Téma: Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
8.10.2011 v 06:55
Zdravím
Chci tak trochu navázat na předchozí vlákno , kde se nám společně podařilo zorganizovat, sice skromné, ale vcelku vydařené setkání. Vlastně vše díky tomu, že nás spojuje 1 česká motorka !

Napadlo mě, že by tohle spojení "Blatařů" mohlo fungovat i prostřednictvím tohoto fóra. Mám na mysli to, že bychom se tu na jednom místě mohli vzájemně dělit o zkušenosti, zážitky, aktuální dění okolo našich motorek nebo třeba naplánovat nějakej další srázek .

Budu rád, když se zapojí kdokoliv . Stačí jen, aby ho Blata 125 trochu zajímala .

Naposledy editováno 30.04.2013 12:38:04

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

22.10.2014 v 10:32 | Nahoru | #1651
Martic> Toto forum je asi hlavně o problémech a ne o radosti z cestování na Blatách. Sice problémy k tomu patří, ale...rozhoduju se, že prodám svojí ČZ 180. Je sice jako nová vzhledově, ale jede kdy chce, nebo apíš nechce. Hodně mi připomíná Blatu. Je to sice jednodušší dvoutakt, ale to nic nemění na tom, že nikdy nevím, kde mě nechá. Stále mě přitahuje Blata, dcera by z ní měla radost, ale určitě bych si nepomohl. Docela by mě zajímalo, jestli někdo někdy vyladí Blatu 125 do 100%ní spolehlivosti.

22.10.2014 v 20:54 | Nahoru | #1652
milan1963> No, taky jsem měl představy, že se tu budeme bavit více o ježdění než o opravování. Bohužel, abych úplně nevybočoval z řady jako uživatel, kterému se problémy spíše vyhýbají, tak mě včera cestou ze školy potkal defekt předního kola. Udělal jsem tedy nuceně zastávku u kompresoru na benzínce, ale i tak jsem domů dojel skoro po prázdném. V zatáčkách tedy žádný med, ale kupodivu je Sava MC32 natolik tuhá, že si obstojně držela fazónu i téměř bez tlaku . V pneumatice jsem žádné cizí těleso ani vpich nenašel, takže asi vada nebo "únava" duše. Záplata to snad vyřeší.

Jinak, té 180ky by byla škoda. Na druhou stranu, pokud chce člověk skutečně užitkový stroj, chce to něco, na co je opravdu spolehnutí.

Naposledy editováno 22.10.2014 20:56:43

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

23.10.2014 v 20:21 | Nahoru | #1653
Martic> No nápad je to hezký, psát o Blatách o ježdění... Jenže když se více opravuje, než jezdí, musí se psát o tom, co se aktuálně děje.

25.10.2014 v 23:16 | Nahoru | #1654
125Marek> To je smutné. Zažíval jsem to samé v roce 2010, od té doby Stylka spolehlivě jezdí. Letos cca 8 tisíc kilometrů, náklady pouze na benzín a olej s filtrem. Vloni také, plus nová pneu, prostě jen spotřební materiál. A tak to má být.

26.10.2014 v 13:16 | Nahoru | #1655
milan1963> Ale teď jsem se asi zamiloval

27.10.2014 v 00:03 | Nahoru | #1656

125Marek píše: Martic> Mimochodem letos více proinvestujeme do motorek do oprav než do samotného benzínu a oleje...

To je scénář jako ze zlého snu .

Ale teď jsem se asi zamiloval

Trochu to přibliž. Zřejmě myslíš motocykly AJP, kvůli kterým jsme byly letos oba už podruhé v Úštěku (viz testovací jízdy AJP ). Jsou to skutečně velice příjemné stroje, s velkým potenciálem, nenáročností a promyšlenou, ale jednoduchou stavbou . Myslím, že má tahle značka s tímto přístupem velkou budoucnost. Také bych si okamžitě vybral . Na druhou stranu bych určitě neměnil, pouze rozšířil vozový park. Už jen třeba kvůli tomu, že Blata je přeci jen praktičtější ...
Jinak, díky této akci jsem v sobotu najel příjemných 200km a v rychlosti si prohlédl i zříceninu Ronov nedaleko Úštěku. Jedinou nepříjemností byla hustá mlha po celý den .

Naposledy editováno 27.10.2014 00:04:57

11.11.2014 v 15:06 | Nahoru | #1657
Připojuji také krátký sestřih z testování AJP PR5 a PR4. Jinak PR5 jasně vyhrála

Naposledy editováno 11.11.2014 15:07:30

16.11.2014 v 20:37 | Nahoru | #1658
Konečně jsem doplnil deníky u obou motorek. Bohužel kilometry nesedí Prostě jsem si tipnul Je to prvních 6 zápisů od shora

21.11.2014 v 20:27 | Nahoru | #1659
125Marek> Ta tvoje dokumentace z testování AJP se mi líbí. Byl to příjemně strávený den Deník už je méně optimistický, jelikož popisuje samé problémy. Ale co se dá dělat, když ho chce člověk vést poctivě . Já jsem s ním už asi půl roku ve skluzu, nevím kdy se dokopu ho doplnit . Přidávám snímek z pondělka - možná z naší poslední letošní společné vyjížďky. Nemáš nějakou lepší fotku?

21.11.2014 v 22:12 | Nahoru | #1660
Martic> jaj, bohužel žádnou fotku. V tom spěchu jsme se fotit zapomněli Jinak to poslední bahýnko, kde ti po druhé spadla motorka ze stojanu, je už zadělané! Dneska tam jedu si trochu zarochnit a tam týpci od města s traktorem a zadělávají tu bahenní lázeň

No co se dá dělat, bohužel deník je právě o tomto. Skluz jsem měl taky nejméně půl roku, a tak ty kilometry nesedí

Jinak dneska jsem smontil ložiska a motarda obecně... Chcu se projet a nenastartoval jsem Baterie párkrát pohla motorem a šmitec Při těch pár otočkách solidně kopla volnoběžka, takže je už asi naodpis Takže pan Špůr bude mít zase co dělat - volnoběžka, zápalko, baterie (tu máme z Blanska). Očekávaná investice přes 4000 kč

Když si to tak propočtu, baj voko, tak tyhle 4000 kč by mi stačili +- na 4000 km. Letos jsem možná najel tak 5000 km. Jinými slovy místo benzínu leju do motorky peňauze To nepočítám opravu z léta (volnoběžka, ventily, olej). Suma sumárum více jsem investoval tento rok za díly, opravy a servis, než na benzín na ježdění To je vážně tragické....

22.11.2014 v 13:43 | Nahoru | #1661
Martic> Já si vzpomněl, že jsem také něco fotil, bohužel kvalita nic moc, ale aspoň něco.

22.11.2014 v 21:36 | Nahoru | #1662
125Marek> je smutné že máte takové problémy jak s motardem tak s endurem ,já můžu být spokojený s letošní sezonou ,jenom sem lil benzín a jezdil akorát přes zimu mě čekají opravit nějaké drobnosti před technickou prohlídkou

23.11.2014 v 20:08 | Nahoru | #1663
125Marek> To tu bahenní lázeň zadělali ve smyslu, že cestu udělali sjíznou nebo tam naopak zatloukli nějaké závory? Jinak, zapomněl jsi dodat, že moje motorka spadla ze stojánku jen proto, aby nespadla ta tvoje .

Co se týče poruch, tak ty s bráchou jste si to teda letos vyžrali tak, že už to snad ani hůř nejde . Pokud si tedy necháte předělat zapalování i na motardu, tak doufám že alespoň další sezony budou veselejší. Já musím letošní sezonu prozatím hodnotit jako možná nejvydařenější, alespoň co se těch tech. problémů týče. Přes zimu musím krom běžné kontroly a údržby (kontrola vůle ventilů) snad jen vyměnit ložiska v zadním kole, pokud se tedy do té doby neobjeví nic dalšího.

24.11.2014 v 21:35 | Nahoru | #1664
No, tak jsem měl dnes drobnou kolizi s osobním automobilem s mým zaviněním . Auto přede mnou odbočovalo doprava a já jaksi nedobrzdil nebo spíše v nepozornosti myslel, že se chystá odbočovat doleva a díky drobnému dešti už nezvládl chybu ukočírovat . Dopadlo to tak, že jsem se mu svezl po pravém boku. Naštěstí to skončilo jen sklopeným zrcátkem a malou promáčklinou + asi 10cm rýhou na dveřích od přední osy nebo od stupačky. Já i Blatovka naprosto bez následků (když nepočítám malý škubanec na nepromoku). Jsem rád, a stejně tak i poškozený (ve služebním autě 50m od firmy) byl rád, že se nestalo nic horšího. Uff, možná to bylo znamení, že bych měl zazimovat

25.11.2014 v 14:44 | Nahoru | #1665
Ty kráááááso, docela jsem se vyděsil, co se stalo. Jak to začalo kolize, už jsem viděl, jak letíš v plné rychlosti přes řidítka přes auto a přistáváš zádama na sloupu. No díky Bohu to dopadlo takto jemně. Sice každá nehoda není dobrá věc, ale když už se stane a kor na motorce, je celkem štěstí, že to takhle dobře dopadlo - štěstí v neštěstí.

25.11.2014 v 21:08 | Nahoru | #1666

125Marek píše: Jestli to dobře chápu, ty jsi se spletl, kam auto odbočuje, začal jsi pak silně brzdit a na mokru ti klouzlo kolo a ty jsi doklouzal do auta. Do auta nabourala motorka nebo i ty?

Ano, tak nějak. Popravdě, z těch posledních několika vteřin si nedokážu ty okolnosti vybavit. Nepamatuji si přesně, jakou měl rychlost, na kterou stranu ukazoval, ani kdy a jak prudce začal brzdit. A asi to znáš, člověk často reaguje už nějak podvědomě podle situace (postavení a rychlost okolních vozidel a td.) a při tom myslí na něco jiného, což se asi dá nazvat nepozorností. Pak stačí vteřina a je malér na světě.

Stejně tak nedokážu říct, jestli se moje kola těsně před střetem klouzala nebo odvalovala. Každopádně, narazil jsem do něj řidítky a bokem těla (především ramenem) a v první chvíli nejspíše šroubem na přední ose kola. Nutno dodat, že se opět potvrdilo, že blástry jsou k nezaplacení. Nebýt jich, tak by zřejmě měla Fábka na dveřích nebo na sloupku ještě jeden šlinc a nebo ještě vysklené okno . Takhle se to po plastech sklouzlo beze škod, stejně tak spojková páčka, grip i prsty zůstaly netknuté .

28.11.2014 v 09:00 | Nahoru | #1667
deckaaa tak jsme s eprihlasil po X letech sem jen tak mrknout, jsme rad ze to tu fachčí. KDyztak jsme v kontaktu na FB, jmeno má Martic kdo by chtel, zdarééééc

28.11.2014 v 17:33 | Nahoru | #1668
Martic> Díky Bohu, že jsi v pořádku. Já na 650 měl kolizi s autem v Itálii v roce 2010, tak vím, o co jde.
Jinak pro přílišnou nespolehlivost jsem prodal ČZ 180. Už dřív jsem uvažoval o koupi Blaty, ale jestli bude moci dcera jezdit, nevím. No a "díky " tomuto foru o Blatě vůbec neuvažuju. Cesta k dokonalosti Jawy 650 byla dost trnitá, u 180ky jsem už neměl morální sílu ji k této dokonalosti dovést a o Blatě a její spolehlivosti bohužel úspěšně pochybuju...
Jawa 650 a "pérák" 250 mi stačí.

Naposledy editováno 28.11.2014 17:34:07

28.11.2014 v 17:48 | Nahoru | #1669
milan1963> A to ještě nevíš, co se stalo uživateli Kubiss97. O víkendu přibudou fotky, které ti asi obrázek o Blatě dokončí

Bohužel se zde objevuje ten pojem japonských strojů. Sice nemají duši, ale na rozdíl od těchto strojů budou jezdit celkem spolehlivě

28.11.2014 v 21:31 | Nahoru | #1670
125Marek> To jsem zvědavý, co se zase stalo...

29.11.2014 v 21:11 | Nahoru | #1671
milan1963> Je to smutné, když vytoužený stroj postupně zklame člověka natolik, že ho donutí k prodeji . Ale jednal bych asi stejně, než abych se každou jízdu bál, co se zase podělá .

Na druhou stranu, kdo leze za jakýkoli volant nebo řidítka, musí počítat s ledasčím. Já jsem si zrovna uplynulý týden docela užil. Začalo to v sobotu, kdy táta převrátil v zatáčce přívěsný vozík se 4mi metráky obilí (vysoké těžiště a nešťastná konstrukce vozíku). Naštěstí to víceméně odnesly jen papírové pytle. V pondělí jsem křápl na motorce auto (viz příspěvek výše). Ve středu byly ráno asi -3°C, tak jsem uznal, že bude rozumnější jet do školy autem. Zhruba na třicátém kilometru prasklo táhlo od řazení. Únava materiálu jak vyšitá. Alespoň že zůstala zařazená trojka . Na čtvrteční cestu mi tedy zbyla jen motorka a co čert nechtěl... chytl jsem defekt do předního kola, tak jsem musel jet štafetu mezi kompresory .

29.11.2014 v 21:14 | Nahoru | #1672
125Marek> Jémine. Snad ani nechci vědět, co to zase bude překvápko

29.11.2014 v 23:12 | Nahoru | #1673
Tak jak již říkal 125Marek, také se mi stala jedna vážnější věc. Jelikož ještě počasí dovoluje jezdit na motorce, tak jsem téhle možnosti využíval dokud to šlo. Jenže by to nebyla Blata, kdyby se zase něco nepokazilo. Ve středu odpoledne, po skončení školy, jsem se konečně vydal směr domů. Mám to +- 30km. Asi 13km před cílem si jedu v klidu a přichází kopec, přidávám plyn a najednou rána a cosi mě praští do nohy. Zkouším se při jízdě dívat, ale nic moc nevidím, tak ihned na kopci zastavuji a nestačím se divit. Jakmile jsem slezl z motorky, vypadlo na zem překvápko.

Přestřižený čep kyvné vidlice.

No, já byl celkem zděšený, jak se něco takového může vůbec stát. Takže okamžitě přišel na řadu potupný telefonát domů, jestli by pro mě někdo nemohl zajet .

Každopádně tohle by se asi stávat nemělo. Naštěstí to dopadlo relativně dobře a bez větších škod, za což jsem alespoň trochu rád. Ale od teď se začínám bát

Naposledy editováno 29.11.2014 23:15:10

30.11.2014 v 09:42 | Nahoru | #1674
Kubiss9> To je k pláči . To už je asi třetí případ, o kterém vím . Podle vzhledu lomu to vypadá, že materiál byl asi až moc tvrdý a křehký. Dost pravděpodobně měl být čep i rozměrově lépe dimenzován . No, i když přihlédnu k tomu, že podvozku dáváš občas dost zabrat, tak výrobce nic neomlouvá . Navíc asi ani běžně nevozíš těžký náklad (spolujezdce, kufr), aby se daly hledat příčiny tam.

2 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

30.11.2014 v 10:04 | Nahoru | #1675
Když už tu tedy neřešíme nic jiného než závady , mě vyděsilo při sundávání kola (kvůli opravě defektu) to, že levá vidlice jde zasouvat do zdvihu pouhou silou ruky. Nikdy jsem si toho nevšiml. V první moment mě napadlo, že je snad prasklá pružina. Ale divné chování podvozku jsem nezaznamenal, tak mě došlo, že je zřejmě levá noha pouze tlumící a pravá pouze pružící. Vím, že u jízdních kol to tak bývá (jen obráceně), ale nevěděl jsem, že to je tak běžné i u motorek. Můžete mi to někdo potvrdit?

Za to bahno se stydím, ale holt jsou těžké podmínky.

30.11.2014 v 11:11 | Nahoru | #1676
To je normální u hodně motorek.

30.11.2014 v 11:12 | Nahoru | #1677
Jezdím na motorce bezmála 37 let, ale o tom, že by se ustřihl čep kyvky jsem ani neslyšel. Píchlé kolo je normální . Omluvit špatnou volnoběžku se asi nedá. Aspoň ale neohrožuje život jezdce. Ustřižený čep je ale naprosto neomluvitelný. Kdyby se to stalo při vyšší rychlosti, třeba v lehkém terénu, může kyvka i celá uletět a to je minimálně o zdraví.
Vidím to na podceněné, asi příliš krátké jízdní zkoušky továrny před samotným uvedením Blaty 125 na trh. Ta motorka měla najezdit minimálně 50 tisíc (ale raději 150000) kilometrů, a to ve více exemplářích. To by se poruchy, jako volnoběžka a čep kyvky musely projevit !
Nechci hájit Jawu, ale pokud vím, tak jízdní zkoušky minimálně 100 tisíc kilometrů (každá z několika zkušebních motorek) jsou nutné. A to je dobře. To, že Jawa pustila do výroby 650 i s chybami, o nichž věděla, je jiná věc. Předpokládám, že Blata to tak nedělal a opravdu jen málo zkoušel...

30.11.2014 v 13:07 | Nahoru | #1678
Martic> je to tak jak píšeš jedna tlumí a druhá vrací

2 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

30.11.2014 v 13:47 | Nahoru | #1679
Martic> jojo, ta vidlice úplně normální. Pravá je průžící, levá je tlumící Jinak o přívěsu, bouračce vím. Ale píchlá pneumatika a utržený táhlo řazení? Tady si někdo vyžral smůlu jako prase Prostě Murphyho zákony jako vyšité Raději už do školy jezdi sockou jako Kubiss97 On ti poradí, jak se kupuje lístek, jak se vchází do hromadné dopravy, jak si sednout a pod. Má s tím teď bohaté zkušenosti

Kubiss97> k tomu čepu... Mrknul na to taťka, já i Vitus. Na tom utrženém šroubu s maticí je vidět, že materiál prasknul v místě závitu. Nechci být nějaký hnidopich ale... V Liberci je to pružnost pevnost 2, letní semestr druhého ročníku a téma vliv vrubů na pevnost materiálu, přednáší Bohda Marvalová Jinými slovy, ač nemám zkoušku, je tady vidět, že někdo nechodil do školy a zkoušku opsal. Protože pokud by někdo chodil do školy ví, že závity jsou vruby, které mají zásadní vliv na pevnost materiálu. Hlavně se nacházejí v pracovním místě (oblast mezi rámem a kyvkou). Tam by měl být materiál nejlépe hladký, ještě lépe leštěný, bez jakýchkoliv vrypů či zářezů. Zde jsou vyřezané závity.

Abych řekl pravdu, začínám se opravdu bát jezdit na těchto zákeřných strojích Jinak když už se solí polívka, taky trochu osolím. Chtěl jsem odvézt motarda Špůrovi na výměnu zapalování. Baterie je již solidně v háji, a tak jsem myslel, že roztlačím motorku... Ani s externím motorem (tlačící ségrou) motorka nechytla. Nabíječku úspěšně nemáme, tak jsem tam lupnul baterii z endura. No startování asi na 5x, motor nakopal volnoběžce tak, že je celkem na sračku. Takže Špůr má zase práci
A teď pozor! Dal jsem do endura novou baterii, že se projedu. Murphyho zákony opět fungují. Zadělám nádrž, utahuji pravý šroub držící nádrž, utahuji levý a nejde dotáhnout
Myslel jsem, že tyčka bude mít na konci závity a doraz (dosedací plocha) bude mít takový tlustý O kroužek z gumy... Ale kdeže Máťo To by bylo moc jednoduchý. Závity jsou udělané jako otočený šroub, jehož hlava je zalitá gumou a ta je přilepená na tyčku. A co se stane, když lepidlo povolí? Není jak přidělat nádrž Takže vyvrtat díru, protáhnout jí závitníkem a nádrž napevno přišroubovat k rámu. Ach jo.....

Takto to vypadá originálně z výroby.

Takto po utržení. Ta gumová část, co má brácha v ruce, je ten šroub se zalitou hlavou v gumě. Foto po opravě nemám, ale asi každý si umí představit díru se šroubem M6.

1.12.2014 v 00:20 | Nahoru | #1680
Fidži_CZ, crystalák, 125Marek> Díky za potvrzení mé teorie.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Blata 125 průměr podtlakového venti... Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 vondris6 0 18.3.2023 v 22:19 vondris6
Blata Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 Panturis 0 3.10.2022 v 10:07 Panturis
Blata 125 BXM (původ motoru) Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 Panturis 2 21.8.2022 v 12:14 Ariete
Zkušenosti servis Honda Pardubice [1, 2, 3] Blata 125 Enduro czech-mirecek 64 6.6.2022 v 12:11 Ariete
Spotřeba u 125 2t vs 4t Derbi Senda 125 R, Yamaha DT 125 X, Blata 125 Motard... Snasy_222 15 30.4.2021 v 09:17 mito7