globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Japonci třeste se
31.8.2011 v 22:40
ihned.cz/c1-52711460-ekonom-cz-jawa-zacne-vyrabet-novou-motorku-s-objemem-jednoho-litru
myslím že celkem překvapení - litrovej motor vlastní konstrukce

Naposledy editováno 31.08.2011 22:49:29
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 14
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Japonci třeste se

31.8.2011 v 22:45 | Nahoru | #1
Zajímavé. Ví někdo víc?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Japonci třeste se

31.8.2011 v 22:47 | Nahoru | #2
Marex> ja jenom vim, ze 220 udela nahac sestistovka - takze na litr mi to prijde dost malo :) No ale kazdopadne zajimava zpravicka - jsem zvedav. Uz tady vidim ty diskuse: spageti, ryze nebo jawka? prosim poradte zacatecnikovi, R1 nebo Jawku?

1 reakcí na tento příspěvek Japonci třeste se

31.8.2011 v 23:06 | Nahoru | #3
Zní to zajímavě, ale 1500 strojů za rok sotva uživý pár dělníků, natož celý management. Přál bych jawě znovuzrození. Jde na to podobně jako kdysi triumph, taky cestou kvality. A co mám infiormace, pracuje tam teď dost mladých a zapálených lidí. Hlavní problém ovšem je, že onehdá Triumph zakouoil člověk se slušným kapitálem a jasnou vizí. nevím co je na tom všem pravdy, ale dokud bude vlastnictví jawy nejasné a budou tu panovat fámy, že slouží spíš jako pračka peněz pro jisté osoby, asi se to nikdy nezlepší. jenže to radši budou něktreří rvát nelegálně získaný prachy do fotbalovejch klubů, nebo bůhví do čeho, než ba yse někdo postaral o čwskou továrnu, která měla jméno jako hrom a učili se od ní japonci.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Japonci třeste se

31.8.2011 v 23:17 | Nahoru | #4
Hofner>
..No co se týká vlastnictví, je celkem jasný že Jawa spadá pod Charouzovo impérium. To víš, s tím kapitálem už to není co to bývalo, ty současný banky už by nejradši včechny úvěry dostaly zpátky i s úrokama
Jó to když šéfoval Procházka IPB, to byly jiný časy, to se to investovalo...

3 reakcí na tento příspěvek Japonci třeste se

31.8.2011 v 23:23 | Nahoru | #5
no když si vezmu že na "novince" Sportardu je nádrž z 350... bojím se co bude v "litru"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Japonci třeste se

31.8.2011 v 23:26 | Nahoru | #6

VlastíkPlamínek píše: no když si vezmu že na "novince" Sportardu je nádrž z 350... bojím se co bude v "litru"



asi tak

Japonci třeste se

31.8.2011 v 23:32 | Nahoru | #7
No to je odvazny tvrzeni, rict: "Budeme vyrabet specialni stroje pro policii a armadu". Se tomu musim trochu pousmat. To od koho berou je vec vyberovyho rizeni a hodnoceni vseho okolo toho co shanej. Sice vime, jak to tady v ty republice s tema vybrovejma rizenima je, ale ani tuhle cestu si Jawa neni schopna zajistit. Jawa nejspis nebude schopna dosahnout ani toho "full servisu" a zajimavejch nabidek, kterou jim muze udelat ( treba policii Yamaha ) velka svetova znacka. To spis driv bude v pekle mrznout, nez se v tomhle Jawa bude moct rovnat nabidce ostatnich. Jinac tech 1500 vyrobenejch kusu za rok ( pocitam celkovy vyroby, ne jen pro primej prodej ) zadny velky jaro neudela. Uz vidim tu prodejni cenu, aby pokryla veskery vyrobni a hlavne ty obrovsky nevyrobni naklady. To budou mit hodne tezky, aby na konci roku nebyl podnik v cervenejch cislech nebo aby aspon vyhled mel vzestupnou tendenci. Ja bych jim to pral, aby se nekde nejak prosadili, ale spis se bojim, ze jde zase jen o dalsi vykrik do tmy a pak zase ticho.

(reakce na) Japonci třeste se

31.8.2011 v 23:35 | Nahoru | #8
jawu mám rád, ale nicméně už je dlouho mrtvá

Naposledy editováno 01.09.2011 07:02:19

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Japonci třeste se

31.8.2011 v 23:42 | Nahoru | #9
VlastíkPlamínek> Ze dvou 350ek

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Japonci třeste se

1.9.2011 v 00:00 | Nahoru | #10

strakon píše: VlastíkPlamínek> Ze dvou 350ek



spíš že tří, 2x350 je 700ccm a to je málo

(reakce na) Japonci třeste se

1.9.2011 v 00:02 | Nahoru | #11
VlastíkPlamínek> A navaří je na sebe ať ten design má šmrnc

(reakce na) Japonci třeste se

1.9.2011 v 00:13 | Nahoru | #12

klemat píše: Hofner>
..No co se týká vlastnictví, je celkem jasný že Jawa spadá pod Charouzovo impérium. To víš, s tím kapitálem už to není co to bývalo, ty současný banky už by nejradši včechny úvěry dostaly zpátky i s úrokama
Jó to když šéfoval Procházka IPB, to byly jiný časy, to se to investovalo...



Já to tady nechtěl roztrubovat, ale asi je to dost veřejně známý. uvidíme. třeba to bude dotovat Eu a nějak to zase nějakej ten pátek pojede. Ale jedno je jasný. kdyby to byl normální podnik, jako každej jinej, tak ho buď majitel pošle dál jako ztrátovej, nebo se ho bude snažit nakopnout. Asi přeci jen bude cosi shnilého ve státě Dánském...

Japonci třeste se

1.9.2011 v 00:29 | Nahoru | #13
"V Česku chceme do budoucna vyrábět výhradně motocykly luxusní a speciální, tedy policejní či vojenské..."

Po těch 20 letech "pokusů" se musí Pan Janeček otáčet v hrobě...

Japonci třeste se

1.9.2011 v 00:38 | Nahoru | #14
Zas na druhou stranu je to celkem úctyhodné, že se Jawa pořád drží

2 reakcí na tento příspěvek Japonci třeste se

1.9.2011 v 00:45 | Nahoru | #15
Chjo, jsem myslel že se jawa zvedne z prachu a místo toho někdo myslel až vymyslel. Kuwa proč je takovej problem udělat rozumnou mašinu za rozumny penize aby se člověk zamyslel na d koupí nová jawa vs jetá rejže, dostali se na trh a pak ať se začnou tlačit do vyších sfér. Mít ambice na "luxusní superstroje" - čím to má být luxusní? design, motka na míru? nebo drahej provoz jak se to sere na takový bázi, že s tím smrtelník nemůže jezdit

Jinak to na obrazku vypada zajimavě...i když to vypovídá prd jako celej článek.

Co se týká litr jawa vs aktualni šestka - maximálka neni hlavní údaj. Já mám s třetinovým objemem maximálku 240.

(reakce na) Japonci třeste se

1.9.2011 v 00:53 | Nahoru | #16
FishX3> speciální znamená, že bude jen pro mechaniky , luxusní znamená, že si jí za ty prachy koupí akorát šílenej patriot....když jsem poprvé na výstavě viděl tu 6-tku za ty prachy s 20 let starým Rotaxem a designem stylu facelift 640-ky je mi z toho smutno. Když Pan Janeček kupoval licenční motory od Wandereru, věděl co dělá...jsem zvědav na ten jejich "vývoj"

Japonci třeste se

1.9.2011 v 01:03 | Nahoru | #17
To zas bude desing sem zvedavy zceho to poskladaji..... ale asi trosku fandim

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Japonci třeste se

1.9.2011 v 01:21 | Nahoru | #18
FishX3>Proč je to tak těžké? To zaklínadlo se jmenuje economies of scale - úspory z rozsahu. Jawa nikdy nebude schopna konkurovat Japoncům cenou (o Číně ani nemluvě). Pro malou firmu jako Jawa existuje jediná cesta - najít si tržní niku, kde bude ceněna originalita a poctivá ruční práce - jinak to nemá cenu. Ani se nemusí jednat o novou koncepci - viz třeba ruský Ural.

Teda ještě je jedna cesta, že - přikrýt značkou čínskou výrobu, že...

1 reakcí na tento příspěvek Japonci třeste se

1.9.2011 v 01:22 | Nahoru | #19
To sem teda zvědavej, fandím jaxfiňa, ale upřímně nevěřím, že prodaj ani těch 1500 modelů..
Esi to není tak náhodou planej poplach, pár už jich tu bylo...

Naposledy editováno 01.09.2011 01:23:22

Japonci třeste se

1.9.2011 v 01:24 | Nahoru | #20
Té firmě chybí jasná filozofie - myslím, že taková nová Blata má dnes mnohem lepší zvuk než tradiční Jawa...

Japonci třeste se

1.9.2011 v 01:26 | Nahoru | #21

Té firmě chybí jasná filozofie - myslím, že taková nová Blata má dnes mnohem lepší zvuk než tradiční Jawa...


Podepisuju
Já nevím jestli z toho článku mám brečet nebo se smát, jestli to ale v jawě myslejí vážně tak držím palce...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Japonci třeste se

1.9.2011 v 01:37 | Nahoru | #22

Repulsion píše: FishX3>Proč je to tak těžké? To zaklínadlo se jmenuje economies of scale - úspory z rozsahu. Jawa nikdy nebude schopna konkurovat Japoncům cenou (o Číně ani nemluvě). Pro malou firmu jako Jawa existuje jediná cesta - najít si tržní niku, kde bude ceněna originalita a poctivá ruční práce - jinak to nemá cenu. Ani se nemusí jednat o novou koncepci - viz třeba ruský Ural.

Teda ještě je jedna cesta, že - přikrýt značkou čínskou výrobu, že...



Vždyť už to částečně v číně dělají, např Jawa New Pioneer...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Japonci třeste se

1.9.2011 v 01:51 | Nahoru | #23

Lála píše: Vždyť už to částečně v číně dělají, např Jawa New Pioneer...



Však proč jsem to psal, že

Japonci třeste se

1.9.2011 v 07:08 | Nahoru | #24
Bože, bože, designově ty motorky jsou naprosto mimo mísu, pokud chtějí být trochu konkurence schopný, tak si musí to jméno trochu vybudovat a to ideálně úchvatným designem, spolehlivostí a alespoň trochu rozumnou cenou, pokud to má být cenově srovnatelné s japonskou konkurencí tak se zase neprosadí...

1 reakcí na tento příspěvek Japonci třeste se

1.9.2011 v 07:13 | Nahoru | #25
Kdyby v jawě nevymýšleli kokotiny a inspirovali se třeba tudik
www.motorkari.cz/moto-uzivatel/

(reakce na) Japonci třeste se

1.9.2011 v 07:24 | Nahoru | #26

xBaryk píše: To sem teda zvědavej, fandím jaxfiňa, ale upřímně nevěřím, že prodaj ani těch 1500 modelů..
Esi to není tak náhodou planej poplach, pár už jich tu bylo...



Prodá (letos), loni celkově prodala 800ks. Ale ne u nás, jedná se z absolutní většiny o Jawy 350 vyvezené do Kuby, Argentiny, Panammy...

U uvedené litry budou v prodeji nejdříve za 3 roky. Jawa jich pak plánuje prodat 200-500 ročně, no, nevím

2 reakcí na tento příspěvek Japonci třeste se

1.9.2011 v 07:58 | Nahoru | #27
Ať jdou do ři-ti.Jestli to bude zase tak hnusné,jako ten nový motard,tak nevěřím,že si to někdo koupí.Tudy měli jít-to by se prodávalo

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Japonci třeste se

1.9.2011 v 08:06 | Nahoru | #28

dabazo píše: ...to by se prodávalo



Ty by sis ji koupil?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Japonci třeste se

1.9.2011 v 08:19 | Nahoru | #29

JyrkaFM píše: Ty by sis ji koupil?



ja bych nad tim uvazoval, hlavne pokud by to melo radovej dvouvalec o objemu nekde mezi 700 - 1000ccm. Zaradilo by se to mezi dnes tolik oblibene retro modely jako Guzzi V7, Triump Scrambler, Duc sport

Japonci třeste se

1.9.2011 v 08:59 | Nahoru | #30
Boooože můj. Ať už jim to zavřou. Takhle akorát dělají pořád ostudu. A nebo ať to prodají třeba indiánům. Cokoli lepší, než ty jejich paskvily. Kdy naposledy udělali dobrou motorku?
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 14
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Starý motor Jawa Nezařazené Dajdo84 5 6.4.2021 v 10:48 Dolin
Babetta BVH-1 - veteránisti a znalc... [1, 2] Jawa Nezařazené FiZzeR 58 21.9.2020 v 21:58 FiZzeR
Jawa 175/505 rykša, problém s couvá... Jawa Nezařazené Johny79 23 11.11.2019 v 07:42 jawarmaniak
Jawa 500/824 Boxer - kde je k viděn... Jawa Nezařazené Bert-Jawatesty 12 1.6.2019 v 12:34 MartinED250
Sedadla na veterána Jawa Nezařazené chmatak1973 4 25.11.2017 v 08:12 V_i_c_i


TOPlist