globalmoto_duben_nolan





Téma: Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
8.10.2011 v 06:55
Zdravím
Chci tak trochu navázat na předchozí vlákno , kde se nám společně podařilo zorganizovat, sice skromné, ale vcelku vydařené setkání. Vlastně vše díky tomu, že nás spojuje 1 česká motorka !

Napadlo mě, že by tohle spojení "Blatařů" mohlo fungovat i prostřednictvím tohoto fóra. Mám na mysli to, že bychom se tu na jednom místě mohli vzájemně dělit o zkušenosti, zážitky, aktuální dění okolo našich motorek nebo třeba naplánovat nějakej další srázek .

Budu rád, když se zapojí kdokoliv . Stačí jen, aby ho Blata 125 trochu zajímala .




Naposledy editováno 30.04.2013 12:38:04

(reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

14.6.2014 v 20:47 | Nahoru | #1471
Jarin_BXE> S řetězovkou si nedělej takovou starost Origo řetěz je celkem k ničemu, musíš ho mazat, hned se vytahá... Zkrátka je lepší koupit lepší s O kroužky. Mám to v deníku, stačí mrknout Jinak rozetu není nějak potřeba měnit, řetězové kolečko seženeš neoriginální (origo stojí šílených 500 kč, neoriginální asi 150 ). Řetězové kolečko je JTF 259, řetěz je ŘZ O Ring 428 Ještě taková připomínka - řetěz jsem naposledy napínal před rokem v létě Sice jsem od té doby najel cca 3000 km, po prvním 500 km se musel došponovat, ale od té doby jsem na něj ani nešáhnul, semtam namažu

Jinak k tvému nápadu s airboxem. Nápad dobrý , ale ten airbox tam plní i ochranou funkci kvůli blátu atd. Kdyby jsi ho vyhodil, narval tam sice dobrý tlumič, ale stejně by jsi musel nějak zapracovat na tom hluchém místu...

Naposledy editováno 14.06.2014 20:51:52

(reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

15.6.2014 v 00:08 | Nahoru | #1472
Jarin_BXE> Přímému sání bych moc nefandil. Ten airbox je sice fakt obrovská krabice, která v rámu překáží i sama sobě , jak je tam natěsno , ale po vyhození by vzniklo dost problémů. A to především pro "enduro" využití. Jednak takové sání hůře čistí vzduch a je hlučnější. Musela by se také zřejmě poladit směs. Ale jelikož airbox tvoří vlastně podblatník, lítal by po odstranění od kola sajrajt přímo na centrál a hlavně na ten přímý filtr . Minimálně to filtr by se muselo pečlivě zakrýt a možná i vyvést někam výše, aby nebyl vystaven bahnu a stříkající vodě.

Jinak, u originální řetězové sady vychází ceny zhruba následovně:
pastorek + pojistka - 680 Kč
rozeta - 710 Kč
řetěz EK 428H + spojka = 600 Kč

Tenhle obyčejný netěsněný řetěz se ale v těžkých podmínkách a bez intenzivního mazání (nejlépe olejem) opravdu dost rychle vytahuje, čímž zkracuje životnost i řetězovým kolům. Sice mám těsněný řetěz krátce, ale myslím si stejně jako Marek, že se vyplatí investovat do dražšího těsněného řetězu. Nejen že člověk nemusí tak často mazat a dopínat, ale ve finále má možná řetězová sada s kvalitním řetězem vyšší životnost než když se otočí 2 levné řetězy na jedné sadě kol. Momentálně mám řetěz ČZ OR428 za cca 1500 Kč a po 3000km jsem ho prozatím napínal také jednou. Rozetu mám ocelovou JTR 1134.48zubů za 500Kč (nevýhodou je 3x větší váha). Pastorek mám originál, ale nechá se koupit JTF 259.15 za krásných 110Kč jen je u něj problém sehnat pojistkou (jiná rozteč šroubů) a možná je na hřídeli o chloupek volnější.

1 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

15.6.2014 v 01:20 | Nahoru | #1473
S Vitusem a mým tátou jsme si udělali výlet na sobotní kvalifikaci do Sosnové na MS Supermoto. Kdo to ještě neviděl, rozhodně mu tuhle nevšední podívanou doporučuji . Strach, že si nebude kam sednout nebo dokonce, že nebude přes hlavy vidět netřeba, protože diváku je zde hrstka . Na mistrovství světa je to pro mě nepochopitelné a myslím že je škoda, že nemá takový závod větší propagaci .

Akorát během přestávky se po dráze prohnala a zase zmizela kolona zhruba 500 motorek jakéhosi srazu. Kupodivu se mezi nimi objevila i Blatovka . Neví někdo, kdo to byl?






Během naší asi dvousetkilometrové cesty jsme ještě udělali zastávky u zříceniny Vítkovec, na mimoňském letišti a u Průrvy na řece Ploučnici...




















1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

15.6.2014 v 18:52 | Nahoru | #1474
Martic> Ta druhá a pátá fotka jsou moc hezké ! Koukal jsem na ceny té řetězovky k Blatě. To ujde, i když je to 125. Mně to čeká taky. V pátek odjíždím na motodovolenou na Balkán, po návratu budu měnit olej (cca 1200.-), i řetězovku ( cca 5000.-). Je to ale 650...sekundár i rozetu si ale nechávám dělat na přání, originál z Týnce je dražší.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

15.6.2014 v 20:11 | Nahoru | #1475
milan1963> Dvanáct set za výměnu oleje se mi zdá dost. Já jsem zvyklý, že se s litrovkou značkového oleje a novým filtrem vejdu hravě čtyr stovek. Zase se musí nechat, že Ty nemusíš určitě měnít každých 4000 km, jako my. Tu dovolenou Ti trochu závidím . Každopádně přeji ať se vám cesta po všech stránkách vydaří a budu se těšit na cestopis a vyprávění zážitků ve Starém Týně .

(reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

16.6.2014 v 15:10 | Nahoru | #1476
Martic> Díky, cestopis bude později, ale fotky (papírové, jak jinak u mně ) , do Týna přivezu.
Olej u Jawy 650 měním každých 8000 km , takže přibližně jednou za rok. Vloni to bylo dvakrát, najezdil jsem na 650 asi 11000 km za rok.

Naposledy editováno 16.06.2014 15:10:28

1 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

17.6.2014 v 22:07 | Nahoru | #1477
Kdo ještě neviděl a nemá odběr, tak nech´t udělá



Na pohled stejné motorky, ale drobnosti dělají rozdíl Doufám, že Šnykl dá odvetu, jsem fakt zvědav

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

17.6.2014 v 23:33 | Nahoru | #1478
125Marek> Příště mu to nedaruju . Jen se musí kapku změnit podmínky, protože na tyhle dlouhý rovině je fakt rychlej

Jinak, pro zajímavost jsem si při sledování spustil stopky a zrychlení z 0 na 100km/h vychází zhruba 17s, což je asi jako Fábie 1,2HTP

Naposledy editováno 17.06.2014 23:41:35

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

19.6.2014 v 07:25 | Nahoru | #1479
Martic> To je sice pravda, ale Blata od těch 80 km/h už fakt moc netahá, maximálka lehce přes sto... Ale i ta pitomá slabá fabie pojede daleko přes stovku Tím chci říct, že třeba do 80 km/h by Blata Fabii natřela a o parník. Muselo by se vyzkoušet

Tady jenom malý příspěvek, že za chvíli tu máme skutečnýho stuntridera na Blatě






Naposledy editováno 19.06.2014 08:19:00

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

19.6.2014 v 09:38 | Nahoru | #1480
125Marek> Přesně. Tady jsem si mohl dovolit srovnání jen díky ideálním podmínkám. Velký odpor vzduchu dělá svoje a u motorek typu enduro obzvláště. Stačí lehký větříček a i na zdánlivě rovném úseku si o stovce můžeme nechat leda zdát . Do těch 80ti by to ale stálo zato porovnat . I když, po shlédnutí této nahrávky bych i v tomto případě začal o Blatě pochybovat .... HTPčko ale trochu znám a nemyslím si, že by sériovka po rovině dosáhla podobného výsledku .

Toho stuntridera znám. Má talent, o tom žádná. Přesto trnu až to jednou přehodí, stejně jako mnozí jeho předchůdci a následovníci .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

19.6.2014 v 10:16 | Nahoru | #1481
Martic> Zajímavé video i úvaha jako taková. Ale srovnání? Mám na motorkách najeto možná 250 tisíc kilometrů. Doporučuju ale běžně jezdit tak, aby otáčky motoru vyhovovaly motorce. To je praxe. Jednou jsem na svojí J 650 zkusil jet maximum. Jela přes 170, tedy tachometrových, ale motor se už přetáčel, pohoda jízdy se rovnala nule a kdyby mi v té chvíli něco vletělo pod kolo, byl by konec. Docela by mně zajímalo, při kolika otáčkách má motor Blaty optimální jízdní vlastnosti.
Bohužel otáčkoměr Jawy 650 si ukazuje, co chce, tak jezdím podle zvuku motoru a hlavně citem.
Zítra odjíždím na motodovolenou na Balkán. Pokud vše dobře dopadne, budou fotky, zážitky...a tak věřím, že se s některými z vás sejdeme ve St. Týně. A tam cestu probereme.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

19.6.2014 v 15:33 | Nahoru | #1482
milan1963> Tady nám šlo čistě o porovnání maxima možností té či oné techniky při konkrétních podmínkách a takovou tu zdravou rivalitu . Vím však, že srovnávat nějaké jízdní výkony aut s motorkou je dost mimo a bylo by to dlouhou diskuzi . Běžně se chovám přesně tak jak píšeš - snažím se jezdit tak, aby to vyhovovalo technice (ať už je to moped, motorka nebo auto) a vím, že ve výsledku to bude vyhovovat i mně . Drtit motory naplno a honit se za maximální rychlostí mně radost nedělá. Kdo mě zná ví, že vyznávám spíše styl "málo plynu a málo otáček" . I když je pravdou, že těch malých kubatur to né vždy jde k sobě . Podle toho se i snažím i volit trasy. To v mém případě znamená spíše pomalejší a členitější silničky.

Jinak s těmi optimálními otáčkami u Blaty je to dosti individuální. Díky dost omezenému krouťáku záleží na konkrétních podmínkách. Když popojíždím po městě nebo se prodírám křovisky malou rychlostí bez potřeby velké síly, vystačí otáčky do 4500/min. Přičemž se rozjíždím třeba jen na 2200, tedy lehce nad volnoběhem. Při předpisových 50km/h mám po rovině už většinou zařazeno 6ku a tomu odpovídá skoro přesně 4500/min. Mimo obec se pohybuji většinou rozmezí tak 6000-8000/min. V obou případech mi ale připadají otáčky jako optimální pro konkrétní potřeby, aniž by to motoru vadilo. Jinak, největší krouťák je papírově i pocitově při 8500/min. A největší výkon papírově při 9600, ale mého motoru se mi zdá položený níže. Každopádně takové točky už nejsou ideální jak pro motor, tak ani pro jezdce .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

19.6.2014 v 21:14 | Nahoru | #1483
Martic> Osobně bych tu hranici otáček volil trochu jinak. Podtáčet zrovna Blatu se nevyplácí už kvůli nízkému krouťáku ve vysokých otáčkách nerad chodím pod 4000 ot/min, lebo člověk potřebuje např. rychle přidat a přidá plyn a motor se cuká, nebo prostě nemá tah. Po městě většinou jezdím maximálně na 5-ku a 6 řadím až za městem na delších rovinkách a snažím se vždy co nejvíce držet rychlost povolenou mimo obec Takže často i na rovince přeřazuji z 6 na 5 a drtím to kolem 9000 otáček podle kopců větru Hodně ale záleží na náladě, stavu silnice, zatáčkách atd. Nejde to paušalizovat, protože pokaždé jede člověk jinak

(reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

20.6.2014 v 15:59 | Nahoru | #1484
125Marek> Bylo mi jasný, že tady se neshodnem . Podtáčení je ale dost relativní pojem. Možná k němu mám sklony , ale nemyslím si, že třeba i 2500 musí znamenat nutně podtáčení, pokud jde například o to popojíždění téměř bez zátěže. Klidně bych ale zase mluvil o podtáčení v případě velké zátěže (stoupání, potřeba prudce zrychlit), když je na plynu naložíno nadoraz a motor přesto nezrychluje, ačkoli má třeba v tu chvíli už 2x více otáček než v prvním případě . Prostě záleží na síle, kterou v tu danou chvíli člověk vyžaduje. U Blaty je docela dobrým signalizátorem podtočení rachotící řetěz . Chápu, že někdo jezdí raději preventivně na nižší kvalt a vyšší otáčky, aby mohl v případě potřeby vypálit. Já spíš preferuji tu ekonomičtější variantu s bublavějším zvukem motoru a podřazuji až v případě potřeby . Ani tu maximální 90ku mimo obec se nesnažím držet za každou cenu, ačkoli nemám rád "brzdy provozu" . Jedu si svým tempem, držím si ony optimální otáčky , plyn maximálně na 3/4 , pirátům uhnu (jelikož vím že je beztak za další zatáčkou nebo křižovatkou dojedu ), občas někoho předjedu, ale když široko daleko nikdo nejede, nestydím se ani za pohodovou 70ku . Devět tisíc, respektive obecně otáčky nad maximem kroutícího momentu mi připadají k cestovnímu pojetí jízdy přehnané. Nicméně, jak píšeš, záleží i na náladě a jak víme, ani všechny Blatí agregáty se nechovají úplně stejně, takže zobecnit to fakt nejde

1 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

25.6.2014 v 13:05 | Nahoru | #1485
A je tu pokračování sprintů Blatovek. Teď byly síly už trochu vyrovnanější. První jízda byla naprosto vyrovnaná, u poslední už bohužel byl rozdíl ve výkonu znatelný... Jestli to bylo z přehřátí nebo nedostatečného zalehnutí, nevím Každopádně si to myslím Šnykl docela užil a klidně by i mohlo být další pokračovaní, buď s jinými Blatami nebo obecně 125 4T anebo dokonce s Fabii 1.2 HTP?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

26.6.2014 v 11:46 | Nahoru | #1486
125Marek> To jsou už hodně vyrovnané souboje . Srovnání s nějakou papírově silnější japonskou konkurencí by nebylo špatné . I ta HaŤaPka by mě osobně zajímala . Jen bych se bál toho, co by řekl otec, kdyby při tom přeskočily rozvody .

(reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

26.6.2014 v 21:34 | Nahoru | #1487
Martic> Ale prd Hitlerův Tajný Projekt nevlastníme ale srovnání bychom klidně mohli udělat Někdy se dohodneme, ty vemeš ten High Turbo Power stroj, my Blatovky a uvidíme, kdo se na 100 km/h dostane dříve Sice Hrnek To Postrádá má vyšší maximálku, Blata se zasekne u 100 možná 105 km/h, zato Honím Tři Písty bude tahat až do 150 možná Nic proti motorům Hlemýžď Troubí Přidej, jsou spolehlivý, nenáročný, mají nízkou spotřebu , ale ten zvuk To je ojedinělé A 3 válce jsou dnes v modě

2 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

27.6.2014 v 21:33 | Nahoru | #1488
Netrvalo to dlouho a Matěj Šnykl si přečetl forum, sehnal jarina, který vlastní slavné HaŤaPo a uspořádal závod ve městě Reichenberg. Naše spekulace se potvrdili. Blata je cca do rychlosti 75-80 km/h rychlejší ale po přesáhnutí této rychlosti začíná citelně ztrácet ah 1,2 Haťap vede
Další zajímavý aspekt je letmý start, kdy Blata nemůže využít svého výkonu a musí se rozjet z nižších otáček, kdy má přeci jen motor automobilu již točivý moment skoro maximální, Blata má krouťák stále minimální Ale jinak zajímavý závod

Pokud ještě nemáte odběr, určitě si ho udělejte

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

29.6.2014 v 14:56 | Nahoru | #1489
125Marek> Doporučil bych ti zvolit si jako soupeře třeba litrovýho juniora, i když.. :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

29.6.2014 v 20:20 | Nahoru | #1490
Mr.PeLi> Ten by zůstal kdesi vzadu v oblakách prachu

(reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

29.6.2014 v 21:21 | Nahoru | #1491
125Marek> Paráda . On by snad poměřil síly i s Hajabursnou, kdyby na to přišla řeč . Škoda že neproběhlo více pokusů, ale i tak je to krásně názorná ukázka, kdy má které vozidlo navrch . Přitom je vidět, že stačí fakt malá změna podmínek. Určitě by nebylo od věci natočit ještě nějaké volné pokračování...celý národ na to jistě čeká

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

30.6.2014 v 10:05 | Nahoru | #1492
125Marek> Zase bych si tak nevěřil, s htb haťapkou bez tý kraviny na kola by jsi v prvním případě taky neuspěl :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

30.6.2014 v 14:47 | Nahoru | #1493
Mr.PeLi> ale kdepak 47 kW haťapo má zrychlení okolo 17-ti sekund, tohle taky Na stejné vzdálenosti, na které Matěj závodil, by ti taky ujel. Pokud by byla rovinka delší, vítěz je pak jasný

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

30.6.2014 v 22:25 | Nahoru | #1494
125Marek> Měli jste si dát víc pokusů při startu z místa. HTB - Hatchback je lehčí jak kombík, takže o tom to taky dost je.. A nepiš o sobě ve třetí osobě...

Naposledy editováno 30.06.2014 22:26:54

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

30.6.2014 v 22:58 | Nahoru | #1495
Mr.PeLi> Nevím jestli by to byl u toho hatchbacku až takový rozdíl. Pokud se budeme bavit o stejných podmínkách jako v prvním případě, určitě bych stejně vsadil na tu stopětadvácu a to možná i v případě silnějšího auta. Na té krátké trase hodně záleží na tom počátečním odpichu a tam bude předokolka v jisté nevýhodě . Každopádně by to chtělo vyzkoušet v praxi .

(reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

1.7.2014 v 14:42 | Nahoru | #1496
Martic> Je to možné , určitě se ale shodneme že to měli bratři Grimmů vyzkoušet víckrát, ne jen jeden pokus.

Naposledy editováno 01.07.2014 14:43:16

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

1.7.2014 v 18:19 | Nahoru | #1497
Martic> No asi bych se s tvým názorem neztotožnil. Dneska Matěj natočil zrychlení své Octávky a musím objektivně říci, že Blata nemá ani do rychlosti cca 60 km/h šanci

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

1.7.2014 v 18:48 | Nahoru | #1498
125Marek> Když už jsi u toho srovnávání - malinkej smartík

(reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

1.7.2014 v 21:38 | Nahoru | #1499
125Marek> Hmm, zdá se, že 110kw by bylo příliš velké sousto . Holt objem + TURBO prostě fakt ničím nenahradíš . Nutno však podotknout, že při druhém pokusu je vidět (slyšet), jak se právě okolo zmiňovaných tachometrových 60km/h teprve "čaply" kola . Při porovnání s prvním pokusem, je zajímavé pozorovat, jak agresivním rozjezdem člověk u silného vozu moc nezíská, ba spíše na naopak. Zajímavé by mohlo být ještě porovnání, jakpak by se asi změnil čas s takovou výkonnou předokolkou na mokré vozovce. . Třeba by pak Blata udělala 60ku přeci jen dřív než Ochcávka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

1.7.2014 v 21:54 | Nahoru | #1500
Mr.PeLi> Souhlasím, chce to minimálně 3 pokusy, ať si nemůže nikdo stěžovat.

Jinak, u těch videonahrávek tachometrů při zrychlení kolikrát nechápavě kroutím hlavou. Ono asi taky ne všechny jsou úplně objektivní. Věřím že dost často autoři čekají na optimální vítr a zrychlují ze svahu, jinak si to nedovedu vysvětlit . Proto věřím jedině srovnávacím testům X versus Y

Naposledy editováno 01.07.2014 21:55:49
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Blata 125 průměr podtlakového venti... Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 vondris6 0 18.3.2023 v 22:19 vondris6
Blata Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 Panturis 0 3.10.2022 v 10:07 Panturis
Blata 125 BXM (původ motoru) Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 Panturis 2 21.8.2022 v 12:14 Ariete
Zkušenosti servis Honda Pardubice [1, 2, 3] Blata 125 Enduro czech-mirecek 64 6.6.2022 v 12:11 Ariete
Spotřeba u 125 2t vs 4t Derbi Senda 125 R, Yamaha DT 125 X, Blata 125 Motard... Snasy_222 15 30.4.2021 v 09:17 mito7


TOPlist