1 reakcí na tento příspěvek lidl nabíječka
před rokem jsem si také pořídil tuto nabíječku. Při prvním nabíjení akumulátoru jsem narazil na problém. Nabíječka za velmi krátkou dobu ukončila nabíjení. Zkusil jsem ji i na autobaterii, ale nastal tentýž problém. Nabíječku jsem nakopal do sklepa a bylo vyřízeno.
Letos jsem o tuto nabíječku ve sklepě "zakopnul" a tak mně napadlo, že se jí podívám na střeva.
Po uvolnění 6 bezpečnostních šroubů (trojhvězdička), jsem uvolnil spodní kryt, který má po obvodu těsnění. Vnitřek nabíječky je zpracován celkem kvalitně i použité součástky jsou standardní. Na desce s procesorem jsem objevil odporový trimr. Po připojení k motobaterce, jsem zahájil nabíjení a sledoval jsem napětí na voltmetru. Nabíjení bylo ukončeno při napětí 13,6V. Otočil jsem trimrem proti směru hodinových ručiček, zopakoval nabíjení a ejhle, nabíjení se ukončilo při 14,0V. Nakonec jsem nastavil pomocí trimru ukončení nabíjení při 14,4V.
Po seřízení se nabíječka chová tak, že prvotní nabíjení ukončí při 14,4V, poté přejde na udržovací režim, který nepřekročí 14,35V. Důležité je nepřekračovat napětí přes 14.4V, potom dochází k razantnímu plynování článků.
Vzhledem k tomu, že jsem se už někde v diskuzi setkal s problémem předčasného ukončení nabíjení, případně přebíjení, rád bych tímto jednoduchým návodem pomohl, pokud máte s touto nabíječkou stejný problém.
Jinak se jedná o celkem průměrný výrobek za velmi podprůměrnou cenu (za ty prachy jsem to byl línej i reklamovat, a to mám Lidl doslova naproti). Pokud si chce někdo dopřát pocit výrazně dražšího výrobku, může si pořídit třeba zmíněný Bosch C3, který je uvnitř naprosto stejný (PCB sjíždí tutově ze stejné výrobní linky v Číně).
Sigin
Sigin píše: Zdravím všechny,
před rokem jsem si také pořídil tuto nabíječku. Při prvním nabíjení akumulátoru jsem narazil na problém. Nabíječka za velmi krátkou dobu ukončila nabíjení. Zkusil jsem ji i na autobaterii, ale nastal tentýž problém. Nabíječku jsem nakopal do sklepa a bylo vyřízeno.
Letos jsem o tuto nabíječku ve sklepě "zakopnul" a tak mně napadlo, že se jí podívám na střeva.
Po uvolnění 6 bezpečnostních šroubů (trojhvězdička), jsem uvolnil spodní kryt, který má po obvodu těsnění. Vnitřek nabíječky je zpracován celkem kvalitně i použité součástky jsou standardní. Na desce s procesorem jsem objevil odporový trimr. Po připojení k motobaterce, jsem zahájil nabíjení a sledoval jsem napětí na voltmetru. Nabíjení bylo ukončeno při napětí 13,6V. Otočil jsem trimrem proti směru hodinových ručiček, zopakoval nabíjení a ejhle, nabíjení se ukončilo při 14,0V. Nakonec jsem nastavil pomocí trimru ukončení nabíjení při 14,4V.
Po seřízení se nabíječka chová tak, že prvotní nabíjení ukončí při 14,4V, poté přejde na udržovací režim, který nepřekročí 14,35V. Důležité je nepřekračovat napětí přes 14.4V, potom dochází k razantnímu plynování článků.
Vzhledem k tomu, že jsem se už někde v diskuzi setkal s problémem předčasného ukončení nabíjení, případně přebíjení, rád bych tímto jednoduchým návodem pomohl, pokud máte s touto nabíječkou stejný problém.
Jinak se jedná o celkem průměrný výrobek za velmi podprůměrnou cenu (za ty prachy jsem to byl línej i reklamovat, a to mám Lidl doslova naproti). Pokud si chce někdo dopřát pocit výrazně dražšího výrobku, může si pořídit třeba zmíněný Bosch C3, který je uvnitř naprosto stejný (PCB sjíždí tutově ze stejné výrobní linky v Číně).
Sigin
a nemuze to byt hodne na AGM nebo GEL baterku tech 14,4? Taky mi totiz dobiji asi jen na 13,8V
2 reakcí na tento příspěvek lidl nabíječka
Kovi píše: Když mám baterku zcela vycucanou třeba nechá omylem svítit světla na autě a je na nule a potřebuji ji nabíjet tak takto nabíječka z Lidlu nezačne nabíjet dokud není na baterce určité napětí,tzn musím ji napojit přes kabely třeba na jiné auto a pak se Lídl chytne,ale pokud je uplně vycucaná nabíjet nezačne,dělá Vám to stejně? dělá mi to tak od novoty.
mně snad pomohlo že jsem nabíječku připojenou na baterku párkrát zapojil a vytáhnul ze zásuvky, vždycky jsem jí vytáhnul v momentu kdy se rozhodla že nezačne nabíjet. Tím se do baterky něco málo dostalo než si nabíječka uvědomila že nechce nabíjet a pak už začala. Ale jistej si tím nejsem.
1 reakcí na tento příspěvek lidl nabíječka
* nabijim mi baterku do 14,4 pak prepne do udrzovaciho napeti
* udrzovaci napeti se ale neudrzuje a klesa
Na kolik voltu ma nabijecka udrzovat baterku?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lidl nabíječka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lidl nabíječka
Skalda píše: Jenik789> rekneme 13-14 V bych povazoval za "udrzovaci napeti"
Takze pri udrzovacim cyklu by nemela nabijecka pustit napeti pod 13V?
1 reakcí na tento příspěvek lidl nabíječka
Při přepnutí do udržovacího nabíjení může napětí klesnout klidně na 12,6 při perfektním akumulátoru... to záleží na udržovacím proudu...
Ber to tak že napětí má jakési zpoždění, které je přímo odrazem od hustoty ellytu v pórech, ale mimo desky je ellyt při nabíjení vždy řidší a tak vzniká zpoždění, čili to, že když nabíjíš 10A a po dosažení 14,4V odpojíš, je aku nabitý třeba jen z 80%, poté napětí klesne na uroveň této kapacity, což je třeba 12,6V. Pokud budeš dál nabíjet 50mA, napětí se buď ani nepohne, dokonce bude chvíly i klesat!!! a z oněch 12,6 nahoru poleze až po chvíly až se ellektolyt rozmělní po celém obsahu a na 14.4 ti při takovém proudu poleze třeba další 2 dny.
Pokud budeš nabíjet od začátku jen 50mA, při dosažení 14,4V bude kapacita 100%.
Naposledy editováno 05.10.2012 11:42:38
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lidl nabíječka
Jurawood píše: Jenik789: neber to ve zlém, ale máš trochu mezeru v elektrovzdělání
Při přepnutí do udržovacího nabíjení může napětí klesnout klidně na 12,6 při perfektním akumulátoru... to záleží na udržovacím proudu...
Ber to tak že napětí má jakési zpoždění, které je přímo odrazem od hustoty ellytu v pórech, ale mimo desky je ellyt při nabíjení vždy řidší a tak vzniká zpoždění, čili to, že když nabíjíš 10A a po dosažení 14,4V odpojíš, je aku nabitý třeba jen z 80%, poté napětí klesne na uroveň této kapacity, což je třeba 12,6V. Pokud budeš dál nabíjet 50mA, napětí se buď ani nepohne, dokonce bude chvíly i klesat!!! a z oněch 12,6 nahoru poleze až po chvíly až se ellektolyt rozmělní po celém obsahu a na 14.4 ti při takovém proudu poleze třeba další 2 dny.
Pokud budeš nabíjet od začátku jen 50mA, při dosažení 14,4V bude kapacita 100%.
To je mi fuck hlavne ze se mi spravne bude nabijet a udrzovat baterka
1 reakcí na tento příspěvek lidl nabíječka
Jurawood> ze se vubec snazis
1 reakcí na tento příspěvek lidl nabíječka
Píšou jenom tu omáčku:
* kompaktní design a snadné použití
* elektronicky regulovatelné plně automatické nabíjení s LED kontrolkou
* pro všechny baterie s 6 V nebo 12 V a kapacitou 1,2 - 120 Ah
* funkce trvalého udržovacího nabíjení s ochranou proti přetížení a přepólování
* nabíjecí kabel s izolovanými připojovacími svorkami
* s režimem oživení – i pro zabránění tvorby sulfátů
* snadné a bezpečné uchycení
Mám starší BOSCH BATTMAX 4 a ta si asi nebude rozumět s novým typem baterek
Díky
B
Takže asi bude ok - http://www.motorkar...ft=134518&fid=22
Naposledy editováno 08.10.2012 21:58:50
http://www.lidl.cz/c....xsl/index_30118.htm
1 reakcí na tento příspěvek lidl nabíječka
nabijel jsem 2 stejny baterky a druhou optimate a nabijeni skoncilo cca za stejny cas a vysledne napeti baterek bylo temer stejne kdyz jsem je druhy den prohodil tak nabijeli asi jeste 3 minuty a pak v podobny cas odstavily,jak Lidl tak optimate.