1) matice na přední a zadní ose kola?
2) šrouby k brzdovým třmenům?
3) šrouby vespod přední vidlice, které stahují osu kola (radiálně)?
4) ostatní šrouby..?
PS: ptám se těch, co používají momentový klíč. a dílenský manuáln nemám. díky.
Uzavřeno 10.12.2011 v 17:04 uživatelem venakucera
ACERBIS píše: venakucera>Většina lidí ten moment dotažení nijak zvlášť neřeší. Je to však docela škoda,pak se objevují dotazy typu "Jak opravit prasklé vidle" o ztržených závitech nemluvě. Uvolněná matice,třeba právě zadního kola umí nadělat také dost paseky(osobní zkušenost přetržený řetěz, ztráta matky a napínací desky) Dnes si to již hlídám. Nějaké všeobecné informace o utahování běžných spojů dle průměrů šroubů, stoupání závitů a použitých materiálů, jistě najdeš v technické literatuře. Není to však celé. Třeba právě čep zadního kola se bere jako celek složen z vícero částí(ložiska,rozpěrná trubka,vymezovací nákružky a případné další části) stažené ve stejné ose. Závit může vydržet více než některá z jiných částí, dochází pak k vmačkání dosedacích ploch a mohou tím trpět i ložiska. Přímo v mém manuálu ke KTM, uvádí výrobce důrazné varování před nadměrným dotahování, osa má být dotažena 80Nm v praxi se však stávalo. Mnozí používali moment až 140Nm. Následovaly zbytečné reklamace. Z každodenní praxe mohu říci:Většině lidí potřebný cit pro materiál chybí.
plně s tebou douhlasím
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký utahovací moment?
lukinmoto píše: průměr závitu vynásob délkou, pak výsledek vynásob desetinou násobku stoupání
napr: M8X20= 160
s=1.25
160X[(1.25x2)/10] = 40Nm
platí že :
hliník odečti od výsledku průměr závitu
litina odečti od výsledku poloměr závitu
ocel = výsledek
toto jsou momenty pro nové závity, pro opotřebované se moment snižuje o 15%
no pěkný.. díky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký utahovací moment?
venakucera píše: no pěkný.. díky
Pekny jo, ale takovych aproximaci existuje cela rada (delka neni parametr!) ,treba 6*(x/6)^3 Nm (x - prumerv mm). To ale nic nemeni na tom ze jde o hodnotu jen nastrelenou bez ohledu na dane pouziti.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký utahovací moment?
PS: tvá odpověď by byla k něčemu, kdybys zakladateli vlákna dal lepší radu než já, asi tak
Naposledy editováno 28.09.2011 20:48:54
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... | pajovka | 101 | 14.6.2023 v 06:32 t_freedom |
alpy Ducati 1000 SS | honzazhalen | 11 | 22.8.2016 v 20:29 Jochy-30361 |
Ducati SS1000DS tlumič řízení Ducati 1000 SS | martytl | 1 | 14.10.2014 v 08:17 Zx-10RCarlos |
Nesháníte někdo karbony na Ducati? Ducati 1000 SS, Ducati 996, Ducati 916, Ducati 748 | s4r | 30 | 22.5.2014 v 18:24 eis.ducati |
Pomoc - Ducati SS Ducati 1000 SS | venakucera | 21 | 12.12.2013 v 18:12 HAVK102 |