v 17:30 | Nahoru | #190
Tak pokud je baterka totálně vybitá tak je jasný že nesepne žádná.Ale u tý lidlovky stačí když klesne pod nějakou hranici (teď nevim kolik to je voltů) a už taky nesepne.

1 reakcí na tento příspěvek lidl nabíječka

29.2.2012 v 07:57 | Nahoru | #191
takze jsem zmeril pri napeti pri nabijeni a nevim jestli je to tak spravne:
* nabijim mi baterku do 14,4 pak prepne do udrzovaciho napeti
* udrzovaci napeti se ale neudrzuje a klesa
Na kolik voltu ma nabijecka udrzovat baterku?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lidl nabíječka

29.2.2012 v 10:32 | Nahoru | #192
Jenik789> rekneme 13-14 V bych povazoval za "udrzovaci napeti"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lidl nabíječka

29.2.2012 v 11:19 | Nahoru | #193

Skalda píše: Jenik789> rekneme 13-14 V bych povazoval za "udrzovaci napeti"


Takze pri udrzovacim cyklu by nemela nabijecka pustit napeti pod 13V?

(reakce na) lidl nabíječka

29.2.2012 v 11:21 | Nahoru | #194
Jenik789> mno, ja bych ji tak nekonstruoval , ale i pri 12.8 V by tekl udrzovaci proud porad jeste smerem do baterky (to je hodnota plne nabite SLA)

lidl nabíječka

2.10.2012 v 11:53 | Nahoru | #195
Nabíječka opět v prodejnách LIDLu.

lidl nabíječka

2.10.2012 v 14:53 | Nahoru | #196
už na ní seru,už bych měl třetí
...mimochodem kdes to viděl,v letáku není

Naposledy editováno 02.10.2012 16:06:46

lidl nabíječka

5.10.2012 v 10:48 | Nahoru | #197
V lidlu visel bilbord
Od 11.10. šup pro ní

1 reakcí na tento příspěvek lidl nabíječka

5.10.2012 v 11:36 | Nahoru | #198
Jenik789: neber to ve zlém, ale máš trochu mezeru v elektrovzdělání
Při přepnutí do udržovacího nabíjení může napětí klesnout klidně na 12,6 při perfektním akumulátoru... to záleží na udržovacím proudu...
Ber to tak že napětí má jakési zpoždění, které je přímo odrazem od hustoty ellytu v pórech, ale mimo desky je ellyt při nabíjení vždy řidší a tak vzniká zpoždění, čili to, že když nabíjíš 10A a po dosažení 14,4V odpojíš, je aku nabitý třeba jen z 80%, poté napětí klesne na uroveň této kapacity, což je třeba 12,6V. Pokud budeš dál nabíjet 50mA, napětí se buď ani nepohne, dokonce bude chvíly i klesat!!! a z oněch 12,6 nahoru poleze až po chvíly až se ellektolyt rozmělní po celém obsahu a na 14.4 ti při takovém proudu poleze třeba další 2 dny.
Pokud budeš nabíjet od začátku jen 50mA, při dosažení 14,4V bude kapacita 100%.

Naposledy editováno 05.10.2012 11:42:38

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lidl nabíječka

5.10.2012 v 17:41 | Nahoru | #199

Jurawood píše: Jenik789: neber to ve zlém, ale máš trochu mezeru v elektrovzdělání
Při přepnutí do udržovacího nabíjení může napětí klesnout klidně na 12,6 při perfektním akumulátoru... to záleží na udržovacím proudu...
Ber to tak že napětí má jakési zpoždění, které je přímo odrazem od hustoty ellytu v pórech, ale mimo desky je ellyt při nabíjení vždy řidší a tak vzniká zpoždění, čili to, že když nabíjíš 10A a po dosažení 14,4V odpojíš, je aku nabitý třeba jen z 80%, poté napětí klesne na uroveň této kapacity, což je třeba 12,6V. Pokud budeš dál nabíjet 50mA, napětí se buď ani nepohne, dokonce bude chvíly i klesat!!! a z oněch 12,6 nahoru poleze až po chvíly až se ellektolyt rozmělní po celém obsahu a na 14.4 ti při takovém proudu poleze třeba další 2 dny.
Pokud budeš nabíjet od začátku jen 50mA, při dosažení 14,4V bude kapacita 100%.


To je mi fuck hlavne ze se mi spravne bude nabijet a udrzovat baterka

(reakce na) lidl nabíječka

5.10.2012 v 18:33 | Nahoru | #200

Jenik789 píše: To je mi fuck hlavne ze se mi spravne bude nabijet a udrzovat baterka

přesně tak!!
Mě také nezajímá který válec pálí a kerý vyfuckuje, důležité je že to JEDE

1 reakcí na tento příspěvek lidl nabíječka

6.10.2012 v 01:34 | Nahoru | #201
ignorance rules

Jurawood> ze se vubec snazis

(reakce na) lidl nabíječka

6.10.2012 v 03:26 | Nahoru | #202

Skalda píše: ignorance rules

Jurawood> ze se vubec snazis

chitrí jag delfín

1 reakcí na tento příspěvek lidl nabíječka

8.10.2012 v 20:42 | Nahoru | #203
Dá se s tou nabíječkou nabíjet taky AGM ("gelové") baterie?

Píšou jenom tu omáčku:

* kompaktní design a snadné použití
* elektronicky regulovatelné plně automatické nabíjení s LED kontrolkou
* pro všechny baterie s 6 V nebo 12 V a kapacitou 1,2 - 120 Ah
* funkce trvalého udržovacího nabíjení s ochranou proti přetížení a přepólování
* nabíjecí kabel s izolovanými připojovacími svorkami
* s režimem oživení – i pro zabránění tvorby sulfátů
* snadné a bezpečné uchycení

Mám starší BOSCH BATTMAX 4 a ta si asi nebude rozumět s novým typem baterek

Díky

B

Takže asi bude ok - http://www.motorkar...ft=134518&fid=22

Naposledy editováno 08.10.2012 21:58:50

(reakce na) lidl nabíječka

9.10.2012 v 09:22 | Nahoru | #204
bartfox> TRONIC T4X je primárně zapojená nabíječka (s měřením a regulací) s pulzním udržovacím nabíjením vhodná k dobíjení a udržovacímu nabíjení 12V olověných akumulátorů (baterií), s elektrolytickým roztokem nebo gelem.

lidl nabíječka

17.1.2013 v 14:19 | Nahoru | #205

lidl nabíječka

17.1.2013 v 14:25 | Nahoru | #206
se mi ten lídlleták ňák nechce načíst

lidl nabíječka

19.1.2013 v 00:48 | Nahoru | #207

lidl nabíječka

19.1.2013 v 12:22 | Nahoru | #208
bývala levnější, ne?

lidl nabíječka

19.1.2013 v 14:01 | Nahoru | #209
na korunu stejně asi tři roky

1 reakcí na tento příspěvek lidl nabíječka

20.1.2013 v 09:44 | Nahoru | #210
tak jsem pred zimou testoval a Lidl nabijecka sepne ikdyz je baterka vybita,ale nemela by byt pod 11V,staci ji pripojit ona sice nesepne, ale vyčkat cca 3 minuty a zacne nabijet
nabijel jsem 2 stejny baterky a druhou optimate a nabijeni skoncilo cca za stejny cas a vysledne napeti baterek bylo temer stejne kdyz jsem je druhy den prohodil tak nabijeli asi jeste 3 minuty a pak v podobny cas odstavily,jak Lidl tak optimate.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist