1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lidl nabíječka
Jurawood píše: Jenik789: neber to ve zlém, ale máš trochu mezeru v elektrovzdělání
Při přepnutí do udržovacího nabíjení může napětí klesnout klidně na 12,6 při perfektním akumulátoru... to záleží na udržovacím proudu...
Ber to tak že napětí má jakési zpoždění, které je přímo odrazem od hustoty ellytu v pórech, ale mimo desky je ellyt při nabíjení vždy řidší a tak vzniká zpoždění, čili to, že když nabíjíš 10A a po dosažení 14,4V odpojíš, je aku nabitý třeba jen z 80%, poté napětí klesne na uroveň této kapacity, což je třeba 12,6V. Pokud budeš dál nabíjet 50mA, napětí se buď ani nepohne, dokonce bude chvíly i klesat!!! a z oněch 12,6 nahoru poleze až po chvíly až se ellektolyt rozmělní po celém obsahu a na 14.4 ti při takovém proudu poleze třeba další 2 dny.
Pokud budeš nabíjet od začátku jen 50mA, při dosažení 14,4V bude kapacita 100%.
To je mi fuck
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)