Chci tak trochu navázat na předchozí vlákno , kde se nám společně podařilo zorganizovat, sice skromné, ale vcelku vydařené setkání. Vlastně vše díky tomu, že nás spojuje 1 česká motorka !
Napadlo mě, že by tohle spojení "Blatařů" mohlo fungovat i prostřednictvím tohoto fóra. Mám na mysli to, že bychom se tu na jednom místě mohli vzájemně dělit o zkušenosti, zážitky, aktuální dění okolo našich motorek nebo třeba naplánovat nějakej další srázek .
Budu rád, když se zapojí kdokoliv . Stačí jen, aby ho Blata 125 trochu zajímala .
Naposledy editováno 30.04.2013 12:38:04
Jinak k tvému nápadu s airboxem. Nápad dobrý , ale ten airbox tam plní i ochranou funkci kvůli blátu atd. Kdyby jsi ho vyhodil, narval tam sice dobrý tlumič, ale stejně by jsi musel nějak zapracovat na tom hluchém místu...
Naposledy editováno 14.06.2014 20:51:52
Jinak, u originální řetězové sady vychází ceny zhruba následovně:
pastorek + pojistka - 680 Kč
rozeta - 710 Kč
řetěz EK 428H + spojka = 600 Kč
Tenhle obyčejný netěsněný řetěz se ale v těžkých podmínkách a bez intenzivního mazání (nejlépe olejem) opravdu dost rychle vytahuje, čímž zkracuje životnost i řetězovým kolům. Sice mám těsněný řetěz krátce, ale myslím si stejně jako Marek, že se vyplatí investovat do dražšího těsněného řetězu. Nejen že člověk nemusí tak často mazat a dopínat, ale ve finále má možná řetězová sada s kvalitním řetězem vyšší životnost než když se otočí 2 levné řetězy na jedné sadě kol. Momentálně mám řetěz ČZ OR428 za cca 1500 Kč a po 3000km jsem ho prozatím napínal také jednou. Rozetu mám ocelovou JTR 1134.48zubů za 500Kč (nevýhodou je 3x větší váha). Pastorek mám originál, ale nechá se koupit JTF 259.15 za krásných 110Kč jen je u něj problém sehnat pojistkou (jiná rozteč šroubů) a možná je na hřídeli o chloupek volnější.
1 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Akorát během přestávky se po dráze prohnala a zase zmizela kolona zhruba 500 motorek jakéhosi srazu. Kupodivu se mezi nimi objevila i Blatovka . Neví někdo, kdo to byl?
Během naší asi dvousetkilometrové cesty jsme ještě udělali zastávky u zříceniny Vítkovec, na mimoňském letišti a u Průrvy na řece Ploučnici...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Olej u Jawy 650 měním každých 8000 km , takže přibližně jednou za rok. Vloni to bylo dvakrát, najezdil jsem na 650 asi 11000 km za rok.
Naposledy editováno 16.06.2014 15:10:28
1 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Na pohled stejné motorky, ale drobnosti dělají rozdíl Doufám, že Šnykl dá odvetu, jsem fakt zvědav
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Jinak, pro zajímavost jsem si při sledování spustil stopky a zrychlení z 0 na 100km/h vychází zhruba 17s, což je asi jako Fábie 1,2HTP
Naposledy editováno 17.06.2014 23:41:35
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Tady jenom malý příspěvek, že za chvíli tu máme skutečnýho stuntridera na Blatě
Naposledy editováno 19.06.2014 08:19:00
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Toho stuntridera znám. Má talent, o tom žádná. Přesto trnu až to jednou přehodí, stejně jako mnozí jeho předchůdci a následovníci .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Bohužel otáčkoměr Jawy 650 si ukazuje, co chce, tak jezdím podle zvuku motoru a hlavně citem.
Zítra odjíždím na motodovolenou na Balkán. Pokud vše dobře dopadne, budou fotky, zážitky...a tak věřím, že se s některými z vás sejdeme ve St. Týně. A tam cestu probereme.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Jinak s těmi optimálními otáčkami u Blaty je to dosti individuální. Díky dost omezenému krouťáku záleží na konkrétních podmínkách. Když popojíždím po městě nebo se prodírám křovisky malou rychlostí bez potřeby velké síly, vystačí otáčky do 4500/min. Přičemž se rozjíždím třeba jen na 2200, tedy lehce nad volnoběhem. Při předpisových 50km/h mám po rovině už většinou zařazeno 6ku a tomu odpovídá skoro přesně 4500/min. Mimo obec se pohybuji většinou rozmezí tak 6000-8000/min. V obou případech mi ale připadají otáčky jako optimální pro konkrétní potřeby, aniž by to motoru vadilo. Jinak, největší krouťák je papírově i pocitově při 8500/min. A největší výkon papírově při 9600, ale mého motoru se mi zdá položený níže. Každopádně takové točky už nejsou ideální jak pro motor, tak ani pro jezdce .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
1 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
2 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Další zajímavý aspekt je letmý start, kdy Blata nemůže využít svého výkonu a musí se rozjet z nižších otáček, kdy má přeci jen motor automobilu již točivý moment skoro maximální, Blata má krouťák stále minimální Ale jinak zajímavý závod
Pokud ještě nemáte odběr, určitě si ho udělejte
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Naposledy editováno 30.06.2014 22:26:54
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Jinak, u těch videonahrávek tachometrů při zrychlení kolikrát nechápavě kroutím hlavou. Ono asi taky ne všechny jsou úplně objektivní. Věřím že dost často autoři čekají na optimální vítr a zrychlují ze svahu, jinak si to nedovedu vysvětlit . Proto věřím jedině srovnávacím testům X versus Y
Naposledy editováno 01.07.2014 21:55:49
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Blata 125 průměr podtlakového venti... Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 | vondris6 | 0 | 18.3.2023 v 22:19 vondris6 |
Blata Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 | Panturis | 0 | 3.10.2022 v 10:07 Panturis |
Blata 125 BXM (původ motoru) Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 | Panturis | 2 | 21.8.2022 v 12:14 Ariete |
Zkušenosti servis Honda Pardubice [1, 2, 3] Blata 125 Enduro | czech-mirecek | 64 | 6.6.2022 v 12:11 Ariete |
Spotřeba u 125 2t vs 4t Derbi Senda 125 R, Yamaha DT 125 X, Blata 125 Motard... | Snasy_222 | 15 | 30.4.2021 v 09:17 mito7 |