globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zavzdušňování chladiče
Zdravim, motorka se po cca 10ti minutách jízdy začne přehřívat. Hodně kapaliny vyteče přepadem do expanzní nádoby, po otevření chladiče po uplném vychladnutí vyfoukne mirný tlak vzduchu a chladič je skoro prazdný. Po dolití chladiče se problém opakuje. Nevíte někdo proč se to zavzdušnuje ? Děkuji

1 reakcí na tento příspěvek Zavzdušňování chladiče

13.9.2011 v 16:59 | Nahoru | #1
U aut to způsobuje třeba špatný těsnění hlavy válců, kdy se tlak z válce cpe do chladícího okruhu. Často pak bejvá zasviněnej olej vodou, že se z něj stane taková světle hnědá kaše. Nekouří motorka víc než by měla? Má čistej olej a čistou chladící směs?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zavzdušňování chladiče

13.9.2011 v 17:21 | Nahoru | #2
todvora> Chladící kapalina je čistá, Je to 2t takže k oleji se kapalina pod hlavou nemuže dostat a že by víc kouřila sem nepostřeh, myslim že ne, kapalina neubývá. Jde to těsněni pod hlavou nějak ověřit aniž bych musel sundavat hlavu ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zavzdušňování chladiče

Skvělá odpověď, děkuji! 13.9.2011 v 17:29 | Nahoru | #3
Dingiele> Tyjo, 2T mě nanapadlo, s tím ti asi neporadím už vůbec, já mám zkušenost jen z 4T aut :) Každopádně píšeš, že se je v chladícím okruhu víc tlaku, než by mělo. Ten tlak tam může vytvářet právě válec. Jestli to jde ověřit v tvý konfiguraci nevím, jak se to dělá u auta jsem psal (kouří víc, žere vodu, míchá olej a vodu, tlakuje do chlazení, přehřívá se). Tady asi moje znalosti týhle problematiky končí, tak snad se ozve někdo povolanější.

1 reakcí na tento příspěvek Zavzdušňování chladiče

13.9.2011 v 17:46 | Nahoru | #4
a odzvdušnuješ ten chladič když ho doleješ ? já to mám třeba u KTM tak že musím odzvdušnit chladiče po dolítí 0,25l kapaliny a těsnění musíš ověřit tak že sundáš hlavu jinak to nejde... nic na to není vypustíš chladič a povolíš pár šroubků

1 reakcí na tento příspěvek Zavzdušňování chladiče

13.9.2011 v 17:47 | Nahoru | #5
co termostat? zkus jezdit bez něho. Když to pomůže, dej novej.

(reakce na) Zavzdušňování chladiče

13.9.2011 v 18:05 | Nahoru | #6
todvora> Stejně děkuju.

(reakce na) Zavzdušňování chladiče

13.9.2011 v 18:09 | Nahoru | #7
WoxmenRX> Tendle typ chladící soustavy se ovzdušňuje sám, vim jak se sundavá hlava jen ji nehci sundavat zbytečně.

(reakce na) Zavzdušňování chladiče

13.9.2011 v 18:13 | Nahoru | #8
mira008> Taky mě to napadlo, spíš nejdřív otestuju jestli funguje, pak popřipadě zkusim projet. Dík

1 reakcí na tento příspěvek Zavzdušňování chladiče

13.9.2011 v 19:23 | Nahoru | #9
Jednoznačně bych to viděl na "fouklé" těsnění pod hlavou.
Uvidíš, co ten termostat, ale myslím, že tím to nebude. 10 minut je dost krátká doba na "uvaření". Píšeš, že po vychladnutí je chladič skoro prázdný a zároveň že chladicí kapalina neubývá? Jak tomu mám rozumět?? Jestli chybí v chladiči, tak ubývá! Pokud by neubývala, tak by se doplnila zpět při chladnutí z vyrovnávací nádoby. A pokud přefoukne přetlakem z vyrovnávačky, tak to není normální, tak vysoký přetlak může způsobit právě vadné těsnění pod hlavou.

1 reakcí na tento příspěvek Zavzdušňování chladiče

13.9.2011 v 19:52 | Nahoru | #10
čerpadlo neprožene vodu chladičem a de to ven sundej kryt čerpadle a koukni na lopatky tenkrát sme mněli něco podobného lopatka se urvala a zacpala díru od čerpadla furt to vařilo

Naposledy editováno 13.09.2011 19:57:04

Zavzdušňování chladiče

14.9.2011 v 13:59 | Nahoru | #11
Mel jsem stejny problem a foukalo to pod hlavou.

(reakce na) Zavzdušňování chladiče

14.9.2011 v 21:32 | Nahoru | #12
Curtiss> Zkoušel sem termostat v hrnku z vodou a otevíral. Kapalina mizí z chladícího okruhu, ne že by se uplně ztratila, přetéká do expanzní nádoby. Zpět nenateče protože v chladiči je stále tlak a tudíž si ji nenasaje.

(reakce na) Zavzdušňování chladiče

14.9.2011 v 21:35 | Nahoru | #13
kawapavel> Kouknu na to ale myslim že tim to nebude. Nevysvětluje to tlak vzduchu v chladiči jen přehřívání.

1 reakcí na tento příspěvek Zavzdušňování chladiče

14.9.2011 v 23:50 | Nahoru | #14
Jak rikam je to na 99% tesneni pod hlavou. Taky jsem dlouho zjistoval co to je. Tlak z valce ti jde do vody a ta vytece do expanzky a proto se to za chvili zacne prehrivat.

(reakce na) Zavzdušňování chladiče

15.9.2011 v 15:15 | Nahoru | #15
Jack009> Asi to bude tim. Dík

Zavzdušňování chladiče

15.9.2011 v 15:41 | Nahoru | #16
je to jasny tesneni pod hlavou taky sem to mel je to jasny jak facka mas to podfoukly
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dva takty jsou víc než dost [1 ... 96, 97] Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, Yamaha TDR 125, Gil... Beranidlo 2890 23.5.2024 v 23:20 tomasNJ
Sedlo Yamaha TDR 125 Yamaha TDR 125 posmiros 4 8.4.2024 v 13:12 posmiros
Domazávání-odvzdušnění Yamaha TDR 125 komatkiller 8 25.5.2023 v 11:52 Krautkopf
Prodej nepojizdné motorky smlouva Yamaha TDR 125 Anonym1 8 13.8.2022 v 14:03 vilemx
Spotřeba Yamaha TDR 125 Matyas3k 7 30.7.2022 v 19:25 SkotyCZ


TOPlist